Auteur Topic: op al je vragen een antwoord  (gelezen 419250 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1180 Gepost op: 16-12-2017, 11:26:44 »
terug naar de winkel dan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1181 Gepost op: 27-12-2017, 21:06:11 »
Een (persoonlijk) werkgerelateerd onderzoeksvraagje:

Welk beeld en/of gevoel roept het bij jou op als een overheidsinstantie (een gemeente, een waterschap, een provincie of het Rijk) bitcoin of andere cryptovaluta toestaat als betaalmiddel om je belastingaanslag mee te kunnen betalen?

Als je niet weet wat cryptovaluta zijn, dan hoor ik dat ook heel graag! ::joehoe::
🜃

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1182 Gepost op: 28-12-2017, 19:51:41 »
Modern, maar ook onrechtvaardig omdat de koersen sterk kunnen veranderen waardoor het op zijn minst overkomt alsof iemand minder belasting betaalt.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1183 Gepost op: 28-12-2017, 19:57:03 »
ongeloofwaardig vind ik het
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1184 Gepost op: 28-12-2017, 21:25:09 »
Een paar weken terug werd er toch iets over gepost?

Een overheidsinstantie zal haar rekeningen  niet in bitcoins aanbieden, zeker niet nu de koers ervan omhoog schiet, en rond de kerst weer fors omlaag ging.

Daar kun je al uit afleiden dat bijvoorbeeld het betalen van je gemeentelijke belastingen de ene dag een habbekrats kost, en de volgende dag ineens een maandsalaris.

Mocht je het dus tegenkomen, ga er dan maar vanuit dat het phishing is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1185 Gepost op: 28-12-2017, 21:27:26 »
dat was de vraag niet.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1186 Gepost op: 28-12-2017, 22:30:01 »
Nee maar wel een uitstekende verklaring waarom ik het dus onzinnig zou vinden
Keep calm and eat chocolates!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1187 Gepost op: 28-12-2017, 22:42:28 »
Dank, dit bevestigt voor mij dat we (het waterschap waar ik werkzaam ben) hier niet aan moet beginnen. ::ok::
🜃

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1188 Gepost op: 28-12-2017, 23:26:13 »
Een paar weken terug werd er toch iets over gepost?

Was tijdje geleden in het nieuws dat wanneer het OM beslag legt op een hoeveelheid van een cryptocurrency dat ze die direct verzilveren. Aangezien ze niet het risico kunnen lopen dat de het alsnog wordt weggesluisd, of de munt ineens instort.

Bitcoins en andere cryptocurrency zijn simpelweg voorlopig niet stabiel genoeg om als munteenheid te gebruiken. If anything zijn ze momenteel een vorm van speculatie, en dat is niet een gebied waar de overheid zich op bezig hoort te houden.
Als het alleen zou zijn als betaalmethode naar de overheid, waarna die het gekregene zo spoedig mogelijk casht om risico's uit te bannen.. wat is dan uiteindelijk het doel?

Lijkt me inderdaad een bijzonder slecht plan om mee te beginnen. Misschien over 10 jaar, als gebleken zou zijn dat cryptocurrencies meer zijn dan speculatieve aandelen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1189 Gepost op: 10-01-2018, 15:49:57 »
Heeft er iemand ervaring met skeeler?
Ik heb nu een nieuwe sport gevonden . Maar ik kan totaal niet inline skaten alleen het Luk wel een beetje zo met m'n voeten en remmen gaat ook al wat . Ma ik heb bijna geen evenwicht en val bijna altijd en ik heb persiers wat bang op m'n schaatsen . Alle dat zeggen mensen toch maar is niet echt zo

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1190 Gepost op: 10-01-2018, 23:28:41 »
Je bericht was niet geheel duidelijk, maar een tip voor beter evenwicht: voorover buigen en je kont naar achter helpt. Dan is je zwaartepunt dichter bij de grond en heeft een kleine verandering in positie minder effect op de positie van het zwaarte punt. Plus, oefenen oefenen oefenen

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1191 Gepost op: 28-01-2018, 13:02:44 »
Houston, i've got a problem :D

Ik kan ineens geen video's, animated gifs enz. bekijken via de pc.
Al kan ik dan wel Netflixen via de pc.
Ik zie op  YouTube bijvoorbeeld wel de reclame (of via AVRO tros widm) maar daarna krijg ik een zwart vlak en niet nada filmpje te zien.
Op Facebook veranderen filmpjes ook in een zwart/grijs vlak.

Heb wel gewoon audio en als ik op bijvoorbeeld YouTube de video op vooruit wil klikken (via de balk) dan krijg ik wel een kleine pop-up met wel beeld.

Staat er een beetje warrig geloof ik maar hopelijk snapt iemand het en kan me helpen.

Heb zelf niets aangepast. Alleen is Ziggo afgelopen week even aan het rommelen geweest en is er een Windows update geweest dus ergens daar is het fout gegaan en helaas geen herstelpunt van voor die tijd (blondt uiteraard)

Dit is trouwens in Chrome. Bij IE laat ie wel alles gewoon zien.

Ben trouwens zo een tijde afwezig maar hopelijk kan ik straks wat ideetjes lezen zodat ik het kan oplossen :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1192 Gepost op: 28-01-2018, 16:40:06 »
Ik ben een ict-noob, maar ik krijg altijd van anderen waar ik mijn problemen neerleg 2 vragen.
1: heb je hem al even uitgezet en weer aangezet?
2: heb je de cookies al weggegooid?

En sinds ik deze 2 dingen toepas voordat ik vragen stel, heb ik al een groot deel van de problemen opgelost ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1193 Gepost op: 28-01-2018, 16:45:43 »
Misschien werkt de Flash plugin in Chrome niet meer of moet die geüpdate worden?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1194 Gepost op: 28-01-2018, 16:51:19 »
Zou inderdaad neigen naar een plug-in probleem.
Kan bijvoorbeeld dat je een plug-in hebt die dingen zoals ads blockt, maar iets te veel blockt.
Maar iets als flash kan ook.

En inderdaad, opnieuw opstarten is altijd m'n eerste oplossing ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1195 Gepost op: 29-01-2018, 11:00:57 »
Zo, ben ik weer :D

Die 2 opties gaan hier ook standaard op dus al zelfs meerdere malen opnieuw opgestart. Cookies allemaal opgegeten  ::rofl:: maar dus idd verwijderd.

Zal straks als ik achter de pc zit eens kijken of het iets met flash te maken heeft.
Heb geen addblocker er op zitten. Zelfs geprobeerd om de antivirus en firewall even er af te halen, maar maakt ook geen verschil.

Dus hopelijk is de Flash plugin het antwoord :D

Edit. Flash is het dus niet. Alle instellingen nagekeken, zelfs opnieuw geïnstalleerd maar niets. Chrome zelf is ook up to date.
Dus nieuwe ideetjes iemand?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 15:17:52 door Syllie10 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1196 Gepost op: 29-01-2018, 20:07:29 »
Hmm dan ben ik ook even leeg.

Moet bekennen dat ik zelf ook geen chrome gebruik, dus ik ben er niet onwijs bekend mee.
Ja theoretisch kan het een driverprobleem zijn.. maar ik verwacht dat je dan helemaal geen video's zou kunnen afspelen ipv alleen niet bij chrome. Daarom verwachtte ik dat er een plugin in de weg zat.

Maar nee, ik weet het ook even niet :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1197 Gepost op: 30-01-2018, 14:25:50 »
Ik weet het ook even niet meer idd. Ga straks eens kijken of ik op facebook nog wat IT'ers in mijn lijst heb staan die wellicht een idee hebben.

Maar thankxx voor het meedenken :D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1198 Gepost op: 30-01-2018, 21:56:06 »
Had nog wat gegoogeld. Zit hier nog wat bij?
https://tinyurl.com/yau2bu7t

Het lijkt erop dat hardware acceleration uitschakelen voor meerdere mensen de oplossing is (vraagt dan wel wat meer van je cpu).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: op al je vragen een antwoord
« Reactie #1199 Gepost op: 31-01-2018, 23:14:53 »
Ga ik morgen eens mee aan de slag dan.

Heb al heel veel dingen zitten uitproberen. Zelfs iets weggegooid van de update van windows mbt tot adobe.
Kan nu ineens wel op youtube filmpjes weer kijken. Maar op facebook en die WIDM site enz. nog steeds niet  ::rofl::
En IE en Firefox doen filmpjes het wel goed, maar toch eigenwijs genoeg om te blijven puzzelen :D

Edit: toch even snel aangepast want toch te nieuwsgierig en zowaar :O het werkt weer.

Dank je wel  ::bravo:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2018, 23:20:09 door Syllie10 »