Auteur Topic: Air crash investigation  (gelezen 2006 keer)

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Air crash investigation
« Gepost op: 24-03-2006, 20:16:48 »
Op National Geographic Channel

Air Crash Investigation, waarin recente vliegtuigongelukken worden onderzocht om de aangrijpende verhalen achter elke tragedie te belichten. Live beelden, dramatische reconstructies en ooggetuigeverslagen nemen de kijker mee naar de cabines van routinevluchten die in een nachtmerrie eindigden.

Iedere aflevering laat de kritieke momenten zien, waarin nauwgezette reconstructies zijn verweven met meeslepende analyses. De oorzaken van de ongelukken worden uitvoerig onderzocht, van mechanische mankementen tot suicidale en nalatige piloten en terroristische kapers. Een groot aantal van deze onderzoeken resulteert in de stappen die de vliegtuigmaatschappijen hebben ondernomen naar aanleiding van deze catastrofale fouten. Hieruit blijkt dat de meest verwoestende fouten hebben geleid naar een aantal opzienbarende revoluties in de luchtvaartveiligheid.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Air crash investigation
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2006, 20:21:47 »
24 maart - 23.00 uur

Air crash investigation: Suicide Attack

Op 7 april 1994 bestormt een FedEx-medewerker, die op dat moment niet in dienst is, plotseling de cockpit. Gewapend met een revolver en een hamer.



Spannende uitzending. Een piloot die bijzondere dingen met een vleigtuig doet.

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Air crash investigation
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2006, 18:01:07 »
Vanavond om 23.00 uur

Air crash investigation: Mistaken identity

Marineschip USS Vincennes haalt in de Perzische Golf een naderend vliegtuig neer. De opluchting slaat om in afschuw als de bemanning hoort dat ze een passagiersvliegtuig hebben neergeschoten.


---

Deze uitzening vond ik behoorlijk intrigerend.

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Air crash investigation
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2006, 16:49:05 »
Inderdaad. Eén van de weinige afleveringen waarbij zo bewust een keuze gemaakt is die het leven heeft gekost van honderden mensen. Op een of andere manier is het toch makkelijker te verteren als ergens een schroefje niet goed is aangedraaid ofzo.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.