Auteur Topic: Yvon Jaspers  (gelezen 4970 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Yvon Jaspers
« Gepost op: 10-05-2006, 20:12:24 »
Over Yvon Jaspers...

“Bij de KRO kan ik voor honderd procent zijn wie ik ben”

Omschrijf jezelf eens in een aantal woorden?
Turquoise, lucht, chocolade, zon en een bolletje wol dat in de knoop zit.



Vertel eens iets over de tijd voordat je bij de KRO kwam werken?
“Voordat ik naar de KRO ging, werkte ik voor allerlei andere omroepen. Ik deed onder andere ‘Het Klokhuis’ voor de NPS, speelde in een dramaserie voor de VPRO, presenteerde ‘Liedmachien’ voor Teleac/NOT en regisseerde toneelstukken met jongeren en kinderen. Daarnaast stond ik met een cabaretgroepje in het theater. Het was een erg vol en druk freelance bestaan. Ik probeerde alles uit, was heel leergierig en werkte 7 dagen per week. Mijn honger naar programma's en uitdaging leek niet te stillen...Het was spannend en leerzaam, maar ook erg onrustig en onzeker om altijd maar te hopen dat er weer een nieuw programma kwam. Het is goed dat die tijd er geweest is. Hierdoor heb ik goed rond kunnen kijken en gevoeld waar ik wel en niet gelukkig van word.”

Heb je ooit een baan (tje) gehad die je nog nooit op je cv hebt gezet?
“Ik heb jarenlang elke zondagochtend als kassière bij de Texaco benzinepomp gestaan om mijn studie te betalen, haha.”

En toen kwam je bij de KRO, hoe kwam dat zo?
“Samen met Johan Terryn presenteerde ik het kinderprogramma ‘Groot Licht’. Dat programma werd zowel in België als in Nederland - door de KRO - uitgezonden. Toen ik de kans kreeg om ‘het gezicht van KRO jeugd te worden, besloot ik weg te gaan bij ‘Het Klokhuis. De eerste programma’s die ik voor de KRO presenteerde waren ‘Knofje’ en ‘ZigZag’.”

Wat is de KRO voor jou? (wat betekent de KRO voor jou?)
“De KRO is voor mij een soort thuishaven, een plek waar ik me heel goed voel. Ik kan er veel leren, krijg kansen en mag bovendien voor honderd procent zijn wie ik ben en dat is heel bijzonder in Hilversum.”

Had je het succes van Boer zoekt Vrouw voorzien? Leuk, of heftig?
“Dat het programma zo’n groot succes zou worden, had ik niet voorzien. Maar natuurlijk is het erg leuk. Al moet ik wel zeggen dat ik niet meer geniet van het maken van televisieprogramma’s waar drie miljoen mensen naar kijken. Als er dertigduizend mensen kijken, heb ik nog met evenveel plezier gewerkt.”

Wat is jouw all-time favoriete televisieprogramma en mis je iets op de Nederlandse televisie?
“Wie is de Mol...natuurlijk en elke maandagavond Spoorloos. Oh ja, ik ben ook een fan van de nieuwe VARA dramaserie 'Vuurzee'. Van mij kan er niet genoeg Nederlands drama zijn en dan geen losse afleveringen, maar echt een serie waar je je in verliest...heerlijk."

Noem 1 van de tien KRO beloftes…en welke past het beste bij jou?
“Ik ben eerlijk,” die past het beste bij mij omdat dat mijn grootste levensles is. Wees eerlijk, vooral tegen jezelf. Voor mij de enige manier om echt gelukkig te zijn ‘zuiverheid’, want daar houd ik erg van.”

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon Jaspers
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2006, 22:44:10 »
leuk interview!!
Mijn broertje heeft in een grijs verleden (3 jaar geleden) meegedaan aan ZIGZAG. Yvon is echt een leuke presentatrice!!
Triomf!

Offline summergirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon Jaspers
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2006, 17:24:25 »
wat leuk! Yvon is inderdaad een leuke en goede presentatrice!
ze is geweldig! en ze heeft het verdiend om de zilvere televisiester te winnen!  ::love::

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon Jaspers
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2006, 01:10:54 »
Ze was trouwens ook een nogal slechte mol ::tandpastasmiley::. Ooit.