Poll

Heb jij je scooter of brommer al geschouwd?

Nee, maar ik ga het zo snel mogelijk doen
1 (33.3%)
Nee, en ik wacht er zo lang mogelijk mee
1 (33.3%)
Ja, ik wil geen risico lopen dat ik te laat ben
1 (33.3%)

Totaal aantal stemmen: 3

Auteur Topic: Je scooter of brommer schouwen  (gelezen 30837 keer)

Offline eddy123

  • Forumlid
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #20 Gepost op: 26-04-2010, 18:28:28 »
ja die malaguti heb ik van marktplaats gekocht hij is niet gestolen maar de eigenaar wild graag de kenteken houden om het ook over te laten schrijfen dus ik dacht mis kan ik dat ook doen maar dan met me puch dus ik denk wel dat hij ooit gschouwd is

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #21 Gepost op: 26-04-2010, 18:43:19 »
Meer info dan dit kan ik uiteraard niet geven. Maar als er verder niet gerommeld is met de techniek, zou het voertuig mijns inziens probleemloos een nieuw kenteken (of het oude van de Puch) moeten kunnen krijgen. Hou er dus wel rekening mee dat een dubbel kenteken ook twee keer een verzekering vereist, mits je dat ene niet schorst (kost ook weer geld......).

Doe je voordeel met de link die ik gaf, en laat weten hoe het is afgelopen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #22 Gepost op: 26-04-2010, 19:08:56 »
ja die malaguti heb ik van marktplaats gekocht hij is niet gestolen maar de eigenaar wild graag de kenteken houden om het ook over te laten schrijfen dus ik dacht mis kan ik dat ook doen maar dan met me puch dus ik denk wel dat hij ooit gschouwd is

Ik weet niet wat ze je allemaal wijs hebben proberen te maken, maar een kentekenbewijs hoort bij een voertuig en kan je dus niet over (laten) zetten naar een ander voertuig.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #23 Gepost op: 26-04-2010, 19:17:20 »
Je bedoelt dat het andersom wel kan? Dat de persoonsgegevens van de (nieuwe) eigenaar aan het bestaande kenteken gekoppeld worden?

Vreemd, ik vraag me af hoe mijn collega dat dan gedaan heeft. Die kocht kortgeleden een tweedehands Fox, die na een dag of twee zodanige mankementen vertoonde, dat hij hem heeft ingeruild bij een dealer, gelukkig zelfs meer ervoor terugkreeg dan dat hij eerst ervoor betaalde, maar het kenteken van die eerste Fox staat nu op zijn huidige exemplaar.

Goed, het is uiteraard zaak om de RDW te vragen hoe het precies zit.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2010, 19:26:03 »
Je bedoelt dat het andersom wel kan? Dat de persoonsgegevens van de (nieuwe) eigenaar aan het bestaande kenteken gekoppeld worden?

Klopt, bij de verkoop van je voertuig, laat je het kenteken op het postkantoor over zetten op de nieuwe eigenaar. De oude eigenaar ontvangt dan een vrijwarigbewijs dat als bewijs geldt dat het voertuig niet meer op zijn/haar naam staat.

Op een kenteken staan ook allerlei gegevens van het voertuig vermeld, dus is t uberhaupt niet overdraagbaar op een ander voertuig.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #25 Gepost op: 26-04-2010, 19:39:42 »
Dan klopte mijn info niet volledig, maar ik had Eddy al voor alle zekerheid, en om teleurstellingen te voorkomen, naar de RDW verwezen.

Vraag ik me nog steeds af of die collega dan wel ''goed'' zit, lijkt me niet prettig rijden wanneer dat kenteken eigenlijk niet op zijn huidige Fox hoort.


Trouwens, wanneer ik dit zo lees, lijkt me een nieuwe schouw de enige mogelijkheid (hoewel dat bij mijn weten nu rond de 150 euro gaat kosten), lijkt me sterk dat de Malaguti niet (meer) ''op kenteken'' gezet kan worden. Lullig als het klopt. Je denkt op Marktplaats voordelig een brommer te hebben gekocht, lopen de bijkomende kosten uit de hand.


Overigens: je zag dit verschijnsel een jaar of wat geleden toen die nieuwe kentekens werden ingevoerd. Wanneer een brommer of scooter voor een idioot lage prijs werd aangeboden, kon je er vrijwel zeker van zijn dat ie zonder kenteken verkocht werd. Ik zie de advertenties nog voor me: voor 50 euro had je dat eerste jaar al een brommer in technisch goede staat. Maar daarmee reed ie dus nog niet op de openbare weg.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2010, 19:48:42 door Bodejos »

Offline eddy123

  • Forumlid
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #26 Gepost op: 26-04-2010, 20:08:44 »
oke naja voor de zekerheid ga ik nog wel wat dingetjes proberen want net zoals met de puch ik moest maanden wachten todat die echt goed goed gekeurd was en elke keer weer een nieuwe keuring omdat een schoef onbreekte of dit of dat en dat heefd me wel meer dan paar honder gekost en daar zit ik eerlijk gezecht niet weer op te wachten want het is alleen verspilling van je geld die schauwing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #27 Gepost op: 26-04-2010, 20:14:38 »
Het is veel geld, maar als de keuring moet plaatsvinden, kom je er helaas niet onderuit.


Ja, dat is dus wat ik bedoelde met de keuring waarvoor je nu naar de RDW moet. Die letten dus echt op alles. Kwam je in 2006 met een afgesleten band nog weg (er werd in feite alleen gekeken naar het framenummer, waar de fietshandelaar dus in een paar minuten tussen de twee en drie tientjes voor ving), nu kijken ze echt naar alles, hoe veilig is het voertuig, enzo. Voor zover ik weet, zullen niet snel over een roestplekje op je spatbord vallen, tenzij dat ervoor zorgt dat je kentekenplaat los komt te zitten. Maar voor de rest is het een zware keuring. Misschien ok maar goed ook, want je wil toch niet graag op het ''wrak van de weg'' gaan rondrijden?

Dat is immers niet leuk voor jezelf maar ook niet voor andere weggebruikers.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2010, 20:16:50 door Bodejos »

Offline eddy123

  • Forumlid
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2010, 20:23:12 »
ja daar heb je wel gelijk in maar als ik het me nog herinner was ik 3 x afgewezen 1x omdat er 1 schroefje ontbrak bij me spartbort ik de andere keren had ik een iets betere koel sycteem erop gezet van de oude was kapot nou er moest een orginale op en de 3e x was het de bedrading hun beweerde dat het fout aangesloten zat maar als het fout aangesloten zal de licht het niet eens doen en kortsluiting maken en dat heefd mij wel echt vet veel geld gekost en alles wat hun van me vroeger om erop te zetten heefd mij bij elkaar 260 gekost en toen zijden ze nog van ja je komt er net onderuit maar je bent door na ik werd echt gek en bij deze malaguti gaat het zeker nog erger worden want nu zijn ze nog strenger

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2010, 20:33:44 »
Ik wens je in elk geval veel sterkte met het op de weg krijgen van je Malaguti. Zal geen eenvoudige klus worden, maar de wonderen zijn de wereld niet uit, he? Is wel een apart merk, ik zag verschillende modellen toen ik erop googlede.

Wel grappig trouwens dat je je speciaal hiervoor op een site als Realitynet hebt aangemeld. Dan moet dit onderwerp via google toch nog erg hoog in de lijst staan. En dat is opmerkelijk, want er was al jaren niet in gepost.

Offline eddy123

  • Forumlid
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2010, 20:44:58 »
naja ik zag gewoon paar wijze antwoorden van jou tussen paar vragen staan en het eerste wat ik dacht is ik denk dat deze site mij wel beter kan helpen met zulke dingen dan vrienden die maar wat zeggen en idd ik ben weer iets weizer ggeworden en sowieso als ik toch nog problemen krijg met me scooter kan ik nog altijd op deze siter erover praten van wat en hoe maar jullie horen zeker nog wel van me hoe het is gegaan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je scooter of brommer schouwen
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2010, 21:02:59 »
Maar eerlijk is eerlijk, het overschrijven van een kenteken naar een ander voertuig, DAT kan dus niet, daarin heeft Test gelijk. Mijn collega blijkt nu dus weldegelijk een probleem te hebben.

Belangrijkste is dat je bij de RDW het juiste, en ook het complete, verhaal te horen krijgt. Nu maar hopen dat je niet al te ver bij een RDW-vestiging (RDW-depot heet dat) af woont. Vanuit Maastricht moet ik bijvoorbeeld naar Elsloo, en dat is toch lastig, het voertuig mag immers niet over de weg naar het keuringsstation. Je bent dan aangewezen op een aanhanger.....

Nogmaals: laat eens weten hoe het is afgelopen, leg goed uit wat je wil.


Wat ik me zelf dus afvraag, is of het eigenlijk nut heeft als je een voertuig ZONDER kenteken koopt. In elk geval heeft de verkoper van de Malaguti nu ook een probleem, of hij moet het met de regels hieromtrent niet al te nauw nemen.