Auteur Topic: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren  (gelezen 4258 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Gepost op: 26-08-2006, 21:29:57 »
Ik weet niet of dit topic hier op zijn plaats is, maar aangezien het op dezelfde techniek draait, en hier een aantal tovenaars op forumgebied zit ::zwaai::, probeer ik het toch.

Maastricht heeft sinds februari een forum, dat onder SMF 1.1 RC2 draait. Precies hetzelfde dus als Realitynet. Althans in de basis. Het staat daar echt nog in de kinderschoenen.

Ik zit er nog niet zolang, maar ik zie meteen dat de techniek hen vaak in de steek laat: dubbele namen in de ledenlijst, en na gemiddeld 5 minuten opnieuw inloggen.

Waar kan dat aan liggen? Ik houd het op bugs die gefixt moeten worden, maar weet verder dus niets van forumtechniek af.

« Laatst bewerkt op: 26-08-2006, 21:31:36 door Bodejos »

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2006, 05:49:41 »
Zo te zien is het forum gekoppeld met het content beheersysteem Joomla via een bridge (=brug die het mogelijk maakt om met beide systemen tegelijkertijd te werken). Dat is niet de bridge die door Simple Machines gemaakt wordt, maar eentje van Joomlahacks.com. Ik vermoed dat de problemen door de bridge worden veroorzaakt (die moet immers er voor zorgen dat registraties op het forum synchroon lopen met die op het content beheersysteem). Als ze de bridge van ons zouden gebruiken, zou dit zonder problemen moeten gaan.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2006, 10:55:19 »
Mochten ze hulp zoeken, (waar ik niet over ga, ik ben er slechts lid), zouden ze dan een beroep mogen doen op jou of iemand die daar eens tijd voor heeft?

Ze hebben iets van 440 leden waarvan er maar een handjevol regelmatig posten. De rest haakt volgens mij af omdat het iedere keer zo'n gedoe is om in te loggen. Zit je een berichtje in te toetsen, ben je alweer uitgelogd. Dat nodigt niet echt uit......

Overigens: het is een gemeente-site en absoluuuuuuuuuuuuut geen concurrent voor RN (andere doelgroep zogezegd).

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2006, 12:19:06 »
Ze kunnen voor support altijd naar het simplemachines.org forum. Daar is ook een Nederlandstalige sectie. Maar aangezien dit waarschijnlijk een probleem is met de bridge, is het denk ik handiger om of support te zoeken bij de makers van de bridge, of natuurlijk over te stappen op de Simple Machines-Joomla-bridge van Simple Machines zelf ;)
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2006, 13:10:25 »
Ze zijn daar wat dat betreft eerlijkgezegd nogal eigenwijs........... ::rofl::

Maar ik ga het ze doorgeven, kijken wat hun reactie is. ::ok:: Als ze er iets mee doen, laat ik dat hier weten.


Klacht is een paar keer aangegeven door leden, maar de beheerders zeggen dat het door de cookies komt (ze hebben er meerdere niveaus, 1 subforum kom je alleen in met inloggen, de andere kun je als gast bekijken. Het leek me sterk dat het daardoor komt)





« Laatst bewerkt op: 12-09-2006, 13:13:12 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Forum gemeente Maastricht vertoont kuren
« Reactie #5 Gepost op: 7-12-2006, 16:46:32 »
Na een paar maanden kan ik zeggen dat ze in Maastricht een andere layout hebben, het hele forum is toegankelijker geworden. Zouden ze dan toch de tips hebben gebruikt die ik ze heb gegeven?