Auteur Topic: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?  (gelezen 46033 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Gepost op: 27-08-2006, 09:50:45 »
Ik heb een leuk idee voor een volgende fictiereeks  :D!
In het kort zou het erop neer komen dat de afleveringen telkens door verschillende personen geschreven worden, aan de hand van de bekende polls die door een andere persoon gemaakt worden. De schrijvers doen dan hun best aan de hand van de aangeleverde poll-uitslagen de leukste afleveringen te schrijven. Hierdoor krijgt de fictiereeks telkens nieuwe, verrassende wendingen en is er ook een wedstrijd tussen de schrijvers onderling, want hun afleveringen kunnen door de lezers beoordeeld worden. De winnende schrijver mag dan uiteindelijk de spectaculaire finale-aflevering schrijven.  :)


Ik heb al veel gedetailleerdere ideeën over hoe dit dan zou moeten werken, maar eerst zou ik willen weten:

- Lijkt dit idee jullie leuk? (Robbieazerty?)
- Zijn er mensen die het leuk lijkt om één of meerdere afleveringen te schrijven?

De exacte opzet en het aantal afleveringen van de reeks zouden afhankelijk zijn van het aantal deelnemers aan deze 'schrijfwedstrijd'. Als basis voor de reeks denk ik aan Expeditie Robinson, maar dan met wat andere deelnemers (ook daar heb ik al wel ideeën over ;D).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #1 Gepost op: 27-08-2006, 12:40:11 »
Lijkt mij wel leuk! Ik ben sowieso al niet van plan om meteen een hele reeks in m'n eentje te schrijen na The Mole.

(en ik ga nu trouwens aan afl 2 beginnen (druk weekend))

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #2 Gepost op: 27-08-2006, 12:57:46 »
Mooi! Ik ben benieuwd naar de tweede aflevering!

Als je wilt (en als er genoeg animo voor is) kun je dan natuurlijk voor die volgende reeks ook wel een aflevering schrijven. Het lijkt mij leuk om te zien hoe mensen op elkaars aflevering voortborduren en invulling geven aan de resultaten van de polls.
Er zijn wel telkens een paar polls met een duidelijke, bindende uitkomst (wie wint de proeven, wie wordt er weggestemd), maar verder zijn de meeste polls vrij vaag. Die polls zijn dus ongeveer hetzelfde als jij nu ook al doet... maar de vragenbedenker (dat zou ik dan zelf wel willen doen  ;)) weet net zo min als de lezers wat er mee gaat gebeuren. Dus ik kan deze poll maken: "Wie heeft zichzelf niet in de hand?" Maar vervolgens is het aan de schrijver om hier een leuke situatie bij te verzinnen. De schrijver is dus afhankelijk van de bedachte vragen, de resultaten van de bijbehorende polls en natuurlijk de verhaallijn zoals die door de voorgaande schrijvers is uitgestippeld. Maar hierbinnen kun je de meest gekke situaties verzinnen... waar de schrijver na je dus weer iets mee moet doen.

Ik hoop dat er genoeg animo voor is.  :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #3 Gepost op: 27-08-2006, 13:45:20 »
Klinkt opzich wel leuk  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #4 Gepost op: 27-08-2006, 15:54:53 »
Lijkt mij ook erg leuk!  :D

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #5 Gepost op: 27-08-2006, 21:43:52 »
Ik ben gek op schrijven. Ik zou ook op een ander forum een Amazing Race gaan doen (jaja met permissie van Robbie enzo!) maar dat gaat helaas niet door (waarschijnlijk). Ik zou het heel leuk vinden om meerdere afleveringen te maken!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #6 Gepost op: 28-08-2006, 12:08:08 »
Super!  ::ok::

Als er vijf schrijvers zijn is het naar mijn idee al wel goed, hoewel dan ieder 2 afleveringen zal schrijven. Dan heb je tien afleveringen + de finale aflevering. Je zou ook de twee beste schrijvers ieder nog een derde aflevering kunnen laten schrijven.

Als er meer schrijvers zijn, dan wordt het natuurlijk alleen maar leuker.

Tot nu toe hebben we dus:
1. Willemson
2. Robbie, Da Wizz en Jutta, zouden jullie ook mee willen doen?


Zodra we aan de 5 zitten kunnen we alvast beginnen aan de selectie van kandidaten. Dan kunnen andere schrijvers zich natuurlijk nog steeds 'opgeven', maar dan kunnen we direct na 'The Mole' met de serie beginnen.

O ja, voor de titel dacht ik aan Expeditie Robinson: Strijd der Celebrities. Klinkt dit leuk? De kandidaten zijn BN'ers...normaal stel ik dat niet zo op prijs, maar voor deze fictiereeks levert datnaar mijn mening de grappigste types op. Ik heb al een aantal lijstjes van 8 af waaruit telkens 1 kandidaat gekozen kan worden: oa. domme blondjes, boegbeelden van de plastische chirurgie, uitgerangeerde RTL4-presentatoren en dames uit het Nederlandse koningshuis.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #7 Gepost op: 28-08-2006, 12:18:52 »
Verander het dan in Strijd der Celebs. Dat klinkt wat vlotter

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #8 Gepost op: 28-08-2006, 12:48:35 »
Okee!  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #9 Gepost op: 28-08-2006, 13:09:24 »
Het lijkt me dan toch wel beter om te wachten tot The Mole gedaan is voordat er polls voor nieuwe kandidaten komen. Anders gaat alles door elkaar lopen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #10 Gepost op: 28-08-2006, 13:11:06 »
Lijkt me ook handiger ja

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #11 Gepost op: 28-08-2006, 13:31:00 »
O, okee. Dan wachten we nog even  ::regenboog::.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #12 Gepost op: 28-08-2006, 14:54:59 »
't Lijkt mij op zich ook wel leuk om een aflevering te schrijven. Dan heb je wel grote kans dat het de korste en saaiste aflevering ooit wordt, maar goed.  :D

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #13 Gepost op: 28-08-2006, 21:10:12 »
Lijkt me leuk, ik zou ook graag meedoen. Ik ben gek op schrijven. Ik heb hier stapels, toneelstukken, verhalen, filmscripts en televisieseries liggen  ::rofl::

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #14 Gepost op: 29-08-2006, 19:47:53 »
Als er meer schrijvers zijn, dan wordt het natuurlijk alleen maar leuker.

Tot nu toe hebben we dus:
1. Willemson
2. Robbie, Da Wizz en Jutta, zouden jullie ook mee willen doen?

Ja hoor. Ik doe wel mee! ;)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #15 Gepost op: 29-08-2006, 21:47:43 »
Ja hoor, ik doe wel mee  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #16 Gepost op: 30-08-2006, 12:07:57 »
Na-aper!  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #17 Gepost op: 30-08-2006, 12:28:28 »
Mooi!!!!  :D

1. Willemson
2. Mol_en_Co
3. Mloesje
4. Da Wizz
5. -Jutta-

Dan kan Expeditie Robinson: Strijd der Celebs dus na The Mole gaan beginnen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #18 Gepost op: 30-08-2006, 13:46:09 »
Wat als we het 'Sterrenstrijd' gaan noemen ipv 'Strijd der Celebs'? 

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #19 Gepost op: 30-08-2006, 13:57:34 »
Ook goed. 'Strijd der Celebs' was een beetje als parodie op 'Strijd der Titanen', maar Sterrenstrijd klinkt ook prima.
We kunnen daar trouwens nog wel een poll overhouden. Iedereen die een leuk idee voor de titel heeft kan het hier postten, dan stemmen we er later over.  ::ok::

Het is trouwens nog wel redelijk lastig om 8 x 8 = 64 vrouwen te bedenken die allemaal leuk zijn voor zo'n serie. Het is veel makkelijker om 64 mannen te bedenken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.