Auteur Topic: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?  (gelezen 45923 keer)

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #20 Gepost op: 30-08-2006, 14:04:11 »
Stemmen voor de titel lijkt me een goed plan! Zo beslist niet 1 iemand wat het wordt. 'Strijd der Celebs' vond ik juist teveel op 'Strijd der Titanen' lijken :-)

Misschien kun je 8 van die belspel-vrouwen nemen? Zijn niet echt bekend, maar is misschien wel leuk om over te schrijven/lezen.
« Laatst bewerkt op: 30-08-2006, 14:06:10 door Mol_en_Co »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #21 Gepost op: 30-08-2006, 15:36:20 »
Sterrenstrijd vind ik ook nog wel leuk klinken. Lijkt op Sterrenslag.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #22 Gepost op: 30-08-2006, 15:43:41 »
Stemmen voor de titel lijkt me een goed plan! Zo beslist niet 1 iemand wat het wordt. 'Strijd der Celebs' vond ik juist teveel op 'Strijd der Titanen' lijken :-)

Misschien kun je 8 van die belspel-vrouwen nemen? Zijn niet echt bekend, maar is misschien wel leuk om over te schrijven/lezen.

O ja! Ik denk dat ik een paar van die belspel-dozen bij 'domme blondjes' voeg, en dan kunnen er twee domme blondjes naar 'boegbeelden van de plastische chirurgie'. En als achtste categorie misschien een restcategorie, omdat er binnen een paar categoriën heel veel geschikte types zijn.

Als je zo van die lijstjes maakt, besef je echt hoeveel belachelijk vreemde BN'ers er zijn... in welke categorie plaats je in hemelsnaam Sugar Lee Hooper?  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #23 Gepost op: 30-08-2006, 16:01:05 »
... in welke categorie plaats je in hemelsnaam Sugar Lee Hooper?  ::rofl::

Hahahaha, ja. Een categorie 'dikke, kale vrouwen' loopt waarschijnlijk niet echt over van de kandidaten.  ::rofl::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #24 Gepost op: 6-11-2006, 22:49:37 »
KD. (en alle andere geïnteresseerde schrijvers), ga je hier nog mee verder?  :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #25 Gepost op: 6-11-2006, 23:05:09 »
Ik wil hier zeker mee verder.

Er moeten eigenlijk concrete plannen komen:
  • Op welk programma gaan we het baseren
  • Hoeveel afleveringen zijn er
  • Hoeveel schrijvers zijn er
  • Wanneer starten we

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #26 Gepost op: 7-11-2006, 12:20:28 »
Het lijkt mij ook zeker een leuk idee om dit op te gaan starten.  :)
Aangezien we de Amazing Race en WIDM net gehad hebben, lijkt het mij het leukste om deze serie op ER te gaan baseren. Zijn jullie het daar ook mee eens?
Het aantal afleveringen is gerelateerd aan het aantal schrijvers. Afhankelijk van het aantal schrijvers doet iedere schrijver 2 of slechts 1 aflevering.

Als er nog altijd genoeg geïnteresseerden zijn, wil ik deze week al wel vast een paar polls openen voor de selectie van deelnemers.


Twee maanden geleden hadden zich vijf schrijvers gemeld, misschien dat er nu nog wat meer fanatieke forummers zijn die wel een aflevering willen schrijven?  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #27 Gepost op: 7-11-2006, 13:17:25 »
Misschien de aloude**** grootheden op schrijversgebied raadplegen? Daisy, MC, Robbie. Niet om zelf te schrijven, maar voor advies op dit gebied.



****niet zozeer qua leeftijd, maar qua ervaring. ::tandpastasmiley::

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #28 Gepost op: 7-11-2006, 14:26:31 »
Ja, ik wil nog steeds wel meedoen!! ::jaja::

Persoonlijk vind ik een ER-serie ook wel het leukst.

Denken jullie niet dat het misschien wel iets te rommelig wordt door al die verschillende schrijfstijlen?
Nou ja, we proberen het maar gewoon. ::tandpastasmiley::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #29 Gepost op: 7-11-2006, 14:37:16 »
De stijlen zullen natuurlijk wel verschillen, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
Het is wel belangrijk dat iedereen zijn/haar aflevering zo goed mogelijk aan laat sluiten op de vorige: als schrijver A beschrijft dat Jan en Piet dikke vrienden zijn en ruzie hebben met Klaas, dan is schrijver B min of meer gedwongen iets met dat gegeven te doen. Maar dat ligt allemaal heel erg voor de hand natuurlijk.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #30 Gepost op: 7-11-2006, 15:00:22 »
 ::jaja:: Ik wil ook nog steeds meedoen, het lijkt me echt leuk om een aflevering te schrijven. En zeker alswe ER gaan doen, wat dat is echt mijn favoriete serie  ::jaja::

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #31 Gepost op: 7-11-2006, 15:52:25 »
joehoe, ik ben er nog  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #32 Gepost op: 8-11-2006, 19:28:58 »
Ja Expeditie Robinson lijkt me erg leuk om te schrijven. Ik kan niet wachten om allemaal over de top scenario's te verzinnen ('Op Kamp Terschelling is een Potvis aangespoelt. Terwijl de andere kampleden de jungle in zijn besluit Douwe de walvis te villen en op te eten... '  ;D)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #33 Gepost op: 8-11-2006, 19:33:48 »
 ;D
Zal ik vrijdag dus een paar polls lanceren voor de kandidatenselectie? Hoeveel tegelijk?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #34 Gepost op: 8-11-2006, 19:43:33 »
;D
Zal ik vrijdag dus een paar polls lanceren voor de kandidatenselectie? Hoeveel tegelijk?
KD, mag ik meebeslissen enzo wat voor kandidaten? Vind ik leuk!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #35 Gepost op: 8-11-2006, 20:51:14 »
Denk dat je ook best een paar vaste regeltjes stelt voor het "spelconcept". Vaste dingen die er in moeten zitten.
Bijvoorbeeld: 2 opdrachten (beloning en immuniteit), eilandraad. Eventueel een of ander nieuw toevoegsel (het bannelingseiland van Survivor) enzovoorts.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #36 Gepost op: 8-11-2006, 21:41:32 »
KD en ik zijn nu categoriën met kandidaten aan het bedenken.
Dat komt wel goed!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #37 Gepost op: 8-11-2006, 22:50:39 »
Denk dat je ook best een paar vaste regeltjes stelt voor het "spelconcept". Vaste dingen die er in moeten zitten.
Bijvoorbeeld: 2 opdrachten (beloning en immuniteit), eilandraad. Eventueel een of ander nieuw toevoegsel (het bannelingseiland van Survivor) enzovoorts.

Ja, daar heb ik ook al over nagedacht. Voor we beginnen zal ik ook wel wat richtlijnen posten om te zorgen dat alle afleveringen goed op elkaar aan gaan sluiten.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #38 Gepost op: 9-11-2006, 11:34:49 »
Ik zal trouwens als soort van tussenbuffer optreden om het op de site te zetten. Want niet iedereen heeft toegang tot het systeem.

Daarom stel ik voor dat de schrijver zijn aflevering in een Word document schrijft en vervolgens naar mij mailt.
Ik zet hem dan linea recta op de site. Dus je moet zelf de eventuele plaatjes toevoegen op de plaats waar je ze wil zetten. Je moet zelf ook de codes typen om tekst in vet, schuin of onderlijnd ofzo te hebben. Dat zijn dezelfde codes als bij het forum. Tekst die je vet wil, zet je tussen [ b ] en [/ b ] (maar dan zonder spaties. Voor schuin vervang je de b door een i en voor onderlijnen vervang je het door een u.

Bedoeling is dus dat je zelf de aflevering helemaal maakt, qua inhoud, opmaak, alles. Ik zet hem alleen maar op de site zoals het aangeleverd is.

Akkoord? :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nieuw concept voor volgende fictiereeks?
« Reactie #39 Gepost op: 9-11-2006, 11:50:12 »
Lijkt me prima.  :)
En hoe werkt het met de polls? Kan ik die gewoon aanmaken, of gaat dat ook via jou?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.