Auteur Topic: Internetsite als snelkoppeling  (gelezen 17629 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Internetsite als snelkoppeling
« Gepost op: 11-09-2006, 23:56:04 »
Ik vraag me al een hele tijd af of het handig kan zijn om een internetsite onder een snelkoppeling te plakken. Je gaat naar je bureaublad, en klikt meteen door naar de site die je wil bezoeken.

Als het gaat, hoe maak ik een dergelijke snelkoppeling gemakkelijk zelf?

Voer voor de techneuten, zou ik zeggen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2006, 00:08:31 »
Ik vraag me al een hele tijd af of het handig kan zijn om een internetsite onder een snelkoppeling te plakken. Je gaat naar je bureaublad, en klikt meteen door naar de site die je wil bezoeken.

Als het gaat, hoe maak ik een dergelijke snelkoppeling gemakkelijk zelf?

Voer voor de techneuten, zou ik zeggen.

Da's niet zo moeilijk. Als voorbeeld neem ik Internet Explorer als browser, maar ik denk dat het in andere browsers zo ook kan werken.

Zorg dat de internetpagina waar je de snelkoppeling voor wil maken in je browser aanwezig is. Minimaal eventueel alle vensters van andere programma's die je open hebt staan en zorg dus dat je browservenster niet helemaal beeldvullend is zodat nog ergens een stukje buroblad te zien is. Ga in de adresbalk naar het internet explorer plaatje (de e met een blaadje op de achtergrond) klik links op het plaatje en houd het de muisknop ingedrukt en sleep de snelkoppeling naar je buroblad en klaar is klara. ::ok::
« Laatst bewerkt op: 12-09-2006, 00:10:12 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2006, 00:33:36 »
Netter:
Rechtermuisknop op je bureaublad > nieuw > snelkoppeling > "www.wieisdemol.com" > verzin een naam
of
Bestand > nieuw > snelkoppeling > "www.wieisdemol.com" > verzin een naam

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2006, 07:30:51 »
Of je gaat in de pagina die je op je bureaublad wilt hebben, naar 'bestand' links bovenin...'verzenden'... 'snelkoppeling op bureaublad plaatsen'

besef wel dat als je via de snelkoppeling een favoriet opent, dat deze zich in een openstaande browser 'boort'  :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2006, 10:25:04 »
Waarom kwam ik daar zelf nooit op? Bedankt alledrie......

Test, molice en megan: ik heb jullie methodes alledrie uitgeprobeerd, en ze werken allemaal (die van test was makkelijker overigens, maar geeft niets)


@Megan, bedoel je dat die favoriet zich voortaan als startpagina gedraagt? Ik heb zo het vermoeden dat ik mijn favorieten-lijst op deze manier kan opschonen. Minder vaak gebruikte sites erin laten staan, en vaker gebruikte sites dus op het bureaublad.


(ik kon natuurlijk ook de minder gebruikte favorieten er weer uitgooien, dan blijven die andere vanzelf staan ::tandpastasmiley::)

« Laatst bewerkt op: 12-09-2006, 11:02:17 door Bodejos »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2006, 11:19:51 »
Je kan binnen je favorieten ook met mapjes werken he. Daarmee kan je de boel ordenen. Is misschien ook een idee.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2006, 11:58:22 »
Lijkt me ook een oplossing wanneer die lijst opnieuw gaat groeien.

Ik heb nu verschillende sites op het bureaublad staan, en ik moet zeggen: het werkt prima ::ok:: ::ok::

Maar ook op het bureaublad is maar beperkte ruimte. En ik betwijfel of het kopen van een grotere monitor daar de oplossing voor is..........oplossingen liggen soms zo voor de hand.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2006, 18:20:05 »
@Megan, bedoel je dat die favoriet zich voortaan als startpagina gedraagt?

Nee, dat niet. Maar stel je zit lekker te bankieren (die staat dus open)en je denkt laat ik ff RN bijlezen en zo weer verder gaan met bankieren... dan klik je dus op de snelkoppeling van RN en hup... t bankieren wordt vervangen door RN. Tenminste bij XP... geen idee of t ook bij andere versies zo is  :)

Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2006, 19:54:03 »
Ik heb XP, en zal er bijzonder op letten. In mijn eerste post vraag ik me dus ook af, of het handig is om dit zo in te stellen. Op zich opent zich dus het bureaublad, en je mept meteen op de juiste snelkoppeling. Maar inderdaad is het minder prettig als er gebeurt wat jij zegt.

(Zaak dus om niet te bankieren terwijl ik bijvoorbeeld naar RN wil, tenzij iemand van de forummers geld van me wil zien, natuurlijk  ::rofl::)

Edit: Er gebeurt dus het volgende: in het scherm dat eerst gebruikt werd door de site van je bank, komt dus Realitynet. Dat is inderdaad lastig.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2006, 19:59:34 door Bodejos »

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2006, 21:18:37 »
Dat kan je gemakkelijk voorkomen door " -new" achter het adres te zetten:
Rechtermuisknop op je bureaublad > nieuw > snelkoppeling > "www.wieisdemol.com -new" > verzin een naam
of
Bestand > nieuw > snelkoppeling > "www.wieisdemol.com -new" > verzin een naam

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Internetsite als snelkoppeling
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2006, 21:25:21 »
Dankjewel molice ::ok:: ::ok::