Auteur Topic: RealityNet al in winterslaap?  (gelezen 12197 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
RealityNet al in winterslaap?
« Gepost op: 20-09-2006, 19:45:12 »
Jullie zullen het ongetwijfeld gemerkt hebben... het lijkt wel of RealityNet in een diepe winterslaap is gevallen, zo traag gaat alles. ::niet-ok:: >:(

We hebben geprobeerd door oa de forumsoftware te updaten naar de nieuwste versie dit probleem op te lossen. In eerste instantie leek dit te werken. Helaas was dit maar van korte duur. Ook een aantal optimalisaties op de database bleken niet het gewenste effect te hebben. Aangezien we niet het idee hebben dat het nog aan onze software kan liggen, hebben we de hulp ingeroepen van de mensen die de server beheren. Mocht ook hier geen oplossing gevonden worden, zullen we een andere en waarschijnlijk drastischer oplossing moeten zoeken. (zoals bv het verhuizen naar een andere server) 

Ik hoop dat jullie zo een beetje op de hoogte zijn gebracht wat er speelt rondom de snelheid van RN. Zodra we meer weten, laten we het jullie weten.

We snappen dat het surfen op RealityNet op het ogenblik veel geduld van jullie eist. We hopen dat jullie dit geduld nog even kunnen opbrengen tot we een oplossing gevonden hebben.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: RealityNet al in winterslaap?
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2006, 17:37:33 »
Ik wilde net al vragen of dat trage alleen bij mij was. Maar klaarblijkelijk dus niet.

Ik heb niet zoveel verstand van het technische deel achter de site, maar is het te realiseren dat er op een andere manier databases aan elkaar gekoppeld worden, waardoor je bijvoorbeeld niet meer ''binnendoor'' bij een ander forum terchtkomt, maar alleen nog via de homepage van RN zelf?

Ik weet ook niet zo snel hoe ik daar een voorbeeld van moet noemen, maar wat ik bedoel te zeggen: is er iets te bereiken met het wijzigen van de struktuur?

Wanneer iemand bijvoorbeeld graag iets weet van een oude serie, dan moet dat te vinden zijn, maar dan bijvoorbeeld uitsluitend via de hoofdpagina. In mijn visie belast een weinig gebruikte database op die manier minder het veel gebruikte deel.

Ik weet het, het is maar een suggestie, en misschien niet uitvoerbaar. Maar wie weet, brengt dit iemand op een bruikbaar idee.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: RealityNet al in winterslaap?
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2006, 21:08:49 »
Bij mij gaat het inderdaad ook onwijs langzaam af en toe. Ik hoop dat het opgelost word ::ok::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet al in winterslaap?
« Reactie #3 Gepost op: 23-09-2006, 17:56:27 »
Dit is echt de enige website die bij mij zo traag gaat. Wellicht op zoek naar een betere hosting? Ik zit zelf bij www.pcextreme.nl, wellicht een kijkje waard? Of moet het volledig gratis zijn? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet al in winterslaap?
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2006, 20:55:20 »
Dit is echt de enige website die bij mij zo traag gaat. Wellicht op zoek naar een betere hosting? Ik zit zelf bij www.pcextreme.nl, wellicht een kijkje waard? Of moet het volledig gratis zijn? ???

De hosting is op zich niet slecht. Daarbij gebruiken we nogal wat bandbreedte die in NL nogal duur is. We zijn nog steeds bezig een oplossing te zoeken. Er is een indicatie waar het aan zou kunnen liggen. Dus er gloort hoop aan de horizon.
Geniet nooit met mate...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet al in winterslaap?
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2006, 01:00:02 »
Het moet even gezegd worden, maar Realitynet loopt weer als een trein hoor! ::ok:: Volhouden zo! ::jaja::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...