Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405202 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1580 Gepost op: 29-10-2016, 17:23:03 »
het verhaal is in het boek veel uitgebreider alleen de tijd in Venetië al met nog een achtervolging op dat andere eiland.

De spanning die het boek weet te krijgen bij de lezer, maar die de film echt geen moment had. Het was meer van, ow nu gaat hij weer rennen, ow kijk daar is die corrupte politieagent. Ow ze valt door een dak heen, ow nu vliegen ze naar Istanbul.

Ik heb er nooit echt ingezeten geloof ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1581 Gepost op: 29-10-2016, 17:24:42 »
Om niet te veel te spoileren: Passages die ik nogal belangrijk vind voor het verhaal waren weggelaten of veranderen.

Spoiler lezen is op eigen risico

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1582 Gepost op: 29-10-2016, 17:24:56 »
Ja ik herinner me het boek niet goed genoeg meer denk ik.

Ik vond inderdaad de 'achtervolginsscenes' en spannende scenes niet zo spannend nee..
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1583 Gepost op: 29-10-2016, 17:25:20 »
het verhaal is in het boek veel uitgebreider alleen de tijd in Venetië al met nog een achtervolging op dat andere eiland.

De spanning die het boek weet te krijgen bij de lezer, maar die de film echt geen moment had. Het was meer van, ow nu gaat hij weer rennen, ow kijk daar is die corrupte politieagent. Ow ze valt door een dak heen, ow nu vliegen ze naar Istanbul.

Ik heb er nooit echt ingezeten geloof ik.

Hier sluit ik me bij aan.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1584 Gepost op: 29-10-2016, 17:27:55 »
Bij mij vielen op een gegeven moment zelfs mijn ogen dicht ::schaam::

Het is in de film veel te voorspelbaar allemaal. Je ziet alles van tevoren al aankomen.
Het boek beschrijft alles beter en geeft veel meer informatie over de locaties en de "koker" waar de hele film over zou moeten gaan.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1585 Gepost op: 29-10-2016, 17:34:33 »
Ik heb werkelijk het idee dat ik een andere film heb zitten kijken. Zal ongetwijfeld deels komen omdat ik geen boekkennis heb, maar ik vond 't wel mooi gefilmd . Alhoewel ze wel ongelooflijk snel van Venetië in Istanbul waren. Maar goed, ik kijk zoveel series, ik ben wel iets raars gewend.

Maar goed fijn dat iedereen een andere mening heeft . ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1586 Gepost op: 29-10-2016, 18:42:16 »
Wel grappig dat de meningen zo ver uiteen liggen over Inferno.

Ik ben.. tamelijk kritisch, over films ;D [Speltip 43: ken uw zwakheden]

Dus films die in een vrij duidelijke generieke mal vallen, vind ik prima als hersenloze avondvulling - maar ontwijk ik bij voorkeur voor de bioscoop.
Films zoals X-Men en dergelijke moderne superheldenfilms; of in general veel dingen die als blockbuster worden gepresenteerd.
Zag keer de term 'painting by the numbers-filmmaking', wat wel passend is. Je hebt de volgorde, de componentjes en de archetypes al tientallen keren eerder gezien; en deze film is een nieuwe invulling van hetzelfde.
Dat hoeft geen probleem te zijn, als de invulling sterk is - zoals bij The Magnificent Seven.

En no worries, ik weet hoe volstrekt elitair ennn neerbuigend dit klinkt ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1587 Gepost op: 29-10-2016, 18:56:41 »
Mensen die de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie hebben gelezen en bijbehorende films hebben gezien, kunnen min of meer voorspellen wat er gaat komen, ik denk dat het daaraan ligt.

Als je de film los ziet, zonder ''voorkennis'' dus, dan kijk je anders naar de film. Misschien is dat een deel van de verklaring waarom niet iedereen Inferno op dezelfde manier ''ervaart''.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1588 Gepost op: 29-10-2016, 19:13:41 »
Game of Thrones is ook een boekverfilming en naar mijn mening zeker geen slechte poging. Maar ik denk ook dat dat komt omdat GoT een serie is en geen film. In een serie is meer ruimte/tijd om een verhaal plus achtergrond goed neer te zetten. Films die doorgaans anderhalf tot twee uur duren hebben die luxe niet.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1589 Gepost op: 29-10-2016, 19:16:53 »
klopt, maar ook de harry potter films en de Lord of the Ring films zijn goed gelukt. Je weet wat er gaat gebeuren en dan kom je door de muziek of door het acteerwerk of door de camera toch in grote spanning te zitten. Het kan dus wel maar het gebeurt maar zelden heel goed.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1590 Gepost op: 29-10-2016, 23:56:41 »
Twijfel nog om naar The Girl on the Train te gaan. Ook een boekverfilming als ik het goed begrepen heb. Trailer zag er spannend uit. Maar ik twijfel nog, de draaitijden zijn niet zo fijn. :-\\

Nou ik (door LdHmolletje, bedankt! ::bravo:: ) gegaan en ik heb er geen spijt van. Boeiende film, ik werd in t verhaal gezogen, bijzondere persoonlijkheden en niets is wat t lijkt (of toch wel?).

Voor de rest kan ik er weinig over zeggen omdat ik bang ben spoilers weg te geven. Maar ik vond m prima. ::ok::

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1591 Gepost op: 9-11-2016, 05:13:15 »
Cabaret , zojuist alweer ( Liza Minelly )  vergis u / je niet in de titel  ga nu eindelijk eens zelf kijken.   dan weet u waarom musicals ook vaak niét goed aflopen.
« Laatst bewerkt op: 9-11-2016, 05:15:18 door trialk »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1592 Gepost op: 9-11-2016, 05:20:55 »
Minnelly natuurlijk  met 2 ll   en 2 mm  :-X
vader is  de regisseur Vincente Minelly.
en ik vind iet voor de w d d  Aznavour zo u ziet.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1593 Gepost op: 26-11-2016, 10:27:24 »
Gister Arrival (2016) gezien.
Gestreamed, maar goede kans dat ik 'm nog in de bioscoop ga kijken. Beetje Contact / Interstellar achtig.
Wellicht de beste film die ik dit jaar heb gezien. En ja, ik heb even teruggezocht naar de andere films die ik dit afgelopen jaar de hemel in prees, ter vergelijking. ;)

Toegegeven, deze film is compleet mijn sweet spot.
- Het is een intelligente science-fiction.
- Het heeft Amy Adams als hoofdrol (van wie ik toch al een fan ben, en dan speelt ze hier ook nog eens sterk).
- Het heeft een geweldige soundtrack, met oa een hoofdrol voor 'On the nature of Daylight', van Max Richter - hetgeen tot mijn favoritigste nummers ooit hoort. (zie onderstaand)
- Het durft creatief en nieuw te zijn.

Desalniettemin, ik zou niet zo ver gaan om te zeggen dat de film perfect is. Er zitten kleine dingetjes in die ik liever anders had gezien. Denk dat ze wel erg makkelijk met het eerste contact om gaan, daar hadden een paar revisies waarschijnlijk wel nut gehad; en het einde is misschien net te.. net te lang, net te veel.

Zal denk ik niet de boeken in gaan als.. (een van) de beste film(s) ooit, daar.. mist misschien diepgang of iets dergelijks voor. Maar als relatief eenvoudig verhaal is het een geweldige uitvoering..  ::bravo::





Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1594 Gepost op: 30-11-2016, 22:55:56 »
SOOF2

Lekker niemandalletje, met heerlijke muziek en leuke acteurs.
Echte vrouwenfilm, dus heren: blijf gewoon thuis :)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1595 Gepost op: 8-12-2016, 03:18:13 »
Ik kijk eigenlijk nooit films, weet op één of andere manier geen focus te houden bij films, kijk liever interessante documentaires met onderwerpen uit het echte leven. Dingen die echt gebeurd zijn. Zelfs bij de film over het waargebeurde verhaal van 'Christiane F' verlies ik mijn focus, terwijl zulke levensverhalen me juist aanspreken.



Ze heeft naar verluidt zo'n 30-jaar lang van de dope heeft kunnen afblijven: erg knap. Dat echter alles vergankelijk is, blijkt wel weer... nadat het boek en de film uitkwam (jaren '70 á '80) kickte ze af, heeft ze in Griekenland en Amerika gewoond, probeerde ze een zangcarrière na te jagen (onsuccesvol) en is ze, kennelijk, zo'n 20 á 30 jaar nuchter geweest. Tot 2008...  met haar toenmalige nieuwe vriend vertrok ze naar Amsterdam en is ze faliekant teruggevallen (bron) ze was plots verdwenen uit Duitsland, en lag wekenlang ongewassen op bed. Hoelang iemand ook nuchter is... een terugval ligt duidelijk zo op de loer. Hoelang je ook je leven weer op de rit hebt gekregen... een moment waarop je het niet meer ziet zitten of de zucht erna hoeft maar té sterk te worden, en je bent er (weer) vatbaar voor. Ik vraag me af of er überhaupt ex-heroïneverslaafden zijn die er chronisch (de rest van hun leven) van af kunnen blijven...

Dat is ook de reden waarom ik principieel tegen geforceerd afkicken ben (en zelfs tegen het aandringen ertoe) omdat je het oprecht zélf moet willen. Dat hoort iemands eigen vrijheid te zijn: om te blijven gebruiken of niet. Het lijkt een redmiddel maar dat is (eigenlijk) pure schijn (slechts een illusie op kort termijn) want het mag dan misschien werken op kort termijn, op langer termijn echter heeft zoiets zelden nut. Je kunt iemand wel preventief ertoe dwingen, maar ik kan je nu al zeggen dat alle moeite, externe hulp (en valse hoop van geliefden) uiteindelijk voor niks gaat zijn, als de verslaafde er (diep van binnen) eigenlijk niet ten volle achterstond: helemaal uit zichzelf (maar er puur mee akkoord ging om hen tevreden te stellen of om anders dingen te verliezen...) want iemand kickt dan af, maar valt (zodra het voorbij is) dan toch weer terug. Nou, moet ik nog doorgaan waarom afkicken dan niet werkt?

Nuchter blijven redt je alleen als je het echt, echt, écht wil, vanuit jezelf. Er echt genoeg van hebt en echt een nieuw leven wil. En je houding echt is veranderd. Zonder die 100% oprechte wilskracht val je op den duur toch wel terug, omdat je er diep van binnen nog niet echt genoeg van had. Dat word ook keer op keer weer bewezen door alle verslaafden die blijven terugvallen.

Kennelijk heeft ze zich herpakt want in 2013 heeft ze een tweede boek uitgebracht en was ze, volgens eigen zeggen, nuchter.
« Laatst bewerkt op: 10-06-2019, 01:40:52 door good-riddance »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1596 Gepost op: 10-12-2016, 21:26:38 »
Fantastic beasts and where to find them.

Hij kwam wel wat traag op gang hoor. Mijn god een kofferverwisseling, dat was het beste wat er verzonnen kon worden ::niet-ok::  Maar de film heeft leuke hoofdrolspelers, een aardig verhaal, mooie special effects, gave dieren. Ik weet niet precies hoeveel er gaan komen, maar naar de volgende ga ik gewoon weer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1597 Gepost op: 10-12-2016, 22:09:23 »
Oooooh die. Wordt dat ook al verfilmd?

Ik weet van het bestaan van twee van dat soort boekjes. Maar als Peter Jackson de regisseur is, ben je dan toch al gauw zo'n zes films verder.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1598 Gepost op: 10-12-2016, 22:12:35 »
neeh is van JK Rowling. Zijn geen boeken van.
Komt uit de Harry Potter familie
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1599 Gepost op: 10-12-2016, 22:28:12 »
Jawel, maar zijn ook boekjes van. Geschreven rond 2001 door Rowling onder een pseudoniem. Die andere heet Quidditch through the ages. Heb ze wel eens zien staan, maar volgens mij nooit gelezen.

Ik lees op de wiki dat er vijf films van gemaakt gaan worden. Kunnen we nog even vooruit. :)
If I was a haircut would you wear a hat?