Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 404312 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1620 Gepost op: 10-01-2017, 22:42:08 »
Birdman. Dat was wel ::respect::.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1621 Gepost op: 20-01-2017, 00:24:20 »
oké

ik zit de afgelopen dagen weer Harry Potter terug te kijken.
Een paar opmerkingen

# wat zijn die films goed gemaakt.
# wat zitten er geweldige personages in.
# wat wordt er goed geacteerd.
# wat een wonder dat de 3 (Ron, Hermelijn, Harry) zo mooi zijn opgegroeid in de films.
# wat is het goed geschreven.
# "I want to bury him. Properly, without magic."   Dobby  :\'(
 
# wat is fantastic beasts in vergelijking "kinderspel"

Ik heb onlangs de complete DVD-box gekocht, zodat ik de films met de oudste kinderen allemaal netjes op volgorde kan kijken. Deel 1 en 2 had ik gezien, maar de rest meed ik elke keer op tv, omdat ik 3 nog niet had gezien. Afgelopen vrijdag hebben we deel 1 samen gekeken en ik kijk nu al uit naar de rest! Wel even afwachten bij welk deel het te spannend wordt voor die van 12.

Fantastic beasts heb ik in de kerstvakantie in de bios gezien en die viel me inderdaad een beetje tegen.

Een leuke film die ik op tv heb gezien: De surprise. Een man is het leven zat en wil er uit stappen, maar zelf lukt het hem niet. Toevallig komt hij in contact met een bedrijfje die je daarvoor kunt inhuren. Hij kiest voor de optie om niet te weten wanneer en hoe hij vermoord wordt. En natuurlijk neemt het leven dan een wending die maakt dat hij toch nog maar eventjes wil doorleven.

Erg leuk gedaan met toch wel verrassende wendingen. Met Jeroen van Koningsbruggen en Georgina Verbaan en dat zijn toch al twee van mijn favorieten. Ik vond het een topper  ::ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1622 Gepost op: 20-01-2017, 18:02:26 »
The Red Turtle, animatiefilm van Michael Dudok de Wit onder de vleugels van Studio Ghibli.

Niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. :-\\
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1623 Gepost op: 20-01-2017, 18:53:44 »
 iemand al naar Brimstone geweest ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1624 Gepost op: 20-01-2017, 19:08:43 »
The Red Turtle, animatiefilm van Michael Dudok de Wit onder de vleugels van Studio Ghibli.

Niet slecht, maar ik had er meer van verwacht. :-\\

Yup, had ik ook.

Zou het ook anders geen Favoriet hebben gemaakt, maar er was dusdanig veel hype van geweest dat ik enigszins teleurgesteld was.
Maar ook bij Vader&Dochter van Michael Dudok de Wit was ik al merkbaar minder lyrisch dan anderen, dus misschien is zijn specifieke animatie gewoon niet helemaal my cuppa tea.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1625 Gepost op: 20-01-2017, 19:26:21 »
iemand al naar Brimstone geweest ?

Ben nooit zo van westerns, maar de trailer is wel spannend, en volgens mij is ook meer een thriller.
(Ja een hele lekker lopende zin dit :P)

twijfel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1626 Gepost op: 16-03-2017, 21:11:47 »
iemand al naar Brimstone geweest ?
ja leuk dat je het vraagt!  Gisteren toevallig geweest.
Vrienden bij wie ik altijd de Belgische Mol kijken hadden hem op een kastje dingetje achtig. maar hij moest hem van haar uitzetten na een ruim half uur. Ze vond het te gruwelijk. toen ik dat hoorde zei ik dan gaan wij wel samen naar de bios. Dat was dus gisteren.

tja wat zal ik zeggen. Mijn eerste reactie toen het zaallicht weer aan ging was: 

ziek

Acteerprestaties waren erg goed. De enige die ik niet zo geweldig vond was Kit Harrington maar dat kan ook aan mij liggen. Beetje last van het Swiebertje effect. Ik dacht bij alles wat hij zei: "you know nothing".

Dan de film, hij begint ergens bij F    springt dan naar D, dan naar C dan naar B even terug naar F dan naar A weer terug naar E. Kortom blijven opletten. Langzaam aan wordt het hele verhaal duidelijk (nou eigenlijk gokte ik best snel goed) maar langzaam aan kreeg ik bevestiging.

Koolhoven kiest soms voor het schokeffect.Bewust om te shockeren of hoort het gewoon zo dat iemand met zijn darmen om zijn nek aan zijn lot wordt overgelaten ? (ja nog in leven).

Het verhaal goed bedacht, goed gespeeld. Raad ik de film aan? Pffff niet voor iedereen hoor. Ik vond het heel intens, maar ik heb er wel van genoten.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1627 Gepost op: 31-03-2017, 00:22:45 »
Van het uitzendbureau had ik nog een 'kerstpakket' in de vorm van een MaDiWoDo-bioscoopkaartje liggen dat kaartje zou morgen verlopen.
Samen met een aantal ex-collega's van datzelfde uitzendbureau, die dus ook zo'n kaartje hadden, zijn we daarom naar Beauty & The Beast gegaan.

Het verhaal kende ik al, want al eeuwenlang verhaald, steeds opnieuw bedacht ;) Bovendien heb ik de tekenfilmversie op DVD.

Hoewel het verhaal al bekend is, wijkt de filmversie toch op een aantal vlakken af van de tekenfilm :o Ik zal hier niet gaan spoileren wat de verschillen zijn.
Ik vond het een leuke film, hoewel ik de tekenfilmversie toch wel beter vind.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1628 Gepost op: 5-04-2017, 21:44:19 »
Lo and Behold, Reveries of the Connected World. Fijne docu van Werner Herzog over het internet vanuit een heel eigen perspectief.

Dit stukje vond ik lichtelijk zorgwekkend. Er mist nog wat info vooraf over de/het Carrington Event. Telegraafverkeer kwam toen volledig stil te liggen. Ook nu veroorzaken kleine(re) solar flares al internetstoringen.



Ok, zo zwart als die eerste gast zie ik het nou ook weer niet.

Maar hoe afhankelijk is onze samenleving eigenlijk van het internet? Wat zou er allemaal niet meer werken op het moment dat er geen internet meer is?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1629 Gepost op: 6-04-2017, 14:06:47 »
Die Lawrence Krauss lijkt me inderdaad vele malen te zwartgallig.
Dat hij niet weet of de mens, als soort, zou uitsterven. Naja natuurlijk weet je dat niet - je weet ook niet of de zon morgen op komt. Maar hoogstwaarschijnlijk doet hij dat wel, en hoogstwaarschijnlijk overleeft de mens als soort een nieuwe dergelijke solar flare.

Er zijn altijd een hoop mitsen en maren. Bijvoorbeeld hoe lang het duurt - want als het kort duurt, dan mep je vooral de kant waar het op dat moment dag is. En sowieso heeft de aarde zo'n mooi magnetisch schild, zodat de polen relatief hard worden getroffen, maar landen veel meer naar de evenaar veel minder hard. Dus ja, het zal ongetwijfeld rampzalige gevolgen hebben, dat zou ik niet direct aanvechten - maar er is een oceaan aan verschil tussen dat, en dat de mens uitsterft.

Stel dat het inderdaad langdurig is, dat zelfs de evenaar hard wordt getroffen en daar geen enkele elektriciteit meer is. Stel dat er enorme hongersnoden komen, dat honderden miljoenen mensen sterven, een miljard - acht wat, 3.5 miljard, de halve wereldbevolking.
Dat is nog steeds maar de helft.

Je hebt momenteel ook nog hopen mensen die zonder elektriciteit leven. Momenteel vooral in 3e wereld landen, niet direct mooie levens - natuurlijk, maar het zijn er heel veel. En als die nu al zo overleven, zullen die niet meteen ook allemaal dood neervallen.
Laat staan de paar stammetjes die er nog rond de wereld zijn, en die nog [vrijwel] geen contact met de buitenwereld hebben. Heb weleens nagedacht, hoe groot de kans was met verschillende typen rampen [atoomoorlog, dodelijke virussen, etc] dat de mens als soort uit zou sterven. Naja, dergelijke totaal zelfvoorzienende stammetjes krijg je nauwelijks kapot. Laat staan als wij hier ineens geen elektriciteit meer hebben.

Maargoed, een halve wereldbevolking dood, en ineenstorting van de huidige maatschappij zou ook bagger zijn hoor. Maar voor de goede orde, ook dat lijkt me overdreven.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1630 Gepost op: 6-04-2017, 17:27:56 »
Ja, dat is waar. Die kleintjes redden het wel. Het zijn dus met name de ontwikkelde landen die het zwaarst getroffen zouden worden. Dat vind ik dan wel weer een grappig gegeven (hoewel ik daar op het moment zelf waarschijnlijk anders over denk).

Het ging me eigenlijk meer om de tweede vraag. Wat zouden de gevolgen zijn van het langdurig ontbreken van internet? Voedselvoorziening wordt dus een probleem. Het OV komt waarschijnlijk stil te liggen. Je auto zal het nog wel doen (je TomTom niet), alleen wordt aan benzine komen op den duur lastig. Kan je nog pinnen? Krijg je je geld nog van de bank? Een economische crisis lijkt onafwendbaar als de beurs offline gaat (alleen krijgen we daar niets over te horen als radio en tv het niet meer doen). Nutsbedrijven? Kernreactoren? Dijkbewaking? Functioneren die nog zonder verbinding? Of is er een offline back-upplan?

Het zijn leuke gedachten zo vlak voor het slapen gaan. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1631 Gepost op: 7-04-2017, 02:56:23 »
lastig om het uit te proberen?, hoe knap zijn onze knappe koppen.  ik zoek even een krant. ::pinokkio::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1632 Gepost op: 7-04-2017, 13:49:56 »
Ja, dat is waar. Die kleintjes redden het wel. Het zijn dus met name de ontwikkelde landen die het zwaarst getroffen zouden worden. Dat vind ik dan wel weer een grappig gegeven (hoewel ik daar op het moment zelf waarschijnlijk anders over denk).

Yup, dat heeft wel een mooie ironie ;)

Het ging me eigenlijk meer om de tweede vraag. Wat zouden de gevolgen zijn van het langdurig ontbreken van internet?

Die lijkt me inderdaad een stuk moeilijker te beantwoorden.
Vooral omdat ik niet goed kon vinden wat de gevolgen zijn. De elektriciteitsnetten zouden overbelast, en daardoor ten onder gaan. Het probleem voor herstel, was dat er allemaal transformatoren zouden moeten worden vervangen, die niet op zo'n grote schaal voorradig zijn - en dat kost dus tijd.
Maar ik kon bijvoorbeeld niet vinden of alleen de netwerken plat gaan, of ook kleine elektrische apparatuur. Bijvoorbeeld of meteen je telefoon en laptop ook dood zijn. Sure, je kunt ze niet opladen dus op het directe moment maakt het weinig uit - maar daarna is het natuurlijk van enorme invloed op herstel. En bijvoorbeeld of een knijpkat, of een handaangedreven radio - zijn die ook overbelast en kapot, of blijven die wel werken?

Denk dat veruit het grootste probleem communicatie is. Ook als de overheid het leger wil inzetten, zou dat dan vermoedelijk low-tech moeten. Behalve als je de transformators die wél op voorraad zijn, meteen gebruikt voor communicatie. Om een heel globaal netwerk van hotspots op te zetten, voor de meest ingrijpende dingen [zoals veiligheid; water; en voedseldistributie]. Immers, als er bijvoorbeeld maximaal elke.. 20 kilometer een hotspot is, dan is de preciezere afstemming wel conventioneel te regelen - via de beperkte benzinevoorraad en desnoods per fiets. Hell, desnoods per paard.
En zou verwachten dat wanneer je als overheid eenmaal een dergelijk redelijk goed werken communicatiesysteem hebt [zodat het verzenden van een boodschap tussen 2 willekeurige plekken hoogstens een paar uur duurt], dat je dan al de grootste doembeelden hebt verdreven. Als in: dan gaat niet ineens het grootste deel van je bevolking een hongerdood sterven.

Je hebt natuurlijk een economische ravage, maar ja..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1633 Gepost op: 7-04-2017, 16:18:42 »
Mijn neefjes en nichtje uit Engeland zijn weer in Nederland.
Ben benieuwd of ze deze keer de film weer vergeten is of dat het dit keer wel het hieronder beschreven quote plaats gaat vinden?!

Tim de komende weken in dit topic:

Maandag 28/3: Frozen, kreeg er de rillingen van
Dinsdag 29/3: Frozen, ach ik liet het maar gaan
Woensdag 30/3: Frozen, ik haat die sneeuwpop
Donderdag 31/3: Frozen, halverwege maar op freeze gezet
Vrijdag 1/4: Frozen, verhitte discussie gehad over waarom Olaf zijn hoofd van de grond oppakt
Zaterdag 2/4: Frozen, het is dat er geen sneeuw buiten ligt, ik begin de neiging te krijgen sneeuwballen te gooien
Zondag 3/4: Frozen, ik zou ervoor tekenen een andere film te zien
Maandag 4/4: Der Untergang, even iets anders dan Frozen
Dinsdag 5/4: Frozen, ik kan alles inmiddels dromen...
Woensdag 6/4: Geen film, DVD inclusief speler uit het raam gegooid...
Donderdag 7/4: Frozen, best aardige film, konden bij de buren kijken, waren ineens een DVD speler rijker...
Vrijdag 8/4: Geen idee, alles beter dan Frozen, heb inmiddels maar een Pathe Unlimited pas aangevraagd
Zaterdag 9/4: vliegtuigspotten, geen film
Zondag 10/4: Frozen, de laatste keer eindelijk, wat zal ik dat missen...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1634 Gepost op: 14-04-2017, 13:35:50 »
gisteren bij The Fast and the Furious 8 geweest.
Ik had deel 1 t/m 7 gemist op de één of andere manier de afgelopen jaren.
Maandag was deel 1 op tv dus die heb ik half zitten kijken.
Wat me daarvan was bijgebleven. Veel auto's, veel macho's, veel stoere vrouwen in iets te strakke pakjes. Lekker muziekje, veel botsingen en ontploffingen.  Verhaal doet er niet zo toe.
Dat scheelde dan weer hoefde ik ook niet 2 t/m 7 nog heel snel gaan kijken.
Dus gisteren naar 8. Die was ongeveer hetzelfde. Lekker vermaak met zonder verhaal, veel keer boem en heel veel keer brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroem. Vermakelijk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1635 Gepost op: 14-04-2017, 16:15:44 »
 ::rofl::

Ik heb er meer van gezien dan ik herinner, en ga toegeven ;D
Maar ze volgen allemaal hetzelfde globale concept.
De recentere hebben vaker iets met een heist/bad guy opzet - hoewel dat consequent verzandt in een excuus om stoer te racen met stoere auto's door stoere dudes op een stoere locatie.
Typisch zo'n film dat je rustig de helft kan hebben gemist, en precies weet waar het plot is ::rofl::


Alleen.. nummer 7 ofzo had een stel plot-essentieële cgi-stunts die in gezicht spuugden van iedereen met een brugklaskennis aan natuurkunde. Daar kon ik niet zo goed tegen :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1636 Gepost op: 14-04-2017, 16:18:09 »
Ik hoorde van mijn gezelschap dat vooral deel 3 (iets met Tokyo) heel goed is. Die komt maandag op tv. Misschien ga ik wel voor die verrijking van mijn leven ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1637 Gepost op: 14-04-2017, 16:22:59 »
Mijn neefjes en nichtje uit Engeland zijn weer in Nederland.
Ben benieuwd of ze deze keer de film weer vergeten is of dat het dit keer wel het hieronder beschreven quote plaats gaat vinden?!

::rofl:: ik was deze grap alweer helemaal vergeten. Maar eh, welke film is het geworden? ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1638 Gepost op: 14-04-2017, 16:24:01 »
::rofl:: ik was deze grap alweer helemaal vergeten. Maar eh, welke film is het geworden? ;D

Frozen :)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1639 Gepost op: 14-04-2017, 16:24:34 »


Ik hoorde van mijn gezelschap dat vooral deel 3 (iets met Tokyo) heel goed is. Die komt maandag op tv. Misschien ga ik wel voor die verrijking van mijn leven ;D

Zeker, Tokyo Drift - dan moeten ze niet alleen heel hard vooruit, maar ook nog hoekies om - een totaal nieuwe ervaring ::ok::
Door de andere setting is die inderdaad een stuk memorabeler dan de anderen ::jaja::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.