Auteur Topic: Bar 'Het Chaotische Veld'  (gelezen 276262 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #760 Gepost op: 1-12-2016, 23:44:05 »
Ik viel telkens in slaap (maar ja, ze speelden dan ook tot na middernacht door)
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #761 Gepost op: 2-12-2016, 09:56:20 »
zat aan de buis gekluisterd

Ik had niet anders verwacht Lukie ::bravo::

Ik viel telkens in slaap (maar ja, ze speelden dan ook tot na middernacht door)

 ::rofl:: Ik pakte ze inderdaad in de nacht zelf ook niet volledig mee ;)

Zelfs de rapids niet; heb de laatste 2 nadien gezien.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #762 Gepost op: 6-12-2016, 22:05:13 »
Herkansing in januari (Wijk aan Zee) ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #763 Gepost op: 16-12-2016, 23:37:57 »
Niemand die het EK handbal volgt? Hoor er niemand over :( Zelfs KingLennart niet. We mogen nu toch wel langzaamaanstellen dat we een echt goede handbaldamesgeneratie hebben.

Na de WK finale van 2015 (zilver) Verloren van Noorwegen...
De vierde plek Olympische spelen  Verloren van Noorwegen... (om brons, in halve finale van Frankrijk)

Wordt nu nu eindelijk tijd voor een hoofdprijs...?  ??? Weer Noorwegen  :-\\ Maar na revanche op de Fransen nu ook op Noorwegen..? Vergeet Ajax - PSV, want:

Zondag 18 december 2016 - 18.00 uur: Finale EK Handbal: Noorwegen - Nederland
« Laatst bewerkt op: 16-12-2016, 23:39:49 door Mollenvanger-MV »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #764 Gepost op: 18-12-2016, 18:41:56 »
Spannende wedstrijd  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #765 Gepost op: 18-12-2016, 19:51:48 »
Helaas... zó dichtbij: 29-30 eindstand :( Maar toch knap gedaan, 2e op WK vorig jaar en nu EK dit jaar ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #766 Gepost op: 7-02-2017, 21:34:23 »
Voor iedereen die de Superbowl heeft gemist - gelukkig is er een mooie samenvatting van Bad Lip Reading :)

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #767 Gepost op: 18-05-2017, 15:34:55 »
Ik durf haast niet te zeggen, maar ik heb een beetje moeite met Dirk. Erg blij met m wat z'n drie doelpunten betreft, maar verder de Grote Dirk Show schuurt een beetje.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #768 Gepost op: 18-05-2017, 17:52:00 »
tja, duurt nog een weekje en dan is dat ook wel weer voorbij.

Ik snap wel wat je bedoelt :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #769 Gepost op: 18-05-2017, 17:55:04 »
tja, duurt nog een weekje en dan is dat ook wel weer voorbij.
dat is ook weer waar. Live and let live. Let Dirk be Dirk.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #770 Gepost op: 1-07-2017, 22:56:26 »
Pfffffff, wielrenners hebben het zwaar, althans volgens NU-Sport




Citaat
De Ronde van Frankrijk gaat zondag zodoende verder met 196 renners. Het peloton wacht dan een vlakke rit over ruim 2013 kilometer van Düsseldorf naar Luik. Geraint Thomas won zaterdag de openingstijdrit en start zodoende in de gele trui.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #771 Gepost op: 11-07-2017, 20:24:46 »
Het Internationaal Olympisch Comité heeft besloten dat Parijs en Los Angeles de Olympische Spelen mogen organiseren. De een krijgt de Spelen van 2024, de ander die van 2028. De komende tijd moeten de twee steden met het IOC om de tafel om te bepalen wie welk jaar doet.

In september besluit het IOC definitief over de Spelen van 2024 en 2028. Mochten beide steden en het IOC er niet uitkomen, dan wordt in september alleen over 2024 besloten. (NOS)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #772 Gepost op: 11-07-2017, 21:36:02 »
Het Internationaal Olympisch Comité heeft besloten dat Parijs en Los Angeles de Olympische Spelen mogen organiseren. De een krijgt de Spelen van 2024, de ander die van 2028. De komende tijd moeten de twee steden met het IOC om de tafel om te bepalen wie welk jaar doet.

In september besluit het IOC definitief over de Spelen van 2024 en 2028. Mochten beide steden en het IOC er niet uitkomen, dan wordt in september alleen over 2024 besloten. (NOS)

Gok dat Parijs 2024 wil hebben i.v.m. het feit dat ze dan 100 jaar geleden de spelen al georganiseerd hebben. Of ben ik nu in de war?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #773 Gepost op: 11-07-2017, 21:37:44 »
Aangezien dat ook op alle nieuwssites ook staan, nee, je bent niet in de war. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #774 Gepost op: 15-07-2017, 22:22:49 »
Ik weet eindelijk eens het antwoord op de Tourquizrebus. Maar ik zet het niet neer, dan reduceer ik mijn winstkans natuurlijk.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #775 Gepost op: 15-07-2017, 22:25:05 »
want antoine tolhoek raadt niemand anders denk je ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #776 Gepost op: 15-07-2017, 22:53:13 »
alleen jij, dacht ik, dan is het nog altijd 50-50. Het is trouwens maar net hoe je die naam schrijft. Wikipedia schrijft hem op meerdere manieren....

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #777 Gepost op: 16-07-2017, 08:07:45 »
Als je Antoine schrijft zal je denk ik niet winnen... Zijn voornaam schrijf je anders...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #778 Gepost op: 31-07-2017, 23:24:21 »
Het IOC heeft de Olympische Zomerspelen van 2024 aan Parijs toegewezen, en die van 2028 aan Los Angeles.

Beide steden waren al enige tijd zeker van het binnenhalen van de Zomerspelen, alleen was nog niet bekend welke stad in welk jaar aan de beurt zou komen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar 'Het Chaotische Veld'
« Reactie #779 Gepost op: 4-01-2018, 17:29:05 »
Ik heb een nieuw idee voor een topic, maar omdat ik er niet meteen een topic voor wil aanmaken begin ik hier.



Vergeten sporthelden(1) Diego Forlan
Sporters hebben miljoenen mensen vermaakt met hun bijzondere talenten. Of het nu om voetbal, snowboarden of darts gaat, allemaal hebben ze met hun talent gestreden voor het hoogst haalbare in hun sport. Soms was dat goud, maar soms is dat alleen een cultstatus. Maar op een dag is het moment daar dat het lichaam van de sporter niet meer datgene kan brengen, wat het hoofd nog wel wil. Het einde van een actieve loopbaan nadert. Voor de een gaat dit door als analist, coach of wat voor rol in de sport. De ander raakt in de vergetelheid. En juist die sporters wil ik uit de vergetelheid halen. Wie zijn jouw helden en waarom? Of is het misschien een hele sportploeg? Wat maakte hen zo bijzonder?

In deze (pilot) aflevering een korte schets van Diego Forlan, spits van grote internationale voetbalclubs en het Uruguayaanse voetbalteam.

Een van mijn favoriete voetbalspitsen ooit is Diego Forlán Corazzo, zoals hij voluit heet. Bij mij kwam op de radar in zijn tijd bij Villareal, waar hij tussen 2004 en 2007 106 goals maakte en één keer topscoorder werd in de Spaanse competitie. Daarvoor speelde de speler met de blonde lokken bij Manchester United, waar hij niet kon doorbreken onder andere door de aanwezigheid van Ruud van Nistelrooij.



Met zijn goals bij Villareal verdiende hij een transfer naar Atletico Madrid. Ook in Madrid maakte hij in vier seizoenen meer dan 100 goals (136) en werd hij één topscoorder in het seizoen 2008/2009. Het zou vervolgens tot het seizoen 2015/2016 duren voordat er na Messi en Ronaldo weer een andere topscoorder van de Spaanse competitie zou komen. Toevalligerwijs is dat zijn landgenoot Louis Suarez. In het seizoen 2009/2010 zou Forlan eigenhandig (eh voetig...) de club de winst in de Europa League bezorgen met 2 goals in de finale tegen Fulham. Sowieso was dat jaar, 2010 echt het absolute topjaar van Diego Forlan, maar daarover zo nog wat meer.



Forlan oogt voor mij een beetje houterig voor een speler met een fabuleuze techniek. In een tijd waarin Ronaldinho, Kaka, Zidane en een jonge Messi en Ronaldo de dienst uitmaakten, sprong Forlan er juist al voor mij uit. Wat ik zo geweldig vond aan Forlan is dat hij eigenlijk een a-typische spits is (misschien wel meer een spelverdeler), maar die altijd op de juiste plek stond en daarmee zijn doelpunten maakte. Zijn belangrijkste wapens? Zijn techniek, een neusje voor de goal, een vrije trap, maar bovenal een fantastisch afstandschot. Wie een doelpuntencompilatie van Forlan bekijkt, zal al deze eigenschappen terugzien, maar ook vooral veel afstandsschoten. Wie herinnert zich de goal tegen het Nederlands Elftal nog in de halve finale van het WK 2010 in Zuid-Afrika? Natuurlijk was de goal van Giovanni van Bronckhorst de aboslute eye-catcher, maar deze mocht er ook zijn. Sowieso was dat een top WK voor Forlan, waar hij zich kroonde tot één van de topscoorders en beste spelers van dat toernooi. Want niet alleen tegen Nederland, maar ook tegen Ghana, Zuid-Afrika en Duitsland scoorde hij een paar technisch prachtige treffers.



Een jaar na het topjaar 2010 werd Forlan verkocht aan Inter Milaan. In die zomer van 2011 deed hij mijn voetbalhart weer kloppen door twee goals te maken in de finale van de Copa America tegen Paraguay. Daarna volgde het verval een een eerste stap naar anonimiteit. Bij Inter Milaan was Forlan niet al te succesvol meer met slechts 2 goals in 18 wedstrijden.



Op het van WK 2014 zou hij nog wel 2 duels in actie komen maar ook daar kwam hij niet meer tot scoren. Onder andere Suarez en Cavani waren op dat moment de grote sterren van het land. Tijdens dat WK was hij speler van het Japanse Cerezo Osaka. Een voor ons al redelijk onbekende voetbalcompetitie. Forlan keerde vervolgens terug naar de Uruguyaanse topclub Peñarol, waar hij werd opgeleid en in 2016 stopte zijn carriere in India bij Mumbai City FC. De all-time topscoorder van Uruguay met zijn geweldige techniek en afstandsschot is in de vergetelheid geraakt, of toch niet helemaal...?

Vandaag las ik het bericht dat hij op 38-jarige leeftijd weer gaat voetballen, na een jaar clubloos te zijn geweest. Kitchee, kampioen van HongKong is zijn nieuwe club. Een oude vos raak zijn streken niet kwijt, hopelijk is Forlan zijn voetbalkwaliteiten nog niet kwijt en kan hij ver weg van het grote publiek de mensen in HongKong vermaken, zoals hij mij vermaakte in zijn tijd in Spanje en bij de nationale ploeg van Uruguay.
« Laatst bewerkt op: 4-01-2018, 17:33:36 door Mollenvanger-MV »