Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 663443 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wielrennen
« Reactie #3000 Gepost op: 28-05-2017, 20:54:27 »
Hele mooie overwinning en oh zo mooi voor het Nederlandse wielrennen. Zoals 'Cav' al zei in een interview: 'Ik ben er van overtuigd dat Tom meerdere grote rondes op zijn naam gaat zetten'
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3001 Gepost op: 28-05-2017, 20:58:00 »
Wat fantastisch gedaan! ::bravo:: Tom schrijft geschiedenis :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3002 Gepost op: 28-05-2017, 21:11:11 »
Dat Maastricht momenteel compleet roze is gekleurd: ik heb er eigenlijk niets van gemerkt. Misschien komt dat volgende week nog, als Tom eventjes naar het stadhuis mag komen.

Iets met Erepenning van de Stad Maastricht, vermoed ik.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3003 Gepost op: 29-05-2017, 11:46:44 »
Fantastisch gedaan door Tom Dumoulin! Er moet wel heel wat gebeuren wil hij geen sportman van het jaar gaan woorden...
Als het parcours voor de Tour van volgend jaar nu eens wat tijdritkilometers gaat krijgen kan hij Jansen en Zoetemelk achterna: in het jaar na hun eerste winst in een grote ronde de Tour de France winnen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wielrennen
« Reactie #3004 Gepost op: 29-05-2017, 18:14:04 »
Ik denk niet dat de tour zwaarder is dan de giro of de Vuelta. Alleen lag t parcours van de giro dit jaar wat gunstiger voor dumoulin dan dat van bv de tour dit jaar.
Tom is geen berggeit en heeft op steile klimstukken ( nog) geen demarrage in huis waarmee hij de toppers op achterstand kan zetten. Dus als de verhouding echte klimkilometers tov tijdrit kilometers gunstig is, zie ik Tom ook wel kans hebben op een keer een tourwinst.

We moeten niet vergeten dat hij ook nog relatief jong is en dus nog veel kan oppikken.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3005 Gepost op: 29-05-2017, 20:15:34 »
Overall heeft ie het prima gedaan.

Ik weet niet hoe oprecht de woorden van Nibali en Quintana waren, maar ik denk wel dat daar bewondering uit spreekt. Na zijn lichamelijke ''ongemakken'' heeft Tom zich herpakt, en heeft ie laten zien dat een ronde niet beslist is voordat de renners in de slotetappe over de finishlijn gereden zijn.

Dat is misschien een dooddoener, maar in dit geval klopt het weer. Eerder afgelopen week had hij als commentaar dat het thuisfront (en de media) niet te vroeg moesten juichen, dat er dus nog wat zware dagen zouden volgen. Hij heeft karakter getoond, en zich niet gek laten maken. En ook daarom verdient ie de winst in deze Giro.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3006 Gepost op: 30-05-2017, 18:05:05 »
Voor zover ik weet, was het sowieso al niet zijn bedoeling om de Tour te gaan rijden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #3007 Gepost op: 30-05-2017, 18:18:21 »
2x3 weken op topniveau vlak achter elkaar is bijna niet goed te doen.
De jaren dat Contador de Giro/Tour combi deed, was ie in de Tour echt minder. Dumoulin moet lekker zijn koersen gaan uitkiezen de rest vh jaar en als t parcours goed is volgend jaar lekker de Tour gaan doen. ::jaja::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3008 Gepost op: 30-05-2017, 18:27:05 »
Ik zou als ik Tom was dit jaar nog de focus leggen op het WK (tijdrijden)

Volgend jaar gewoon de ronde met de meeste tijdritkilometers doen. Hoeft wat mij betreft niet persé de Tour te zijn. Daar ligt altijd de helft van de favorieten in een ziekenhuis voor ze bij de eerste berg aangekomen zijn. De Giro vind ik toch mooier hoor  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3009 Gepost op: 30-05-2017, 18:34:23 »
Ik zou als ik Tom was dit jaar nog de focus leggen op het WK (tijdrijden)

Volgend jaar gewoon de ronde met de meeste tijdritkilometers doen. Hoeft wat mij betreft niet persé de Tour te zijn. Daar ligt altijd de helft van de favorieten in een ziekenhuis voor ze bij de eerste berg aangekomen zijn. De Giro vind ik toch mooier hoor  ::jaja::
eens
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3010 Gepost op: 31-05-2017, 09:15:01 »

Dank voor het antwoord! Nou, ik hoorde tot m'n verbazing dat Dumoulin niet eens gaat meedoen aan de Tour van dit jaar, wel gaat hij de ronde van Zwitserland nog doen. Ik zal nu vast heel bekrompen overkomen, maar waarom zou je in hemelsnaam aan een (relatief) kleinere ronde starten i.p.v wellicht kunnen presteren op het absolute wereldpodium? Spaar je energie dan voor het belangrijkste. Maar ja, ik heb makkelijk praten, hij zal daar vast zijn redenen voor hebben. Misschien dat hij ervan afziet omdat het parcours minder gunstig is, of is hij gewoon uitgeput. Ik wou de Tour dit jaar gaan volgen, maar als er geen Nederlander reële kans heeft op uitblinken is het toch minder interessant om te volgen.

Voor zover ik weet, was het sowieso al niet zijn bedoeling om de Tour te gaan rijden.
Hij had inderdaad begin dit jaar al aangegeven dat hij geen Tour zou rijden en zich volledig zou gaan richten op de Giro. En zie, met welk succes! En de Ronde van Zwitserland (die ervoor valt) is ook een mooie koers. En een grote koers in de wielerwereld. En zoals ook al gezegd: Twee grote rondes in een jaar top presteren lukt nog maar een enkeling. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe Quintana het in de Tour gaat doen... En mocht Dumoulin wel mee hebben gedaan aan de Tour zou hij denk ik alleen zijn gegaan voor de tijdritten, niet voor een klassement. Gezien de rijders die daar aan de start staan (Froome, Contador en nog een rits toppers komen er daar bij) zou hij toch minder kans hebben gemaakt.

Ik denk niet dat de tour zwaarder is dan de giro of de Vuelta. Alleen lag t parcours van de giro dit jaar wat gunstiger voor dumoulin dan dat van bv de tour dit jaar.
Tom is geen berggeit en heeft op steile klimstukken ( nog) geen demarrage in huis waarmee hij de toppers op achterstand kan zetten. Dus als de verhouding echte klimkilometers tov tijdrit kilometers gunstig is, zie ik Tom ook wel kans hebben op een keer een tourwinst.

We moeten niet vergeten dat hij ook nog relatief jong is en dus nog veel kan oppikken.
Gezien de vele klimkilometers deze ronde had hij beter de Tour kunnen kiezen... Dit jaar waren er wel heel erg veel bergetappes, zeker als je dat vergelijkt met de komende Tour! Qua parcours is de Tour al jaren relatief minder zwaar dan de Giro en de Vuelta. Echter, door de entourage (kijk maar eens hoeveel mensen er tijdens de Tour om de renners heen zweven), door het top-deelnemersveld (nagenoeg alle toppers doen mee in Frankrijk), en door het meestal belachelijk hoge tempo is het psychisch een lastigere wedstrijd.

Ik zou als ik Tom was dit jaar nog de focus leggen op het WK (tijdrijden)

Volgend jaar gewoon de ronde met de meeste tijdritkilometers doen. Hoeft wat mij betreft niet persé de Tour te zijn.
Inderdaad. 'Gewoon' naar de parcoursen kijken en dan beslissen of het de Tour of toch de Vuelta of weer de Giro wordt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #3011 Gepost op: 31-05-2017, 21:44:51 »
Ik was niet bij de huldiging op de markt in Maastricht, vanavond, ik vond het prettiger om het op tv te zien.

Misschien krijg ik daar wel spijt van, maar ik was blij dat ik er via tv dan toch iets van heb meegekregen.

Zo te zien, waren er tussen 10.000 en 15.000 mensen op de huldiging afgekomen.




Foto is afkomstig van de L1-site. Maastricht heeft er een Ridder bij.
« Laatst bewerkt op: 31-05-2017, 21:48:11 door Bodejos »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3012 Gepost op: 12-06-2017, 17:04:48 »
zijn die zeges nog toegeschreven/overgedragen aan Ulrich eigenlijk? Of is daar geen protocol voor?
Nee, die zeges zijn gewoon 'vacant'. Echte regels zijn er niet volgens mij, want er zijn betrapte winnaars wel hun winst aan een ander kwijt geraakt. Overigens is hij ook zijn etappezeges kwijt, en ook die zijn aan niemand anders toebedeeld.
Overigens (hoewel ik Ullrich altijd een toprenner heb gevonden) denken velen dat ook hij meer dan genoeg doping heeft gebruikt...

Ik blijf het jammer vinden dat hij de Tour niet gaat doen.
Tja, je moet toch keuzes maken. En die liggen dit jaar elders! Daarbij kan je beter een renner in je team zetten die zich voor de volle 100% wil inzetten, dan iemand die alleen maar mee gaat rijden omdat hij de Giro heeft gewonnen. Ook nog eens met de kans dat die kilometers je voorbereiding op het WK tijdrijden in de war kunnen schoppen...

Overigens, ook zonder Dumoulin in de Tour (al zou de Franse Dumoulin best kunnen starten) zijn er genoeg interessante rijders, ook Nederlanders, om er dagelijks vanaf de start voor klaar te zitten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wielrennen
« Reactie #3013 Gepost op: 12-06-2017, 18:13:04 »
Jan heeft ook gebruikt. Hij heeft bekend en is veroordeeld. Die heeft dus ook geen recht op die tourzeges.


Dumoulin heeft niks te zoeken in de Tour. Er zijn geloof ik twee tijdritten. Eentje van nog geen 15 km en de andere van ruim 20 km. Te kort voor hem om de tour te winnen.
« Laatst bewerkt op: 12-06-2017, 18:15:15 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wielrennen
« Reactie #3014 Gepost op: 12-06-2017, 19:30:10 »
En de combinatie Giro-Tour is de recente jaren onmogelijk gebleven.
Gaat Quintana ook achter komen. Maar die zegt altijd beter te zijn als ie moe is ? In een 2e grote ronde.
Dus misschien is hij de uitzondering
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3015 Gepost op: 13-06-2017, 07:35:51 »
Motortjes in fietsen zijn zeker mogelijk. Maar zeker sinds een paar jaar wordt er regelmatig met warmtesensors langs het peloton gereden (die motortjes geven blijkbaar warmte af) en ook worden de fietsen net als de renners regelmatig aan onderzoeken onderworpen.

In het verleden zullen er vast renners met motortjes in de fiets hebben gereden, echter of Cancellara dat heeft gedaan? Dat zullen we denk ik nooit weten.

En over wisselen van fiets tijdens een race kunnen de wielrenners hier vast wel meer vertellen. Maar het kan bijv. bij een klimtijdrit tijdwinst opleveren als je op de vlakke aanloop een 'normale' tijdritfiets inzet, en dan vlak voor de klim naar je fiets met klimafstelling gaat.
___________________

En wat het vergeven van de Tourwinsten van Armstrong aangaat: lees voor de gein dit krantenstuk eens. Dan begrijp je waarom ze het weleens niet gedaan kunnen hebben...

https://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/24/als-armstrong-die-tours-niet-won-wie-dan-wel-nou-ehm-a1442232
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3016 Gepost op: 16-06-2017, 09:51:32 »
Doping wordt in zo'n beetje all sporten gebruikt inderdaad. Vorig jaar schijnt er zelfs in Nederland een darter betrapt te zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3017 Gepost op: 16-06-2017, 20:05:18 »
Volgens mij gebruikt Van Barneveld een middel om zijn concentratie langer vast te houden, maar stond dat niet op de lijst van verboden middelen voor zover die er bij darten is

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wielrennen
« Reactie #3018 Gepost op: 17-06-2017, 06:13:48 »
Hij is het in ieder geval niet die betrapt was. Een naam heb ik niet, maar als hij het was had je het toch wel gehoord aangezien hij dan geschorst zou zijn geweest. Daarbij neem ik aan dat meerdere darters dat middel gebruiken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Wielrennen
« Reactie #3019 Gepost op: 17-06-2017, 17:31:42 »