Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551343 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #440 Gepost op: 31-07-2013, 09:31:27 »
Het moest uiteraard veel meer geweest zijn,maar 2-0 verliezen op PSV is geen schande.Te weten dat elke speler van dit cluppie toen ze enkele jaren terug in dezelfde poule met Ajax zaten,de dag erop aan het vloeren was of ergens een toilet aan't ontstoppen was...het waren dus amateurs.En nu TERUG Europees spelen;petje af!!! (Ofwel zegt dit veel over het niveau van de Belgische competitie?)Ik gooi het in de groep...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #441 Gepost op: 31-07-2013, 10:58:48 »
Ik begrijp niet precies wat je in de groep gooit  ???
Kun je het iets beter formuleren?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #442 Gepost op: 31-07-2013, 11:52:44 »
Ik begrijp niet precies wat je in de groep gooit  ???
Kun je het iets beter formuleren?
Ik denk dat Koekoe bedoelt te zeggen dat het ontzettend knap is wat Zulte-Waregem hier presteert (t feit dat ze al in de CL voorronde spelen). Daarvoor moet je denk ik ook weten dat Zulte Waregem een fusieclub die ongeveer 10 jaar betaald voetbal speelt. De club is helemaal van onderaan opgebouwd (dus vanuit de 4e divisie naar de Eredivisie gepromoveerd) en sinds de entree in de Belgische Eerste Klasse (Eredivisie) nooit meer verdwenen.

Sterker nog, in het eerste seizoen dat ze Eerste klasse speelden wonnen ze zelfs de Belgische beker, waardoor ze het seizoen Europees speelden tegen o.a Ajax. In die tijd was Zulte Waregem waarschijnlijk nog zo ingericht dat ze niet als een echte profclub functioneerden. Spelers hadden naast voetballen voor Zulte ook nog steeds een baan.

De laatste jaren heeft Zulte het echter voor elkaar gekregen zich te nestelen in de subtop. Op de laatste speeldag speelde Anderlecht en Zulte tegen elkaar in een rechtstreeks duel om het kampioenschap.

Dus dat Zulte nu de CL speelt is gewoon razend knap als je bedenkt dat de club totaal geen uitstraling heeft van een topclub als Standaard, Racing Genk, Club Brugge of Anderlecht. En de club heeft ook de financiele middelen niet om eigenlijk te concurreren met bovengenoemde clubs. Toch weten zij jaar in jaar uit leuk mee te doen in België. Je zou het kunnen vergelijken met de rol die bijvoorbeeld RKC jarenlang heeft gespeeld in de Eredivisie (tot de periode waarin ze een aantal keer degradeerden). RKC eindigde met beperkte middelen altijd rond plekken 6-9 ondanks een kleine achterban, weinig geld en een klein stadion. Over stadion gesproken, het Regenboogstadion van Zulte is ook te klein/niet Champions League waardig bevonden door de Uefa, de return van volgende week wordt gespeeld in het stadion van Anderlecht.

Ik hoop dat dit is wat Koekoe bedoelt? ;D #ikhebmeookeenbeetjeverdieptindetegenstander
« Laatst bewerkt op: 31-07-2013, 11:56:58 door Mollenvanger22 »

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #443 Gepost op: 31-07-2013, 12:10:14 »
Maar ze voetballen wel op een rijke traditie met als hoogtepunt van KSV Waregem:

1985/86 UEFA Cup
1R  Aarhus GF 5-2, 1-0 14.0
2R  CA Osasuna 2-0, 1-2
1/8 AC Milan 1-1, 2-1
1/4 HNK Hajduk Split 0-1, 1-0 (pen. 5-4)
1/2 1. FC Köln 0-4, 3-3

« Laatst bewerkt op: 31-07-2013, 12:14:04 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #444 Gepost op: 31-07-2013, 12:17:00 »
In dat geval wel erg knap inderdaad mollenvanger  ::jaja::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #445 Gepost op: 1-08-2013, 19:58:07 »
Vitesse zojuist 1-1 gespeeld in de 3e voorronde Europa League uit bij FC Petrolul (sorry zo heten ze echt  ;D). Dat is een netjes resultaat, uitdoelpunt gemaakt en niet verloren :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #446 Gepost op: 1-08-2013, 20:10:21 »
Ik denk dat vitesse de vokgende ronde haaltt
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #447 Gepost op: 1-08-2013, 20:17:14 »
Vitesse zojuist 1-1 gespeeld in de 3e voorronde Europa League uit bij FC Petrolul (sorry zo heten ze echt  ;D). Dat is een netjes resultaat, uitdoelpunt gemaakt en niet verloren :)

Petrolul  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #448 Gepost op: 1-08-2013, 20:40:49 »
Petrolul  ::rofl::
Je hebt daar ook nog een club die FC Oetlul Galati heet  ;D (in 2011 nog Roemeens kampioen :P)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #449 Gepost op: 1-08-2013, 20:45:49 »
 ::) Ul is gewoon een Roemeens lidwoord. Alleen zetten Roemenen hun lidwoorden achter de zelfstandig naamwoorden.  ::)

Petrolul = de Petroleum.

Otelul = Het Staal


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #450 Gepost op: 1-08-2013, 20:49:17 »
::) Ul is gewoon een Roemeens lidwoord. Alleen zetten Roemenen hun lidwoorden achter de zelfstandig naamwoorden.  ::)

Petrolul = de Petroleum.

Otelul = Het Staal


::jaja:: dat wist ik wel (of nou ja dat t geen gekke betekenis heeft), maar als mensen die naam voor de eerste keer horen schiet je automatisch in de lach (kan me nog een champions league nabespreking herinneren op de NOS waar ze toen behoorlijk met die naam liepen te dollen :P) Maar thanks voor de vertaling Mloesje, weer wat geleerd  ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #451 Gepost op: 1-08-2013, 20:51:02 »
Haha snap ik ook wel. Maar voor mij is het zo gewoon dat ul een lidwoord is, dat het mij echt niet meer opvalt.

Ik wil dan weer graag dat Dnjepr Dnjepropetovsk Europees ver komt. Heerlijk zoals elke omroeper zijn tong daarover breekt.  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #452 Gepost op: 1-08-2013, 20:58:58 »
Haha snap ik ook wel. Maar voor mij is het zo gewoon dat ul een lidwoord is, dat het mij echt niet meer opvalt.

Ik wil dan weer graag dat Dnjepr Dnjepropetovsk Europees ver komt. Heerlijk zoals elke omroeper zijn tong daarover breekt.  ;D

 ;D


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #453 Gepost op: 1-08-2013, 21:06:43 »
 ::rofl::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #454 Gepost op: 3-08-2013, 06:30:03 »
Ik denk dat Koekoe bedoelt te zeggen dat het ontzettend knap is wat Zulte-Waregem hier presteert (t feit dat ze al in de CL voorronde spelen). Daarvoor moet je denk ik ook weten dat Zulte Waregem een fusieclub die ongeveer 10 jaar betaald voetbal speelt. De club is helemaal van onderaan opgebouwd (dus vanuit de 4e divisie naar de Eredivisie gepromoveerd) en sinds de entree in de Belgische Eerste Klasse (Eredivisie) nooit meer verdwenen.

Sterker nog, in het eerste seizoen dat ze Eerste klasse speelden wonnen ze zelfs de Belgische beker, waardoor ze het seizoen Europees speelden tegen o.a Ajax. In die tijd was Zulte Waregem waarschijnlijk nog zo ingericht dat ze niet als een echte profclub functioneerden. Spelers hadden naast voetballen voor Zulte ook nog steeds een baan.

De laatste jaren heeft Zulte het echter voor elkaar gekregen zich te nestelen in de subtop. Op de laatste speeldag speelde Anderlecht en Zulte tegen elkaar in een rechtstreeks duel om het kampioenschap.

Dus dat Zulte nu de CL speelt is gewoon razend knap als je bedenkt dat de club totaal geen uitstraling heeft van een topclub als Standaard, Racing Genk, Club Brugge of Anderlecht. En de club heeft ook de financiele middelen niet om eigenlijk te concurreren met bovengenoemde clubs. Toch weten zij jaar in jaar uit leuk mee te doen in België. Je zou het kunnen vergelijken met de rol die bijvoorbeeld RKC jarenlang heeft gespeeld in de Eredivisie (tot de periode waarin ze een aantal keer degradeerden). RKC eindigde met beperkte middelen altijd rond plekken 6-9 ondanks een kleine achterban, weinig geld en een klein stadion. Over stadion gesproken, het Regenboogstadion van Zulte is ook te klein/niet Champions League waardig bevonden door de Uefa, de return van volgende week wordt gespeeld in het stadion van Anderlecht.

Ik hoop dat dit is wat Koekoe bedoelt? ;D #ikhebmeookeenbeetjeverdieptindetegenstander
::ok:: ::ok::

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #455 Gepost op: 3-08-2013, 13:51:28 »
Het is gewoon simpel. in de eredivisie/jupiler league/knvb beker ben je gewoon voor je eigenlijk cluppie en bij de internationale toernooien moet je gewoon ook voor de andere zijn. want wanneer ze winnen en hoog eindigen is het gelijk ook goed voor andere clubs en uiteindelijk ook voor je eigen cluppie

Deed me even hieraan denken:

ik vind het heerlijk om naar te kijken
« Laatst bewerkt op: 3-08-2013, 13:53:44 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #456 Gepost op: 7-08-2013, 21:05:22 »
ja dat is een klassieker ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #457 Gepost op: 7-08-2013, 21:15:44 »
even tussen haakjes, ik heb psv aan, maar ik snap niet zo goed waarom er zo lyrisch over dit psv wordt gedaan...
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #458 Gepost op: 7-08-2013, 21:19:00 »
even tussen haakjes, ik heb psv aan, maar ik snap niet zo goed waarom er zo lyrisch over dit psv wordt gedaan...
Ik vandaag ook niet, vorige week waren ze stukken beter (heb je daar iets van gezien op vakantie? :))

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #459 Gepost op: 7-08-2013, 21:27:05 »
::ohno:: alleen maar over gelezen, hoe geweldig het allemaal wel niet was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.