Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551447 keer)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1900 Gepost op: 4-08-2016, 08:51:14 »
De mogelijke tegenstanders van Ajax vind ik nog wel te doen, je gaat er niet volkomen kansloos in. Daarnaast is het lekker dat het bij de landen die in de ranking om ons heen staan minder gaat.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1901 Gepost op: 4-08-2016, 19:46:27 »
Heracles nog 0-0 bij rust, zullen na rust moeten gaan scoren en meer rust in hun spel krijgen.
AZ staat keurig 1-2 voor, eerste tegendoelpunt was een blunder van Rochet.

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1902 Gepost op: 4-08-2016, 21:20:14 »
Heracles nog 0-0 bij rust, zullen na rust moeten gaan scoren en meer rust in hun spel krijgen.
AZ staat keurig 1-2 voor, eerste tegendoelpunt was een blunder van Rochet.

En zo is het gebleven dus... geen Europa League meer in Almelooooooo...  >:(
Was een dure Portugese treffer vorige week vlak voor tijd! Gelukkig pakte Heracles nog wel een klein beetje UEFA-punten.

Qua UEFA-ranglijst-concurrenten hebben met name de Grieken de voorbije dagen een dreun gekregen. Twee keer verlies tegen Ajax en AZ en ook Olympiakos Pireaus uitgeschakeld voor de CL door een Israëlische ploeg.

Ook opvallend tot nu toe: de uitschakeling in de Europa League van oud CL-deelnemers Spartak Moskou en Lille  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 4-08-2016, 21:31:45 door KingLennart »

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1903 Gepost op: 4-08-2016, 21:32:51 »
Update:

De Grieken moeten de hele gifbeker leegdrinken want ook AEK Athene dreigt er uit te vliegen in de EL. Ze staan thuis achter met 0-1 tegen Saint Etienne en moeten in de laatste 20 minuten nog minimaal twee keer scoren om door te kunnen gaan na de 0-0 in de heenwedstrijd...

Als het zo door gaat zijn de Grieken al twee van hun vijf deelnemers kwijt nog voor de playoffs moeten beginnen  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 4-08-2016, 21:36:00 door KingLennart »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1904 Gepost op: 5-08-2016, 12:54:25 »
Ajax - Rostov it is.

En verder:
Porto - Roma  :o
Villareal - Monaco  :o
Steaua - City
Ludogorets - Plzen
Celtic - Hapoel Beer Sheva
Young Boys - Gladbach
Dundalk - Legia (hup Dundalk!)
Kopenhagen - Apoel
Zagreb - Red Bull Salzburg

Az voor Europa League naar Vojvodina uit Novi Sad, Servië. Moet te doen zijn, toch?
« Laatst bewerkt op: 5-08-2016, 13:30:19 door Mollenvanger-MV »

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1905 Gepost op: 5-08-2016, 14:13:15 »
Ajax - Rostov it is.

En verder:
Porto - Roma  :o
Villareal - Monaco  :o
Steaua - City
Ludogorets - Plzen
Celtic - Hapoel Beer Sheva
Young Boys - Gladbach
Dundalk - Legia (hup Dundalk!)
Kopenhagen - Apoel
Zagreb - Red Bull Salzburg

Az voor Europa League naar Vojvodina uit Novi Sad, Servië. Moet te doen zijn, toch?

Ajax krijgt pittige kluif, ze zullen echter wel waken voor onderschatting. Rostov verspeelde de titel op de laatste dag (goh... herkenbaar...) maar werden wel tweede en hielden zo het sterke Zenit St. Petersburg achter zich. Opgepast dus!
Verder zijn Porto-Roma en Villareal-Monaco mooie affiches. Stiekem moedig ik ook RB Salzburg aan voor de Europese punten: als Ajax het niet haalt hoop ik dat Zagreb dat ook niet doet. Nederland zakt anders weer een plaats op de UEFA-lijst.

De loting voor AZ is prima. John vd Brom zal zijn mannen als doel geven om te scoren in Servië, om het daarna thuis af te maken.
Verder is Slavia Praag-Anderlecht ook nog een aardig affiche, waarbij de Belgen Nederland kunnen helpen door Slavia uit te schakelen  ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1906 Gepost op: 5-08-2016, 17:10:19 »
Zie dat de to-qualify odds bij Ajax - Rostov op grofweg 58% Ajaz; 42% Rostov staan.
Beide partijen zijn moeilijk momenteel te polsen, maar ik zou aan soortgelijke getalletjes denken, dus die lijken me wel te kloppen.

AZ - Vojvodina staat bij 1 vroege bookie genoteerd op 74% versus 26%.
Kan zelf totaal geen inschatting maken van Voj - maar er wordt dus een serieus krachtverschil verwacht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1907 Gepost op: 5-08-2016, 17:12:56 »
grofweg 58% Ajaz
Fusieclub? Zullen ze je in Noord-Holland niet in dank afnemen, maar in het kader van de clubs waar we het in deze fase van de beide toernooien over hebben wel een grappige onbedoelde typfout :)

Online KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1908 Gepost op: 5-08-2016, 17:21:39 »
AZ - Vojvodina staat bij 1 vroege bookie genoteerd op 74% versus 26%.
Kan zelf totaal geen inschatting maken van Voj - maar er wordt dus een serieus krachtverschil verwacht.

Nou... laten we waken voor optimisme, want in de Europa League vorig seizoen ging AZ twee keer kansloos er af tegen fellow-Serviërs Partizan Belgrado  ::ohno::
Weliswaar is Vojvodina denk ik minder sterk, maar toch... denk wel dat vd Brom die twee potjes niet vergeten is...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1909 Gepost op: 5-08-2016, 20:43:19 »
Fusieclub? Zullen ze je in Noord-Holland niet in dank afnemen, maar in het kader van de clubs waar we het in deze fase van de beide toernooien over hebben wel een grappige onbedoelde typfout :)

Ah, nice catch - tuurlijk, lekker fuseren ;)

Nou... laten we waken voor optimisme, want in de Europa League vorig seizoen ging AZ twee keer kansloos er af tegen fellow-Serviërs Partizan Belgrado  ::ohno::
Weliswaar is Vojvodina denk ik minder sterk, maar toch... denk wel dat vd Brom die twee potjes niet vergeten is...

Heb even de historische odds erbij gepakt. Op dat moment werden AZ en Partizan door de bookies als vrijwel even sterk ingeschat. Als in, hadden die een play-off moeten spelen, dan was het 52/48 geweest ofzo.
Dus ogenschijnlijk is Partizan van een totaal andere categorie.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1910 Gepost op: 24-08-2016, 12:58:51 »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1911 Gepost op: 24-08-2016, 13:16:54 »
Ik las dat gisteren ook. Zo maak je het nou alleen maar moeilijker voor de teams uit andere landen. Ik keek al vrijwel niet naar de Champions Leauge, maar als ze dit gaan doorvoeren ben ik er eigenlijk wel klaar mee.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1912 Gepost op: 24-08-2016, 17:20:22 »
Ik denk dat de UEFA onderschat dat de kijkers het op een begeven moment 'saai' zullen vinden als elk affiche om de twee jaar gespeeld wordt en de commerciële opbrengsten daardoor terug zullen lopen in landen zoals Nederland, België, Denemarken, etc. waardoor er juist minder opbrengsten gegenereerd worden. Daarnaast zouden de clubs uit de vier voetballanden Italië, Spanje, Duitsland en Engeland denk ik problemen krijgen met hun nationale bond die speelrondes doorgaans in het weekend afwerkt.
« Laatst bewerkt op: 24-08-2016, 17:36:51 door kwkw »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1913 Gepost op: 24-08-2016, 17:54:16 »
Ik denk dat de markten van Nederland, België, Scandinavië, Portugal, en al wat zich verder af en toe kwalificeert samen veel kleiner zijn dan die van Engeland of Spanje, of Italië of Duitsland of Frankrijk..... En dat alles bij elkaar is weer peanuts in vergelijking bij de Aziatische markt. En juist in Azië willen ze graag de bekende clubs zien (Man U, Arsenal, Chelsea, Liverpool, Barca, Real, Bayern, AC Milan, Inter enz).
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1914 Gepost op: 24-08-2016, 20:38:07 »
Europese clubvoetbal gaat al jaren kapot.

Eredivisie is leuk, daar moeten we blij mee zijn. CL is leuk voor t geld.
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1915 Gepost op: 24-08-2016, 21:26:37 »
Je hebt slecht voetbal en je hebt slecht voetbal #RosAja

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1916 Gepost op: 24-08-2016, 21:45:13 »
Zoals Ruud Gullit zei: het is niet om aan te zien :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1917 Gepost op: 24-08-2016, 21:56:41 »
En het wordt alleen maar erger zo  ::ohno:: Op deze manier ga ik bijna puntverlies tegen Eagles in de toto overwegen zondag...

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1918 Gepost op: 24-08-2016, 22:12:29 »
Ik zou het maar even veranderen ja
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1919 Gepost op: 24-08-2016, 22:33:37 »
Ik zou het maar even veranderen ja

;D Bosz zal wel de schuld krijgen, media zullen wel weer toeschrijven/spreken naar een ontslag, maar dat vind ik niet fair. Maar ja met alle respect, met Veltman, Viergever achterin kom je met de manier van spelen die Bosz nastreeft niet ver (ook niet met de onlangs naar Jong Ajax verbannen Westerman :P).

En dat ze zo afgaan vind ik jammer, voor het Nederlandse voetbal, voor Peter Bosz. Maar dit is gewoon weer een Europees dieptepunt van Ajax. Hopelijk doen ze het in de EL beter.

Maar wat ik vandaag heb gezien is echt Ajax-onwaardig. Ballen zomaar inleveren aan de tegenstander, duels verliezen, man laten lopen en alle tijd geven om een voorzet te geven, alles wat fout kon gaan, ging fout.
« Laatst bewerkt op: 24-08-2016, 22:48:08 door Mollenvanger-MV »