Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 552632 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1920 Gepost op: 25-08-2016, 08:36:33 »
Europese clubvoetbal gaat al jaren kapot.
Klopt. En dat is eigenlijk al begonnen met invoering van de Champions League...

Overigens, zal het ook gaan betekenen, dat indien de winnaar van de CL zich niet zou weten te plaatsen in het eigen land, en de winnaar van de EL ook niet, dat een land dan 6 rechtstreekse plaatsen heeft in de CL?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1921 Gepost op: 25-08-2016, 11:25:00 »
Ja
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1922 Gepost op: 25-08-2016, 18:36:00 »
Volledige loting

PSG / Arsenal / Basel / Ludogorets (flutgroep, 1-2 staat al vast en Basel naar de EL?)
Real/ Dortmund / Sporting / Legia (flutgroep, kijken hoe moeilijk Sporting het die 2 grote kan maken)
Bayern / Atletico / PSV / Rostov (natuurlijk...)
Barca / Man City / Gladbach / Celtic (mooiste poule qua clubs bij elkaar)
Juve / Sevilla / Lyon / Zagreb (leuke groep, jammer van Zagreb)
CSKA /Leverkussen / Tottenham / Monaco (leuke groep kan alles in gebeuren)
Napoli / Benfica / Kiev / Besiktas (flutgroep, Napoli en Benfica gaan vast doen)
Leicester / Porto /Club Bruge / Kopenhagen (wat een 'zwakke' groep, Leicester treft het, Brugge mag ook niet klagen) 

Bayern en Atletico dus...
« Laatst bewerkt op: 25-08-2016, 19:07:27 door Mollenvanger-MV »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1923 Gepost op: 25-08-2016, 18:43:01 »
PSV is inmiddels uitgeschakeld.... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1924 Gepost op: 25-08-2016, 18:45:29 »
Kansloos tegen Bayern, Atletico 2x 0-0, dat zal PSV nog wel een keer willen ;) als nu Monaco of Besiktas eruit rolt wordt het moeilijk...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1925 Gepost op: 25-08-2016, 18:54:27 »
Fijn Rostov...

Kortom: Bayern Munchen, Atletico Madrid, PSV, en Rostov.

Even een belletje naar Amsterdam doen? ;)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1926 Gepost op: 25-08-2016, 18:57:58 »
wordt het niet eens tijd dat UEFA stopt met dat politieke gedoe? Het gaat hier om voetbal.....
En als Russen en Oekrainers niet tegen elkaar kunnen spelen dan is dat hun probleem en moet je dat probleem niet verleggen naar andere clubs...
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1927 Gepost op: 25-08-2016, 18:59:13 »
wordt het niet eens tijd dat UEFA stopt met dat politieke gedoe? Het gaat hier om voetbal.....
En als Russen en Oekrainers niet tegen elkaar kunnen spelen dan is dat hun probleem en moet je dat probleem niet verleggen naar andere clubs...
Ja daar erger ik me sinds het begin van die onzinnige regel al aan. Beïnvloedt bovendien de loting al deels. Iets met sport en politiek gescheiden houden...  :-\\

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1928 Gepost op: 25-08-2016, 19:10:08 »
Nu hebben vooral de Oekrainers er voordeel van.... Rostov was samen met Monaco toch wel de meest gevreesde ploeg uit pot 4
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1929 Gepost op: 25-08-2016, 21:27:09 »
Kansloze loting natuurlijk. Je hebt nameleijk sterke ploegen (Arsenal) waar je weleens een keer van kan winnen perongeluk. Maar Bayern en Atletico zittem daar nog net iets boven.

Hopelijk kun je Rostov de baas en zit EL erin. Dat is na de winterstop een prachtige competitie ook
You'll never walk alone

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1930 Gepost op: 26-08-2016, 00:42:25 »
Kansloze loting natuurlijk. Je hebt nameleijk sterke ploegen (Arsenal) waar je weleens een keer van kan winnen perongeluk. Maar Bayern en Atletico zittem daar nog net iets boven.

Hopelijk kun je Rostov de baas en zit EL erin. Dat is na de winterstop een prachtige competitie ook

PSV liep het risico op een loting als deze. Maar heel eerlijk: ik zie wel mogelijkheden.
Bayern München is goed, maar niet zo goed als Real M of Barcelona.
Atletico M is ook goed, maar die kennen we nog van vorig jaar.
En Rostov... daar moet PSV overheen kunnen. Wraak nemen namens Nederland zeg maar...

Wat betreft de ranking van Nederland op de Europese ranglijst heb ik trouwens iets beter nieuws!  ::joehoe::

Wij staan nu 13e (nog 4 ploegen in de race), Kroatië 14e en Griekenland 15e. Die twee stonden heel dicht achter ons, de verschillen zijn klein. Nu heeft Griekenland na vanavond nog maar 3 (van 5) ploegen over in Europa, maar nog veel belangrijker: de Kroaten hebben na vanavond alleen nog Dinamo Zagreb over in de Champions League. En gezien hun loting... zie ik Kroatië nog maar weinig punten er bij halen voor de ranglijst dit seizoen.

Het moet dus raar lopen wil Kroatië ons voorbij gaan na dit seizoen. En we hebben een voordeeltje ten opzichte van de Grieken. Boven ons hebben de Zwitsers, de Tsjechen en de Turken allen een ploeg verloren vanavond, die hebben alle drie nog drie ploegen over in de competities. Kunnen we dus iets op inlopen!

 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
« Laatst bewerkt op: 26-08-2016, 00:47:30 door KingLennart »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1931 Gepost op: 26-08-2016, 11:04:50 »
bron vi.nl :

Aan de vrije val van Nederland op de UEFA-coëfficiëntenlijst komt maar geen einde. Na alle wedstrijden in de play-offronde van de Champions League en de Europa League staat de Eredivisie slechts vijftiende, terwijl de cyclus werd aangevangen op de dertiende plek.

Kroatië en Griekenland overvleugelden Nederland, dat Ajax deze week zag wegvallen uit de Champions League. De Amsterdammers werden door FK Rostov veroordeeld tot een optreden in de Europa League, waar ook AZ en Feyenoord aan deelnemen.

Om de vaste Champions League-plaats te behouden moet Nederland klimmen naar de toptwaalf, hetgeen eigenlijk een utopie is. Momenteel neemt Zwitserland de felbegeerde twaalfde plaats in met een coëfficiënt van 29.475, terwijl Nederland op 24.063 staat. Alleen een jaren zeventig-achtig topseizoen kan de Eredivisie-clubs nog redden. Anders moet de Nederlandse kampioen in 2018 uitkomen in de voorronde van de Champions League.

Als de Eredivisie-clubs collectief door het ijs zakken, is het verlies van de topvijftien-status onvermijdelijk. In dat geval stroomt de Nederlandse kampioen van 2018 in de tweede voorronde van de Champions League in, plaatst de bekerwinnaar zich voor de derde voorronde van de Europa League en moeten de andere twee Nederlandse Europa League-deelnemers al in de eerste en tweede voorronde beginnen, wanneer het WK 2018 nog in volle gang is. Drukke zomers liggen dus in het verschiet.

Schadebeperking lijkt het devies voor Nederland, want de voorsprong op achtervolgers Roemenië, Denemarken en Oostenrijk is met ongeveer 3.000 punten niet gigantisch groot.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1932 Gepost op: 26-08-2016, 12:26:14 »
Waarom leggen we als Nederlanders altijd dat belang zo op die Champions league? Ja vanwege het geld. Dat is ook belachelijk.
Maar nu er 16 clubs uit de 4 grote competities ALTIJD mee mogen doen, ben ik er wel een beetje klaar mee. 20 miljoen krijg je en vervolgens dien je als kanonnenvoer.

Kijk even naar de loting dadelijk voor de EL. Daar zitten hartstikke mooie clubs in, waar je als Nederlands clubje op een goede dag nog kans tegen maakt en ver kan komen ook. (Als je er met dezelfde instelling ingaat als PSV bv vorig jaar tegen Atletico).

Tuurlijk ben ik blij dat PSV kampioen wordt en CL speelt, omdat je sportief altijd voor het hoogste moet gaan. Maar ik vind er geen reet aan als kijker. Het zijn ieder jaar exact dezelfde clubs die ver komen, en die dwingen nu met chantage nog iets af ook. Ik zou als UEFA zeggen. Lekker af laten splitsen en eens kijken hoe ze het dan redden. Over 5 jaar zeuren ze dadelijk weer voor een 5e club....

Als ze dan zonodig veel clubs uit grote landen in de CL willen hebben, ben ik voorstander van 64 clubs in die CL en alleen maar knock-out. Knock-out wedstrijden zijn altijd spannender en dan kunnen er ook meer clubs meedoen. Maargoed de poulefase zal vanwege het grote aantal wedstrijden wel heilig zijn....

Ik vind trouwens wel dat NL op de UEFA-Ranking boven Tsjechië en Kroatië en dat soort landen hoort te staan  ;D
You'll never walk alone

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1933 Gepost op: 26-08-2016, 12:46:27 »
Ik ben wel erg benieuwd naar de loting. Hopelijk is de loting gunstiger dan die van PSV
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1934 Gepost op: 26-08-2016, 12:55:59 »
Ik vond deze nog wel lachen

You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1935 Gepost op: 26-08-2016, 12:57:23 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::ok:: Off-topic, maar Tommie gaat misschien naar Leeds United :(

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1936 Gepost op: 26-08-2016, 12:59:55 »
bron vi.nl :
Aan de vrije val van Nederland op de UEFA-coëfficiëntenlijst komt maar geen einde. Na alle wedstrijden in de play-offronde van de Champions League en de Europa League staat de Eredivisie slechts vijftiende, terwijl de cyclus werd aangevangen op de dertiende plek.

Kroatië en Griekenland overvleugelden Nederland, dat Ajax deze week zag wegvallen uit de Champions League. De Amsterdammers werden door FK Rostov veroordeeld tot een optreden in de Europa League, waar ook AZ en Feyenoord aan deelnemen.

Schadebeperking lijkt het devies voor Nederland, want de voorsprong op achtervolgers Roemenië, Denemarken en Oostenrijk is met ongeveer 3.000 punten niet gigantisch groot.

Het klopt dat de Kroaten nu boven ons staan, maar nogmaals: zij hebben nog maar 1 ploeg in Europa en wij vier. En ik zie Dinamo Zagreb weinig punten pakken tegen Juventus, Sevilla en Olympique Lyon. Het moet dus heel gek lopen wil Kroatië voor ons blijven.

De Grieken hebben nog drie ploegen. Eentje minder dus. Met name Panathinaikos zal het lastig krijgen omdat ze in pot 4 zitten voor de EL-loting.

Wat de drie genoemde achtervolgers betreft moeten we met name Oostenrijk in de gaten houden: die hebben nog drie ploegen actief. De Roemenen hebben nog maar 2 ploegen actief en de Denen zijn nog aan het bijkomen van hun bijltjesdag gister: die verloren liefst drie ploegen en hebben nu alleen nog Kopenhagen over in de CL.

Of we de twaalfde plek kunnen bereiken? Dat gaat lastig worden. Maar gezien het aantal ploegen bij onze concurrenten moet een plek bij de eerste 15 haalbaar zijn.

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1937 Gepost op: 26-08-2016, 13:00:50 »
Ik vond deze nog wel lachen



Ik kan je plaatje niet zien
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1938 Gepost op: 26-08-2016, 13:07:01 »


De potindelingen voor de loting van over paar minuten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #1939 Gepost op: 26-08-2016, 13:11:21 »
Dit lijken me mooie poules. Bij PSV wou ik ook Atletico en die kreeg ik  :-X

Ajax - RB Salzburg - AA Gent - Dundalk
Man united - AZ - Austria Wien - Nice
Internationale - Racing Genk - Feyenoord - Luhansk
You'll never walk alone