Auteur Topic: Stars on stage  (gelezen 416 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Stars on stage
« Gepost op: 6-01-2024, 04:04:23 »
Als musicalfan was dit voor mij een no brainer, een must watch.

Bekende nederlanders die een nummer uit de wereldbekende musicals gaan vertolken.
Zangers zouden in het voordeel moeten zijn , zou je dan denken , maar om 1 nummer los te moeten brengen vraagt zoveel meer dan enkel puur het halen van de noten .
Het is inleving, toneelspel en geloofwaardigheid .

Hoogtepunten van deze eerste show voor mij, glenn faria en lisa loeb
Maar wat een enorme verrassing was het optreden van michel mulder met heaven on their minds uit jesus christ superstar . Het was niet alleen loepzuiver zangtechnisch, maar wat een stem, wat een overgave , wat een beleving .
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 04:10:21 door Tarbozan »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 08:37:01 »
Ik vond het programma erg tegenvallen. Ik vond de geluidskwaliteit erg slecht, waardoor ook de goede zangers niet goed overkwamen. Ook de manier van beoordelen vond ik gekunsteld. Ook vraag ik me af wat het zingen van 1 nummer met musical te maken heeft.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Stars on stage
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 12:08:35 »
Ieder zijn mening,maar als de geluidskwaliteit slecht was waarom kwam lisa dan wel door en michel. John de bever was gewoon matig gezongen en emma heesters eigenlijk ook ( persoonlijk de tegenvaller van de avond voor mij ).
Joling was qua zang nog oke, maar zeker niet super .

Mee eens dat de jurering nergens op slaat . Wedstrijd element had voor mij niet gehoeven .

Verder gaat het dus voor mij ( en denk ook qua jury) over dat je in dat ene nummer je rol speelt en je verhaal overbrengt ( iets waar bv joling nog wel aan mag werken, zijn karakter zit in dubio en wil zo graag zichzelf accepteren en gedurende het nummer komt daarvan steeds meer binnen, echter hiervan vind ik weinig terug te zien in zijn performance gisteren )

Tuurlijk wordt er niet echt getest op musical kwaliteiten maar dat was ook bij op zoek naar zorro etc ook niet. Dan zou je ook acteerwerk moeten meenemen in je tests.



Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 15:23:31 »
Ik vond het eigenlijk wel vermakelijker dan verwacht. Er zaten een paar hele slechte tussen, maar goed die eindigden ook onderaan. Lisa, Michel en Glenn idd heel goed. Maar ik vond Gerard Joling eigenlijk ook veel beter dan ik had verwacht.  ::rofl::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2024, 17:08:24 »
Misschien ligt het aan de instellingen van mijn televisie (dat kan), maar ik vond het qua geluid niet briljant.

Dan nog een korte evaluatie per deelnemer:
Emma: zang was redelijk kaal, ze raakte de noten maar dat was het, dat terwijl ze ervaring heeft met het spelen van musicals (wel amateurmusicals maar dan alsnog)
Glen: werd door het panel geroemd om zijn inleving, maar ik vond het vooral erg vals. Daar kan ik niet omheen luisteren helaas.
Lisa: heeft een musicalopleiding gedaan, dus als er iemand dit zou moeten kunnen is zij het. Ze zong goed, maar ik had beter van haar verwacht. Ik heb Lisa veel beter horen zingen in andere programma's.
Michel: verrassend goed voor een niet-zanger, soms had ik het idee dat hij teveel kracht zette waardoor het bijna schreeuwen was, maar dat mag bij dit nummer. Heel knap gedaan.
Susanna: ik vond het commentaar erg negatief, want eigenlijk vond ik dat ze het best goed deed. Ze zong het nummer net zo goed als Nicole Kidman in de filmversie wat mij betreft. Ook de performance was top.
Gerard: mooi gezongen, knap gedaan
Sylvia: haar optreden was niet echt geweldig, maar de sing-of deed ze wat mij betreft beter dan John. Ik hoop dat ze nog veel zanglessen en begeleiding krijgt en ben benieuwd naar volgende week.
John: zijn optreden was beter dan dat van Sylvia, maar zijn sing-of vond ik echt helemaal niets.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stars on stage
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2024, 12:44:43 »
Even teruggekeken vandaag.

Jammer dat mijn favoriet eruit is.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #6 Gepost op: 2-02-2024, 21:50:18 »
Ik vind dit persoonlijk toch wel een leuk programma. Vond het duet van Susanna en Milan echt heel erg leuk.

Vond Michel ook goed maar vond 20 sterren persoonlijk wel te veel. Ik zou het beter vinden als je ook halve sterren kunt geven, zodat je wat meer onderscheid kunt maken.

Glen wat mij betreft terecht afgevallen. Was wat mij betreft duidelijk de minste van de avond.

Ook eens met wat Freek en Albert zeiden over Emma.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #7 Gepost op: 2-02-2024, 22:46:53 »
Ik blijf het gek vinden dat de lat voor de kandidaten telkens anders ligt. Susanna wordt elke week uitgedaagd met zang, dans en acteerwerk, wat ze echt knap doet. Ik zie haar nog weleens een echte musical spelen. Emma heeft daarin nog helemaal niets gedaan. Vandaag werd ze weggeblazen door Nandi die even liet horen wat musical zang is, zonder fratsen en alles ten dienste van het spel. Michiel doet het prima maar bleef ook niet helemaal overeind. Glenn vind ik al weken niet echt fantastisch, hij is heel muzikaal maar gewoon geen zanger.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #8 Gepost op: 2-02-2024, 23:17:54 »
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind dat Susanna zou moeten winnen omdat ze alle facetten beheerst. Vond ook dat zij tot vorige week stelselmatig werd ondergewaardeerd door de jury. Mijn kritiekpunt is dat de variatie in liedjes beter moet zijn. Emma heeft na aflevering 1 alleen maar ballads gekregen, terwijl Susanna nog geen enkele ballad heeft gehad. En eigenlijk bijna allleen maar nummers waar ze alle drie de disciplines moest laten zien.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2024, 13:47:26 »
Misschien gaat Susanna wel in Frozen spelen , die speelt binnenkort in het Afastheater.....Ik vond dat ze het goed deed  ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stars on stage
« Reactie #10 Gepost op: 10-02-2024, 12:42:48 »
Michel heeft gisteravond gewonnen. Ik vind dit geen terechte keuze. Ja, hij heeft mooi gezongen (al hoor je de onervarenheid wel). Maar echt musical vond ik het niet. Ik ben ik ieder geval blij dat Emma niet heeft gewonnen. Haar herkansingsnummer deed ze niet beter dan in de eerste aflevering, dus van enige groei is geen sprake. Ik had het Susanna echt gegund, naar op de een of andere manier bleef de jury zeer kritisch op haar, jammer.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Stars on stage
« Reactie #11 Gepost op: 10-02-2024, 14:44:26 »
Michel is de verrassing en zal misschien gewonnen hebben omdat ze zon stem van een ex schaatser niet verwacht hadden . Zangtechnisch was emma duidelijk de beste , maar dit ging om meer werd er steeds gezegd en sorry maar  qua inleving, rol vertolking en verhaal vertellen was susanna echt de beste.

Ik zou michel zeker wel in een musical willen zien als jesus christ, tommy of we wil rock you.
In rock komt die stem mooi uit, moet nog wel wat leren qua speltechniek denk ik( want dit werd vrij mager getest in deze show )

Susanna mag van mij echt wel in een grote musical een rol gaan spelen, heeft veel groei laten zien in de show.  Cabaret nummer vind ik erg hij haar passen.