Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 263011 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Flikken-Maastricht
« Gepost op: 5-09-2007, 13:01:55 »
Ik mis hier iets, of ik heb een nieuwe bril nodig. ::rofl::

Als inwoner van Maastricht vind ik het heel erg leuk om al die bekende plekjes te zien, waar ik door mijn werk vrijwel dagelijks kom. Aan het acteren moet ik nog even wennen.

Wie zag deze week net als ik aflevering 1 van de serie? En wat vond je ervan?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 5-09-2007, 20:04:00 »
Ik vond het wel leuk, maar ik vond het wel raar dat al die politie-agenten ABN spraken en al die verdachten Limburgs  ::rofl:: 't leek wel alsof de acteurs zelf mochten kiezen, of ze het leren van een accent aankonden.  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 17-09-2007, 23:01:47 »
Met afstand de leukste aflevering, leuk thema ook, die 419 fraudeurs.

En het moet gezegd: Angela acteert leuk.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 17-09-2007, 23:02:50 »
Ik heb nu ff een sutkje meegekeken, en ik vond het best een leuke serie.

Angela doet het leuk en Victor Reinier is ook een stuk stoerder geworden sinds Baantjer.
Misschien ga ik het nog wel is een keer kijken ;)

Offline Suzy89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 17-09-2007, 23:13:11 »
ik heb een achtervolging in speedboten op de Maas gezien, maar de volgorde van bruggen die je zag klopte niet helemaal.. Eerst zag je de ene brug, toen de andere.. en toen zag je weer een andere.. terwijl de andere kant op ligt, dan waar zij heengingen.. ik weet dat ik niet zo vaak in Maastricht kom, maar die volgorde klopte dus echt niet ::rofl::
zusje van Mirtjee :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 17-09-2007, 23:26:37 »
Ik miste de eerste minuten helaas, maar ik ga het online nog eens kijken.



Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 18-09-2007, 15:42:17 »
Ik heb 't eerste half uur gemist. Maar 't was wel een erg spannende aflevering volgens mij.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 18-09-2007, 15:58:47 »
ik heb een achtervolging in speedboten op de Maas gezien, maar de volgorde van bruggen die je zag klopte niet helemaal.. Eerst zag je de ene brug, toen de andere.. en toen zag je weer een andere.. terwijl de andere kant op ligt, dan waar zij heengingen.. ik weet dat ik niet zo vaak in Maastricht kom, maar die volgorde klopte dus echt niet ::rofl::
Dat is me dus inderdaad ook opgevallen, dat dingen niet helemaal kloppen met de werkelijkheid

Offline Suzy89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 18-09-2007, 18:39:07 »
Dat is me dus inderdaad ook opgevallen, dat dingen niet helemaal kloppen met de werkelijkheid
klacht indienen? ;D
zusje van Mirtjee :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 18-09-2007, 18:46:59 »
Als er in navolging van de Flikkendag in Gent ook een Flikkendag in Nederland komt, lijkt het me wel leuk om ze dat te zeggen, ja.


Er is al een Hyves voor de Maastrichtse variant
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 18:57:34 door Bodejos »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 29-09-2007, 11:28:51 »
ik vind het erg leuk. Ik kijk het de hele tijd o internet omdat ik het niet kan kijken :(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 29-09-2007, 21:08:50 »
De gemeente Maastricht heeft een forse financiele bijdrage geleverd aan de produktie. Mits de toeristisch interessante plekken op een aantrekkelijke manier in beeld werden gebracht.

Het kost dacht ik evenveel om het dan wel correct te doen......

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 9-10-2007, 20:02:27 »
De politieserie Flikken Maastricht is zo succesvol dat de TROS heeft besloten om met de serie door te gaan. Volgend najaar komen er 13 nieuwe afleveringen. De serie heeft gemiddeld 1,2 miljoen kijkers en een waardering van 7,6. De opnamen voor de nieuwe reeks starten in het voorjaar van 2008 beginnen. Victor Reinier en Angela Schijf zullen ieder geval weer meedoen. (ANP/Medialog)


Bron: www.medialog.blogspot.com
« Laatst bewerkt op: 9-10-2007, 20:07:05 door Megan, Reden: link in bron veranderd »
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 9-10-2007, 20:35:48 »
Ze zijn al een maand bezig met opnames voor de tweede serie. Weer grappig om te zien. En toeval oh toeval: ik had vandaag een ''verdwaalde'' brief voor het adres dat in de aflevering van gisteren centraal stond.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 9-10-2007, 21:06:30 »
haha grappig :P

Offline cortex

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #15 Gepost op: 30-10-2007, 01:03:15 »
Dat is me dus inderdaad ook opgevallen, dat dingen niet helemaal kloppen met de werkelijkheid

da's nu eenmaal tv ;) een ander voorbeeld is de chinees waar ze die giftige vis gaven...da's in het echt een juwelier (tegenover de nijntje-winkel...en er woont ook niemand in de kelder van het knijpke  ::tandpastasmiley::

maar idd mooie opnamen, leuk om je eigen stad eens anders te zien...'t acteerwerk vind ik tot nu toe minder goed (vooral Angela)...

Contra torrentem

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #16 Gepost op: 30-10-2007, 15:37:20 »
da's nu eenmaal tv ;) een ander voorbeeld is de chinees waar ze die giftige vis gaven...da's in het echt een juwelier (tegenover de nijntje-winkel...en er woont ook niemand in de kelder van het knijpke  ::tandpastasmiley::

maar idd mooie opnamen, leuk om je eigen stad eens anders te zien...'t acteerwerk vind ik tot nu toe minder goed (vooral Angela)...



ik vind het wel ok. Het kan beter, maar ja het is een nederlandse serie. Vooral de series voor kinderen is soms echt bagger slecht... maar goed. daar hebben we het niet over. Angela heb ik bij sommige scenes wel zoiets van volgens mij kan je beter.

Offline cortex

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #17 Gepost op: 30-10-2007, 16:23:32 »
maar ja het is een nederlandse serie.

Vind ik niet echt een excuus (als het al zo bedoeld is), het zou in NL toch mogelijk moeten zijn om een beetje een goede serie in elkaar te kunnen zetten (nee, er schiet me nu niet echt iets te binnen  ???) . Dit is iig een goede poging...en we zitten nu pas in het eerste seizoen, dus wie weet.  ::tandpastasmiley::
Contra torrentem

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2007, 20:21:12 »
Ik keek het altijd met m'n moeder, omdat zij uit Maastricht komt, haha.
Toen is het een soort traditie geworden om het samen te kijken.
Jammer dat het nu al afgelopen is.. ;)
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #19 Gepost op: 7-07-2008, 20:03:48 »
Ik vond (en vind) die serie zó leuk, dat ik de dvd van het eerste seizoen heb aangeschaft  ::ok::

Onlangs was in RTL Boulevard te zien dat er nog sowieso TWEE seizoenen uitgezonden gaan worden  ::bravo::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!