Auteur Topic: Tour de France pool 2008  (gelezen 46122 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2008, 18:53:23 »
En die opzet vond ik prima!  ::ok:: ::ok::
Soms ben je blij als er iemand afhaakt en er een betere reserverenner inkomt. Of soms is het juist heel frustrerend als een reserverenner van alles en nog wat wint maar niets oplevert omdat hij reserve blijft.  ;D ::ok::

Ik hoop echt dat jullie het systeem zo houden dat je alleen vooraf een ploeg moet samenstellen en dat we niet ook nog tijdens de Tour dingen kunnen/moeten wijzigen. Zodra dat verandert, zal ik moeten afhaken, want ik ben in de zomer constant weg. ::tandpastasmiley::

Sterk argument, ik zal zomers ook vooral in de weekenden wat meer afwezig zijn, hmmmmm. Alleen op de rustdagen wisselen dan, ok?  :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #21 Gepost op: 4-04-2008, 18:57:13 »
Niks geen gewissel.. Laten zoals het was de voorgaan de jaren. Alleen automatische wissel als er een renner uitvalt, niet zelf.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2008, 19:20:40 »
Niks geen gewissel.. Laten zoals het was de voorgaan de jaren. Alleen automatische wissel als er een renner uitvalt, niet zelf.
Zoals Guikie zegt(stom van mij) De reserverenners geef je idd op als je je ploeg samenstelt,dan mag je 48 weken op vakantie vertrekken,de wissels gebeuren automatisch  ::jaja:: ::jaja::

Maar misschien is men te vinden voor een ander voorstel.(ik mag dit zeggen he Test?)Dit spel is gebaseerd op een spel van uit mijn krant.Waar ik reeds enkele jaren meespeel tegen betaling welliswaar,want er zijn mooie prijzen mee te winnen.Het budget dat je hier hebt hebben we wat verhoogd ten opzichte van in de krant.Misschien is een leuk voorstel om het budget wat te minderen,zodat het wat moeilijker wordt om enkel de beteren in je team te hebben,en het zo wat meer puzzel-en denkwerk zal zijn?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2008, 19:57:05 »
Ik hoop echt dat jullie het systeem zo houden dat je alleen vooraf een ploeg moet samenstellen en dat we niet ook nog tijdens de Tour dingen kunnen/moeten wijzigen. Zodra dat verandert, zal ik moeten afhaken, want ik ben in de zomer constant weg.  ::tandpastasmiley::

Dit geldt ook voor mij :) Afgezien van dat het zomer is en ik niet weet of ik iedere dag kan kijken, vind ik het ook gewoon leuk zoals het was. En dat zegt dan degene die altijd laatste is :( ::)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2008, 12:57:48 »
Dat wisselen met de rustdagen heb ik vorig jaar ook voorgesteld juist vanwege het argument van meer betrokkenheid. En volgens mij hoeft daarom niemand af te haken. Het enige dat zou veranderen is dat je de mogelijkheid hebt om te wisselen met één of meer (reserve)renners tijdens de rustdagen. Dit zou verder geen verplichting zijn ofzo en je zou het wat mij betreft ook al voor de rustdagen kunnen aangeven wat je wilt wisselen bij de poolbeheerder. (via pm ofzo) Het lijkt mij iig wel leuk om een jaartje te proberen. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2008, 16:43:06 »
Het lijkt mij een goed idee om de ploegen van de deelnemers pas na de start van de Tour te laten zien, zo heeft iedereen echt zijn eigen ploeg en niet alles afgekeken van de concurrentie.

Het wisselen lijkt mij geen goed idee, omdat je dan tijdens de tour nog allemaal renners die ineens in vorm blijken te zijn alsnog in je team kan zetten, waardoor degene die ze al vanaf het begin in het team heeft geen voordeel meer heeft. ( Je krijgt dan toch dat iemand automatisch elke dag sprinters, tijdrijders en klassementsrenners gaat wisselen, terwijl het juist de kunst is om een goede combinatie te vormen, die over een gehele tour de meeste punten kan halen. Ook gaan mensen dan automatisch iemand die eerste in een bepaald klassement staan gelijk in de ploeg zetten, waardoor ook het voordeel verdwijnt als je deze al vanaf het begin in je ploeg had.)
« Laatst bewerkt op: 5-04-2008, 16:48:46 door Telminator »

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2008, 00:08:12 »
Het lijkt mij een goed idee om de ploegen van de deelnemers pas na de start van de Tour te laten zien, zo heeft iedereen echt zijn eigen ploeg en niet alles afgekeken van de concurrentie.

Daar zit wat in  ::ok:: ::ok::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2008, 11:57:45 »
Het wisselen lijkt mij geen goed idee, omdat je dan tijdens de tour nog allemaal renners die ineens in vorm blijken te zijn alsnog in je team kan zetten, waardoor degene die ze al vanaf het begin in het team heeft geen voordeel meer heeft. ( Je krijgt dan toch dat iemand automatisch elke dag sprinters, tijdrijders en klassementsrenners gaat wisselen, terwijl het juist de kunst is om een goede combinatie te vormen, die over een gehele tour de meeste punten kan halen. Ook gaan mensen dan automatisch iemand die eerste in een bepaald klassement staan gelijk in de ploeg zetten, waardoor ook het voordeel verdwijnt als je deze al vanaf het begin in je ploeg had.)

Dit is dus ook totaal niet wat ik voorstel. ::ohno::

Het gaat erom dat je je ploeg-renners op bv 2 tijdstippen (bv de rustdagen) in kan wisselen voor je reserve-renners voor zover je ze nog hebt. (kopmannen voor kopmannen etc.) De ingewisselde renners kan je dan later niet meer inzetten. Die worden behandeld als zijnde afgestapt.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2008, 11:59:19 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #28 Gepost op: 24-06-2008, 11:21:33 »
Over ruim anderhalve week begint de Tour alweer.  ::hyper::

We gaan maar niks veranderen (hoogstens het budget voor de ploegen ietsje lager maken en de ploegen pas laten zien als de Tour is begonnen) aan de opzet van de pool. Ik geloof dat er niet veel mensen veel veranderingen willen en daarnaast heb ik toch eigenlijk geen tijd veel aan de software te veranderen. ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #29 Gepost op: 24-06-2008, 20:14:50 »
hoogstens het budget voor de ploegen ietsje lager maken

ik kwam nu al nooit uit :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #30 Gepost op: 25-06-2008, 22:39:40 »
Dit jaar maar eens een keertje op tijd voor de verandering... ;D


De Tourpool is geopend!!!


Je kan je eigen tourploeg samenstellen via het Tour de France pool 2008 formulier

De spelregels vind je kan je hier nalezen.

Let er op dat je renners kan kiezen die misschien helemaal niet meedoen met de Tour de France. Het is je eigen verantwoordelijkheid om die renners te kiezen die daadwerkelijk meedoen. Renners die je kiest en die uiteindelijk niet meedoen, zullen verwijderd worden uit je ploeg en eventueel worden vervangen door reserve-renner. Volg dus het nieuws omtrent de renners een beetje. Misschien zijn er wel aardige forummers die de samnestelling van de deelnemende ploegen in het Tour de France topic willen zetten?

Je kan je ploeg op elk moment nog wijzigen ls je dit maar doet vóót zaterdag 5 juli a.s. 10.00 uur.

Veel succes allemaal en als er nog vragen zijn, dan stel ze gerust! 




Oh ja, omdat Megan het zo moeilijk had om met een kleiner budget een ploeg samen te stellen, hebben we maar besloten het budget niet te verlagen. :)


(De poolpagina's zijn te bereiken via het menu van de RealityNet layout)
« Laatst bewerkt op: 25-06-2008, 22:41:13 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #31 Gepost op: 26-06-2008, 21:42:10 »
Als er nu nog renners ontbreken, worden die later toegevoegd??

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #32 Gepost op: 26-06-2008, 21:53:38 »
Als er nu nog renners ontbreken, worden die later toegevoegd??

::ohno:: Je moet het met deze renners doen.
Geniet nooit met mate...

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #33 Gepost op: 26-06-2008, 22:53:50 »
Jammer, ik had misschien Ricardo Ricco mee willen nemen :\'( :\'(

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #34 Gepost op: 27-06-2008, 11:53:32 »
Voor degenen die al een ploeg hebben ingevuld nog even een tip:

Thomas Dekker doet niet mee aan deze tour!!! ::) ;D

Je kan hier zien welke renners (zover bekend) wél meedoen aan deze tour.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #35 Gepost op: 27-06-2008, 12:01:39 »
En wat staat bovenaan als je op Google op "tour de france pool" zoekt...? ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #36 Gepost op: 27-06-2008, 22:17:37 »
Oh ja, omdat Megan het zo moeilijk had om met een kleiner budget een ploeg samen te stellen, hebben we maar besloten het budget niet te verlagen. :)

U is geweldig ::bravo::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #37 Gepost op: 30-06-2008, 12:23:30 »
Volgens mij gaat het goed met de inschrijvingen, nu al meer deelnemers dan vorig jaar, terwijl verstokte wielrenfans als Lieke ( ::)), Menno, koekoe en Test er nog niet eens tussen staan!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #38 Gepost op: 30-06-2008, 12:48:16 »
Volgens mij gaat het goed met de inschrijvingen, nu al meer deelnemers dan vorig jaar, terwijl verstokte wielrenfans als Lieke ( ::)), Menno, koekoe en Test er nog niet eens tussen staan!

 ;D Ja gaat zeker goed. ::ok::

Nu al 20 deelnemers. ::trots::

Alhoewel ik de helft van de deelnemers niet ken (of althans niet onder die naam ::) )
Geniet nooit met mate...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2008
« Reactie #39 Gepost op: 30-06-2008, 16:54:54 »
Ik doe ook weer mee ::bravo::. Ik had een heel mooi team samengesteld, alleen was ik vergeten dat je maar 2 renners per ploeg mag hebben. ::schaam::. Helaas moet ik nu wel een nieuwe teamnaam bedenken. :\'(