Auteur Topic: Tool Molehill  (gelezen 10968 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Tool Molehill
« Gepost op: 5-05-2009, 19:51:25 »
Jullie weten vast nog wel dat Test een tijd terug een tooltje had gemaakt om te kunnen berekenen of je klant je genoeg geld aanbood voor je producten etc. Ik weet niet of veel mensen hier gebruik van maakte, persoonlijk ik niet zoveel omdat ik te lui was om elke keer alle prijzen van de marktplaats te moeten wijzigen.
Toen had ik bedacht, misschien is het wel wat om het zelfde bestand/tooltje op internet te zetten met iGoogle. Sommige zullen dat kennen van het mollenboekje die ik en -ELISE- daar hadden.
Het is heel handig, je kunt er een bestand op zetten/maken en die kun je delen met andere zodat zij er ook aan kunnen werken. Als het werkt dan zou het kunnen betekenen dat we niet allemaal meer van elk product de marktprijs moeten updaten, maar dat iedereen elke week bijvoorbeeld 3 gewassen updated. Kost je 2 minuten van je tijd ipv een half uur. Een ander voordeel is dat je hem altijd bij je hebt, het maakt dan niet uit of je op een andere pc zit.

hoe werkt het?
Je maakt een iGoogle account aan als je die nog niet hebt op www.igoogle.com. (volg de instructies). Je stuurt mij een pm met je emailadres (moet dezelfde zijn als die je hebt gebruikt bij igoogle). Dan voeg ik je toe bij het bestand zodat je er ook aan kunt werken. Dan ga je naar documents (waarschijnlijk onder 'meer', op de hoofdpagina) hier vind je het bestand terug. openen en bewerken.

Ik zou graag horen of er animo voor is. Met de mensen die 'mee doen' kunnen we dan verdelen wie wat updated. Als er al 1 persoon extra meedoet dan hoeven we maar de helft te doen, dat scheelt al heel erg. Al zou het erg fijn zijn als er meer mensen mee willen doen natuurlijk ;). Als je mee wilt helpen moet je mij even pm'en, in de pm zet je je emailadres en op welke servers je speelt.

Ik heb gevraagt aan Test of ik zijn tooltje mocht gebruiken en dat mocht. Momenteel ben ik nog bezig met het helemaal af maken. Hij werkt precies hetzelfde als die van Test.

Vragen kunnen in dit topic of via de pm.



-Elise-                           server 1        server 1: aardappel, aardbei, appel, asperge, aubergine, bloemkool, bosbes, braam, broccoli, courgette, framboos, goudsbloem

Sprien                            server 1        server 1: knoflook, komkommer, mirabellen, paprika, pompoen, radijs, rode aalbes, roos, spinazie, tomaat, ui, zonnebloem

Vieffan                           server 1 en 2   server 2: aardappel, aardbei, asperge, aubergine, bloemkool, bosbes, braam, broccoli, courgette, framboos, goudsbloem

Marlies                           server 2       server 2: knoflook, komkommer, mirabellen, paprika, radijs, rode aalbes, roos, spinazie, tomaat, ui, zonnebloem



het komt nog mooi uit ook :P

« Laatst bewerkt op: 8-05-2009, 21:37:00 door Vieffan »

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tool Molehill
« Reactie #1 Gepost op: 5-05-2009, 19:55:35 »
Handig!! Ik doen mee ;) Stuur maar een uitnodiging als je m af hebt :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #2 Gepost op: 5-05-2009, 20:12:39 »
Ik wil ook wel meedoen, maar hoe moet t dan als t vakantie is ofzo?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #3 Gepost op: 5-05-2009, 20:20:13 »
Dan moet iemand ff de taak overnemen. Of als je het nodig hebt dan doet die gene dat zelf even. Als ik er ben, dan zal ik kijken of ik die taak over kan nemen. In ieder geval even melden als je een tijdje niet kan. Dan zoeken we dan wel een oplossing ;).

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tool Molehill
« Reactie #4 Gepost op: 5-05-2009, 20:23:13 »
Ik heb geen belangstelling, ik gebruik 'm gewoon zelf op mijn pc. De prijzen veranderen toch niet zo heel veel, dus die wijzig ik lang niet altijd. Alleen als er grote verschillen zijn.

Maar veel succes ermee, het idee is heel goed!  ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #5 Gepost op: 5-05-2009, 20:31:03 »
Als je prijzen invult moeten die trouwens met een komma, een punt snapt hij niet en dan ziet hij het getal niet als een getal.  sukkel..! :P

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #6 Gepost op: 6-05-2009, 11:48:56 »
Dan moet iemand ff de taak overnemen. Of als je het nodig hebt dan doet die gene dat zelf even. Als ik er ben, dan zal ik kijken of ik die taak over kan nemen. In ieder geval even melden als je een tijdje niet kan. Dan zoeken we dan wel een oplossing ;).
dat gaat goed komen!!!
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #7 Gepost op: 6-05-2009, 22:34:16 »
Ik heb een account op igoogle (dat is toch gewoon mijn gmail of niet)
en ik heb jouw bestand ontvangen via hotmail

hoe moet ik nu te werk gaan om t via igoogle te veranderen??
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tool Molehill
« Reactie #8 Gepost op: 6-05-2009, 22:41:30 »
Stap 1: Ga gewoon naar www.google.nl
Stap 2: Klik bovenin die balk op meer
Stap 3: Nu krijg je een lijstje te zien en daar staat documents bij. Klik daarop.
Stap 4: Het kan zijn dt je je nu moet inloggen met je mailadres en jke wachtwoord maar miss ook niet...
Stap 5: Je zit in je google documents waar als het goed is het bestandje bij staat.
Stap 6: Open het bestand
Stap 7: Nu kun je veranderen wat je wilt ;)

Ik hoop dat je t snapt :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #9 Gepost op: 6-05-2009, 23:39:12 »
Ik heb een account op igoogle (dat is toch gewoon mijn gmail of niet)
en ik heb jouw bestand ontvangen via hotmail

hoe moet ik nu te werk gaan om t via igoogle te veranderen??
Ik geen mailadres van je gekregen dus ik dacht doe gewoon die ene die in je gegevens staat. Maar met je hotmail heb je dus geen account bij iGoogle begrijp ik? dan moet ik even je gmail adres hebben. zodat ik je toe kan voegen ;)

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #10 Gepost op: 7-05-2009, 11:47:22 »
oke das precies dezelfde maar dan @gmail.com

maar volgens mij is t al gelukt, want ik kon die link volgen die je in het hotmail mailtje stuurde.
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #11 Gepost op: 7-05-2009, 12:51:53 »
en kun je het nu ook aanpassen dan? Ik nodig je voor de zekerheid ook wel even uit me je gmail adres.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #12 Gepost op: 7-05-2009, 12:53:59 »
Zijn er verder geen belangstellende?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tool Molehill
« Reactie #13 Gepost op: 7-05-2009, 13:48:43 »
Zijn er verder geen belangstellende?

Ik wil ook wel meedoen, hoe meer zielen, des te minder werk toch :D
Zie je inbox.
The sun came up and reality set in.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #14 Gepost op: 7-05-2009, 15:35:25 »
ja precies, haha. Ik heb je toegevoegd. ;)

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2009, 19:43:17 »
hoop ook op nog wat meer animo voor s2, anders schiet t nog niet op hihihi
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2009, 21:16:55 »
Nou ik verdeel nu maar gewassen. Als er later nog mensen bij willen kan dat, dan pas ik het gewoon weer aan.
Dus allemaal ff mee doen :P.

Ik pas zometeen de eerste post aan.

gedaan.

Ieder moet 12 gewassen doen. Dat scheelt al enorm :D. ik heb ook in het bestand iedereen mooie kleurtjes gegeven :P.
Wat spreken we af? eens in de week?
zovaak mogelijk lijkt mij het beste, maar eens per week lijkt me ook goed toch? Of hoeft het minder vaak? Ik weet niet zo goed hoeveel het schommelt.
Ik heb trouwens de wortel en sla eruit gelaten want die blijven altijd het zelfde. En sommige andere zoals radijs zitten er wel in, maar die veranderen ook nauwelijks geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2009, 21:33:14 door Vieffan »

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tool Molehill
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2009, 23:03:40 »
Eens in de week is wel het minimale denk ik.
The sun came up and reality set in.

Offline MaRLieS1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • MoLJaGeR
Re: Tool Molehill
« Reactie #18 Gepost op: 9-05-2009, 13:07:21 »
prima laten we 1x per week afspreken, als dat teveel of te weinig is dan kunnen we dat wel veranderen tocH?
WSDM (wie stuurde die mol?)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Tool Molehill
« Reactie #19 Gepost op: 9-05-2009, 17:19:16 »
jep. prima.