Auteur Topic: Tour de France pool 2009  (gelezen 41345 keer)

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #20 Gepost op: 1-07-2009, 10:24:46 »
Of uberhaupt zonder strafpunten te werken, behalve dan voor doping!

Maar we gaan gewoon wel met strafpunten werken, dus ik verzoek jullie de discussie hierover te staken. Ieder heeft misschien zijn/haar gedachtes over bepaalde regeltjes/zaken van de pool. Dat is ieder zijn/haar goed recht. Maar als we dat allemaal uitgebreid moeten gaan bediscussieren dan is er wat mij betreft gen lol meer aan om nog maar iets te organisren.
Geniet nooit met mate...

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #21 Gepost op: 1-07-2009, 10:38:10 »
Oke, mijn excuses daarvoor... ik snap dat het inderdaad onmogelijk en niet leuk is om alles te bespreken en te bediscussieren en als je dat als idee ervan hebt dan wil ik me daar voor excuseren, want dat was niet mijn bedoeling!

Ik hoop echter wel dat het mogelijk is om dan van de organisator de reden achter bepaalde regels te vragen die in mijn/ of iemand andermans ogen onbegrijpbaar is...
zoals in mijn geval dan de regel van die strafpunten. Ik hoef dan verder geen discussie alleen de reden waarom jij/jullie als organisator(ren) die regel heb bedacht en ingevoerd... wat is jullie idee daarachter?


P.s.: Nogmaals mijn excuses, want je hebt gelijk  :-[
Ananas

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #22 Gepost op: 1-07-2009, 11:03:49 »
Ik hoop echter wel dat het mogelijk is om dan van de organisator de reden achter bepaalde regels te vragen die in mijn/ of iemand andermans ogen onbegrijpbaar is...
zoals in mijn geval dan de regel van die strafpunten. Ik hoef dan verder geen discussie alleen de reden waarom jij/jullie als organisator(ren) die regel heb bedacht en ingevoerd... wat is jullie idee daarachter?


De reden is dat wij de prestaties van de renners in de pool dit jaar op een andere manier willen waarderen. Daarom worden in de diverse klassementen andere waarderingen gegeven. Ook vinden wij dat het afstappen van een renner (om welke reden dan ook) als een slechte prestatie kan worden gezien, die dan ook (negatief) gewaardeerd kan worden. Afhankelijk van het type renner krijg je strafpunten omdat afhankelijk van het type renner we dit meer of minder een slechte prestatie vinden.

Zo onbegrijpelijk is het volgens mij allemaal niet. ::)
Geniet nooit met mate...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #23 Gepost op: 1-07-2009, 11:24:57 »
Of uberhaupt zonder strafpunten te werken, behalve dan voor doping!

Ze gebruiken allemáál doping. ::)
Tell me what your telescope says

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #24 Gepost op: 1-07-2009, 11:26:03 »
Ze gebruiken allemáál doping. ::)

Ze kunnen het beter Toer Le Doping noemen.  >:(
Why don't I ever listen to me?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #25 Gepost op: 1-07-2009, 13:00:08 »
't is maar goed dat -Lieke-  meedoet, anders stond Daisy nu alweer bovenaan  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #26 Gepost op: 1-07-2009, 14:08:18 »
't is maar goed dat -Lieke-  meedoet, anders stond Daisy nu alweer bovenaan  ;D
hoe weet je dat -Lieke- meedoet?
Menno is gek

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #27 Gepost op: 1-07-2009, 14:50:28 »
De reden is dat wij de prestaties van de renners in de pool dit jaar op een andere manier willen waarderen. Daarom worden in de diverse klassementen andere waarderingen gegeven. Ook vinden wij dat het afstappen van een renner (om welke reden dan ook) als een slechte prestatie kan worden gezien, die dan ook (negatief) gewaardeerd kan worden. Afhankelijk van het type renner krijg je strafpunten omdat afhankelijk van het type renner we dit meer of minder een slechte prestatie vinden.

Prima, maar is het niet meedoen van een renner dan geen slechte prestatie?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #28 Gepost op: 1-07-2009, 15:24:29 »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #29 Gepost op: 1-07-2009, 15:34:55 »
Ik sta 3e in de tussenstand! ::boogie:: ::hyper::
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #30 Gepost op: 1-07-2009, 16:34:56 »
voor wie Thomas Dekker in zijn/haar ploeg heeft, hij gaat niet mee...
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #31 Gepost op: 1-07-2009, 17:53:33 »
Ik heb m'n ploeg rond. Normaal had ik altijd moeite binnen het budget te blijven, maar dit jaar verrassend genoeg niet. Ik heb zelfs 1 miljoen over.  :o

Bovendien heb ik alle renners die ik graag wilde en in mijn ogen geen goedkope 'troep' in m'n ploeg om binnen dat budget te blijven. Tenzij er nog iemand afvalt voor de start, verander ik m'n ploeg niet meer.

Zal even een toepasselijke avatar gaan zoeken voor m'n ploeg. ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #32 Gepost op: 1-07-2009, 18:12:20 »
Jammer dat Jenson Button niet meedoet, he? ::trots::

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #33 Gepost op: 1-07-2009, 18:17:36 »
Na, die andere Brit is ook goed hoor ;D

Moet jij nog geen ploeg samenstellen?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #34 Gepost op: 1-07-2009, 18:20:31 »
Ik ben niet zo goed in die dingen. Ben bang dat mijn deelnemers er namelijk als eerste uit vliegen. Ik had ooit eens meegedaan met een dergelijke pool, had ik Fabio Casartelli in mijn ploeg opgenomen. Stond dagenlang op teletekst: ''opgegeven''........ :-\\

Zal toch eens kijken of ik toch kan meedoen, al is het maar omdat er IEMAND als laatste moet eindigen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #35 Gepost op: 1-07-2009, 21:35:16 »
Prima, maar is het niet meedoen van een renner dan geen slechte prestatie?

Misschien was het nog niet helemaal duidelijk: ik ga de discussie niet aan. De regels zijn duidelijk. Mocht je het niet met de spelregels eens zijn, prima, doe je gewoon niet mee.
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #36 Gepost op: 1-07-2009, 22:13:16 »
Woho, een beetje minder overspannen mag ook wel hoor.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #37 Gepost op: 1-07-2009, 22:50:58 »
Woho, een beetje minder overspannen mag ook wel hoor.  ::)
Ik zal proberen om op een beleefde manier hierop te reageren,want dit is wel een opmerking die niet door de beugel kan  ::ohno:: ::ohno::
Test steekt enorm veel tijd in de Tourpool en de Tourpool is sinds de start reeds elk jaar een succes geweest. En ja,de manier waarop de Tourpool verloopt komt mede door mij.Dit jaar hebben wij overlegd om het wat "moeilijker" te maken en zeker spannender(zie de eindstand van vorig jaar)De eerste had een voorsprong van hier tot Tokyo op de tweede.Daarom wilden we het dit jaar wat spannender maken.Uiteraard is niet iedereen het eens met de spelregels,maar dat is bij elk spel waar dan ook het geval.
Dus KD en vriend,speel mee of speel niet mee,maar ga niet zitten brullen tegen de man die dit alles mogelijk maakt  ::ohno::   ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 1-07-2009, 22:53:56 door koekoe »

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #38 Gepost op: 1-07-2009, 22:55:47 »
Ik wilde er eigenlijk geen woorden aan vuil maken, maar ik kan het toch niet laten om 1 ding te zeggen. Misschien dat ik sommige mensen verkeerd interpreteer, maar is het niet juist de bedoeling van een discussie forum dat als mensen het ergens niet mee eens zijn dat ze dat kunnen zeggen?

Persoonlijk vind ik het ook niet eerlijk dat renners die bijvoorbeeld door een val (buiten hun schuld om) de tour moeten even zwaar gestrafd worden in minpunten als een renner die door dopinggebruik uit de Tour gezet worden. Maar goed, de regels zijn nu eenmaal vastgesteld en wat mij betrefd is het nu goed zo, maar ik neem aan dat ik geen mensen teleurstel dat ik zeg dat ik het een vreemde regel vind?

Misschien dat bepaalde type reacties om een andere reden zijn gegeven, maar daar houd ik me verder niet mee bezig en daar hoef ik dan ook verder niks van te weten.

Voor de rest zal je me geen negatief woord horen zeggen, ik vind het super dat er al jaren een tourtoto is op deze site! ::bravo::

En nu terug naar het spel. Over 72 uur is de eerste rit al verreden! :D

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tour de France pool 2009
« Reactie #39 Gepost op: 1-07-2009, 23:06:22 »
Mag ik je allereerst complimenteren met je beleefde reactie koekoe :)! Ik wist wel dat je het kon!

En als je mij bedoelt met vriend van KD. ; dan snap ik dat het overkomt dat ik het oneens ben met de spelregels. En dat is wel gedeeltelijk zo, maar dat is omdat ik het ergens wel en ergens niet begreep. Ik snapte de redenatie, maar zag ook het tegendraadse effect zoals Daisy ook aangeeft!
Maar nu ik het hoofdpunt weet namelijk het spannender maken van de pool, vind ik dat de regel wat dat betreft wel zijn doel nastreeft! En dus goed is!

Ik heb echter nooit lopen brullen tegen Test of iemand anders... ik heb alleen netjes naar uitleg gevraagd over de regels zonder daar enige vorm van disrespect te uiten! En wanneer het wel zo overkwam, mijn excuses daarvoor!
En voor zover ik weet heeft KD. ook niet gebruld, alleen kwam die laatste opmerking wel lullig en disrespectvol over!

P.s: en Daisy ik vind inderdaad ook dat je wat dat betreft wel moet kunnen discussieren over punten en regels, omdat je vrij bent je mening te uiten. Alleen ze hebben wel een punt dat je daar meer empathie bij mag hebben ten opzichte van de organisator ervan die er al veel tijd en energie in heeft gestoken en met de 'negatieve' reacties komt dat soms verkeerd over, want op zich zijn we inderdaad allemaal blij dat hij zo een leuke tourpool organiseert... En dus Koekoe ik doe gewoon mee als je het niet erg vindt :)!
Ananas