Auteur Topic: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.  (gelezen 3651 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Gepost op: 9-09-2009, 14:59:09 »
Weet iemand nog wie er vlak voor kerstmis 1999 het huis in Almere moest verlaten? Weet iemand nog de namen van de eerste vervanger. Wie trad er voor de bewoners op, vanuit een hoogwerker, die op kunstzinnige manier werd neergelaten in de tuin?

Wie zorgde er voor de kippen? En wie kookte?


Vertel hier of je keek, vertel hier wat je vindt van het fenomeen, dat in talloze landen nog steeds wordt uitgezonden. En wat vond je van De Bus, een soort Spin-off, waarvan slechts 2 seizoenen zijn uitgezonden? OfWeet je nog enkele varianten te noemen? Er was toch ook een seizoen, waarbij die bus op een vaste lokatie stond in of nabij Barcelona, waarbij de bewoners steeds baantjes in de omgeving moesten accepteren om in hun onderhoud te voorzien?

Vertel hier wat je je ervan kan herinneren.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #1 Gepost op: 9-09-2009, 16:13:23 »
Dat was voor mijn tijd...
Why don't I ever listen to me?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #2 Gepost op: 9-09-2009, 19:20:28 »
ik heb eigenlijk nooit gekeken maar ik weet wel dat ik zeer verbaasd was dat het zo populair was. kon me niet voorstellen dat mensen er elke dag naar keken.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #3 Gepost op: 9-09-2009, 19:31:38 »
Ik vind de eerste Big Brother nog steeds onovertroffen... pure mensen die geen idee hadden hoeveel mensen er keken... dit is nooit meer mogelijk omdat iedereen ondertussen een verborgen agenda lijkt te hebben als ze met een soortgelijk programma meedoen...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #4 Gepost op: 9-09-2009, 19:36:58 »
Koos had BB2 moeten winnen, dat is het enige wat ik nog van het programma weet >:( O ja, en Bart won deel 1.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #5 Gepost op: 9-09-2009, 19:48:22 »
ik was nog iets te jong tijdens BB1
kan me wel de finale herrineren, meer niet ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #6 Gepost op: 9-09-2009, 20:30:11 »
Koos had BB2 moeten winnen

O jaaaaaa... was het niet zo dat-ie op het laatste moment met iets van gld zelf ervoor koos om weg te gaan?!
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #7 Gepost op: 9-09-2009, 21:28:23 »
juist. Bianca won, Robin werd tweede, en Koos kreeg 10.000 gulden (of 15.000), en mocht dus in waarde meer meenemen dan Robin, die een set audio- en videospul mee naar huis mocht nemen. Bi-anca, zoals ze ook wel werd genoemd, kreeg 250.000 gulden mee.

Bianca deed later een kook-onderdeel bij een van de commerciele zenders. En dan was er ED nog, die zielepoot die weigerde te vertrekken. En Georgie en Nicole die een stelletje werden.

Maar dat was BB2.

Van BB1 weet ik me de eerste uitvaller te herinneren. Martin, de allereerste uitvaller ooit in een BigBrotherhuis, kan niemand hem nazeggen. Tara, die het na anderhalve week al voor gezien hield, en waar Mona voor in de plaats kwam.

Vervolgens kregen een paar mensen de keuze om voor 10.000 gulden per persoon vrijwillig te vertrekken, en die rare Bianca en Mona gingen op het aanbod in.

Toen kwam Cyrille en Anouk (die huilebalk) het huis in, maar mochten ook zeer snel weer het veld ruimen.

Maurice, de autoverkoper kreeg iets met Karin.


Wat me voor de rest opviel, was het feit dat ze daar tot heel laat in december gewoon in t-shirt buiten konden lopen.

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #8 Gepost op: 9-09-2009, 21:38:13 »
willem was de kok ::jaja::
Menno is gek

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #9 Gepost op: 9-09-2009, 22:05:23 »
Ik heb het iedere dag gevolgd, was er helemaal verslingerd aan  ::bravo::

Dat was toen echt "serieus" vernieuwend televisie vermaak.

De eerste serie BB was voor mij in ieder geval de beste, alhoewel BB "The Battle" ook wel grappig was.

Misschien wordt het weer eens tijd voor een nieuwe (ouderwetse) BB!
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #10 Gepost op: 9-09-2009, 22:08:38 »
Misschien wordt het weer eens tijd voor een nieuwe (ouderwetse) BB!

Inderdaad, maar dan geen ouderwetse maar zoals deze in Amerika wordt gemaakt, met Head of Household, Power of Veto en waarbij het hele spel ín het huis wordt gespeeld (en er dus niet geSMSt hoeft te worden).
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #11 Gepost op: 9-09-2009, 22:32:34 »
een volgende editie zit er volgens dat oerlelijke mens van Van de Tonnekreek (die wandelende pruik) niet meer in, omdat het toch vreselijk duur is om te maken.

Bij een van de varianten (De Bus-2) ben ik nog wel dat groepje dat als top 5 eindigde, hier op het Vrijthof tegengekomen, toen was een van de eerste edities van Winterland, en ze mochten een uitstapje maken. Ze kwamen toen met een ploeg technici binnenlopen, terwijl ik met twee bekenden in het winterpaviljoen iets zat te drinken. Ze mochten verder geen contact hebben met de toevallige bezoekers, maar veel mensen wisten niet eens wie ze waren.

In tegenstelling tot wat Sprien zegt, een ''pure'' BigBrother, dat zou voor mijzelf misschien een idee zijn, maar vantevoren wel goed screenen, dat voorkomt een hoop ellende tijdens de uitzendingen. En dat SMS-sen hoeft voor mij ook niet. Gewoon goed laten sponsoren door bedrijven, dan heb je dat sms-gedoe helemaal niet noig.
« Laatst bewerkt op: 9-09-2009, 22:47:20 door Bodejos »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #12 Gepost op: 9-09-2009, 23:02:44 »
Andries en Kelly schieten me opeens weer te binnen! Was dat niet BB3? Of was dat deel 4? Ik herriner me ook nog Big Brother the Battle, waarin een arm en rijk gedeelte was. Met Gert-Jan en Koos die elkaars bloed konden drinken. Volgens mij won ene Sandy uiteindelijk.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #13 Gepost op: 9-09-2009, 23:06:51 »
Andries en Kelly schieten me opeens weer te binnen! Was dat niet BB3? Of was dat deel 4? Ik herriner me ook nog Big Brother the Battle, waarin een arm en rijk gedeelte was. Met Gert-Jan en Koos die elkaars bloed konden drinken. Volgens mij won ene Sandy uiteindelijk.

Klopt, Sandy won in 2001 en ik was voor de nummer 2 Daniélle met die rastavlechten, vond Big Brother The Battle het leukst, Andries en Kelly zaten ook in die reeks.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #14 Gepost op: 9-09-2009, 23:08:36 »
In tegenstelling tot wat Sprien zegt, een ''pure'' BigBrother, dat zou voor mijzelf misschien een idee zijn, maar vantevoren wel goed screenen, dat voorkomt een hoop ellende tijdens de uitzendingen. En dat SMS-sen hoeft voor mij ook niet. Gewoon goed laten sponsoren door bedrijven, dan heb je dat sms-gedoe helemaal niet noig.

In dat geval niet goed screenen, hoe meer ellende tijdens de uitzendingen, hoe beter ;D
The sun came up and reality set in.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #15 Gepost op: 9-09-2009, 23:09:40 »
Was er ook niet eens een editie waarbij twee groepen uiteindelijk met elkaar versmolten tot 1 groep, en waarbij dus een deel eerst ergens in Spanje ofzo zat? Of heb ik dat gedroomd?

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #16 Gepost op: 10-09-2009, 14:43:34 »
Ik heb het iedere dag gevolgd, was er helemaal verslingerd aan  ::bravo::

Ik ook :D ik sloeg geen dag over! en ik weet ook nog dat Bart en Sabine iets kregen samen en dat ik gewoon blij was dat Sabine (irritant vond ik haar) eruit ging. Seizoen 2 vond ik ook nog leuk, daarna niet meer :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #17 Gepost op: 10-09-2009, 15:02:03 »
Ikzelf vond het 10 jaar geleden een dom programma (nu nog overigens...) maar het was wel een van de meest vernieuwende programma's ooit. Buiten de finale (die ik bij vrienden die er compleet aan verslaafd waren had gekeken) heb ik er alleen bij het zappen af en toe wat van gezien... Ik schaam mij te moeten zeggen dat het enige dat me 'echt' is bijgebleven, de reportage's van Tara en Sabine in een bekend blootblad waren... ::hypocriet::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 10 jaar na Big Brother, en wat ervan gekomen is.
« Reactie #18 Gepost op: 10-09-2009, 15:03:17 »
Whahaha, tien jaar na dato durven mensen tenminste toe te geven dat ze er naar keken.  Was er niet NOG iemand in serie 2, ik meen Hienke, die voortijdig, met een som geld het huis verliet, ik meen dat dat ook vlak voor kerstmis was, maar ik kan me vergissen.