Auteur Topic: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN  (gelezen 7150 keer)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #20 Gepost op: 6-12-2009, 23:33:49 »
Na een verhelderend idee van Ibung, bij deze!

Helemaal eens met de topic titel! ::jaja::
mee eens ::bravo:: ::bravo::
Menno is gek

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #21 Gepost op: 7-12-2009, 08:47:42 »
Ik vind het echt zuur dat oud-actieve leden, beiden onlangs opgestapt, en beiden toevallig voormalige poolleiders, degenen zijn die er nu zo op hameren dat poolleiders niet mee mogen doen. Ik heb het vermoeden dat beiden wel meespeelden in pools die zij hebben geleid, al heeft Guikie vorig jaar niet meegespeeld. Maar Menno deed deze pool toch vanaf het begin mee?

Ik vind het helemaal een zure bijsmaak krijgen, omdat deze pool zo'n software heeft dat er gewoon niet te sjoemelen valt. Terwijl er bij de EK-pool geen automatische software aan hing, Guikie daar zelf de score telde, en die pool werd toevallig door zijn vriendinnetje gewonnen. Daar hebben we toen toch niemand over gehoord? En terecht dat niemand daar een opmerking over maakte, want als we elkaar al niet kunnen vertrouwen bij zoiets als dit, waarbij je alleen een eretitel kunt krijgen... Als je sjoemelt om zo'n titel te verkrijgen, dan draag je die toch niet met eer?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #22 Gepost op: 7-12-2009, 09:24:47 »
Ik vind het echt zuur dat oud-actieve leden, beiden onlangs opgestapt, en beiden toevallig voormalige poolleiders, degenen zijn die er nu zo op hameren dat poolleiders niet mee mogen doen. Ik heb het vermoeden dat beiden wel meespeelden in pools die zij hebben geleid, al heeft Guikie vorig jaar niet meegespeeld. Maar Menno deed deze pool toch vanaf het begin mee?

Tijdens geen enkele van mijn pools heb ik meegespeeld, omdat ik niet vind dat ik kan winnen tijdens zo`n pool.

Citaat
Ik vind het helemaal een zure bijsmaak krijgen, omdat deze pool zo'n software heeft dat er gewoon niet te sjoemelen valt. Terwijl er bij de EK-pool geen automatische software aan hing, Guikie daar zelf de score telde, en die pool werd toevallig door zijn vriendinnetje gewonnen. Daar hebben we toen toch niemand over gehoord? En terecht dat niemand daar een opmerking over maakte, want als we elkaar al niet kunnen vertrouwen bij zoiets als dit, waarbij je alleen een eretitel kunt krijgen... Als je sjoemelt om zo'n titel te verkrijgen, dan draag je die toch niet met eer?

Hoe noemen we dit ook alweer in het nederlands? natrappen dacht ik!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #23 Gepost op: 7-12-2009, 09:42:04 »
Hoe noemen we dit ook alweer in het nederlands? natrappen dacht ik!

Nee, dat heet je er gemakkelijk vanaf maken. Want leg maar eens even uit waarom een pooleider niet mee mag doen met een pool, maar als het (ex-)vriendinnetje van de poolleider de pool wint er vervolgens opeens geen probleem is? En dan hebben we het ook nog eens over en pool die met de hand uitgerekend wordt. Dus alle kans op valsspelen lijkt me.

Als we het over natrappen hebben, dan weet ik wel wie hier aan het natrappen is.
Geniet nooit met mate...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #24 Gepost op: 7-12-2009, 09:56:00 »
Nee, dat heet je er gemakkelijk vanaf maken. Want leg maar eens even uit waarom een pooleider niet mee mag doen met een pool, maar als het (ex-)vriendinnetje van de poolleider de pool wint er vervolgens opeens geen probleem is? En dan hebben we het ook nog eens over en pool die met de hand uitgerekend wordt. Dus alle kans op valsspelen lijkt me.

Dat een poolleider de pool wint, vind ik nog tot daaraan toe, maar dat de desbetreffende poolleider de pool ook nog eens wint door alles samen te overleggen met een persoon, die "toevallig" precies hetzelfde heeft ingevuld vind ik niet kunnen. Dat je samen de antwoorden van de pool wil invullen is prima (heb ik ook gedaan). Maar niet als je poolleider bent, dat kan in mijn ogen dus niet. En zeg wat je wil zeggen en denk wat je wil denken, maar ik heb als poolleider nooit samen gespeeld met iemand en ook de pool niet ingevuld!

Citaat
Als we het over natrappen hebben, dan weet ik wel wie hier aan het natrappen is.

De persoonlijke frustratie is altijd nog het mooist van alles :D Maar waarom Megan in dit verhaal betrokken wordt, snap ik niet en ik zou het dan ook erg op prijs stellen als je die er buiten laat!


Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #25 Gepost op: 7-12-2009, 10:28:53 »
Dat een poolleider de pool wint, vind ik nog tot daaraan toe, maar dat de desbetreffende poolleider de pool ook nog eens wint door alles samen te overleggen met een persoon, die "toevallig" precies hetzelfde heeft ingevuld vind ik niet kunnen. Dat je samen de antwoorden van de pool wil invullen is prima (heb ik ook gedaan). Maar niet als je poolleider bent, dat kan in mijn ogen dus niet. En zeg wat je wil zeggen en denk wat je wil denken, maar ik heb als poolleider nooit samen gespeeld met iemand en ook de pool niet ingevuld!

Ik neem aan dat je laatste zin niet klopt... ::)

Oh, dus je hebt er eigenlijk helemaal geen problemen mee dat Swifty als poolleider de pool gewonnen heeft, je hebt er problemen mee dat Swifty en koekoe samen de pool gewonnen hebben. Zeg dat dan gewoon en maak er niet opeens een principiele zaak van dat poolleiders geen pools mogen winnen.


De persoonlijke frustratie is altijd nog het mooist van alles :D Maar waarom Megan in dit verhaal betrokken wordt, snap ik niet en ik zou het dan ook erg op prijs stellen als je die er buiten laat!

Welke persoonlijke frustratie heb je het over en wat heeft dat hiermee te maken?

Ik heb het over jou Guikie en de manier waarop jij de laatste tijd post op RN. Dat zit in mijn ogen vol frustratie en natrapperij richting een aantal mensen. Je hebt het zelf gezegd in 1 van je postst van gister die weg is gehaald dat je een beetje aan het stoken was. Dat siert je niet. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #26 Gepost op: 7-12-2009, 11:20:00 »
Ik neem aan dat je laatste zin niet klopt... ::)


Daar zit een typfoutje in, niet heel handig.

Citaat
Oh, dus je hebt er eigenlijk helemaal geen problemen mee dat Swifty als poolleider de pool gewonnen heeft, je hebt er problemen mee dat Swifty en koekoe samen de pool gewonnen hebben. Zeg dat dan gewoon en maak er niet opeens een principiele zaak van dat poolleiders geen pools mogen winnen.

Ik heb er problemen mee dat Swifty als Poolleider samen speelt en de pool wint. Was ze geen poolleider en speelt ze vervolgens samen met koekoe en wint dan, hartstikke prima! Maar ze heeft als poolleider een voorbeeldfunctie en dan kun je het je niet permiteren om samen een pool te spelen! Das niet fair in mijn ogen. En dan zeggen ik moest het plots overnemen dus ik kon niet anders, das de reinste onzin, je kunt als nog stoppen!

Citaat
Ik heb het over jou Guikie en de manier waarop jij de laatste tijd post op RN. Dat zit in mijn ogen vol frustratie en natrapperij richting een aantal mensen. Je hebt het zelf gezegd in 1 van je postst van gister die weg is gehaald dat je een beetje aan het stoken was. Dat siert je niet. ::niet-ok::

Als ik 1 ding niet heb is het frustratie. Er staat me wel iets tegen, iets wat mij altijd verweten is en wat vervolgens doodleuk door andere wel gedaan wordt en vervolgens gewoon toegelaten wordt. Groepjesvorming! En ik ben er klaar mee om mn mond maar steeds dicht te houden over bepaalde zaken, dus trek ik mn mond open als het me niet aanstaat, en dat mag je als frustratie zien, maar ik zie het als een manier van laten zien dat er nog meer mensen zijn dan alleen het kliekkie!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #27 Gepost op: 7-12-2009, 11:32:49 »
Ik heb er problemen mee dat Swifty als Poolleider samen speelt en de pool wint. Was ze geen poolleider en speelt ze vervolgens samen met koekoe en wint dan, hartstikke prima! Maar ze heeft als poolleider een voorbeeldfunctie en dan kun je het je niet permiteren om samen een pool te spelen! Das niet fair in mijn ogen. En dan zeggen ik moest het plots overnemen dus ik kon niet anders, das de reinste onzin, je kunt als nog stoppen!

Guikie, maak je dan sterk voor dat er niet samengespeeld mag worden in een pool en niet dat poolleiders niet mogen winnen. Dat is heel wat anders.

Als ik 1 ding niet heb is het frustratie. Er staat me wel iets tegen, iets wat mij altijd verweten is en wat vervolgens doodleuk door andere wel gedaan wordt en vervolgens gewoon toegelaten wordt. Groepjesvorming! En ik ben er klaar mee om mn mond maar steeds dicht te houden over bepaalde zaken, dus trek ik mn mond open als het me niet aanstaat, en dat mag je als frustratie zien, maar ik zie het als een manier van laten zien dat er nog meer mensen zijn dan alleen het kliekkie!

Niemand zegt dat je je mond moet houden over wat je dwars zit. Het is alleen niet leuk als je daardoor je manier van posten negatief laat beïnvloeden.
Geniet nooit met mate...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #28 Gepost op: 7-12-2009, 11:54:43 »
Van mij mogen poolleiders gewoon meedoen, zolang er maar een soort van onderlinge controle kan plaatsvinden. Het gaat toch immers alleen maar om de eer en niet om een nieuwe Porsche Cayenne die te winnen valt... Had ik Marcel in plaats van Jeroen telkens ingevuld had ik ook een stuk hoger gestaan... Je kan het een poolleider niet kwalijk nemen dat hij/zij uitgebreid afleveringen terug gaat kijken voor verschillende topics aan te vullen! Dus niet zeuren en volgende keer weer meedoen, poolleiders!
Ich bin ein Bärliner!

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #29 Gepost op: 7-12-2009, 12:04:08 »
Maar Menno deed deze pool toch vanaf het begin mee?
Mij is aangeraden om te stoppen
Menno is gek

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #30 Gepost op: 7-12-2009, 13:20:13 »
Jongens jongens toch...wat zijn jullie allemaal aan het doen hier? het lijkt me dat een aantal zaken beter over de PM dan in dit topic kunnen worden uit...'gepraat'.

En wat betreft of poolleiders mogen meedoen ja of nee... tja, mijn persoonlijke mening is dat dat geen probleem is (zoals ik al eerder hier berichte).

Het is nu zaak dat de RN-leiding bekijkt hoe het één en ander leeft onder de forumdeelnemers en dan een wijze beslissing maakt met betrekking tot volgend jaar, (wel of niet deelnemen poolleiders), en dat dan ook vastlegt in de regels. Wat dit jaar (en eventueel vorige jaren) gebeurt is, is gebeurt, niets meer aan te veranderen en niet meer (mogelijk) natrappen (algemene opmerking, verder na niemand gericht).

Nu de balans opmaken en beslissen, ja of nee mbt tot meedoen... en dan einde discussie (of via de PM mbt persoonlijke frustraties en vetes, tenzij de RN-leden iets aan die vete/frustratie toe te voegen heeft.

Mijn persoonlijke mening, aan niemand persoonlijk gericht uiteindelijk.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #31 Gepost op: 7-12-2009, 16:07:17 »
Ik wil ook nog even reageren, omdat ik toch één van de personen ben die voor de stelling is.

Allereerst vind ik het bijzonder jammer dat dit topic nu gebruikt wordt door mensen, ik zal geen namen noemen, om persoonlijke vetes uit te vechten en op een bijzonder kinderachtige manier elkaar te lijf te gaan met onder-de-gordel gepraat. Laat men dat alstublieft via PM doen, of in de kroeg, maar niet hier. Wat mij de beste oplossing lijkt is om hier gewoon op een gezonde democratische manier mee omgaan, en dus een poll te openen waarin men mag kiezen of een scoreteller bij een pool zelf mee mag doen of niet. Als je merendeel vind dat deze gewoon mee mag doen, dan mag deze meedoen, en als het merendeel tegen is mag deze niet mee doen.

Laten we gewoon ophouden met te doen alsof dit allemaal een persoonlijke aangelegenheid is. Ik heb de discussie mede geopend terwijl ik niet eens aan de pool meedeed, dus het is helemaal niet uit eigenbelang.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #32 Gepost op: 7-12-2009, 16:11:28 »
 ::jaja:: Willem je hebt gelijk vind het ook erg jammer dat iedereen elkaar iets verwijt, dat hadden jullie ook profesioneler kunnen doen via inderdaad zoals de pm daar is die ook eigenlijk voor bedoelt, we worden het toch nooit met elkaar eens want, iedereen heeft een eigen mening en die moeten jullie accepteren, even goede vrienden!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #33 Gepost op: 7-12-2009, 16:41:31 »
Natuurlijk mogen Poolleiders meedoen aan de Pools!

Laat het gewoon even duidelijk zijn: Ze hebben echt NIET vals gespeeld! Wie kwam daar mee aanzetten? Iemand daar van beschuldigen is echt niet leuk hoor..

Dus nogmaals, Swifty & Koekoe, van harte!  ::bravo::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #34 Gepost op: 7-12-2009, 16:45:07 »
Natuurlijk mogen Poolleiders meedoen aan de Pools!

Laat het gewoon even duidelijk zijn: Ze hebben echt NIET vals gespeeld! Wie kwam daar mee aanzetten? Iemand daar van beschuldigen is echt niet leuk hoor..

niemand heeft ze beschuldigd, dat is het dus juist, een aantal hebben het idee dat iemand swifty er van verdenkt vals te hebben geteld, maar niemand die dat heeft gezegd
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #35 Gepost op: 7-12-2009, 16:46:45 »

Poolleiders mogen WEL meedoen aan de pools op RN  ::bravo:: ::bravo::

wat een flauwekul allemaal...............
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #36 Gepost op: 7-12-2009, 16:51:32 »
Van mij mogen ze gewoon meedoen !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #37 Gepost op: 7-12-2009, 19:11:36 »
Ik wil ook nog even reageren, omdat ik toch één van de personen ben die voor de stelling is.

Mischien moet dan ook nog even met argumenten komen waarom je daar voor bent. Ik heb namelijk nog nergens een geldig argument gelezen waarom je daar voor zou kunnen zijn.

Ik heb het ergens anders al geschreven, de software zit zodanig in elkaar dat er niet vals gespeeld kàn worden door de poolleider. Wat is dan het probleem? ???




Ps Oh ja, voor ik het vergeet, ik ben ook verschillende malen poolleider geweest. Dat schijnt belangrijk te zijn... ::)

Pps En oh ja, ik kan ook bij de datebase waar de pools in staan. Dus als iemand vals kan spelen, ben ik het wel. >:D
Geniet nooit met mate...

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #38 Gepost op: 7-12-2009, 19:21:37 »
Sorry Swifty,maar nu kan ik het echt niet meer laten.(ik had me voorgenomen om niet meer te reageren op kinderachtige....kindertjes)
Guikie,wat wil je precies met je gestook bereiken?Dat zou ik graag eens willen weten  ??? ??? Je hebt het blijkbaar gehad op RN,wel doe dan niet flauw en doe gewoon zoals je persoonlijke tekst;hop,hop......WEG  ::jaja:: ::jaja:: Want wat wil je,wat probeer je? En als je mij wil pakken,wel pak mij dan en niet Swifty,want dat is laag,zeer laag  ::niet-ok:: ::niet-ok:: En trouwens,wij hebben alles bijeengetelt uren beeld voor beeld de voorfilmpjes zitten uitpluizen en zo ons spel gespeeld  ::jaja:: en vanaf het begin hebben wij Rita op 2 gegokt...goeie gok dus.Zoals ik hier al las ben ik het eens dat er bij jouw voetbal dingetje er wel een "reukje" aan vast hing.... Wat heb je daar op te zeggen? Ik wil dus ook de persoon die je toen tot winnaar gemaakt heb helemaal niet aanvallen,nee jij bent de enige schuldige  ::jaja:: ::jaja::
Ik zal het beleefd houden en niet gaan schelden enzo.....Maar uit naam van velen....Blijf gewoon hier weg  >:( >:( >:( >:(

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Poolleiders mogen niet meedoen aan de Pools op RN
« Reactie #39 Gepost op: 7-12-2009, 19:24:48 »
Pps En oh ja, ik kan ook bij de datebase waar de pools in staan. Dus als iemand vals kan spelen, ben ik het wel. >:D

Ik eis dat de topic titel veranderd wordt in "Test mag niet meedoen aan de Pools op RN"

ehm... ik heb hier geen mening over ::) :P
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"