Poll

Moet een chauffeur eerst proberen een passagier aan te spreken, of gaat dat te ver?

Ja
6 (31.6%)
Nee
0 (0%)
Als de veiligheid in het geding is: zonder pardon de bus uit zetten
13 (68.4%)

Totaal aantal stemmen: 19

Auteur Topic: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.  (gelezen 3519 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Aanleiding van deze poll is het gebeurde, gisteren in Almere. Dit voorval haalde de landelijke media.

In het bericht werd gezegd dat de chauffeur de begeleidster (moeder, neem ik aan) van het krijsende kind had aangesproken met het argument dat ze voor een betere opvoeding zou moeten zorgen.

Maar wat nu, als het kind zich niet lekker voelde, ziek was, of een ander probleem, en zich niet op een andere manier kon uiten?

Had de chauffeur zich niet eerst wat beter op de hoogte moeten stellen, voor ie die beslissing nam?

Ik stel ook de veiligheid van mijn passagiers boven het belang van een individu, als ik chauffeur was geweest, maar ik zou me eerst op de hoogte stellen van het waarom van dat hysterisch huilen.

Jammergenoeg nemen veel mensen het zonder meer op voor de chauffeur, en ze vinden dat die chauffeur een pluim verdient, in plaats van een schorsing. Maar zij baseren zich op het verhaal van de getuige, die Connexxion heeft gewaarschuwd.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2009, 21:53:48 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #1 Gepost op: 24-12-2009, 12:38:05 »
in dit geval grote ::niet-ok:: voor de buschauffeur.
Een kind van 3 valt nu eenmaal niet helemaal te kneden op het moment zelf.

In het geval van ander overlast gewoon de bus stop zetten en overlast gevers (of het nu hangjongere of oudere zijn) eruit.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #2 Gepost op: 24-12-2009, 12:59:53 »
Aanleiding van deze poll is het gebeurde, gisteren in Almere.
Tja.....da's dan weer een poll in een poll he  ::)

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #3 Gepost op: 24-12-2009, 14:06:39 »
In dit geval vind ik het zeker zwak van de chauffeur, al ben ik het er wel mee eens dat een huilend kind zeer irritant kan worden. Het wordt echter een andere zaak als er gevaar of iets dreigt; of als anderen worden lastig gevallen, dan zeg ik: meteen linea recta naar de politie...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #4 Gepost op: 24-12-2009, 16:08:04 »
Ach ja het kan in Almere ;D

Helaas weten we van deze zaak maar één kant en hoor je verder niets van de moeder en het betreffende kind. Wat men openbaar heeft gemaakt is een oogetuigeverslag.
Ik weet dus niet wat er verder is gebeurd en ga ook geen mening geven...flauw hé?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #5 Gepost op: 24-12-2009, 17:15:03 »
Ik weet niet wat er vooraf is gegaan aan dit incident en kan dus niet goed oordelen over de actie van de buschauffeur. Maar ik kan me wel indenken dat hij zich enorm heeft geërgerd aan het kind. Een kind van 3 is geen baby en kan flink krijsen. Als de moeder nou bijvoorbeeld heel ongeïnteresseerd erbij heeft gezeten en geen moeite heeft gedaan om dat kind stil te krijgen, dan vind ik het niet gek dat die chauffeur zich kapot ergerde. En weten ook niet hoe lang ze in die bus hebben gezeten.

Als ze al drie kwartier rondreden met een jengelende etter terwijl moeder een andere kant op zat te kijken, dan vind ik dit eigenlijk wel een goede actie. Maar dat weten we dus allemaal niet.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #6 Gepost op: 24-12-2009, 18:34:55 »
Dat is dus ook de reden waarom ik dit topic heb geopend.

Ik ergerde me aan de eenzijdige reacties op dit incident, die werden geplaatst op de website van onze regionale krant. Daarin werd vanmiddag zonder uitzondering gekeken naar het ''heldhaftige'' optreden van de chauffeur in kwestie.

Ik weet dus ook helemaal niet wat eraan vooraf is gegaan, en mijn mening is dan ook een stuk genuanceerder dan die van veel andere mensen. Ik heb ook duidelijk gezegd: als het een etterbak is, die de boel aan het verzieken is, ben ik de eerste die zegt: ''jouw busrit eindigt bij deze halte''.

Maar dat weten we dus allemaal niet.

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2009, 21:15:54 »
ik weet net zoveel als jullie dus kan hier niet echt een oordeel over geven.
ik moet wel zeggen dat veel kinderen tegenwoordig geen opvoeding met krijgen en dát is echt te merken aan de kinderen.
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #8 Gepost op: 26-12-2009, 02:11:33 »
Ik vind t knap van die chauffeur dat hij zo snel al kan beoordelen dat dit aan de opvoeding gelegen heeft. ::ohno:: Vraag me af waarom hij dan chauffeur is geworden.
Dus een krijsend kind krijst omdat t niet goed is opgevoed? Kortzichtig kereltje.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2010, 13:29:29 »
Geldt dit topic ook voor de tram? Ik zat gisteren in lijn 4 in Amsterdam en op de achterbank zat een jonge vent met een blik bier in zijn hand. Hij was werkelijk stomdronken. De tram was vrij leeg en helaas was ik de enige die binnen zijn blikveld zat. Hij heeft me ruim een kwartier lang beledigende opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd in de hoop een reactie los te peuteren, en het is heel moeilijk om dan stoïcijns uit het raam te blijven kijken. Verder trapje hij regelmatig tegen bankjes, ramen enzovoorts. Ik had graag gewild dat iemand hem had verwijderd, maar noch de conductrice, noch de bestuurder voelde zich geroepen. Natuurlijk had ik ergens anders kunnen gaan zitten, maar dat vond ik nou net te veel eer voor deze "meneer".   
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2010, 13:33:12 »
kijk, dat vind ik dus belachelijk, dat daar niet iets aan wordt gedaan door de conductrice ::niet-ok::

Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2010, 13:47:26 »
Lijkt me ook best bedreigend!

Ik heb laatst een ongeluk gehad met de bus, mede door een chagrijnige passagier.
De buschauffeur reed veel te hard en hartstikke lomp, en toen stapten er twee jongens in waarvan de chipkaart het niet deed. De buschauffeur én de jongens werden echt kwaad en nog geen minuut later knalden we tegen een auto aan.
Reageer je frustratie dan ff niet af in de bus zou ik zeggen.  :-\\

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #12 Gepost op: 20-01-2010, 14:23:13 »
En toen? Geen gewonden hoop ik? Waar is dat gebeurd?
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2010, 19:46:21 »
Los van het bovenstaande: verschillende organisaties zijn woedend, omdat meerdere chauffeurs het presteren om passagiers te weigeren, omdat de apparatuur in de bussen het laat afweten. Het is niet de verantwoordelijkheid van de passagiers, die klaarblijkelijk van zins zijn om gewoon voor hun rit te betalen, dat de apparatuur het niet doet.

Het is toch te idioot voor woorden dat er al studenten zijn geweest die door dit botte gedrag een tenatamen van hun opleiding hebben moeten missen?

Niemand heeft dat rotding toch gewild?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2010, 19:51:20 »
sorry hoor, maar ik heb helemaal geen last van de chip-kaart, ken ook niemand die er last van heeft
het is gewoon hetzelfde als gewoon treinreizen met een OV alleen nu moet je bij metro/tram/bus even met een kaart langs een machine, anders moest je toch ook een kaartje laten zien, dus wat is nou precies het probleem

(ik studeer in amsterdam en heb hem dus al meer dan een half jaar, misschien dat dara het systeem beter werkt)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Bus-chauffeurs mogen zonder meer passagiers uit hun voertuig zetten.
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2010, 13:21:19 »
En toen? Geen gewonden hoop ik? Waar is dat gebeurd?

Vergeten te reageren, sorry.
Nee geen gewonden, wel een auto compleet in de kreukels. De bus reed weg van de halte en toen knalde er een auto van opzij tegenaan.
Een een kwartier later werden we opgepikt door een andere bus die ons even op kwam halen.