Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 86307 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
OV-chipkaart
« Gepost op: 30-12-2009, 10:13:38 »
Ik ben geen student meer, maar hoor om me heen allerlei angstige geluiden van studenten, die vanaf 1 januari in delen van het land niet meer kunnen reizen, door de overstapop de chipcard.

Mijn oplossing: laat die studenten die oude kaart toch gewoon houden. De reden is simpel: die kaart gaf toegang tot het hele OV-net in Nederland, en het leidt tot discriminatie voor bepaalde groepen studenten, omdat die deels moeten reizen over trajecten die niet bediend worden door NS-treinen en bussen die het nieuwe systeem niet gebruiken.

Die studenten hebben dat hele systeem niet gewild, die hadden immers een goed lopend systeem, waarvoor ze overigens zelf wel betaalden (in tegenstelling tot wat veel mensen denken).

Het nieuwe systeem werkt averechts. Als ik plotseling voor een deel van de route moet betalen, terwijl dat voorheen ´gratis´ was, werkt dat onvermijdelijk zwartrijden in de hand.

Als een student vanaf 1 januari in een Syntus- of Veolia-trein zit, is ie dus plotseling een zwartrijder? Gaat me net iets te ver. Die bedrijven hebben nagelaten om hun systemen aan te passen,en daar horen reizigers niet de dupe van te worden.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2010, 18:09:36 door Bodejos »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: OV-chipkaart voor studenten
« Reactie #1 Gepost op: 30-12-2009, 17:30:33 »
Nu je toch dit topic opent:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::)