Poll

Moet de studentenkaart een kleurtje krijgen?

rood
1 (4.5%)
groen
6 (27.3%)
paars
3 (13.6%)
blauw
7 (31.8%)
rose
5 (22.7%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: OV-chipkaart  (gelezen 86309 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: OV-chipkaart
« Reactie #360 Gepost op: 26-11-2012, 09:49:08 »
excuus Bodejos ,ik ben dit weer eens even aan het bijlezen -natuurlijk met je eens - en panisch elke reis alleen krampachtig je kaart vast houden, geen krant lezen ,want je stapt zo uit en heb dan je kaart alweer nodig , geen croquet eten, want je stap t zo uit en.... oh jullie snappen het of [me] al. ???

Stond laatst nog ergens dat Nederlanders een croquet per 2 weken eten.
nou, door die OV-chipkaart dus mooi niet meer >:(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: OV-chipkaart
« Reactie #361 Gepost op: 26-11-2012, 09:51:23 »
Stond laatst nog ergens dat Nederlanders een croquet per 2 weken eten.
nou, door die OV-chipkaart dus mooi niet meer >:(
dat is toch (alweer) een positief bijeffect van de ov-chipkaart.

misschien eten ze ook minder frites, roken ze minder en misschien lezen ze wel minder de telegraaf!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #362 Gepost op: 26-11-2012, 10:36:39 »
Breng ze nou niet op een idee! Straks moet je meer betalen voor je ov omdat het kosten uitspaart voor dietist en sportschool, ook door het vervallen van haltes.
...maar soms even niet :)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: OV-chipkaart
« Reactie #363 Gepost op: 26-11-2012, 15:57:08 »
G I G is Greatz ::rofl::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #364 Gepost op: 26-11-2012, 19:35:08 »
Gisteren meer dan 10 euro betaald voor een ritje wat 4,40 had horen te kosten. Moest een stukje met een nsbus tussen weert en Almere. Probeerde toen in Almere uit te checken, maar toen blijkbaar aan de verkeerde kant van de hekjes mn kaart tegen het paaltje gehaald. Was toen opeens nóg een keer ingecheckt. Heb dus de eerste keer de borg betaald en mn ritprijs is toen niet verrekend :(
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: OV-chipkaart
« Reactie #365 Gepost op: 26-11-2012, 19:49:55 »
Gisteren meer dan 10 euro betaald voor een ritje wat 4,40 had horen te kosten. Moest een stukje met een nsbus tussen weert en Almere. Probeerde toen in Almere uit te checken, maar toen blijkbaar aan de verkeerde kant van de hekjes mn kaart tegen het paaltje gehaald. Was toen opeens nóg een keer ingecheckt. Heb dus de eerste keer de borg betaald en mn ritprijs is toen niet verrekend :(
echt balen zeg, wat een apart gebeuren

kan je het terugvragen?
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #366 Gepost op: 26-11-2012, 20:13:35 »
echt balen zeg, wat een apart gebeuren

kan je het terugvragen?

idd apart.. Ik ga t proberen terug te vragen. 7 euro te veel betalen vind ik een beeje veel.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #367 Gepost op: 26-11-2012, 20:41:05 »
Dat schijnt vaker te gebeuren ja. Dat moet je ook maar net weten, dat je maar aan een kant kunt uitchecken.  ::)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: OV-chipkaart
« Reactie #368 Gepost op: 26-11-2012, 20:42:26 »
Een vraagje ::)

Tussen weert en Almere zit nogal wat tijd ?
You'll never walk alone

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #369 Gepost op: 26-11-2012, 20:54:34 »
Een vraagje ::)

Tussen weert en Almere zit nogal wat tijd ?

Weesp bedoel ik XD
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart
« Reactie #370 Gepost op: 26-11-2012, 21:29:07 »
Wanneer je een persoonlijke kaart hebt, kun je het terugvragen. Gaat wel een week of drie overheen. 7 euro is nog wel te overzien, maar ik zou het zeker terugvragen.

Met een anonieme kaart vergeten uit te checken: helaas dan heb je pech, dat gaat niet lukken.


Andersom gaat overigens ook: ''vergeten'' uit te checken kan je ook voordeel opleveren, al moet je die grap niet te vaak uithalen.

Het gaat als volgt: als voorbeeld neem ik een lange rit (Maastricht-Groningen). Met een OV-chipkaart met korting betaal je 10 euro borg. Als je vergeet uit te checken op het eindpunt, dan ben je je borg kwijt. Check je wel uit op het eindpunt van je treinreis, dan ben je voor die rit 29 euro kwijt.


Die tip kreeg ik nota bene van een NS-medewerker. Met het dringende advies om dat niet te vaak te doen, want ''niet uitchecken'' wordt wel op de andere manier geregistreerd. Dus niet te vaak ongehoorzaam zijn, zou ik zeggen.


En jullie hebben het niet van mij..............

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: OV-chipkaart
« Reactie #371 Gepost op: 27-11-2012, 22:35:43 »
Wanneer je een persoonlijke kaart hebt, kun je het terugvragen. Gaat wel een week of drie overheen. 7 euro is nog wel te overzien, maar ik zou het zeker terugvragen.
Ook al zou er maar € 0,01 te veel zijn afgeschreven, zou ik het terugvragen. Het is immers je eigen geld.

Andersom gaat overigens ook: ''vergeten'' uit te checken kan je ook voordeel opleveren, al moet je die grap niet te vaak uithalen.
Die grap kun je elf keer uithalen. Bij de twaalfde keer wordt je kaart geblokkeerd en kan dat niet meer gedeblokkeerd worden.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #372 Gepost op: 28-11-2012, 23:26:30 »
Zoo, heb de claim ingediend (was nog best wel gemakkelijk met een ns account). Als het goed is staat tussen nu en 4 weken die 5,80 (geloof ik) weer op mn rekening ::tandpastasmiley::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: OV-chipkaart
« Reactie #373 Gepost op: 29-11-2012, 16:58:18 »
Als het goed is, doen ze er nog een paar cent bij, als tegemoetkoming in de kosten die je moest maken om het vergoed te krijgen.

Rijk word je daar niet van, ik kreeg 80 cent meer dan dat ik had teruggevraagd.  Heb het op mijn spaarrekening gezet..........

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: OV-chipkaart
« Reactie #374 Gepost op: 29-11-2012, 17:22:08 »
*noteert extra opbrengst veiling MFD  0,80 van de heer B uit M. ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #375 Gepost op: 29-11-2012, 18:14:53 »
 ::rofl::

Mijn ervaring is dat als de NS belooft iets terug te storten dat ze dat redelijk snel doen, iig ruim binnen de gestelde termijn. Ik moest 20 euro terugkrijgen en ik had het binnen een week terug. Dat vind ik netjes. ::ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: OV-chipkaart
« Reactie #376 Gepost op: 17-12-2012, 13:40:24 »
Zoals bekend, had ik al een verschrikkelijke hekel aan de ov-shitkaart, maar nu ben ik het echt zat!

Vandaag werd op connexxion.nl de nieuwe abonnementsvormen bekend- en beschikbaar gemaakt. Ik ben dus gaan kijken wat dat voor mij betekent en ik dacht dat er weinig anders was. De naam is anders (voorheen sterabonnement, nu Utrecht RegioVrij), maar voor de rest werkt het precies hetzelfde dacht ik, totdat ik dit zag:

Citaat van: connexxion.nl
Reist u met buslijn 195/295?
Deze buslijn wordt gereden door Connexxion en Arriva. U kunt dan het Regio Vrij abonnement niet gebruiken. Wij adviseren dan: Altijd Korting.
En laat buslijnen 195/295 nou precies de lijnen zijn waarmee ik reis  >:(

Ik heb even uit zitten rekenen wat Altijd Korting voor mijn reisgedrag inhoudt. In totaal ben ik per maand ca. € 175,- kwijt

Als ik de vervoerdergebonden abonnementen wel kon gebruiken, zou dit de kostenplaatjes kunnen zijn: Arriva Altijd Vrij € 145,- per maand of Connexxion 4-ster Utrecht RegioVrij kost € 150,70 per maand.

Maar omdat genoemde abonnementen dus niet gebruikt kunnen worden, betekent dit dus grofweg dat er voor mij geen andere optie is dan mijn ritten deels grijs- of zwart te rijden ::sorry::
« Laatst bewerkt op: 17-12-2012, 13:52:07 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: OV-chipkaart
« Reactie #377 Gepost op: 1-01-2013, 18:10:17 »
Ik dacht trouwens dat je zonder je studenten OV op de chipkaart gewoon nog kon reizen met je pas. MAar dan op saldo.
Laatst heb ik mijn studenten OV eraf gehaald en toen ik vervolgens probeerde in te checken lukte dit niet. Iemand enige idee hoe dit precies zit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: OV-chipkaart
« Reactie #378 Gepost op: 1-01-2013, 18:25:52 »
Waar wilde je inchecken? Als het de trein is, moet je eerst er een NS product opzetten.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: OV-chipkaart
« Reactie #379 Gepost op: 2-01-2013, 12:07:12 »
Ik wilde inderdaad bij de trein in checken. Maar dus eerst een NS product erop. Goed om te weten :)