Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 91856 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #300 Gepost op: 26-04-2010, 22:00:58 »
Een hele mooie serie was het! Soms wat onvolgbaar en vaag, maar er zat zoveel spanning en humor in dat dat ze vergeven is.
Eigenlijk wil ik hem nu wel van het begin zien, nu ik de kinderen tenminste ken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #301 Gepost op: 26-04-2010, 22:30:30 »
Wat voor top 3 is dat dan waar Bart in staat?  ;D

Voor mij is hij sowieso al een jeugidool. Van Buiten de Zone destijds.

Offline wepkes

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #302 Gepost op: 27-04-2010, 02:53:29 »
ook ik heb de voorbije weken naar de kinderpuzzel gekeken en met een beetje speurwerk had ik de puzzel in een uurtje grotendeels gelegd met een zekerheid van  99%. Maar dit was met niet gelukt zonder jullie ;)

Nadat de eerste gegevens naar buiten kwamen van koppels dat reeds in de media waren verschenen.

- ik heb gwn de voornaam (en achternaam) van één van de ouders door facebook gehaald. Van daaruit kwam uit dat de meeste kinderen en ouders bevriend waren met elkaar. zo kon je direct enkelen linken aan elkaar. Daarnaast wist ook ik dat Anke en haar broer uit overijse komen (woon daar).
Als je dan beetje verder zoekt en de contacten van verschillende personen vergelijkt en ook kijkt op fanpaginas van het programma kwam je snel tot de conclusie wie bij wie hoort ;)

super tof programma en spijtig dat er geen vervolg komt!


Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #303 Gepost op: 28-04-2010, 19:10:52 »
Wat een woordspeling! :)

Oops 't kwam er inderdaad een beetje dubbelzinnig uit, ik laat in het midden of dat ook zo bedoeld was. ::rofl:: Maar geef toe, die vrouw bezit toch bakken vol persoonlijkheid! Gek dat ik dit programma ervoor nodig had om dat in te zien. Jawadde, een programma met bijna uitsluitend kinderen in de hoofdrol.
Oh en Tine moet absoluut niet onderdoen voor Bart in het humor-departement. ::ok::

Voor mij is hij sowieso al een jeugidool. Van Buiten de Zone destijds.

Buiten de Zone was inderdaad een juweeltje, hoeveel plezier ik daaraan heb gehad! Niet te schatten, die gast! ::respect:: Voor degenen die het niet kennen, 't is echt een aanrader! Vooruit, youtuben maar! Ge moest al weg zijn!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2010, 20:11:47 door feniks »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #304 Gepost op: 28-04-2010, 19:48:35 »
En ook mama rood checkt in. Wow! Cool zeg, dat jullie je hiervoor de moeite doen. Welkom... Erg dat je door sommige reacties er zelfs aan begon te denken om je anoniem aan te melden. (Was misschien wel grappig geweest moest je dat hebben gedaan) Ook sommigen onder ons waren soms wat fel in de beginfase, zoals je zelf zegt straalde dat vooral af op team geel, (het scheelde niet veel of ik had na aflevering 9 o.a. mama rood onder vuur genomen  ::schaam:: - montage in de cellen was niet zo lief voor de ene groep mama's - heb me net op tijd bedacht :-X), maar achteraf bekeken was het inderdaad wel heel grappig! Maar jullie wisten natuurlijk beter, doordat jullie alles bekeken door de bril van een deelnemer. Wij kenden iedereen van haar noch pluim, en in dit geval strookte het beeld dat soms werd gevormd totaal niet met het karakter van die persoon buiten het programma. Vind het voor mezelf wel spijtig dat ik me daar soms wat een beetje in heb laten gaan.

Wat ik wonderbaarlijk vond aan heel de reeks, was dat aan het einde elk koppel even sympathiek bleek te zijn, zonder al dat achterbaks gedoe dat je tegenwoordig overal ziet, er werd geen blijk gegeven van ook maar enige interne spanningen en dat is volgens mij nooit eerder gezien tijdens een dergelijk reality/spelprogramma op televisie. 't Is toch vaak het tegenovergestelde op tv. Dat is ook wat meermaals in interviews, enz. naar boven komt - dat het programma heel veel warmte uitstraalt. Dat heeft zeker en vast heel veel met de deelnemers zelf te maken!

Ik weet niet of je het hebt gelezen, Inez. Maar was je niet een beetje teleurgesteld dat ik jullie oogappels er vrij snel had uitgehaald? Of misschien was je wel opgelucht dat ze er vrij snel werden uitgepikt op het forum? Ben benieuwd naar je reactie toen je het hier las.
Op gegeven moment zag ik dus echt twee mini-versies staan van jullie. In het begin linkte ik Seppe alleen uiterlijk aan Tom (die lijkt enorm op zijn papa), toen hadden we Seppe en Fleur nog altijd niet horen spreken. Tot aan aflevering 3 geloof ik. In die bewuste aflevering, daar hoorde je ze geloof ik allebei en hoorde je gelijk dat het broer en zus waren. Ik legde daar ook meteen de link naar hun mama, vooral door hun ietwat dezelfde schorre stem. En die matchte wonderwel perfect. Het was trouwens prachtig om die interactie te zien tussen jou en Fleur toen je daar één van die kinderen moest uitkiezen. In die zin heeft de KP ook nog eens een psychologisch kantje. Vond het heel interessant om de interactie te zien tussen ouders en kinderen. Hoe verbergen ze dat ze broer en zus zijn, enz... sta versteld ervan hoe goed vooral de kleinsten daar mee zijn omgegaan. Moet een geweldige ervaring geweest zijn voor die klein mannen.


Na het zien van de Kinderpuzzel vraag ik me trouwens af of ik vroeger zelf uit een line-up met mijn ouders te halen viel. Wij waren zo'n gezin dat uiterlijk niet zo op mekaar leek (verschillende haarkleur en ogen enz.) maar volgens mij kon je het wel zien als je lang genoeg keek aan kleine gedragingen enz...(Zou ik echt wel eens willen weten. Jammer voor mij dat het programma niet tien jaar eerder plaatsvond!)

Ja, jullie moeten met het hele gezin echt de tijd van jullie leven hebben gehad. Dat moeten jullie echt koesteren (vooral je niet vastpinnen op de kijkcijfers, dan nog waren het er alle keren boven de 700.000, is dus helemaal niet weinig)!
Heb net een deel van de filmpjes gezien op de site, bij het tiende spel - de muziekquiz. Het zag er echt wel heel erg leuk uit, die automomenten waar je het over hebt. Wat mij opvalt is dat je daar vooral Loes en sommige andere mama's en papa's van een hele andere kant ziet. Meeshaken op de muziek, echt dikke ambiance in de wagen, zelfs af en toe een paar enkelingen die al dan niet een klein beetje vals meezingen met de muziek. ::rofl:: Hilarisch gewoon!

En je hebt volkomen gelijk met wat je vertelt over Bart en Tine. Vind dat dus echt een droom-duo op tv! Hopelijk bedenken ze zich nog over een 2e reeks, en als dat geen optie is, dat ze dan maar rap terug iets gaan samendoen!


Ik had eigenlijk nog een vraagje, nu jij hier toch op het forum zit. Horen we toevallig Fleur haar stem tijdens de generiek van De kinderpuzzel: de 32? Want ik vond die stem aanvankelijk nogal gelijken op die van jouw dochter.

P.S. Mama Lichtblauw, Groen, Oranje, Donkerblauw, of zelfs de winnares zijn ook welkom hoor! En de papa's mogen hun reacties natuurlijk ook altijd neerschrijven!
« Laatst bewerkt op: 28-04-2010, 20:07:32 door feniks »

Offline mama rood

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #305 Gepost op: 28-04-2010, 21:45:25 »
wat aflevering 9 betreft:je had zo weinig tijd en die kinderen waren zo met ons voeten aan het spelen dat je ze inderdaad "strenger" moest ondervragen...vanaf dat je de deur dicht deed hoorde je ze bulderen van het lachen..dus ik denk niet dat ze het echt erg vonden, integendeel.

aangezien we allemaal in hetzelfde schuitje zaten:je eigen kinderen missen, met kinderen opdrachten doen,...kreeg je wel een speciale band. we dachten ook steeds, als we zorgzaam met die kinderen omgaan zullen de andere dat hopelijk ook met mijn kinderen doen.

Het heeft vrij lang geduurd voordat Fleur aan ons gelinkt was, dus ik was wel verrast dat je het zo snel gevonden had.En inderdaad, die stem doet veel. Gelukkig waren er veel kindjes tegen het einde wat hees.

het is niet Fleur haar stem, ik denk die van Lio.


Offline Mama groen

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #306 Gepost op: 29-04-2010, 17:35:11 »
En hier is dan mama groen.
Ik kon nie achter blijven hé na mama geel en rood.
Het is fijn maar ook soms verrassend om dit alles te lezen.Zoals mama rood al melde is Loes een hele fijn madam en ben dan ook blij haar te mogen leren kennen.Het waren idd drie hele fijne weken die ze ons niet meer kunnen afpakken.
Had dan ook nie verwacht dat onze band zo sterk ging zijn tijdens en ook na de puzzel.
Ikzelf ben dan ook super blij Bart en Tine te mogen leren kennen, het zijn twee hele toffe mensen die ik voor altijd in mijn hart heb gesloten.
Ik zal wel nooit vergeten hoe moelijk te terug keer naar huis was, echt afkikken was het.....ook voor de kids was het even ontwennen.
We kijken met z'n allen terug naar en hele fijn tijd die we nooit of te nimmer zullen vergeten.

Ook mijn nummer één is Bart dus...hihihihi

Mama Groen
« Laatst bewerkt op: 30-04-2010, 07:38:31 door Mama groen »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #307 Gepost op: 29-04-2010, 18:15:45 »
mama groen word mama rood? ???
En hier is dan mama groen.
[...]

Mama roood

maar echt leuk dat de mama's komen buurten. ;D
Raar dat zondag ineens de kinderpuzzel niet meer komt. Ik hoop dat de Nederlandse versie snel op tv komt :D, maar dat zal helaas nog wel even duren.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #308 Gepost op: 30-04-2010, 19:24:33 »
Dat Loes hier als eerste kwam posten was al een verrassing maar dat even later hier al 3 mama's actief waren en als het ware een "invasion of the moms" zouden ontketenen had ik echt nooit verwacht! De moeders zijn precies wel heel erg betrokken bij het wel en wee wat er naast het scherm gebeurt. Hadden we dit eerder geweten, hadden ik misschien wel geijverd om een groter apart forum op te zetten, wat dan zeker meer reacties had opgeleverd.

Dag Mama Groen/Cindy, mama van Arno en Sam, die we maar niet konden thuisbrengen, en al absoluut hadden afgeschreven na het zien van dat bewuste reclamefilmpje. Moet wel grappig geweest zijn om dat te lezen. Je zoon heeft dat echt magnifiek gedaan! Zo iedereen op het verkeerde been zetten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er zelf ook in ben getrapt. Jullie hadden één van de moeilijkste gezinnen om samen te brengen. Het feit dat jij noch Rudy absoluut geen blond haar (meer) hebben hielp ons geen meter verder, haha... ::tandpastasmiley:: Vond het ook altijd grappig de reacties van dat ander vinnig manneke, den Arno, te zien (die humor zullen ze ook wel van iemand hebben ;)). Vooral tijdens de 32 viel hij op, en als ze hem niet hadden vrijgegeven in het begin, hadden we hem denk ik ook niet kunnen plaatsen. Wat hebben jullie allemaal toch zo'n toffe kinderen. Ik denk dat het echt een hel moet zijn om de gezinnen en kinderen te selecteren, hoe laat je in godsnaam sommige mensen thuis.
Hadden jullie trouwens verwacht dat jullie erbij gingen zijn tijdens de selectierondes? Zal wel spannend geweest zijn. En wat wisten jullie over het programma? Wisten jullie wat de bedoeling was? Of alleen dat Bart De Pauw er iets mee te maken had?

Het was als kijker trouwens ook een hel om een favoriet te kiezen, het lijkt wel alsof ze het ervoor gedaan hebben, maar zoals ik al eerder zei, alle koppels gunden mekaar de finale. Volgens mij is het ook daarom dat je als kijker niet echt een topfavoriet had. Als kijker gunde je het ook echt iedereen, en dat komt echt wel door de kandidaten. Dat siert jullie wel. Hetzelfde ook wel met de manier waarop jullie omgingen met de kinderen. Je kan daar al snel uit de bocht gaan. Dat hebben jullie gelukkig nooit gedaan.

wat aflevering 9 betreft: [...]

Het heeft vrij lang geduurd voordat Fleur aan ons gelinkt was, dus ik was wel verrast dat je het zo snel gevonden had. [...]

het is niet Fleur haar stem, [...]

Dat is wel zo, de tijd tikte goed door, waardoor je wel wat strenger moest zijn, dat die kinderen bulderden van het lachen en met jullie voeten speelden, zo kwam het ook wel over hoor haha. Je krijgt door de montage natuurlijk snel de stempel van "amai, wat is me dat voor een strenge". Maar je hebt gelijk, daar zaten wel een paar deugnieten tussen die het spel wel heel goed meespeelden.

Het zijn en blijven je eigen kinderen hè, het zou gek zijn als ze helemaal niet te herkennen zijn. Die stem deed echt wel wonderen. Als ik ze nooit had horen spreken tijdens de 32 had ik ze denk ik niet zo snel ontmaskerd, want tijdens de afleveringen zelf, gaat het zo snel dat je als kijker echt heel erg goed moet opletten.

Ik dacht al dat het of Fleur, Jutta of Lio was. Dank je wel voor je antwoord.

aangezien we allemaal in hetzelfde schuitje zaten: [...] kreeg je wel een speciale band. [...]
Had dan ook nie verwacht dat onze band zo sterk ging zijn tijdens en ook na de puzzel.
Ik zal wel nooit vergeten hoe moelijk te terug keer naar huis was, echt afkikken was het.....ook voor de kids was het even ontwennen.
We kijken met z'n allen terug naar en hele fijn tijd die we nooit of te nimmer zullen vergeten.

Jullie kaarten het eigenlijk alledrie aan. Kan goed geloven dat je een speciale band creëerde met de andere koppels. Zo zag het er in de auto wel uit, één hechte bende. Het blijft gek he dat een mens zich zo snel kan binden, uiteindelijk waren het toch maar 3 weken. Wat dat met een mens doet, zo'n programma van Bart De Pauw. :) Maar dit was zo speciaal dat het voor jullie een onvergetelijke ervaring is geworden. 't Is een beetje dezelfde reactie als op een kamp met de jeugdbeweging, daar deed het programma me constant aan denken, de nostalgie van die kampen van vroeger. Blij om wat je hebt meegemaakt, maar de heimwee naar die mooie tijd die je hebt beleefd zal toch nog een tijdje blijven aanslepen. Het enige verschil is dat je hier de mensen niet op voorhand kenden, dus 't is volgens mij echt een mirakel dat jullie zo goed konden opschieten opschieten, wil ook zeggen dat ze de juiste mensen mee op avontuur hebben genomen. Dat is dus absoluut een heel mooi compliment voor alle deelnemers.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2010, 19:40:46 door feniks »

Offline Mama groen

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #309 Gepost op: 3-05-2010, 10:34:53 »
Ikzelf had eigenlijk niet verwacht dat we erbij gingen zijn, daarentegen Rudy en Arno er een goed gevoel bij hadden vanaf het eerste moment.Het was dan ook moeilijk om een keuze te maken doordat dat Sam geselecteerd was voor " de sound of music" en de repetities in dezelfde periode vielen.
Maar goed we zijn blij dat we de  juiste keuze hebben gemaakt.

Mam groen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #310 Gepost op: 6-05-2010, 02:28:57 »
Leuk, de Sound of Music. Toevallig afgelopen 25 april ook in Rotterdam gespeeld? Daar heb ik de matinee gezien. Ik merkte wel dat er een Vlaamse tongval bij sommige acteurs te bespeuren was, maar ik legde nou niet meteen een link met de Kinderpuzzel. :P
The British are not impressed.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #311 Gepost op: 7-05-2010, 15:42:18 »
hebben de mama's en pappa's van de kinderpuzzel, allemaal 2 kinderen of zijn er meer kinderen?
Ananas

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #312 Gepost op: 7-05-2010, 19:18:53 »
De meeste wel, behalve team oranje, die hebben nog een 3de dochter, maar die was te oud.
(de mamas mogen dit tegenspreken :p)
Lomperik..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #313 Gepost op: 8-01-2011, 11:49:26 »
Komt er dit jaar nog een seizoen?

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #314 Gepost op: 8-01-2011, 22:41:23 »
Komt er dit jaar nog een seizoen?

IDTV heeft de rechten voor Nederland gekocht, dus er komt misschien een Nederlands seizoen. Als ze een omroep gevonden hebben om het ook uit te zenden, dan denk ik dat de opnamen sowieso pas komende zomer zijn.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #315 Gepost op: 8-01-2011, 23:46:54 »
moeten we dus nog een jaartje wachten..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #316 Gepost op: 15-01-2011, 22:19:32 »
IDTV heeft de rechten voor Nederland gekocht, dus er komt misschien een Nederlands seizoen. Als ze een omroep gevonden hebben om het ook uit te zenden, dan denk ik dat de opnamen sowieso pas komende zomer zijn.
De Kinderpuzzel is een typische AVRO-programma ;) In 2012 als de laatste aflevering van WIDM erop zit, direct overgaan op KP. Dat zou ik een goede zet vinden :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

anoniem 24971

  • Gast
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #317 Gepost op: 31-08-2015, 00:26:08 »
Heeft iemand wellicht de torrents of de afleveringen als download die mij een PM kan sturen? Bij voorbaat dank.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #318 Gepost op: 31-08-2015, 11:25:18 »
Dit programma heb ik dus totaal gemist  ::rofl::
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #319 Gepost op: 31-08-2015, 22:11:45 »
Dit programma heb ik dus totaal gemist  ::rofl::
Dan heb je evht iets leuks gemist ;)

Maar als jeop Youtube zoekt naar 'De Kinderpuzzel', kun je alle afleveringen nog terugkijken.
« Laatst bewerkt op: 31-08-2015, 22:17:49 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!