Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (12.2%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.3%)
PvdA/GroenLinks
22 (53.7%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.9%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
0 (0%)
SP
2 (4.9%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.9%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.9%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 41

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 435245 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2010, 17:07:13 »
Dat er een kabinet Balkenende V komt staat eigenlijk wel vast. Net als Balkenende III is het demissionair. ;) De vraag is of er een kabinet Balkenende VI komt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2010, 17:17:10 »
Dat er een kabinet Balkenende V komt staat eigenlijk wel vast. Net als Balkenende III is het demissionair. ;) De vraag is of er een kabinet Balkenende VI komt.

Die kans zit er zo maar in omdat ik net lees dat het partijbestuur Balkenende weer als lijsttrekker heeft voorgedragen. En aangezien het CDA een redelijk trouwe aanhang heeft kan het zo maar weer de grootste partij worden bij de verkiezingen en dan is de kans groot dat ze weer gaan regeren.

Als ik ergens mijn geld op in zou zetten qua nieuwe premier zou het (helaas) Balkenende zijn. :-\\
Geniet nooit met mate...

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2010, 18:56:43 »
Balkenende gaat gewoon door, tot ie een keer een kabinet naar de eindstreep brengt.  ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2010, 18:57:44 »
zo lang ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2010, 18:59:05 »
Ik schaam me diep dat Bak Ellende ook uit 1956 is ...
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2010, 19:14:26 »
En toch vind ik niet dat Balkenende het vreselijk slecht doet, ik vraag me af of Wouter Bos het zoveel beter zou doen. Pechtold wil helemaal geen president zijn, en de mensen die anti-Balkenende zijn willen vast ook Rutte :-X

Ik denk dat Wilders als hele grote partij in de oppositie gaat zitten. Niemand wil met hem regeren, en hij zal zich in de oppositie wellicht beter kunnen roeren op zijn manier dan in de regering...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2010, 19:16:01 »
waar is jan marijnissen als je hem nodig hebt?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #27 Gepost op: 20-02-2010, 19:47:58 »
Jakkes!
De kans dat Balkenende zijn vijfde periode krijgt lijkt me zeer gering, denk dat de PvdA wel baat heeft bij een nieuwe verkiezing.
Als die inhoudsloze gehaktbal maar verre van de regering blijft, want die heeft werkelijk nergens een mening over. Hij brult vanalles maar zegt uiteindelijk helemaal niks. Maar wat als de PVV scoort? Niemand wil hen erbij hebben. Zal wel zo'n SP-geval worden.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2010, 20:16:56 »
En wie is hier de inhoudsloze gehaktbal dan?
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2010, 20:37:23 »
Ik vind het een belediging voor de gehakbal. Gehakballen vind ik namelijk heel lekker. :P
Geniet nooit met mate...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #30 Gepost op: 20-02-2010, 21:16:21 »
wie bedoel je lautjuh?
overigens begrijp ik steeds minder van politiek: er klinkt altijd verwijt dat politici niet doen wat ze beloven. nu doet de pvda dat eens wel en heel nederland valt daarover.
en ik snap ook niet dat een kabinet laten vallen in deze economische crisis onverantwoord zou zijn. wat hebben ze in den haag gedaan om het te voorkomen? zaten ze te slapen of hun toekomst in het bedrijfsleven veilig te stellen toen het volk morde over de ondoorzichtige en risicovolle "producten" van banken en de torenhoge bonussen. daar durfden ze niet aan te komen, dat was allemaal goed voor de marktwerking of zo iets.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #31 Gepost op: 20-02-2010, 21:24:00 »
Oh sorry, ik had z'n naam er nog bij willen zeggen, Wilders.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #32 Gepost op: 20-02-2010, 21:32:24 »
hmmmm  hoe minder je die naam noemt hoe beter ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #33 Gepost op: 20-02-2010, 22:06:14 »
Ach, het was gewoon genoeg geweest met Balkenende IV. Ze hebben 3 jaar lang ruzie gemaakt, gevochten en nauwelijks geregeerd. De verkiezingen zullen wel tegen de zomer aan worden gehouden, en ik hou mijn hart vast voor de PVV. Gelukkig staat de partij die PVV als grote vijand heeft, D66, ook hoog in de peilingen. Ik verwacht een coalitie tussen CDA, VVD en D66. CDA-PvdA is even geen optie, dus het zal wel over rechts gaan. Overigens jammer dat dit verhaal nu de Gemeenteraadsverkiezingen overschaduwd. Daar ga ik in ieder geval even een topic over openen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #34 Gepost op: 20-02-2010, 23:25:53 »
Zo lang de PVV geen meerderheid heeft qua zetels (hoeveel moeten ze er dan halen?) mogen ze niet alleen regeren en moet er een coalitie gezocht worden met een of meerdere andere partijen. Aangezien CDA/PVDA/D66/SP/CU e.d. niet met PVV wil regeren, zal het voor Wilders heel lastig worden in de regering te komen.
Maar goed... misschien is het wel eens goed als PVV veel zetels krijgt. Ik ben vreselijk anti-Wilders, ben het absoluut niet met zijn meningen en partijprogramma eens, maar het maakt de andere partijen wel duidelijk hoe Nederland er momenteel overdenkt en het schudt ze misschien wakker. We zijn nu natuurlijk 3 jaar lang kaalgeplukt. Voor Balkenende waren er allemaal mooie woorden, maar eenmaal aan de macht moest er ingeleverd worden en waren de mooie praatjes over. Veel zetels voor de PVV toont de onvrede van de burgers aan en dat is misschien ook wel eens goed.....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #35 Gepost op: 20-02-2010, 23:33:53 »
Zo lang de PVV geen meerderheid heeft qua zetels (hoeveel moeten ze er dan halen?) mogen ze niet alleen regeren en moet er een coalitie gezocht worden met een of meerdere andere partijen. Aangezien CDA/PVDA/D66/SP/CU e.d. niet met PVV wil regeren, zal het voor Wilders heel lastig worden in de regering te komen.

Je hebt er 76 nodig, en dat is simpelweg gewoon onmogelijk in Nederland ;)
Maar CDA en VVD hebben nog niet gezegd dat ze niet met PVV willen regeren, hoor. De rest wel, trouwens.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2010, 00:03:14 »
Inderdaad cda houdt zich lekker op de vlakte. Wij sluiten niemand uit. Maar als puntje bij paaltje komt ??? Zullen ze verstandig zijn ..... Ze hebben het ook met de LPF gedaan. Er komt een vier letter woord bij me op
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2010, 00:14:43 »
Inderdaad cda houdt zich lekker op de vlakte. Wij sluiten niemand uit. Maar als puntje bij paaltje komt ??? Zullen ze verstandig zijn ..... Ze hebben het ook met de LPF gedaan. Er komt een vier letter woord bij me op

Welk?  ???
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2010, 00:16:28 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2010, 00:19:25 »
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING