Poll

Op welke partij stem jij op 3 maart?

CDA
3 (9.4%)
PvdA
2 (6.3%)
VVD
1 (3.1%)
SP
3 (9.4%)
D66
2 (6.3%)
GroenLinks
8 (25%)
ChristenUnie/SGP
1 (3.1%)
Partij voor Dieren
0 (0%)
Lokale Partij
8 (25%)
Ik stem niet
4 (12.5%)
Anders, nl.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 32

Auteur Topic: Gemeenteraadsverkiezingen 2010  (gelezen 15602 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Gepost op: 20-02-2010, 22:12:38 »
Het kabinet is zojuist gevallen, en dat terwijl de aandacht eigenlijk naar de Gemeenteraadsverkiezingen moeten gaan. Op 3 maart aanstaande mogen alle Nederlanders vanaf de 18 jaar stemmen voor wie hen gaat vertegenwoordigen in de gemeenteraad.

In de meeste gemeenten is er te kiezen tussen een breed scala aan partijen. Naast de landelijk bekende partijen CDA, PvdA, SP, VVD, GroenLinks, D66 ChristenUnie, SGP (deze laatste 2 vaak in combinatie) en Partij voor de Dieren, zijn er vaak ook verschillende gemeentelijke partijen te kiezen. Een opvallende afwezige is PVV: de partij van Geert Wilders is slechts te kiezen in Den Haag en Almere.

Mijn vraag aan jullie is: op welke partij gaan jullie stemmen op 3 maart? Of stemmen jullie helemaal niet? En waarom? Ik ben benieuwd!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2010, 22:21:25 »
ik stem op de S.P. vooral omdat er hier in de gemeente (met veel industrie) een prachtig natuurgebied is. daar willen ze nu huizen gaan bouwen, redelijk dure omdat "men" een bepaald type mensen wil aantrekken( is letterlijk gezegd door een wethouder). dus ook een bepaald soort mensen wil uitsluiten en laat nou net die laatste groep hier in de fabrieken werken. de S.P. is van mening dat er eerst maar eens goedkopere woningen gebouwd moeten gaan worden. en daar ben ik het helemaal mee eens.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2010, 22:40:47 »
Ik ga zeker stemmen (en misschien wel stemmen  tellen, als ik me nog kan opgeven) maar waarop? Het probleem is dat de 6 partijen van ons dorp allemaal mooie woorden zeggen. Het grootste punt is zelfstandigheid van het dorp. Aan de ene kant moeten we bouwen om zelfstandig te blijven en onze voorzieningen te behouden. Maar aan de andere kant willen we nog groen om ons heen. Resultaat: in 2014 schijnt er een huis te moeten komen in mijn achtertuin. Niet figuurlijk, maar letterlijk. Dus morgen ga ik spitten in oude vergaderingen en kijken welke partijen voor en tegen waren..   
Laat de zomer beginnen!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2010, 22:41:48 »
Ik DENK ook SP, maar ik heb het nog nooit zo moeilijk gevonden als deze keer. Eigenlijk is er geen een partij meer waarbij ik me helemaal thuis voel.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2010, 23:21:41 »
Ik DENK ook SP, maar ik heb het nog nooit zo moeilijk gevonden als deze keer. Eigenlijk is er geen een partij meer waarbij ik me helemaal thuis voel.

Helemaal mee eens...
en het zijn toch allemaal zakkenvullers, welke partij je ook kiest. Ze beloven voor de verkiezingen allemaal prachtige dingen en zodra ze in de regering zitten, komt er niets van terecht maar moeten we allemaal inleveren.
Ik ga dit jaar blanco stemmen. Zeker met de gemeenteraad, maar met de verkiezing van een nieuw kabinet idem dito.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2010, 00:07:06 »
Helemaal mee eens...
en het zijn toch allemaal zakkenvullers, welke partij je ook kiest. Ze beloven voor de verkiezingen allemaal prachtige dingen en zodra ze in de regering zitten, komt er niets van terecht maar moeten we allemaal inleveren.
Ik ga dit jaar blanco stemmen. Zeker met de gemeenteraad, maar met de verkiezing van een nieuw kabinet idem dito.
::ok::  ik vind het te waarderen dat je dan in ieder geval naar de stembus gaat. Niet gaan stemmen is vind ik altijd zo ontzettend dom. Zo laat jij in ieder geval weten dat het je wel interesseert.

Voor mij persoonlijk weet ik het in de gemeente niet. Ik hoop deze weken nog wat te lezen hier en daar, want wie waar voor staat in mijn gemeente daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Ik ben altijd nogal links georiënteerd maar ik heb de laatste tijd diverse stemwijzers gedaan (gewoon van gemeentes waar ik niet woon ;D) iedere keer kwam ik nogal rechts (ergens zelf op TON :() uit. Ik moet het nog maar even goed bekijken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2010, 00:10:20 »
en het zijn toch allemaal zakkenvullers, welke partij je ook kiest.

Ik vind het toch altijd zo'n onzin als mensen dat roepen... Als je een zakkenvuller bent moet je vooral niet in de politiek gaan, zoveel verdienen ze daar echt niet, zeker niet in de gemeenteraad.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2010, 00:12:14 »
Maar toch altijd nog vet meer dan ik! En wat dacht je van hun riante wachtgeldregeling en de mogelijkheid om zelfs een broodje halfom te declareren? >:(
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2010, 01:56:31 »
Ik moet me echt inhouden om hier niet te gaan reageren op iedereen die van dit soort populistentaal uitkramen. "Het zijn allemaal uitzuigers!" man, jullie lijken Geert Wilders zelf wel. Dat een politicus meer verdient dan jou is geheel terecht want waarschijnlijk draagt hij/zij een stuk meer verantwoordelijkheid. Politici hebben echt geen luxe geweldig leventje, maar hebben de constante druk van heel Nederland achter zich.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2010, 02:04:05 »
We hebben het hier over de gemeenteraad hoor.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2010, 02:06:12 »
en juist daar zijn de vergoedingen voor raadsleden nu niet zo heel hoog. Zeker niet in de kleinere gemeentes. Nee voor het aantal uren dat ze eraan zouden moeten besteden, is het het eigenlijk vrijwilligers werk.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2010, 02:09:48 »
We hebben het hier over de gemeenteraad hoor.

Dan is het helemaal onzin dus...

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2010, 02:12:12 »
O, dus eigenlijk kan ik het ze helemaal niet kwalijk nemen dat ze in Amsterdam tig miljoen voor niks in de grond gestopt hebben. Ze hadden zoŽn honger omdat ze zo weinig betaald krijgen dat zoŽn foutje er dan gewoon tussendoor glipt.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2010, 02:13:40 »
O, dus eigenlijk kan ik het ze helemaal niet kwalijk nemen dat ze in Amsterdam tig miljoen voor niks in de grond gestopt hebben. Ze hadden zoŽn honger omdat ze zo weinig betaald krijgen dat zoŽn foutje er dan gewoon tussendoor glipt.

Des te meer reden om te stemmen op een partij die het in jouw ogen op zou kunnen lossen, of zie ik dat nou verkeerd? Met zeiken en zeuren schiet je niks op, met actief worden wellicht wel.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2010, 08:56:04 »
Ik ben in de stemwijzer wel aan het kijken geweest welke partij me het meeste na zou liggen, maar eigenlijk kan ik me gewoon niet bij 1 partij vinden.
Lokale Partij Middelburg heeft veel overeenkomsten, maar aangezien die van een mooi, groot stuk groen (vroeger Miniatuur Walcheren) geen stadspark wil maken (waar dus andere partijen weer wel fel voor strijden), maar er de nieuwe schouwburg op wil gooien waardoor er weer een mooi stuk groen in de stad verdwijnt, wil ik absoluut geen LPM stemmen. En er zijn nog een aantal dingen waarvan ik denk: Nee.

En de partijen die wél een stadspark willen zijn o.a. CU en SGP en daar voel ik me ook niet tot aangetrokken, omdat ze op andere punten zo hopeloos ouderwets zijn.

Dus dan liever blanco...
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2010, 10:18:29 »
Hmm, het zal toch wel weer het CDA worden voor mij bij de gemeenteraadsverkiezingen
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2010, 11:57:10 »
Ik moet me echt inhouden om hier niet te gaan reageren op iedereen die van dit soort populistentaal uitkramen. "Het zijn allemaal uitzuigers!" man, jullie lijken Geert Wilders zelf wel. Dat een politicus meer verdient dan jou is geheel terecht want waarschijnlijk draagt hij/zij een stuk meer verantwoordelijkheid. Politici hebben echt geen luxe geweldig leventje, maar hebben de constante druk van heel Nederland achter zich.

100% eens Willemson. Ik word ook helemaal allergisch als ik 'de hoge heren in Den Haag' hoor, of 'het zijn allemaal wittenboordencriminelen'. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2010, 12:08:01 »
Hoeveel verdienen raadsleden en wethouders eigenlijk ?

http://www.vkblog.nl/bericht/238593/Wilt_u_weten_WAT_ze_verdienen_die_wethouders_en_raadsleden_%3F%3F

zo dan kan ieder voor zich vinden of het witteboordencriminelen, zakkenvullers (die zitten er namelijk wel tussen ;) ) of hard werkende mensen zijn die tijd en energie investeren in de samenleving (dat is namelijk het merendeel).
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2010, 13:08:56 »
sowieso geen:

CDA
PvdA
SP
GroenLinks
ChristenUnie/SGP
Partij voor Dieren
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2010, 14:57:48 »
sowieso geen:

CDA
PvdA
SP
GroenLinks
ChristenUnie/SGP
Partij voor Dieren
serieus? PvdD op gemeentelijk niveau? Hoe staat het dan met de dieren in de gemeente van Tdietz? Een kinderboerderij met vleugjes bio-industrie? Wij hebben geeneens een GL of SP :')
Laat de zomer beginnen!