Poll

Op welke partij stem jij op 3 maart?

CDA
3 (9.4%)
PvdA
2 (6.3%)
VVD
1 (3.1%)
SP
3 (9.4%)
D66
2 (6.3%)
GroenLinks
8 (25%)
ChristenUnie/SGP
1 (3.1%)
Partij voor Dieren
0 (0%)
Lokale Partij
8 (25%)
Ik stem niet
4 (12.5%)
Anders, nl.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 32

Auteur Topic: Gemeenteraadsverkiezingen 2010  (gelezen 15596 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #80 Gepost op: 3-03-2010, 21:21:21 »
ik pleit voor een minister voor communicatie. bodejos? kan ie eindelijk zijn brommertje aan de wilgen hangen en van achter zijn bureau berichtjes bezorgen.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #81 Gepost op: 3-03-2010, 21:27:11 »
Zo! ik heb vandaag gestemd (voor het eerst, had er meer van verwacht :P), nu is mijn zus de stemmen aan het tellen. Ik heb op D66 gestemd, mijn favo partij bij de landelijke politiek, maar hier in mijn lief dorpje waren ze de afgelopen 4 jaar in het college en daarin waren ze goed bezig. De sportvelden worden omgelegd voor kunstgrasvelden en de ruimte die vrijkomt gaat naar sociale woningbouw. Het CDA werd het sowieso niet, toen ik een vergadering meemaakte was er een man van het CDA die weer lekker generaliserend deed over jongeren:
,, Waarom zouden we €700.000 in een jeugdcentrum steken, met al die comazuipende jongeren tegenwoordig?" Helaas heeft mijn vader wel voor het CDA gekozen :(
Ik heb op de jongste man op de lijst gestemd, hij is 34 jaar. Erg jong voor onze raad :P

Ik ga zo naar mijn gemeentehuis toe om de uitslag mee te maken :)
Laat de zomer beginnen!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2010, 00:10:25 »
wat vinden kullie van de afloop om 2 uur [mag ik hopen]
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2010, 00:21:56 »
nu in debat
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2010, 00:38:53 »
Bij ons was alles na een uur bekend :D
D66 grote winnaar, van 1 zetel naar 3, die 2 zetels komen van de PvdA en CDA. Ik ben blij met de verziezingsuitslag. En het was grappig om te zien dat er echt verschillen zaten in politieke kleuren van de stemmers per stemlocatie. 
Laat de zomer beginnen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2010, 01:53:56 »
Trieste dag voor Den Haag en Almere. Er is 1 methode om dat klootjesvolk buiten de coalitie te houden: alleen met ze samenwerken wanneer ze het hoofddoekjesverbod openlijk laten vallen. Doen ze dat niet, blijven ze buiten het college. Gaan ze erop in, dan krijgen ze meteen het stempel kiezersbedrog op zich. En dat zal op 9 juni doorwerken.

Ze hebben met die drogreden immers veel stemmen binnengehaald, en als ze daar dan openlijk afstand van nemen, weet je wat je aan ze hebt.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2010, 07:07:40 »
Ik heb vannacht gedroomd dat de PVV de grootste verliezer zou zijn in Almere...maar ja dromen zijn bedrog. Ik had het heel graag anders gezien en hou mijn hart vast voor wat er komen gaat ::ohno:: ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2010, 07:48:42 »
Ik heb vannacht gedroomd dat de PVV de grootste verliezer zou zijn in Almere...maar ja dromen zijn bedrog. Ik had het heel graag anders gezien en hou mijn hart vast voor wat er komen gaat ::ohno:: ::niet-ok::

Ik ook, maar het grote voordeel is dat ze veel blaten, maar weinig wol hebben :)
Oftewel: Hard schreeuwen, maar het niet waar kunnen maken (denk ik)

En inderdaad zal dat zijn weerslag hebben op de landelijke verkiezingen. Maar ja, als ze wél veel stemmen gaan pakken in juni is het wel heel tekenend wat Nederland van het huidige beleid vindt. Ik vind het in elk geval een schande voor Nederland dat de PVV zoveel mensen wist te overtuigen in Almere (en Den Haag)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2010, 09:26:53 »
Laten we maar hopen dat de PVV'ers in de diverse gemeenteraden flink afgaan.......

Ik hou mijn hart vast voor de landelijke verkiezingen >:(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2010, 10:04:42 »
Zoals het er nu naar uitziet, kan het straks wel eens van belang worden 'tactisch' te stemmen.  :-\\
Om te voorkomen dat de PVV de grootste wordt, heeft het straks wellicht alleen nog zin CDA of PVDA te stemmen... En dan is het CDA nog tricky, want die zouden straks zomaar met de PVV en VVD (eventueel aangevuld met de Christenunie) in een regering kunnen gaan zitten.

Landelijk vestig ik mijn hoop op dezelfde regenboogcoalitie die hier in de gemeente de afgelopen vier jaar het college heeft gevormd: PVDA, VVD, Groenlinks en D'66.
De grootste uitdaging zal dan zijn de VVD tevreden te stellen in het regeerakkoord.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2010, 11:35:07 »
Bij ons in Maastricht kwam iemand 3 weken voor de verkiezingen informeren welke thema's er allemaal speelden,. zodat zij de juiste persoon op de juiste positie kon zetten na 3 maar. Helaas heeft die partij dus twee zetels behaald, met haar one issue.

Beginnen ze te blaten: er moeten in Maastricht niet nog meer moskeeën bij komen. We hebben hier geloof ik 1 of 2 in de hele gemeente, dus waar zeuren ze nou over? Kijk, het thema veiligheid pikken ze op, maar dat staat bij alle partijen op het programma, daar hoef je geen extreem rechts voor te stemmen.

Wat wilders en consorten vergeten, is dat ze het voor ons in het buitenland erg moeilijk gaan maken. Door hun gekonkel kun je over een tijdje niet eens meer naar Turkije op vakantie gaan, en dat zullen ze zeker gaan voelen. Maar wie zie je daar massaal naar toe gaan momenteel? Degenen die hier het hardste kwaken. Nou, dan moet je in beginsel toch al niet meer daarheen gaan? Laat staan dat de plaatselijke bevolking je daar na 9 juni met de nek aankijkt. En dat allemaal door het orakel uit Venlo.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2010, 17:17:31 door Bodejos »

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2010, 14:15:21 »
Eindelijk, eindelijk is in Maastricht een keer duidelijk geworden dat je als partij niet alles kunt maken... De PvdA presteerde het om Leers af te wimpelen tegen de wil van het volk dat ze zeiden te representeren...

Het Maastrichtse volk heeft gesproken... de PvdA heeft hier nog maar 6 van zijn 13 zetels over... een stukje gerechtigheid ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2010, 15:17:17 »
Zo, hier in hengelo is de PvdA waarempel verslagen door het CDA. Benieuwd hoe deze verkiezingen gaan doorslaan naar de landelijke. Tja, waarop hoop ik? Ik neig naar een coalitie CDA-VVD-CU, alleen vrees ik dat dat geen meerderheid gaat geven. Maar ach, zolang die milieufreeks van Groen Links maar niet in de regering gaan komen, maakt het mij niet zo heel veel uit (hoewel de ene coalitie natuurlijk beter is dan de ander) Zoals Die Grünen in Duitsland bezig zijn geweest, hoop ik dat dat nooit hier gaat gebeuren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2010, 15:48:56 »
Ik spreek jou nog wel molletje  ;), als heel Nederland bedekt is onder een dikke laag asfalt en fabrieks- en bedrijventerreinen. Als je een kaartje moet kopen voor een boswandeling. Als er steeds meer besmettelijke dierenziektes uitbreken. Als de lucht in de ene helft van het land niet meer te harden is door de superstallen (waarin de dieren een verschrikkelijk leven hebben) en in de andere helft door de uitlaatgassen en het fijnstof. Als de mensen alleen nog maar kunnen recreëren in pretparken zoals de Efteling.

Misschien is dat allemaal verschrikkelijk goed voor de economie, maar in zo´n land wil ik niet leven.   
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2010, 16:46:30 »
Ik zeg ook niet dat ik helemaal tegen het milieu ben, absoluut niet, er zijn plekken waar absoluut niet zou moeten worden gebouwd; echter vind ik dat milieu niet in alle gevallen voorop moet staan. Waarom is de A1 richting het oosten van het land nog steeds niet verbreed bijv? Mede door partijen als Groen Links en milieuorganisaties!
Ich bin ein Bärliner!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2010, 16:51:12 »
Ik zeg ook niet dat ik helemaal tegen het milieu ben, absoluut niet, er zijn plekken waar absoluut niet zou moeten worden gebouwd; echter vind ik dat milieu niet in alle gevallen voorop moet staan. Waarom is de A1 richting het oosten van het land nog steeds niet verbreed bijv? Mede door partijen als Groen Links en milieuorganisaties!

Nee, maar je hoopt op een coalitie CDA/VVD/CU. En we weten allemaal waar de VVD voor staat, nl. geld verdienen. Het CDA is vooral voor de boeren en dus de superstallen, en de CU heeft tussen die twee grotere partijen gewoon niet genoeg in te brengen. 
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #96 Gepost op: 4-03-2010, 17:15:51 »
Nee, maar je hoopt op een coalitie CDA/VVD/CU. En we weten allemaal waar de VVD voor staat, nl. geld verdienen. Het CDA is vooral voor de boeren en dus de superstallen, en de CU heeft tussen die twee grotere partijen gewoon niet genoeg in te brengen. 

Zo, wat een gemeenplaatsen! Zo zwartwit ligt het allemaal niet ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2010, 18:01:53 »
Kant weg, ik denk een juiste beslissing voor de partij.
Ze heeft vast kwaliteiten maar ze overschreeuwde zichzelf vond ik.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2010, 18:16:53 »
ze was misschien wat te fel in haar gedrevenheid. en ja, elke opvolger van marijnissen zou het 'slechter' doen vermoed ik.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2010, 18:33:47 »
en ja, elke opvolger van marijnissen zou het 'slechter' doen vermoed ik.

::jaja:: het is niet eenvoudig om hem op te volgen ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!