Poll

Op welke partij stem jij op 3 maart?

CDA
3 (9.4%)
PvdA
2 (6.3%)
VVD
1 (3.1%)
SP
3 (9.4%)
D66
2 (6.3%)
GroenLinks
8 (25%)
ChristenUnie/SGP
1 (3.1%)
Partij voor Dieren
0 (0%)
Lokale Partij
8 (25%)
Ik stem niet
4 (12.5%)
Anders, nl.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 32

Auteur Topic: Gemeenteraadsverkiezingen 2010  (gelezen 15603 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #100 Gepost op: 4-03-2010, 18:35:04 »
mee eens ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #101 Gepost op: 4-03-2010, 19:27:06 »
Ik ben me vanochtend nog even een hoedje geschrokken...25% van de stemmen in de wijk, waar ik werk waren, voor de PVV...en dat terwijl ik op een zogenaamde zwarte school werk met vooral heel veel kinderen van Marokaanse afkomst. De kinderen zijn behoorlijk geschokt door de uitslag en we hebben er veel over gesproken vandaag.

Tja en jammer dat Agnes Kant het niet heeft gered maar ze heeft dan ook een pittige erfenis gekregen na het vertrek van Marijnissen.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #102 Gepost op: 4-03-2010, 19:35:59 »
Ach, Jan Marijnissen had charisma en wist hoe hij dingen moest brengen. Agnes Kant miste dat nogal vond ik en probeerde door haar volume wat op te krikken de boodschap over te dragen. En als je het alleen daarvan moet hebben, dan red je het niet....

Toch zijn de stemmen van de PVV nogal dubieus hoor :P Iedereen die je spreekt, spreekt schande van het hoge aantal stemmen voor de PVV, maar je hoort níémand zeggen: Ja, ik heb ook PVV gestemd.
Durven ze er niet voor uit te komen?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #103 Gepost op: 4-03-2010, 19:38:53 »
hmmm ik heb er nu een paar wel gezien op tv hoor, die het toegeven.

@bakkertje, dan zullen het de autochtone inwoners in die wijk zijn. (of denk ik nu te simpel)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #104 Gepost op: 4-03-2010, 19:50:25 »
Ik denk dat de grote partijen zich in de komende drie maanden samen moeten pakken, en kijken waar ze de pvv het beste kunnen raken.

Het beroerde is, dat de partij behalve hun stokpaardje (het ongenuanceerd afgeven op alles dat niet arisch is), programmapunten van andere partijen heeft overgenomen, zodat het op het oog een normale partij lijkt. Maar dat is het niet. Agnes Kant had weldegelijk gelijk (samen met Alexander Pechthold), dat wilders en zijn pvv een groot gevaar vormen voor onze democratie en onze eigen acceptatie in Europa en de rest van de wereld.

Hijzelf is het gevaar, en schuift de problemen richting Marokkaanse gemeenschap.

Mochten er hier op het forum mensen zijn die nog enigszins sympathie op kunnen wekken voor hem, bedenk dan dit: wanneer hij echt zijn zin krijgt, klapt onze economie compleet in elkaar. Want die draait voor 1/3 op allochtonen. Van de totale bevolking in ons land is ongeveer 10 procent allochtoon. Ze zorgen er echter wel voor dat we het allemaal relatief goed hebben.

Ja, er zijn overlastveroorzakers, maar het overgrote deel van de allochtonen doet prima mee in onze samenleving, maar daarover zwijgt de pvv in alle talen, omdat het niet in hun straatje past.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #105 Gepost op: 4-03-2010, 20:13:14 »
@bakkertje, dan zullen het de autochtone inwoners in die wijk zijn. (of denk ik nu te simpel)

Nee hoor dat zie je maar al te goed denk ik.... ::niet-ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #106 Gepost op: 4-03-2010, 20:31:50 »
dat worden dan leuke oudergesprekken volgende week ;)  Ik zou een hoofddoek om doen als ik jou was ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #107 Gepost op: 4-03-2010, 21:51:36 »
that ll be the day ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #108 Gepost op: 5-03-2010, 06:21:13 »
dat worden dan leuke oudergesprekken volgende week ;)  Ik zou een hoofddoek om doen als ik jou was ;)

Die heb ik elke dag al om/op :P
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #109 Gepost op: 5-03-2010, 07:41:18 »
 :o ::)  Vooruit dan maar :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #110 Gepost op: 6-03-2010, 10:42:18 »
In Nijmegen is GroenLinks tenminste weer gewoon de grootste, op de voet gevolgd door de PvdA...Bij ons verandert ook nooit wat. Lang leve Havana aan de Waal! ;D
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #111 Gepost op: 18-03-2010, 13:57:00 »
Koekje van eigen deeg in Almere. Het is volkomen terecht dat de pvv niet mee gaat doen in het bestuur in Almere. ZIJ vertikken het om water bij de wijn te doen, en ja, dan doen de andere partijen dat ook.

Nu voelen ze het eens aan den lijve om buitengesloten te worden, persona non-grata te zijn.

Wanneer ze vandaag openlijk afstand nemen van hun speerpunten, dan mogen ze morgen twee wethouders leveren. Maar als ze vasthouden aan hun standpunten, dan kunnen ze mee-besturen vergeten.

De mensen die nog steeds in het gezwets van die partij geloven, moeten eens het boek lezen met de naam ''De Golf''. De inhoud van dat boek is momenteel actueler dan ooit.

Google er maar eens op, er is overigens ook een film van gemaakt. Aanhangers van wilders en zijn club krabben zich achter hun oren, wanneer ze er kennis van nemen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #112 Gepost op: 18-03-2010, 14:20:50 »
de film is volgens mijn kennis genaamd The Wave  en die is inderdaad heel geweldig!

Al wel redelijk oud (ik heb hem gezien op de middelbare school bij maatschappijleer en ik ben geen 33 meer ;))
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #113 Gepost op: 19-03-2010, 14:09:29 »
de film is volgens mijn kennis genaamd The Wave  en die is inderdaad heel geweldig!

Al wel redelijk oud (ik heb hem gezien op de middelbare school bij maatschappijleer en ik ben geen 33 meer ;))

Goh, volgens mij doen ze dat op elke school ofzo :P
Ik ben dan nog wel geen 33, maar ook bij ons op school is hij vertoond.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #114 Gepost op: 19-03-2010, 21:41:55 »
Hij is ook oud. Maar hij is ook erg leerzaam, en geeft precies weer wat er nu gebeurt met dat aanzetten van vreemdelingenhaat door wilders en consorten.

Het akelige is, dat de film door de generaties heen actueel blijft. Het vervelende is: mensen kijken ernaar, raken ervan onder de indruk, maar luisteren vervolgens wel naar zo'n halve zool.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #115 Gepost op: 19-03-2010, 22:13:10 »
Koekje van eigen deeg in Almere. Het is volkomen terecht dat de pvv niet mee gaat doen in het bestuur in Almere. ZIJ vertikken het om water bij de wijn te doen, en ja, dan doen de andere partijen dat ook.

Nu voelen ze het eens aan den lijve om buitengesloten te worden, persona non-grata te zijn.
[...]

Je zou je nog wel eens kunnen vergissen hier Jos... Ik heb geen seconde gedacht dat de PVV zou gaan meeregeren in Almere! Als ze namelijk gaan regeren dan kunnen ze ook daadwerkelijk aangesproken worden op hun (m.i. nagenoeg onuitvoerbaar) beleid.

Dit past precies binnen de strategie van de PVV. Zij zullen nu te en te onpas roepen dat ze buiten het college zijn gehouden omdat de andere partijen niets zagen in die paar ,voor de PVV, belangrijke zaken. In den Haag gaat denk ik hetzelfde gebeuren.

Hiermee brengen ze zichzelf in een underdog positie en bij de volgende verkiezingen gaan ze hier denk ik nog garen bij spinnen.

Nu hebben ze de kans fijn te gaan zitten zaniken vanaf de zijlijn, tegelijk de treurige martelaar te spelen, en verongelijkt te wezen met het zogenaamde calimero-effect.

Zo hoeft niemand te merken dat ze het stomweg niet eens zouden kúnnen en ze groeien ook nog straks...  ::ohno::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 2010
« Reactie #116 Gepost op: 19-03-2010, 23:10:50 »
Ik postte dit, omdat het tegendeel zich momenteel aftekent in de peilingen. Nog geen 6 weken geleden stonden ze in de peilingen op 29 zetels, en zat wilders vrolijk met zijn fleur in dat roeibootje te spelevaren.

Intussen ging hij hard tekeer, ging openlijker tegen de islam tekeer, met name met dat hoofddoekjesverbod. En zie wat er gebeurt, ze verliezen in no time 6 zetels in de peilingen.

In Belgie heb je het Vlaams Belang. Daar wordt flip de winter ook steevast buiten de regeringsmacht gehouden, en uiteindelijk ziet de kiezer daar de ware aard van de club, en daar is de steun voor die partij ook stevig aan het afnemen.

En dat is maar goed ook. Veiligheid is geen kwestie van het dragen van een hoofddoekje, hoewel wilders het de domme massa wel probeert voor te spiegelen. Maar zo dom als hij denkt dat die massa is, blijkt men toch niet te zijn.