Auteur Topic: ootje  (gelezen 10834 keer)

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
ootje
« Gepost op: 6-04-2010, 23:02:00 »
Even een redelijk serieus berichtje. Ik heb - al eerder dan vanavond hoor - gemerkt dat dat bericht van mij 2 maanden geleden dat ik van dit forum weg wilde niet zo goed is gevallen. Daarom heb ik de behoefte dat even uit te leggen.

Ik heb het destijds wel op het ER-forum gepost, maar misschien heeft niet iedereen het gelezen. Mijn vader was toen net overleden. Twee dagen na zijn dood werd mijn moeder aangereden, waardoor ik alle zaken moest afhandelen en 10 weken achter mijn moeder heb aangelopen. Door de sneeuw en de kou, enfin, we weten allemaal nog wat voor een winter het was. Ik was gewoon helemaal op en kon niet veel meer hebben. Op zo´n moment reageer je soms feller dan je normaliter doet.       
« Laatst bewerkt op: 9-04-2010, 07:04:30 door Bakkertje, Reden: topic titel veranderd »
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #1 Gepost op: 6-04-2010, 23:03:44 »
ach ootje, dat wist ik niet ::hug:: ::hug:: ::hug::
wat rot allemaal ::hug:: ::hug:: ::hug::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #2 Gepost op: 6-04-2010, 23:19:34 »
ach ootje, dat wist ik niet ::hug:: ::hug:: ::hug::
wat rot allemaal ::hug:: ::hug:: ::hug::

 ::ok::  ::bravo::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #3 Gepost op: 6-04-2010, 23:23:15 »
Heej Ootje
Ik kan me niet herinneren dat je hier weg wilde toen maar ik weet wel van je omstandigheden. Ik vind dat je je helemaal niet hoeft te verontschuldigen of prive zaken hoeft uit te leggen.
Gr Marlie  ::bravo::

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #4 Gepost op: 6-04-2010, 23:26:08 »
Ik vind dat je je helemaal niet hoeft te verontschuldigen of prive zaken hoeft uit te leggen.

Volledig mee eens! ::hug::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2010, 23:27:28 »
marlie heeft helemaal gelijk

ben blij dat je toch bent gebleven :P zo'n kleurrijk persoon missen op dit forum is altijd jammer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2010, 23:30:30 »
Even een redelijk serieus berichtje. Ik heb - al eerder dan vanavond hoor - gemerkt dat dat bericht van mij 2 maanden geleden dat ik van dit forum weg wilde niet zo goed is gevallen. Daarom heb ik de behoefte dat even uit te leggen.

Ik heb het destijds wel op het ER-forum gepost, maar misschien heeft niet iedereen het gelezen. Mijn vader was toen net overleden. Twee dagen na zijn dood werd mijn moeder aangereden, waardoor ik alle zaken moest afhandelen en 10 weken achter mijn moeder heb aangelopen. Door de sneeuw en de kou, enfin, we weten allemaal nog wat voor een winter het was. Ik was gewoon helemaal op en kon niet veel meer hebben. Op zo´n moment reageer je soms feller dan je normaliter doet.       

Helemaal te begrijpen hoor ootje. ::hug:: En eigenlijk hoef je helemaal niks uit te leggen, want het zijn je eigen zaken. Toch goed dat je het toch even hebt gedaan. Nog gecondoleerd met je vader en ik hoop dat het weer een stuk beter gaat met je moeder.

Dat je zei dat je weg zou gaan en dat dat misschien bij sommige mensen wat raar overkwam had misschien ook te maken met het feit dat je zelf soms wat fel uit de hoek kan komen en dat men dan mag verwachten dat je wel tegen een stootje zou moeten kunnen. Tis mij iig nu duidelijk waarom je dat op dat moment niet kon.
Geniet nooit met mate...

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #7 Gepost op: 6-04-2010, 23:39:03 »
Helemaal te begrijpen hoor ootje. ::hug:: En eigenlijk hoef je helemaal niks uit te leggen, want het zijn je eigen zaken. Toch goed dat je het toch even hebt gedaan. Nog gecondoleerd met je vader en ik hoop dat het weer een stuk beter gaat met je moeder.

Dat je zei dat je weg zou gaan en dat dat misschien bij sommige mensen wat raar overkwam had misschien ook te maken met het feit dat je zelf soms wat fel uit de hoek kan komen en dat men dan mag verwachten dat je wel tegen een stootje zou moeten kunnen. Tis mij iig nu duidelijk waarom je dat op dat moment niet kon.

Idd kan ik zelf ook fel uit de hoek komen en normaliter had ik hier ook best tegen gekund. Maar toen echt niet meer. En het was natuurlijk ook wel een bijzonder repeterend grapje ...

DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2010, 23:45:05 »
En het was natuurlijk ook wel een bijzonder repeterend grapje ...

Mee eens. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2010, 11:50:00 »
@Ootje


Inderdaad zijn privézaken eigenlijk gewoon privézaken. Ik ben het er ook mee eens dat niet iedereen altijd alles van je moet willen weten.

Een enkel berichtje waarom het soms wat minder gaat, kan daarentegen verhelderend werken.

Ik meen dat ook te hebben gelezen van je vader en de aanrijding die je moeder overkwam, en sluit me an bij de anderen hier: ik hoop dat het allemaal weer wat beter gaat met je, en dat je het verdriet om het verlies van je vader inmiddels een plaatsje hebt kunnen geven.


Citaat
En het was natuurlijk ook wel een bijzonder repeterend grapje
ik weet niet meer om welke grap het precies ging, maar verwijzend naar je nickname kan ik me er wel een voorstelling van maken.

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2010, 12:28:09 »
@Ootje


Inderdaad zijn privézaken eigenlijk gewoon privézaken. Ik ben het er ook mee eens dat niet iedereen altijd alles van je moet willen weten.

Een enkel berichtje waarom het soms wat minder gaat, kan daarentegen verhelderend werken.

Ik meen dat ook te hebben gelezen van je vader en de aanrijding die je moeder overkwam, en sluit me an bij de anderen hier: ik hoop dat het allemaal weer wat beter gaat met je, en dat je het verdriet om het verlies van je vader inmiddels een plaatsje hebt kunnen geven.

ik weet niet meer om welke grap het precies ging, maar verwijzend naar je nickname kan ik me er wel een voorstelling van maken.

Het ging erom dat koekoe me te pas en te onpas ´oud wijf´ noemde. Ik stond destijds bloot aan heel veel stress en heb op een gegeven moment gezegd dat ik van het forum wegging. Omdat ik het sneu vond voor Daisy en MC en de virtuele mol heb ik dat teruggedraaid. Aangezien dat ´dreigen van het forum weg te gaan´ me echter nog steeds wordt nagedragen besloot ik het gisteren nog maar eens uit te leggen.

Hetgeen eigenlijk niet nodig had moeten zijn, omdat ik diverse malen heb gepost wat er aan de hand was. Ik heb vanochtend zo al 3 berichtjes van mijn hand gevonden waarin ik aan de gebeurtenissen refereer. Jij hebt het gelezen schrijf je hierboven, Marlie en ibung waren op de hoogte, waarom de anderen dan niet?

Na een nachtje slapen irriteert het me nog meer dan gisteren dat er hier blijkbaar honderden pagina´s worden volgespamd zonder dat ze gelezen worden en dat mensen wel héél erg snel met hun oordeel klaar staan zonder de moeite te nemen zich te verdiepen in de achtergronden. Als ik na ± 1000 keer met hetzelfde grapje geconfronteerd te zijn explodeer omdat mijn vader dood is en mijn moeder in het ziekenhuis ligt, ben ik blijkbaar een zeurpiet en koekoe een arme onbegrepen Vlaming.

Het zij zo.

Bedankt voor je reactie i.i.g.     
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2010, 14:20:06 »
Ik lees soms ook weleens ergens overheen, maar het komt soms ook doordat de techniek soms rare dingen doet met het forum. Niet alleen RN (waar ik het zelden zie), maar ook een plaatselijk forum waar ik kom.

Dan lijkt het alsof je op de laatste pagina van een topic zit, reageert op dat bericht, maar blijkt dat je op een van de voorgaande pagina's bent beland. Resultaat: dan lijkt het alsof je offtopic reageert terwijl dat in jouw optiek helemaal niet zo is.

Natuurlijk ga ik offtopic, ik zou hier niemand kunnen aanwijzen die dat consequent niet doet.

Juist omdat het internet is, en geen face-to-face gesprek, kun je niet zien wat de ander bedoelt of hoe de ander zich voelt. Als er een opmerking misplaatst is, moet daar iets van gezegd kunnen worden. Ligt soms ook aan de leeftijd. Het is natuurlijk niet leuk om altijd maar als oudste op een forum te worden gezien/aangesproken. Daarom heb ik de factor ''leeftijd'' hier op RN voor mezelf uitgeschakeld.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2010, 16:36:06 »
ik was half op de hoogte, ik wist dat je moeder een auto-ongeluk had maar dat andere wist ik niet
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2010, 21:21:54 »
Ik begrijp je volkomen Ootje het is ook niets natuurlijk wat je doorgemaakt hebt en is het logisch dat je zo reageerde je bent ook maar een mens en ik ben heel blij dat je niet weg gaat van het forum er zijn er al heel wat weg gegaan maar jij mag niet weg gaan. ::hug:: ::hug:: ::bravo::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2010, 22:19:02 »
Na een nachtje slapen irriteert het me nog meer dan gisteren dat er hier blijkbaar honderden pagina´s worden volgespamd zonder dat ze gelezen worden en dat mensen wel héél erg snel met hun oordeel klaar staan zonder de moeite te nemen zich te verdiepen in de achtergronden. Als ik na ± 1000 keer met hetzelfde grapje geconfronteerd te zijn explodeer omdat mijn vader dood is en mijn moeder in het ziekenhuis ligt, ben ik blijkbaar een zeurpiet en koekoe een arme onbegrepen Vlaming.

Je kan toch moeilijk je mede-forummers gaan verwijten dat ze niet alle posts lezen? ??? Ik lees heel veel posts niet gewoonweg omdat ik daar de tijd niet voor heb. Als ik zin heb om te posten, dan sla ik vaak heel veel nog niet gelezen posts over in den topic en lees hoogstens de laatst geposte. En dan kan het natuurlijk best zo zijn dat je van bepaalde zaken die iemand gepost heeft niet op de hoogte bent. Ook dat kan je je mede-forummers m.i. moeilijk gaan verwijten.

Dat je je meer dan geirriteerd voelde door het repeterend "grapje" van koekoe begrijp ik volkomen, zelfs als je niet in de omstandigheden had verkeerd waarin jij verkeerde. Maar ik heh nergens gelezen (zover ik posts heb gelezen uiteraard ::)) dat je voor zeurpiet wordt uitgemaakt en koekoe voor een arme onbegrepen Vlaming. Dat lijkt me meer een eigen intepretatie. Ik zie dan ook niet waar je uit opmaakt dat mensen snel met hun oordeel klaar staan zonder zich te verdiepen in de achtergronden.
Geniet nooit met mate...

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2010, 22:36:11 »
Ik ben het ook met jou eens Test...

Dwaas is van mening dat deze discussie gewoon gesloten moet worden. Er hebben veel emoties meegespeeld (en die kunnen beelden kleuren) en dat heeft niet iedereen doorgehad. Verder heeft niet iedereen alle posts gelezen (ik wist bijvoorbeeld ook van niets), en waren de verwachtingen van de één niet de verwachtingen van de anderen...

Overigens vind ik zelf altijd de PM handig op het moment dat iemand me écht zou irriteren... in een PM vallen vaak de maskers en is er ruimte om eventueel iets uit te leggen zonder dat het hele forum meeleest en zijn (vaak idd ongenuanceerde) meningen over het geheel geeft waardoor niets vaak naar een olifant escaleert...

Maar goed, ik snap de gevoelens van Ootje, ik ben het helemaal eens met Test en ik geloof zelfs dat Koekoe indertijd geen kwaad in zin had...

misverstanden, misverstanden, misverstanden... soms is het handig als je iemand in de ogen kunt kijken.

Just my cup of tea... ik wil niemand beledigen, dus als dat zo overkomt, dan is dat niet de bedoeling...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2010, 22:40:57 »
Ik vind dat deze "discussie "pas gesloten mag worden als Ootje weer met een echt tevreden en goed gevoel op t forum zit.
Ze komt niet voor niets na 2 maanden nog terug op dit onderwerp, het is duidelijk dat ze er al 2 maanden mee in haar maag zit.
Iemand heeft haar gekwetst en dat doet zeer. Dat zeer heeft ze hier opgelopen en zal ze hier ook weer kwijt moeten kunnen.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2010, 07:04:51 »
Sosm is het beter om een discussie onderling uit te spreken en niet in dit topic.....ik vind het hier niet thuishoren.
Mocht ootje behoefte hebben om er toch nog verder over te praten. dan mag dat wat mij betreft in een ander, nieuw, topic maar ik denk dat koekoe en ootje er eens samen over moeten gaan praten want het probleem speelt voornamelijk tussen hun beiden...of zie ik dat verkeerd?
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2010, 13:29:27 »
Het spijt me heel erg dat ik heb geprobeerd iets uit te leggen. Ik zal het nooit meer doen.  :P
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat is jouw nieuws van de dag?
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2010, 14:05:33 »
Kan me eigenlijk wel vinden in wat Bakkertje zei: het is geen nieuws van de dag. Maar uitleggen van een bepaalde situatie (als dat zo te pas komt), daar is uiteraard niets mis mee.

@Bakkertje: Alles en iedereen die ouder is als Koekoe, behoort thuis in een archeologisch  museum. Ik denk dat ik het probleem daarmee zeer kernachtig heb samengevat.