Auteur Topic: Feesten en partijen  (gelezen 6682 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Feesten en partijen
« Gepost op: 17-05-2010, 08:46:00 »
Volgende maand gaat mijn jongste broertje trouwen  ::bravo::

Nu ben ik op zoek naar inspiratie voor de trouwgids, een leuk stukje, een leuk liedje of andere leuke dingen voor op een bruiloft  ::vergroot::
Wie weet zijn er meer mensen die de inspiratie kunnen gebruiken  :D

Zelf heb ik alle gasten een brief gestuurd met daarin het verzoek een A4tje te maken met een leuke anekdote, gelukswens of iets naar eigen inzicht. Van die A4tjes maak ik dan een leuk boekwerk waar ze hoop ik met veel plezier doorheen zullen bladeren.
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2010, 11:02:09 »
Ze hadden bij ons 2 liedjes gemaakt over ons, maar dan moet je wel een beetje muzikaal zijn :)

Maar in ons boekje stond ook een "Wist je dat" en dat is ook heel erg leuk om te maken.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2010, 11:09:09 »
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Feesten en partijen
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2010, 13:13:00 »
Als eerste gefeliciteerd met je broer, Maud!

Maar wat ik bij bruiloften altijd leuk vind zijn de zogenaamde alfabetten. Bij iedere letter zoek je een trefwoord dat op bruid of bruidegom slaat; zo kan je hele grappige dingen bedenken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2010, 14:40:39 »
Gaaf maudje dat je broertje gaat trouwen... ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Het abc is inderdaad heel erg leuk om te doen qua dichtvorm, maar ook om voor elke letter een kleinigheidje te kopen.
Wij hebben bij een nicht van ons een hele powerpoint gemaakt van foto's van zowel de bruid als bruidegom en die op de avond laten draaien.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Feesten en partijen
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2010, 14:51:58 »
Gefeliciteerd Maud wat leuk nieuws. ::bravo:: ::bravo:: ::hug:: ::hug::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2010, 21:58:32 »
gefeliciteerd Maud ::bravo::

Bij ons was het hoogtepunt van de avond: onze mannelijke vrienden die het zwanenmeer voor ons dansten, echt geweldig! Compleet met tutu en hemdjes en leggings, met lifts en draaien en alles :D

Persoonlijk vind ik een alfabet nogal afgezaagd...
Wij spelen wel vaak een spel met het bruidspaar, een soort quiz die ze tegen elkaar spelen, met vragen over elkaar. Of met de hele zaal Ren je Rot, met vragen over het bruidspaar.
Wat ook wel leuk is: het bruidspaar op 2 stoelen zetten met de ruggen tegen elkaar, zodat ze elkaar niet zien. Ze moeten allebei de schoenen uittrekken, en dan verwissel je 1 schoen, zodat ze ieder een schoen van hem en een schoen van haar hebben. Dan stel je vragen, bijv. 'wie belt het meest met zijn ouders' en dan moeten zij de schoen omhoog houden van degene op wie het van toepassing is. Als ze dezelfde schoen omhoog houden, is het goed en winnen ze een envelopje met daarin een liefdesgedichtje dat moet worden voorgelezen, en een cadeautje/waardebon/bankbiljet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Feesten en partijen
« Reactie #7 Gepost op: 18-05-2010, 18:33:14 »
Ik "moest" voor een bruiloft van een collega die binnenkort trouwt een a4'tje maken met een leuke tip.
Het zijn allebei smulpapen, dus een leuk restaurantje, eet café o.i.d. waar ook ter wereld.
Ik vond dat wel een leuk idee.

Voor de rest ben ik het met Swifty eens, geen alfabet! En overal van die wegwerp camera's neerzetten. Dan kan iedereen de hele avond foto's nemen. Je kunt er een hoop weggooien maar ook verrassende resultaten.

Fijne dag gewenst ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #8 Gepost op: 18-05-2010, 19:17:12 »
Ik zou ook echt geen alfabet doen...zo afgezaagd ::niet-ok::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #9 Gepost op: 18-05-2010, 21:17:01 »
Ik zou ook echt geen alfabet doen...zo afgezaagd ::niet-ok::

En ook geen lied op de melodie van 'het hondje van de bakker', 'daar was laatst een meisje loos', of 'heb je even voor mij' ::ohno:: Als ze dat soort ongein beginnen, smeer ik 'm atijd. ::tandpastasmiley::
Tell me what your telescope says

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Feesten en partijen
« Reactie #10 Gepost op: 18-05-2010, 21:49:29 »
of "het is uit het leven gegrepen"  ook zo not done.

dus maud, als je nu al die dingen doet die we afraden wordt het een geweldig leuk en origineel feest.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #11 Gepost op: 18-05-2010, 21:51:41 »
Vorig jaar ging een collega trouwen en toen hebben we (alle collega's) een parodie gemaakt op 'Want Engelen bestaan niet' en die 's avonds gezongen, hilarisch. ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Feesten en partijen
« Reactie #12 Gepost op: 18-05-2010, 21:52:48 »
ook voor de andere mensen ? ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #13 Gepost op: 18-05-2010, 21:55:27 »
ook voor de andere mensen ? ;)

Vast wel, niet op gelet. ;)

Back on topic, als cadeau hebben we een receptenboek gemaakt. Een collega van mij had iets via internet besteld met blanco boekjes en in duo's hebben we elk een boekje gevuld met leuke recepten (elk boekje had een apart thema). Deze boekjes hebben we vervolgens weer in een hele grote doos gedaan (die zat bijgeleverd) en die weer beplakt met allemaal bijpassende foto's. Het was echt prachtig geworden!

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2010, 23:14:14 »
 ::bravo:: ::ok:: ga zo door met het strooien met ideeen. Erg leuk om te lezen allemaal  :D
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Tunnelkijkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #15 Gepost op: 19-05-2010, 23:47:32 »
Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, hadden we de familie en vrienden gevraagd of ze een foto wilden opsturen, wat mijn moeder of vader aan de persoon konden linken. Zo deed een oom van me een foto van het strand van Bergen omdat ze daar mijn oom (zijn man, mijn moeders broer) daar hebben uitgestrooid. Een andere oom de foto (met een mega zoom, dus je zag het niet gelijk) dat mijn moeder zijn baard eraf scheert, mijn zus een foto van Janis Ian, een zangeres die mijn zus met mijn moeder nog hebben bezocht bij een concert. Mijn ouders konden raden van wie de foto afkomstig was, wanneer ze dit goed hadden hield de persoon een praatje over de band met mijn moeder/vader, dat duurde een half minuutje per praatje. Je kon ook als hele famile een foto insturen. Tussendoor heb ik nog een lied (van Janis Ian) gezongen, met de orginele tekst. Mijn ouders vonden het echt heel leuk, en het was voor iedereen leuk om naar te kijken.

Wat we wel merkten, is dat het best veel tijd kostte om van iedereen een foto te krijgen. En je hebt een beamer+scherm+laptop nodig. Toch kan ik je dit erg aanraden!
Laat de zomer beginnen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feesten en partijen
« Reactie #16 Gepost op: 30-05-2010, 20:22:05 »
Toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren, hadden we de familie en vrienden gevraagd of ze een foto wilden opsturen, wat mijn moeder of vader aan de persoon konden linken. Zo deed een oom van me een foto van het strand van Bergen omdat ze daar mijn oom (zijn man, mijn moeders broer) daar hebben uitgestrooid. Een andere oom de foto (met een mega zoom, dus je zag het niet gelijk) dat mijn moeder zijn baard eraf scheert, mijn zus een foto van Janis Ian, een zangeres die mijn zus met mijn moeder nog hebben bezocht bij een concert. Mijn ouders konden raden van wie de foto afkomstig was, wanneer ze dit goed hadden hield de persoon een praatje over de band met mijn moeder/vader, dat duurde een half minuutje per praatje. Je kon ook als hele famile een foto insturen. Tussendoor heb ik nog een lied (van Janis Ian) gezongen, met de orginele tekst. Mijn ouders vonden het echt heel leuk, en het was voor iedereen leuk om naar te kijken.

Wat we wel merkten, is dat het best veel tijd kostte om van iedereen een foto te krijgen. En je hebt een beamer+scherm+laptop nodig. Toch kan ik je dit erg aanraden!

Is echt een leuk idee..
Ik en mijn zusje moeten ook nog iets leukd verzinnen voor als onze ouders 25 jaar getrouwd zijn.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!