Auteur Topic: hotmailaccount opgeheven  (gelezen 12728 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
hotmailaccount opgeheven
« Gepost op: 18-07-2010, 22:13:13 »
Op 16 juli werd mijn hotmailaccount bestookt met berichten van ''postmaster'', met daarin de mededeling dat een email die ik zogenaamd verstuurd zou heben, niet kon worden afgeleverd aan de geadresseerde.

Ik was er vrij snel achter dat het hier om een hacker moest gaan, maar werd er ook attent op gemaakt door mensen die een beetje pissig reageerden.

Ik kan iedereen verzekeren, dat ik nooit mailtjes verstuur met daarin de mededeling dat ik een geweldige site heb ontdekt die de ontvanger eens zou moeten uitproberen. Die mailtjes zijn per definitie spam.

Het eerste dat ik heb ondernomen, is het wachtwoord wijzigen. Dat hielp al voor een heel groot deel. De enige mailtjes die ik toen nog binnen kreeg, waren berichtjes van mensen die me attent maakten op een mogelijk virus.

Ja, vertel mij wat, daar was ik al achter gekomen, en ik was er al maatregelen tegen aan het nemen.

Ook heb ik hulp gezocht bij windows live support, twee dagen geleden.

Vandaag kreeg ik een berichtje dat mijn hotmail account tijdelijk is geblokkeerd, en ik ben teruggegaan naar de help-site waar ik al eerder info zocht.

Daar werd aangegeven dat ik keuzes moest maken: ik zou grappig bedoelde mail hebben rondgestuurd aan zoveel mogelijk mensen, ik zou dit, ik zou dat, en ook de optie ''geen van bovenstaande''. Uiteraard is alleen dat laatste van toepassing.

De ongewilde mailtjes zijn dan kennelijk VIA mijn account verzonden, maar niet DOOR mij.

Ik heb een optie om het hele account op te heffen, maar wil mijn contactpersonenlijst niet kwijt. Dit geldt ook voor mijn msn-lijst.

Wie herkent dit probleem, en hoe heb je het opgelost?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: hotmailaccount opgeheven
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2010, 21:18:52 »
Intussen een compleet systeemherstel gedaan, en daarbij veel data verloren, maar die heb ik gelukkig op SD-schijfjes staan.


Ook heb ik intussen een nieuw hotmailaccount ingesteld.

Ik weet wel dat veel rotzooi via IP wordt verzonden, maar een eventueel virus ben ik nu denk ik wel kwijt.

Nu wil ik tijdelijk de windows Firewall gebruiken, maar die blijkt niet standaard in het systeem te zitten. Dat is dus wel vervelend.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: hotmailaccount opgeheven
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2010, 22:09:24 »
Een simpele wachtwoord switch had de truc volgens mij ook al gedaan, dat was laatst zo bij elise iig

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: hotmailaccount opgeheven
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2010, 22:35:43 »
die werkte bij mij aanbvankelijk ook. Ik had na het wijzigen van het wachtwoord twee dagen helemaal niets meer binnen gekregen. Zaterdag kreeg ik echter opnieuw die troep binnen.

Overigens leek het dus ook dat ik naar realitynet emails had gestuurd vanaf mijn hotmailadres. Daar zag ik dus al meteen aan dat dat niet kon, omdat emails van mij aan RN niet via hotmail verzonden worden.

Ik heb trouwens ook geprobeerd om mijn beide emailadressen onzichtbaar te maken in mijn profiel, dat lukte wel met hotmail, maar niet met mijn zonnet-emailadres. OF ik zie het alleen en de anderen niet.......