Auteur Topic: Trivial Survivor, het verhaal  (gelezen 17755 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Trivial Survivor, het verhaal
« Gepost op: 17-10-2010, 16:45:21 »
In dit topic wordt het hele verhaal geplaatst zodra we van start gaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #1 Gepost op: 19-10-2010, 19:44:45 »
Daar staan ze dan, 18 weldoorvoede, gedreven, gespannen en schone kandidaten, op een mooi strand ergens in Maleisië. Hoe zullen ze er over een paar weken uitzien? Een paar kilootjes minder, het haar vet en in de knoop, maar met een hoop ervaringen op zak? In ieder geval een paar kandidaten dan. Niet iedereen. Lang niet iedereen. Sommige van deze enthousiastelingen zullen binnen een paar dagen weer naar Nederland vliegen. Wie gaan de samensmelting wel halen?

Uit het woud komt een lange slanke dame aangelopen. Ze spreekt de groep toe: "Welkom kandidaten, bij Trivial Survivor. Jullie staan aan de start van een mooi avontuur. Binnen enkele weken zullen jullie veel beleven. Sommigen zullen hun principes overboord gooien, anderen gaan samenwerken met mensen waar ze tot vandaag alleen maar veel discussies voerden. En sommigen vallen snel af. Zorg dat je daar niet bij bent!

Voordat de strijd echt losbarst, moeten jullie eerst in kampen worden ingedeeld. Om die indeling te kunnen maken, krijgen jullie van mij een opdracht. Veel succes!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #2 Gepost op: 20-10-2010, 19:58:36 »
De kandidaten staan te popelen om de eerste opdracht te spelen. Swifty heeft nog maar amper de eerste vraag opgelezen, of er wordt massaal geantwoord. "Vaticaanstad" klinkt het in koor, maar ook "Monaco" wordt als antwoord gegeven door een Vlaams klinkende man en een Zeeuwse dame . "Vaticaanstad is juist" zegt Swifty, en ze gaat door met de volgende vraag. "Een appel" roept vrijwel iedereen, al is er iemand die in eerste instantie "doperwt" roept. Gelukkig herstelt hij zich snel en zegt ook hij "appel". "Dat klopt ook" zegt Swifty, en ze gaat door met de derde vraag. "Welke vier landen bezetten Duitsland na de Tweede Wereldoorlog?" Deze keer klinken er verschillende antwoorden, Frankrijk, Rusland, de USSR, de USA, Amerika, de VSA, Engeland, Groot-Brittanië, al die antwoorden worden goedgekeurd. Alleen het op z'n Brabants uitgesproken "Canada" wordt niet goedgekeurd. En ook het antwoord van degene die met Groningse tongval verbaasd zegt "vier landen? Moesten we vier landen noemen?" wordt afgekeurd.
De laatste drie vragen worden door iedereen in koor juist beantwoord.

Alles wordt naast elkaar gelegd, er wordt naar de timing gekeken en naar de antwoorden, en dan wordt de uitslag bekend gemaakt.

"Gefeliciteerd Mloesje, jij was de eerste die zes juiste antwoorden instuurde, dus jij gaat naar Kamp Noord. Daisy kwam er heel snel achteraan, zij gaat naar Kamp Zuid. De volgende was koekoe, naar Noord, en daarna volgde Jann, naar Zuid. D*N gaat naar Noord, en Vieffan vervolgens naar Zuid. De volgende die naar Noord gaat is Schulz, en -ELISE- mag zich bij haar vriendin voegen in Zuid.

Vervolgens kreeg ik achter elkaar de antwoorden binnen van de niet meer zo piepjonge dames Ycaris, Noord, ibung, Zuid dus niet bij jouw Belg, en Marlie, Noord. Dan de drie heren die niet direct bij de opdracht aanwezig waren, KD. naar Zuid, Molcrazy naar Noord en LdHmolletje naar Zuid.

Dat waren alle foutloze inzendingen. Van de mensen met 1 fout was reaver de snelste inzender, hij mag zich bij de andere Vlaamse mannen op Noord vervoegen. Dolfie gaat naar Zuid, maud naar Noord en tot slot m@ri@nne naar Zuid.

Iedereen die naar Noord gaat, kan hier naar links gaan, de mensen voor Zuid moeten even dwars het bos doorsteken. Veel succes met het opbouwen van jullie kamp. Morgen aan het einde van de middag of in de vroege avond zie ik jullie hier weer voor de eerste Kamp-opdracht. Fijne nacht vannacht!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #3 Gepost op: 21-10-2010, 17:58:49 »
Na een enerverende eerste nacht, met bosbranden op beide eilanden, met dames die hard werken en mannen die pochen met hun meegebrachte spullen, staan de beide kampen klaar voor de eerste kampopdracht.

Eindelijk komt daar Swifty aangelopen. Maar ze is niet alleen. "Kijk!" roept een Hagenees met licht Twents accent, "Astrid Joosten is erbij!" Opgewonden praten alle kandidaten door elkaar. Wat zou Astrid Joosten hier nu komen doen?

"Hallo kandidaten, welkom bij jullie eerste groepsopdracht" zegt Swifty. "Ik zal deze opdracht niet alleen doen, ik heb een medepresentator deze keer. Met trots presenteer ik jullie Astrid Joosten!"

"Hallo kandidaten. Het was een lange reis, maar ik ben blij en trots dat ik een stukje Trivial Survivor mag meemaken. Ik ga vandaag met jullie het eerste spel spelen, Twee voor Twaalf.
Denk erom, degene die wint krijgt een groene punt, en uit zijn of haar kamp hoeft er niemand weggestemd te worden bij de eerste Eilandraad. Veel succes!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #4 Gepost op: 22-10-2010, 16:05:19 »
Astrid Joosten leest de vragen voor, en de deelnemers beginnen direct met puzzelen. Sommigen gaan in overleg, anderen proberen het eerst zelf te doen. Een paar vragen lijken nogal misleidend te zijn. Direct de eerste vraag bijvoorbeeld al, een Amerikaanse acteursfamilie. De meeste kandidaten denken aan de familie Sheen, maar er wordt toch echt de familie Arquette bedoeld.
Ook de sintelbaan kent meerdere oplossingen. Zou er atletiekbaan of gravelbaan mee bedoeld worden? Een atletiekbaan kan ook uit een andere ondergrond bestaan...
De Australische Emoe en de stad Betlehem worden (na het herstellen van een foutje door Swifty  ::schaam:: ) unaniem gevonden.

De cryptische vragen geven voor sommigen wat meer hoofdbrekens. Is een ij nu 1 of 2 letters? In een cryptogram wordt dat altijd in 1 vakje ingevuld, dus hij telt voor 1 letter. De oplossingen van de cryptische vragen zijn dus sportwagen en smeerpijp.

Aardrijkskunde dan. De eerste republiek in Afrika. De dames in Zuid denken in eerste instantie aan Congo, de Vlaamse heren houden het op Ethiopië. Maar dan komen er ineens anderen met het juiste antwoord. Liberia moet dat dus zijn. De amazone wordt goed gekend als grootste regenwoud.

Een netboeter of nettenboeter is een oud beroep, wat toch nog wel bestaat en ook door de deelnemers wel gekend wordt.
Van geheime legers is niet iedereen op de hoogte. Charles de Gaulle was een Franse president, dus het geheime leger dat aanslagen op hem pleegde moet iets met Frankrijk hebben gehad. Al Qaida is fout, en Front de Liberation Nationale zat in de buurt maar is ook niet goed. Het gaat om de OAS, Organisation de l'Armée Secrète. De meeste kandidaten hebben dat wel gevonden.

Tot slot een Nederlandse en een Vlaamse vraag. De Nederlandse  actrice is natuurlijk Loes Luca (Milieu? Milieu? Ik kom uit een voortreffelijk milieu!) die misschien wel wat lijkt op Carry Tefsen maar toch een andere persoon is. De Vlaamse stripheld die gezocht werd was Jommeke.

Al snel komt er een blonde dame met haar antwoorden naar de jurytafel. Astrid en Swifty buigen zich over de oplossing, maar zien nog geen eindantwoord. "Dat stuur ik later in" belooft m@ri@nne, maar daar komt ze op terug. Eerst wil ze nog weten of ze meerdere keren een oplossing mag insturen. Maar helaas, de spelregels zijn duidelijk, per kandidaat maar 1 inzending. Dat wat je hebt ingestuurd, staat, voor het eindantwoord heb je nog wel een kans zegt Swifty streng.

Het wordt langzamerhand donker, de kandidaten beginnen te gapen en de letters gaan ze duizelen. Alleen reaver en Ycaris gaan nog lang door, de rest gaat er eerst nog eens over slapen. Of brengt ibung de nachtelijke uurtjes in haar eentje door, om tegen de ochtend, voordat die ene Belg wakker wordt, haar oplossing in te sturen? Koekoe kijkt er 's ochtends nog eens fris en fruitig tegen aan en stuurt kort na ibung zijn oplossing.

Swifty doet een mededeling aan alle kandidaten: nog niemand heeft het compleet juist!

De mensen die nog niet ingezonden hebben gaan vlot weer aan de slag, en er wordt nu nog meer overleg gepleegd. LdHmolletje komt dichtbij, maar is in tijdnood, en stuurt alleen de tussenantwoorden in. Hij heeft de meeste juiste antwoorden tot nu toe, maar geen eindoplossing, want de letter van de actrice is fout.

-ELISE- denkt het licht gezien te hebben. Al stuurt ze wel een beetje een raar woord op, bontlaarjes? m@ri@nne had nog een kans op een eindantwoord, en stuurt voor het gemak ook maar even wat andere tussenantwoorden op dan ze eerder deed. Met een foute actrice komt zij op bontlaarsjes, ongeveer het woord wat -ELISE- ook wel bedoeld zal hebben.

En dan ineens, vanuit het niets, komt er een juiste oplossing binnen. "Wel een vreemd woord hoor" zegt de inzender, "maar het zal toch wel de oplossing zijn: LONGBLAASJES."

Acuut springt Swifty op en legt ze het spel stil. "Ik heb een juiste oplossing ontvangen!" roept ze uit.
Astrid Joosten controleert alle antwoorden nog een keer, en komt dan inderdaad tot de conclusie dat de winnaar bekend is. "Gefeliciteerd KD., goed gepuzzeld" zegt ze, en ze geeft de bebrilde jongeman drie stevige zoenen. "Goh" zegt KD. "Poeh." En meer weet hij voorlopig niet uit te brengen.

Swifty feliciteert hem ook, en bedankt dan Astrid Joosten uitgebreid voor haar hulp bij deze opdracht. Ze vraagt nog even een handtekening voor haar verzameling, en laat Astrid dan met de woorden "goede reis terug" weer naar het vliegveld vertrekken.

Dan richt Swifty zich tot de groep spelers.
"Gefeliciteerd KD., jij hebt bij deze al een groene punt verdiend. En gefeliciteerd Kamp Zuid. Doordat KD. de juiste oplossing instuurde, heeft hij jullie allemaal de schande van het direct naar huis gezonden worden bespaard. Kamp Noord, dat betekent dat er van jullie iemand weggestemd moet worden. Op de Eilandraad maandagmiddag maak ik bekend wie er de rode en de groene punten kregen. Tot dan allemaal!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2010, 13:10:49 »
Maandagmiddag, tijd voor de Eilandraad. Een beetje zenuwachtig verzamelen de kandidaten van Kamp Noord zich. De stemmen zijn uitgebracht, er is nu niets meer aan te veranderen, het verdict is gevallen. Wie zal er naar huis moeten?
D*N giebelt, zal dat van de zenuwen zijn? Marlie snakt naar een sigaret, Schulz kijkt wantrouwig naar zijn kampgenoten, koekoe kijkt een beetje geniepig. Reaver lijkt vol zelfvertrouwen te zijn, maar is dat echt of is dat maar een houding?

De spanning is te snijden. Er zijn complotten gesmeed, maar wat voor complotten? Zouden de Vlamingen het tegen de anderen opnemen, of gaan de oudjes proberen om eerst de jonkies uit het spel te wippen? Misschien hebben de vier vrouwen wel een akkoord gesloten om de meerderheid van mannen ongedaan te maken...

Eindelijk komt Swifty aangelopen, met maar liefst drie urnen onder haar arm. "Pfff," zegt ze, "even bijkomen hoor, wat spannend allemaal. Eigenlijk is het lunchtijd voor mij, maar jullie waarderen het vast niet als ik hier nu eerst even mijn broodje kipfilet opeet?" Glimlachend kijkt ze naar de kandidaten, maar die grommen kwaad terug dat ze de stemmen willen horen.

"Ok, vooruit, laat ik dan maar direct beginnen. Eerst deze urn, dat is de urn van Kamp Zuid, die zo fantastisch de proef hadden gewonnen. Zuid heeft groene stemmen uitgebracht op jullie. De eerste groene stem is voor een Vlaming, namelijk voor molcrazy. De tweede groene stem gaat naar Schulz. koekoe krijgt de derde groene stem, de volgende is voor D*N. De vijfde groene stem gaat alweer naar Schulz. De zesde groene stem is voor D*N en de zevende weer voor Molcrazy. Ah, eindelijk dan eens een groene stem voor een vrouw, voor Ycaris. En de negende stem is voor D*N!"

D*N begint nu echt te lachen, drie groene stemmen maar liefst, wat kan er nu nog mis gaan voor hem? Ook Molcrazy en Schulz durven een beetje opgeluchter adem te halen, zij hebben alvast een mooie voorsprong van 2 groene stemmen te pakken.

"Zo, dan neem ik er nu de urn met groene stemmen van jullie voor Kamp Zuid bij. Dat is niet zo spannend deze ronde, dus ik ga er ook geen lang drama van maken. Er zijn 2 stemmen voor Dolfie, KD. en m@ri@nne. Daisy, Vieffan en -ELISE- hebben ieder 1 groene stem gekregen.

Voordat ik doorga met de urn met rode stemmen wil ik nog even dit zeggen: degene die er nu uitgestemd wordt, moet direct zijn spullen pakken en verlaat het eiland onmiddellijk. Er kan dus niet meer met degene worden gesproken over hoe de stemming is verlopen. Bij deze vraag ik jullie dan ook om als je het spel hebt moeten verlaten, niet meer aan anderen te vertellen wat je hebt gestemd en dergelijke. Je kunt gewoon geen contact meer opnemen met de andere kandidaten.

Tot slot pak ik dan de urn met rode stemmen. Deze urn is bepalend, de stemmen hierin wijzen uit wie van jullie al in de eerste ronde Trivial Survivor moet verlaten. De eerste rode stem is voor reaver. De tweede rode stem is ook voor reaver. De derde rode stem is voor koekoe.
De vierde rode stem is voor D*N. Dat betekent dat reaver nu op -2 staat, D*N, Molcrazy en Schulz op +2 en alle anderen op nul. Ik heb nog vijf rode stemmen in de urn zitten.

Ik ga de lijdensweg niet nog langer maken. Alle overige rode stemmen zijn voor reaver. Dat betekent dat reaver bijna unaniem naar huis gestemd wordt. Helaas reaver, pak je spullen, jij neemt direct het vliegtuig naar huis!

Aan de andere kandidaten, prettige dag en nacht verder op het eiland. Morgen rond deze tijd zie ik jullie terug voor het spelen van de volgende opdracht!"
« Laatst bewerkt op: 27-10-2010, 19:24:42 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #6 Gepost op: 26-10-2010, 12:49:46 »
Inmiddels is het een dag later, tijd voor de volgende opdracht.
Swifty komt deze keer ook weer niet alleen aangelopen. Ze is in gezelschap van een lange man met krullen. De spelers turen naar de man, ze vragen zich af wie het is, en wat voor opdracht het dus deze keer zal zijn. Dan springt ineens Dolfie op.  "Het is Frank Kramer!" zegt zij "van Eurosport!" "Eurosport?" herhaalt koekoe juichend, "dat wordt vast een sportquiz!" M@ri@nne hoopt met hem mee, maar vertrouwt het niet helemaal. Wat voor sportquiz heeft Frank Kramer dan ooit gepresenteerd?

'Welkom kandidaten, bij de volgende opdracht. Zoals jullie zien heb ik Frank Kramer meegenomen vandaag. We gaan dus het bekende spelletje Boggle spelen!' Een gekreun klinkt op. Geen sportquiz, maar Boggle!

Frank Kramer neemt het woord over. Hij legt de regels van het spel uit, en laat dan het speelveld zien. Wie van de kandidaten zal er de meeste woorden maken?

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #7 Gepost op: 29-10-2010, 21:22:47 »
Zodra Frank het spel heeft uitgelegd, gaan de kandidaten van Kamp Zuid ieder voor zich hard aan de gang. Kamp Noord gaat eerst met elkaar in overleg. Zij besluiten tot een samenwerking. Samen zie je vast meer dan alleen.

KD. is al snel klaar en levert heel vlot zijn lijstje in bij Frank Kramer. Frank stoot Marleen aan en ze smoezen even. Het blijkt dat KD. alle drie-letterwoorden is vergeten in te leveren! Het is een mooi lijstje wat hij inlevert, maar de winnaar zal hij er vast niet mee worden.

Alle andere kandidaten nemen veel langer de tijd. Het begin iedereen te duizelen. Ze slapen er een nachtje over, maar het is wel een onrustige nacht. Ycaris en Marlie gaan nog laat door, en Schulz, koekoe en Molcrazy vinden een uitgebreide lijst als ze 's ochtends wakker worden. Ze besluiten om de eer aan de dames te laten, die hebben er veel tijd in gestoken. D*N doet vanaf een afstandje eerst nog mee, maar haakt dan ook af. Mloesje laat deze ronde lopen. Uiteindelijk sturen maud en Ycaris ieder een lijstje in, en vooral de lijst van Ycaris is indrukwekkend.

In Kamp Zuid is ieder voor zich flink doorgegaan. Dolfie is na KD. de eerste die een lijstje stuurt, maar ook ibung, Jann, vieffan en Daisy leggen zich neer bij wat ze gevonden hebben en leveren hun lijstjes in. De deadline nadert, en daar komt LdHmolletje. Hij sleept een lange, lange, lange lijst met zich mee. Zeer tevreden legt hij de stapels papieren bij Frank en Swifty neer. "Zo, succes ermee!" zegt hij, en hij kan een glimlach niet onderdrukken.

De deadline is voorbij, en net als Swifty dat wil melden, komt m@ri@nne nog aangesnelt. Vooruit dan maar, denkt Swifty, en ze neemt deze lijst ook mee.

Frank Kramer trekt zich met Swifty terug om alle woorden te beoordelen. Ze worden tureluurs van het vergelijken van de lijsten, trekken hier en daar punten af en keuren andere woorden toch weer goed, en tellen dan alles op.
Als alles is verwerkt, dankt Swifty Frank voor zijn hulp, vraagt ze om een handtekening voor de uitslag en stuurt ze hem naar huis.
En dan komt Swifty eindelijk de uitslag bekend maken.

"Beste kandidaten. Het is heel indrukwekkend wat jullie hier hebben gepresteerd. Petje af voor alle lijsten die ik heb ontvangen. Zulke resultaten had ik niet verwacht, het is echt geweldig.
Op de tiende plaats is geëindigd: ibung, met 318 punten. Zij dacht een behoorlijke lijst ingeleverd te hebben, maar had er wel 5 woorden dubbel op staan, helaas.
KD. die zijn lijst wellicht iets te snel inleverde eindigde op de negende plaats, met 343 punten. Toch een behoorlijke score zonder 3-letterwoorden.
Daisy is achtste geworden 371 punten, Dolfie zevende met 424 punten en Jann zesde met 510 punten. Net in de top vijf eindigde Vieffan met 587 punten. Eigenlijk ietsje te laat ingeleverd (een volgende keer zie ik dat niet weer door de vingers!) eindigde m@ri@nne op vier met 591 punten.

Blijft over de top drie. Een eervolle vermelding voor maud, met 623 op de derde plaats geëindigd. Haar kampgenote Ycaris werd met 690 punten tweede. En met een verpletterende voorsprong heeft LdHmolletje deze opdracht gewonnen. Hij kreeg maar liefst 760 punten! Van harte gefeliciteerd LdHmolletje, en van harte gefeliciteerd Kamp Zuid!

Dat betekent dat Kamp Noord wederom iemand zal moeten wegstemmen. Jullie zie ik terug op de Eilandraad maandag. Iedereen krijgt tot maandag 12 uur de tijd om zijn of haar stem(men) uit te brengen!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #8 Gepost op: 1-11-2010, 18:56:02 »
Maandagavond, Eilandraad. Kamp Noord staat al uren vol zenuwen klaar. Kamp Zuid staat hen lachend te bekijken. Wie zal er van Kamp Noord moeten vertrekken, en wie komt er dan vanuit Kamp Zuid om hen te versterken?

Swifty komt aanlopen met de drie urnen. Ze ziet de rood aangelopen gezichten van Kamp Noord en begint zich te verexcuseren. "Hallo kandidaten. Sorry dat jullie zo lang geduld moesten hebben vandaag, maar ik had een vergadering waarbij ik een heerlijke lunch geserveerd kreeg, dus had ik rond 13 uur geen tijd om jullie de uitslag mede te delen. Daarna moest er nog gewerkt worden, en gedineerd, maar nu ben ik er dan eindelijk. Fijn he?" Er komt geen reactie, dus gaat ze maar snel door.

"Als eerste zal ik vandaag beginnen met de groene stemmen die Kamp Zuid aan Kamp Noord heeft gegeven vandaag. De eerste groene stem is voor Marlie en de tweede voor Ycaris. De volgende groene stem gaat naar Mloesje. Ook Schulz krijgt een groene stem. De vijfde groene stem gaat naar koekoe en de zesde naar maud. Vervolgens heb ik een groene stem voor Molcrazy, en nog één voor D*N. Goh, dat is grappig, iedereen heeft nu 1 groene stem he." Kamp Noord kan er niet echt om lachen. "Dat zijn er nog maar acht he, kom op Swifty, vertel de laatste stem ook even" dringt Molcrazy aan. "Ok, ok, de laatste groene stem dan, die is voor Mloesje. Zij krijgt als enige dus 2 groene stemmen deze ronde, alle anderen hebben er 1 gekregen.

Dan ga ik maar direct door met de rode stemmen van jullie zelf. De eerste rode stem is voor koekoe. De tweede rode stem is voor D*N. Dan heb ik nog een rode stem voor koekoe. De vierde rode stem gaat naar Molcrazy. De vijfde rode stem is wederom voor D*N. De zesde rode stem is voor Ycaris. Ik heb nog 2 rode stemmen over. De eennalaatste rode stem is voor D*N." "Oh nee," kreunt de lange magere slungel "dat zijn er drie, laat de laatste svp voor koekoe zijn." De West-Vlaming kijkt hem vernietigend aan. "Luister eens hoed johie, dit is je verdiende loon, moet je maar niet zo gyper rondvliehen tussen de kampen." "Mannen," grijpt Swifty haastig in "rustig graag, ik weet dat het spannend is dus ik wil het snel afronden, maar als jullie zo blijven bekvechten lukt dat niet. Zal ik de laatste rode stem maar mededelen?" Bedemmeld knikken koekoe en D*N dat ze door moet gaan. "De laatste rode stem gaat naar koekoe. Dat betekent dat D*N en koekoe deze ronde beiden 3 rode stemmen hebben gekregen en 1 groene stem. Een gelijke stand dus. Om te bepalen wie er af moet vallen kijk ik even naar de stemmen de vorige ronde.
In de vorige ronde had D*N maar liefst 3 groene stemmen gekregen en koekoe slechts 1. Beiden hadden toen 1 rode stem. Dat betekent voor vandaag dat koekoe helaas moet afvallen!"

Teleurgesteld pakt koekoe zijn spullen. Hij omhelst nog even snel de dames van zijn kamp en gaat dan weg, naar het vliegveld. "Helaas voor hem, maar zo is het spel, we zullen zonder onze grappenmaker verder moeten" zegt Swifty.

"Rest mij nu alleen nog om de groene stemmen van Kamp Noord aan Zuid bekend te maken, en om te vertellen wie er van Kamp gaat wisselen. De eerste groene stem is voor KD. De tweede en de derde groene stem gaan naar LdHmolletje. De vierde groene stem is weer voor KD. De vijfde groene stem gaat naar LdHmolletje. Het is duidelijk, Kamp Noord wil ook wel eens een opdracht winnen, ze gaan voor de winnaars. Wie van de twee zal het worden?
De volgende groene stem is voor -ELISE-. Ook ibung krijgt een groene stem deze ronde. De laatste stem dan tot slot. Die is voor m@ri@nne.
KD. had de vorige ronde 2 groene stemmen en een extra punt vanwege de winst, dat maakt in totaal 5. LdHmolletje heeft de vorige keer geen groene stemmen gekregen, nu wel 3 en 1 vanwege de puzzel. Dat maakt vier in totaal. KD. jij gaat dus Kamp Zuid verlaten. Pak je spullen en ga mee naar Kamp Noord!"

D*N omhelst opgelucht de nieuwkomer. Hij is blij dat hij deze ronde heeft overleefd, ook al was het nipt. Maar met deze puzzelkanjer in de gelederen zullen ze vast geen ronde meer verliezen, denkt D*N.

"Oh kandidaten, nog even dit. Over 24 uur zie ik jullie hier terug voor de volgende opdracht. Deze opdracht zal echt een groepsopdracht zijn. Tot morgen!" En met een zwaai neemt Swifty afscheid van de groep. Snel rent ze achter koekoe aan om hem te troosten met zijn vertrek. Want een beetje troost kan ze hem vast wel bieden.
« Laatst bewerkt op: 1-11-2010, 19:18:57 door Swifty, Reden: Met dank aan Daisy die me de juiste spelregels wees. »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #9 Gepost op: 2-11-2010, 19:07:36 »
Swifty staat op het strand te wachten als de kandidaten arriveren voor de volgende opdracht. Ze is alleen. Deze opdracht zou dus alles kunnen zijn, de kandidaten kunnen nog niet raden wat de opdracht wordt.

"Hallo spelers" verwelkomt Swifty de kandidaten. "Vandaag spelen we geen televisiequiz of een puzzel, nee, we gaan gewoon een simpele rebus oplossen. Let wel, het is een groepsopdracht. Veel succes!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #10 Gepost op: 3-11-2010, 08:16:36 »
Zodra de opdracht is geplaatst, steken de mensen van Kamp Noord de koppen bij elkaar. In Kamp Zuid is er eerst wat gedoe om iedereen in actie te krijgen. Er moet overlegd worden deze opdracht, en bij Kamp Zuid ontbreken er wat mensen.

Toch is het eerste stukje antwoord dat binnenkomt van Kamp Zuid. Direct daarna volgt van Kamp Noord hetzelfde stukje. Vervolgens stuurt Kamp Zuid het tweede stukje, en ook Kamp Noord.

Drie minuten later volgt de volgende van Kamp Noord. Helaas zonder het kamp te vermelden, maar vooruit. Dertien minuten later krijgt Swifty het vierde stukje binnen van Kamp Noord. Kamp Zuid was even stilgevallen, maar tegen 22 uur volgt dan ook van hen het derde stukje. Vervolgens stuurt Kamp Zuid een kampbericht rond, waar Swifty ook bij de ontvangers staat. Er wordt een verkeerd stukje gecommuniceerd! Gelukkig is de inzender wel scherp, en volgt toch het juiste vierde stukje van Kamp Zuid.

Wegens een bijzonder verlof was het op Kamp Noord even stilgevallen tot na 22 uur, maar dan stuurt dit kamp toch het vijfde stukje. Zes minuten later volgt het zesde stukje. Kamp Zuid is blijkbaar om 22 uur naar bed gegaan, daar volgt alleen maar stilte. Binnen een halve minuut na het zesde stukje stuurt Kamp Noord dan het zevende en laatste stukje. De zin is helemaal juist en in de goeie volgorde binnengekomen. Fantastisch gedaan Kamp Noord! Deze keer hoeven jullie niemand weg te sturen. En D*N is de gelukkige die het laatste stukje mocht insturen, hij krijgt een extra groene stem.

Kamp Zuid, jullie zie ik terug op de Eilandraad morgenavond!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #11 Gepost op: 4-11-2010, 17:58:51 »
Als Kamp Zuid op de Eilandraad aankomt zit Swifty al klaar met haar drie urnen. Zuid had zelf al snel gestemd, alsof ze zich al hadden voorbereid dat ze ook eens rode stemmen moesten uitbrengen.
Kamp Noord deed langer over het stemmen. Zou dat zijn omdat er overleg gepleegd moest worden?

"Hallo Kamp Zuid" begroet Swifty de kandidaten. "Voor het eerst een Eilandraad voor jullie, waarbij er iemand naar huis wordt gestuurd. Zijn jullie al zenuwachtig?" Er wordt instemmend geknikt. De kandidaten willen graag dat Swifty doorgaat.

"Ik zal eerst vertellen op wie van Kamp Noord jullie allemaal gestemd hebben. Er zijn groene stemmen gegeven aan 5 verschillende mensen. D*N kreeg één groene stem, net als Schulz en Molcrazy. Maud kreeg 2 groene stemmen en Ycaris kreeg er maar liefst drie van jullie.

Dan de rode stemmen, uitgebracht op eigen kampleden. Ik heb het vermoeden dat er onderling flink is overlegd. Er zijn drie dames die stemmen hebben gekregen. Twee dames daarvan waren niet online tijdens de laatste opdracht. Zou dat hun nu nekken?
De eerste rode stem is voor -ELISE_, en de tweede ook. De derde rode stem is voor ibung, net als de vierde. Vieffan krijgt de vijfde rode stem, en de zesde. De volgende rode stem is weer voor -ELISE-, en de laatste ook. Dat betekent dat -ElISE- deze ronde op -4 staat, en ibung en Vieffan allebei op -2.

We gaan kijken naar de groene stemmen van Kamp Noord. Zal -ELISE- door hen gered worden?
De eerste groene stem is voor Vieffan. De tweede is voor -ELISE- en de derde ook. -ELISE- en ibung staan dus allebei op -2 nu en Vieffan op -1. De volgende groene stem is voor m@ri@nne. De vijfde groene stem is voor Daisy. He, de zesde groene stem is voor een man zowaar, voor Jann namelijk. De zevende groene stem is voor Vieffan. Zij komt daarmee uit de gevarenzone.

De laatste stem is bepalend. Als die voor -ELISE- is, moet ibung naar huis, omdat -ELISE- in eerdere rondes meer groene stemmen had dan ibung. Als de laatste stem voor iemand anders is, zal -ELISE- naar huis moeten. En de laatste groene stem is voor... ibung! Gefeliciteerd, jij mag blijven.
En -ELISE-, helaas, voor jou is het spel over, jij moet naar huis!"

Geschrokken kijkt -ELISE- naar haar vriendin Vieffan. Hier had ze toch niet op gerekend. Zou haar afwezigheid tijdens de opdracht haar genekt hebben? Maar Vieffan, Daisy en LdHmolletje waren er ook niet.

In tranen nemen de vriendinnen afscheid. Daarna zwaait de langste van de twee naar de rest van het kamp, pakt ze haar rugtas en vertrekt ze naar het vliegveld, duimend dat Vieffan het nog lang gaat volhouden op het eiland.

"Dat valt niet mee he, als er iemand moet vertrekken. Morgenavond hebben jullie weer een kans op het winnen van immuniteit bij de volgende opdracht. Ik zie jullie dan!" En met een glimlach neemt Swifty afscheid van de groep. Wat zal de opdracht morgenavond weer brengen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #12 Gepost op: 5-11-2010, 17:33:46 »
In de vroege avond, de zon is nog niet eens helemaal onder, staan de kandidaten alweer klaar voor de volgende opdracht.
Swifty komt weer alleen aanlopen. Weer geen televisiequiz dus deze keer? De kandidaten vragen zich af wat er gaat komen, en hoe snel het antwoord gevonden gaat worden. Maar vooral: door welk kamp gaat het gevonden worden?

"Hallo kandidaten. Fijn dat jullie allemaal al zo klaar staan voor de opdracht. Ik heb deze keer geen idee of het lang zal duren of niet. Ik ben benieuwd naar de antwoorden die ik binnen ga krijgen. Veel succes!"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #13 Gepost op: 5-11-2010, 19:29:02 »
Zodra Swifty de opdracht bekend maakt, buigen de kandidaten zich erover. Er wordt direct gekreund en gesteund, en Swifty voelt zich al trots worden. "Mooi" denkt ze bij zichzelf, "ze vinden het moeilijk, dat was de bedoeling." Maar dan zegt ibung ineens dat ze het een makkie vindt. Hmm, ibung, dat zou kunnen, dat zij dit snel weet.

Dan wordt een eerste deelantwoord ingeleverd, door het jonkie van de groep. Hij benoemt alleen foto 4, en die benoemt hij goed. Maar het is nog geen compleet antwoord.
De volgende die zich aandient zit meer in de leeftijdscategorie van ibung. Maar het is een man, een wat oudere wijze man dus. En hij weet alle foto's stuk voor stuk goed te benoemen, met een uitleg erbij. Het vliegveld Changi, Sir Thmas Raffles die een handelskolonie stichtte in 1819, het beeld Merlion en Sellpan Ramathan de zesde en huidige president. Al deze elementen hebben duidelijk met Singapore te maken.

Swifty kan niet anders dan toegeven: binnen drie kwartier is deze opdracht tot een goed einde gebracht door Schulz. "Gefeliciteerd! Dat was sneller dan ik had verwacht. Goed gedaan!" zegt ze tegen hem. "En gefeliciteerd Kamp Noord, weer een overwinning voor jullie. Dat betekent dat Kamp Zuid iemand naar huis moet sturen, en iemand vanuit Kamp Noord over kan laten komen.

Ik zie Kamp Zuid op de Eilandraad zondagmiddag. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #14 Gepost op: 7-11-2010, 12:18:55 »
Zondag, rond 12 uur. Wat een rottijd eigenlijk voor een Eilandraad. De kandidaten wrijven zich de slaap nog uit de ogen, want het was laat vannacht. Beide eilanden moeten vandaag een kandidaat missen, en ze vragen zich af wie.

Swifty zit al fris en fruitig klaar met de drie urnen. Zij was al vroeg op, en heeft bezinningstijd genomen deze ochtend.
"Welkom kandidaten bij alweer de vierde eilandraad. Er wordt mooi op tijd gestemd door iedereen, dat is echt heel fijn, zo kan ik vlot door met dit spel. Bedankt daarvoor!

Ik begin vandaag met de stemmen die door Kamp Noord zijn uitgebracht. Kamp Noord had zeer snel de opdracht tot een goed einde gebracht, en daar waren ze, terecht, heel blij mee.
De eerste groene stem is voor Vieffan. De tweede groene stem ook. De derde groene stem is voor ibung. De volgende groene stem gaat naar m@ri@nne. Ook Daisy krijgt een groene stem. Dan heb ik weer twee groene stemmen voor Vieffan. En de laatste groene stem gaat naar ibung. Deze ronde staat het dus op plus vier voor Vieffan, plus twee voor ibung, plus één voor Daisy en m@ri@nne, en de anderen staan op nul.

Eens kijken waar de rode stemmen van Kamp Zuid naartoe gaan.
De eerste rode stem is voor Vieffan. De tweede rode stem is voor ibung. De derde rode stem gaat weer naar Vieffan. De vierde rode stem is wederom voor ibung. De vijfde rode stem is voor Vieffan en de zesde ook!

Het is spannend. De stand is op dit moment, met nog één rode stem te gaan, plus één voor Diasy en m@rianne en nul voor alle andere kandidaten. De laatste stem moet de doorslag geven. Het is erg spannend, alleen Daisy en m@rianne lijken enigszins veilig. Voor wie is de laatste rode stem? Voor iemand die tijdens de opdracht niet online was? Of gaat de stem naar iemand die er wel was maar niet tijdig het antwoord instuurde?
Helaas ibung, jij krijgt een derde rode stem, en jij zult dus naar huis moeten!"

Opgelucht halen alle andere kandidaten adem. Dit lag wel heel dicht bij elkaar, iedereen is door het oog van de naald gekropen. Ibung kijkt boos naar haar medekandidaten. Ze had zo haar best gedaan, maar zou ze nu dan toch vanwege haar leeftijd worden weggestemd? Zij kon er toch ook niets aan doen dat ze ietsje trager was? Snel slaat Dolfie een arm om ibung heen, ze fluistert haar wat in het oor, en de beide dames op leeftijd moeten zowaar even glimlachen. Met een innige omhelzing neemt ibung afscheid van Dolfie, en van de anderen. Ze pakt haar spullen en vertrekt, naar het vliegveld. Met een tussenstop in Singapore zal ze naar huis gaan.

"Jammer, maar zo is het spel" haalt Swifty de kandidaten weer bij de stemming. "Er zijn ook nog groene stemmen uitgebracht, op de kandidaten in Kamp Noord. Wie van hen zal zich hier op Zuid vervoegen? Wordt er een proevenwinnaar binnengehaald?
De eerste groene stem is voor Ycaris. De tweede is voor D*N en de derde voor Schulz, de beide spelers die de opdracht zo snel oplosten. De vierde groene stem dan, die gaat weer naar Ycaris. De volgende groene stem is voor Mloesje. Ook maud krijgt een groene stem. En de laatste groene stem gaat naar Ycaris.

Ik haal alle groene punten erbij die in het spel gewonnen en verkregen zijn. Schulz heeft met de laatste opdracht een groene punt verdiend, en staat daarmee op 6. D*N heeft nu zeven groene punten, en Ycaris heeft er acht. Dat betekent dat Ycaris haar spullen kan pakken en gaat verhuizen naar Kamp Zuid.

Fijne zondag verder kandidaten, en tot morgen. Ik zie jullie dan in de vroege avond voor de volgende opdracht. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #15 Gepost op: 8-11-2010, 17:44:07 »
Al vroeg in de avond, zoals beloofd, staat Swifty klaar voor de volgende opdracht. Ze is niet alleen. Vanuit de boten die hen naar de opdracht vervoeren kijken de kandidaten wie toch die man is die naast Swifty staat.
D*N heeft nog de jongste ogen, en hij roept het als eerste: "Dat is Dennis!" "Dennis, Dennis, de opgever Dennis?" vraagt Maud. "Ah, die zwakkeling," vult Marlie aan, "hij zat korter in het spel dan wij nu al bezig zijn, maar hij moest zonodig weer genieten van zijn muziek en het WK voetbal, de slapjanus!" Maar als ze uit de boot stapt vraagt Marlie direct aan hem "zeg Dennis, heb je misschien een sigaret voor me?"

In de andere boot springt een opgetogen Vieffan heen en weer. "Het is de mol Dennis, Dennis Weening, Elise, kom kijken! Aaah, ships, Elise is er niet meer, wat balen zeg, net nu de mol Dennis er is. Dennis, Dennis, hallo!" roept ze. Dennis negeert de mensen van Kamp Noord die nog steeds schimpen en dingen zeggen als opgever, slappe vent, en nog wat erger, en hij helpt Vieffan van haar boot. "Hallo meisje, wat een mooie roze jas heb jij aan. Volgens mij herken ik je nog van de fandag?"

"Dennis, Vieffan redt zichzelf, kom nou maar hier" roept Swifty hem tot de orde.
"Hallo kandidaten, welkom bij de vijfde opdracht. Zoals jullie zien heb ik weer hulp. Dennis Weening wou graag weer naar Maleisië komen, om over zijn trauma heen te stappen, en ik ben blij dat wij hem daarbij mogen helpen. Dennis, leg jij uit wat voor opdracht het vandaag is?"

"Hallo kandidaten. Allereerst wil ik jullie zeggen dat het knap is dat jullie hier nog zitten, al hebben jullie natuurlijk wel veel meer voedsel dan dat wij hadden, en je zit niet alleen, dat zou echt veel zwaarder zijn geweest. Eigenlijk is deze Expeditie maar een slap aftreksel van de echte Expeditie, maar vooruit.
De opdracht van vandaag is natuurlijk een muziekopdracht. Hoeveel van de liedjes herkennen jullie?"

Naar de opdracht
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #16 Gepost op: 10-11-2010, 19:28:13 »
Zodra Dennis de muziekjes laat horen, wordt er aan alle kanten gekreund. Vooral de laatste 5 liedjes, er is werkelijk niemand die die liedjes direct herkend. De eerste 5 nummers geven hier en daar nog wel wat herkenning, al roept de junior van de groep direct dat het allemaal van veel te ver voor zijn tijd was, dat zijn opa die liedjes misschien wel kent maar jongere mensen absoluut niet.

Vieffan laat zich niet teveel afleiden door Dennis en gaat vlot aan de slag. Al na anderhalf uur geeft zij haar eerste 7 antwoorden, binnen drie kwartier gevolgd door een achtste antwoord. Allemaal goed tot nu toe. Al 16 punten voor Vieffan dus.

Drie kwartier later staat Daisy op. Zij weet 9 liedjes zeker, en gaat nog nadenken of ze de tiende nog gaat vinden of niet. Dennis en Swifty kijken snel haar lijst na, en zien dat Daisy 18 punten heeft gescoord.

Nog een half uur later komt Marlie naar voren. Zij levert dezelfde antwoorden in als Daisy. Ook zij scoort dus 18 punten. Ze kan alleen nog winnen als ze het laatste liedje nog gaat vinden. Ook Dolfie geeft haar antwoorden, en ook zij scoort 18 punten.

Dan komt Vieffan met haar negende antwoord. Die is goed. Tien minuten later waagt zij als eerste de gok voor het liedje dat niemand tot nu toe heeft gevonden. Dit antwoord is fout. Vieffan scoort dus 18 punten, en als inzendtijdstip geldt het tijdstip waarop ze haar laatste antwoord stuurde. Voorlopig lijkt Daisy dus nog te winnen.
Dolfie stuurt het laatste antwoord, en dat is fout. Zij blijft dus staan op 18 punten, en staat nu na Vieffan, omdat ze haar laatste antwoord later instuurde.

De anderen slapen er eerst een nachtje over. De volgende ochtend is LdHmolletje de eerste die het probeert, hij vult 9 antwoorden in en wint daarmee 18 punten. Pas 's avonds meldt zich de volgende kandidaat, Mloesje. Zij heeft 10 antwoorden staan, maar heeft 1 liedje fout en scoort dus ook 18 punten. Kort daarop volgt KD. met 9 antwoorden, die allemaal goed zijn.

Na nog een nachtje slapen slaat D*N zijn slag. Ook hij stuurt eerst 9 antwoorden in en behaalt daarmee 18 punten. KD. waagt toch nog een gok voor het tiende liedje, dat is helaas wel fout.
Ook LdHmolletje gokt nog wat, en ook hij heeft niet het juiste antwoord.
Dan volgt m@ri@nne. Zij heeft dezelfde titel voor het ontbrekende liedje, maar heeft andere uitvoerders bedacht. Zowel titel als artiest zijn fout, dus ook m@ri@nne scoort 18 punten.
Ycaris vermoedt wel dat de anderen mis zitten en probeert het om te draaien. Maar ook zij heeft dat ene liedje niet goed.

De klok tikt door, er zijn nog maar een paar minuten te gaan. Maud geeft het nu pas op, ook zij heeft het laatste liedje niet gevonden. Schulz denkt een titel te gokken, in de hoop daar net een puntje meer mee te scoren. Maar helaas, die titel is fout. Op slag van de deadline waagt D*N toch nog een gok, maar helaas.

Swifty verkneukelt zich, geeft Dennis een high five en danst een vreugdedans, op de vrolijke tonen van Sjonnie en Anita. "Bloemeneiland in de zon!" roept ze uit, "dat jullie dat niet bedacht hebben, en het past nog wel zo mooi bij de omgeving waarin we hier verblijven!"

Met drie zoenen neemt Swifty afscheid van Dennis. Hij heeft het geweldig gedaan, ze is erg blij met zijn hulp. En dan wendt ze zich tot de groep.

"Van harte gefeliciteerd Daisy, jij hebt deze opdracht gewonnen! En van harte gefeliciteerd Kamp Zuid, jullie hoeven niet naar de Eilandraad.
Kamp Noord, jullie zie ik terug, vrijdagavond, op de Eilandraad. Tot dan!"
« Laatst bewerkt op: 10-11-2010, 21:24:29 door Swifty, Reden: typo\'s »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #17 Gepost op: 13-11-2010, 00:42:24 »
Vrijdagavond, 18 uur. Vol spanning zit Kamp Noord klaar voor de Eilandraad. Het was de vorige keren erg spannend, en vooral D*N is door het oog van de naald gekropen. Voor deze Eilandraad wordt dan ook weer gevreesd. Het duurt erg lang voordat Swifty komt opdagen, en dat wordt niet op prijs gesteld door de kandidaten. Marlie knauwt op haar nagels, maud stopt niet met praten en D*N vliegt hyper heen en weer.

Eindelijk komt Swifty, maar ze kijkt nogal donker. En ze heeft geen urnen bij zich! Wat zou er aan de hand zijn?
"Hallo kandidaten, welkom bij de Eilandraad. Fijn dat jullie er allemaal op tijd bij zijn. Dat kan ik helaas niet zeggen van Kamp Zuid. Er ontbreekt nog 1 stem, en ik wil die kandidaat vanavond nog de gelegenheid geven om haar stem uit te brengen. Jullie zullen dus nog een poos geduld moeten hebben.
Om de pijn te verzachten stel ik wel voor dat we samen met de kandidaten van Kamp Zuid die wel op tijd zijn, gezellig om het kampvuur gaan zitten, wat liedjes gaan zingen, en water drinken alsof het cocktails zijn."

Kamp Noord is erg teleurgesteld dat de Eilandraad nog even wordt uitgesteld. Maar een laatste gezellige avond met z'n allen, dat klinkt toch ook niet verkeerd. De mensen van Kamp Zuid die wel gestemd hebben, worden vriendelijk ontvangen, en er wordt samen geproost.
De liedjes die gezongen worden krijgen het nodige commentaar, en de kandidaten maken er een vrolijke avond van.

Toch wordt er ook gespeculeerd over wie er dan zo laat is met haar stem. Eigenlijk kan het er maar één zijn, Vieffan. LdHmolletje is er deze avond weliswaar ook niet bij, maar hij had al aangekondigd zich vandaag vroeg terug te trekken en pas morgen weer op te duiken. Van Vieffan heeft niemand de hele dag ook maar iets gezien.

Laat in de avond, als er niet meer gezongen wordt, en de waterige cocktails de neus uit komen, komt er in de verte een kleine jongedame aangerend. "Sorry, sorry, sorry! Ik ben het helemaal vergeten!" hijgt Vieffan. Snel brengt ze haar stem uit. Swifty spreekt haar nog wel even vermanend toe: "dit betekent een extra rode stem dame, bij de eerstvolgende Eilandraad van jouw kamp." "Ja, dat is erg jammer, maar ik vind het wel fijn dat ik toch nog mag stemmen nu" antwoord Vieffan.

Snel verzamelt Swifty haar urnen en stuurt ze iedereen van Kamp Zuid terug naar hun eigen eiland. Dan kan eindelijk de Eilandraad van Kamp Noord beginnen.

"Ik maak er geen lang verhaal van, we zijn allemaal moe en zat, en jullie moeten nog een goede nachtrust zien te krijgen voor de opdracht van morgen. Ik pak direct de urn met jullie groene stemmen erbij.
De eerste groene stem, door jullie uitgebracht aan Kamp Zuid, is voor Vieffan. Ook de tweede stem is voor haar. De derde groene stem is voor Daisy. Dolfie krijgt ook een groene stem, net als LdHmolletje. Dan zijn er nog twee stemmen over, die zijn allebei voor m@ri@nne.

Ik ga door met de groene stemmen van Kamp Zuid voor jullie. De eerste is voor Molcrazy. De tweede is voor Schulz en de derde voor maud. Dan krijgt D*N nog een groene stem, en de vijfde groene stem is voor Mloesje. De laatste 2 stemmen zijn dan voor KD.

Tot slot, de urn waar het om gaat, die met de rode stemmen. Er is één rode stem voor KD. Ook Mloesje krijgt een rode stem, net als D*N. Dan zijn er nog 4 stemmen over, en die vier rode stemmen zijn allemaal voor Molcrazy. Helaas Molcrazy, jij moet het spel verlaten. Pak je spullen en neem afscheid!

Voor iedereen die nog in het spel zit, morgenavond zie ik jullie bij de volgende opdracht. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #18 Gepost op: 13-11-2010, 19:48:24 »
Na een nachtelijke Eilandraad, hebben de kandidaten lang uitgeslapen. De rest van de dag hebben ze lamlendig doorgebracht, hun energie besparend voor de opdracht van deze avond.
Swifty wacht de kandidaten alleen op. Ze heeft iets vast, waar de kandidaten vanuit de verte al naar turen. Als ze dichterbij komen, zien ze het. De jongste, met de beste ogen, roept het als eerste: "een krant! Ze heeft een krant bij zich. Zou het een nieuwsquiz zijn?" vraagt D*N. "Maar wij zitten nu al zo lang op het eiland, we weten niets van de actualiteiten!" roept Ycaris vertwijfeld uit, terwijl haar neusapen om haar aandacht vragen.

"Hallo kandidaten, welkom bij de volgende opdracht. Omdat jullie nu al vier weken hier op de eilanden zitten, van de wereld afgesneden, heb ik maar eens een krant voor jullie meegebracht. Zijn jullie geïnteresseerd in het nieuws?" "Ja natuurlijk" zegt de oudste man, "ik ben zeer geïnteresseerd. En staat er toevallig een Charlie Brown & Snoopy strip in?" "Is het schaatsseizoen al begonnen?" vraagt Dolfie, "hoe gaat het met Sven Kramer?"

"Sven Kramer schaatst nog niet zo snel, hij heeft een trainingsachterstand" zegt Swifty. "Zijn er hier nog Feyenoordfans? Ja, LdHmolletje geloof ik he? Nou, je mist niet veel hoor, van Feyenoord dit seizoen tot nu toe. Willen jullie nog het weer weten? Het is stormachtig en nat in Nederland, maar niet zo koud. Wisten jullie al dat er een nieuwe regering is? VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV. Maar de PVV heeft het even moeilijk, één van de kamerleden is niet van onbesproken gedrag. Het CBS maakte vandaag bekend dat de Nederlandse economie het laatste kwartaal is gekrompen.

Genoeg ellende dus, in deze krant. Ik blader gelijk maar even door naar de pagina die ik aan jullie wil geven, de puzzelpagina. Omdat het een zaterdagkrant is, zijn de puzzels niet gemakkelijk. Er staat een supersudoku in, een fijne crypto, en het schaakvraagstuk is deze keer ingezonden door een lezer, de heer D uit M. Interessant he? Zullen we maar naar de opdracht gaan? Veel succes!"

Naar de opdracht
« Laatst bewerkt op: 13-11-2010, 20:45:22 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trivial Survivor, het verhaal
« Reactie #19 Gepost op: 15-11-2010, 19:32:05 »
Zodra de opdrachten getoond worden, gaan de kandidaten aan de slag. Er zitten fervente puzzelaars bij, die zich direct op de crypto en de supersudoku storten. D*N stuurt als eerste iets in, ieder blokje van de sudoku apart, maar er gaat iets mis bij hem, merkt hij als hij bij zijn laatste blokken aankomt.
Dolfie stuurt al snel een juiste crypto-oplossing. De sudoku duurt echter nog even bij haar.

In Kamp Noord heeft iemand de crypto opgelost. Achter elkaar sturen Mloesje, KD en Marlie hun antwoorden in, en achter elkaar maken ze dezelfde fout. Tussendoor stuurt m@ri@nne haar crypto-oplossing, en die is wel goed. Ook de sudoku weet ze op te lossen. Zij is de eerste die 2 puzzels juist instuurt.

De schaakopdracht geeft nogal wat hoofdbrekens. Iedereen bijt zich erop stuk. Kamp Noord vraagt nog om een extra kans, die Swifty toestaat, aangezien ze toch de cryprto fout hebben. Pas op zondag ontdekt Schulz die fout, en stuurt hij als eerste van Kamp Noord wel een juiste crypto in. Maar helaas, niemand ziet de schaakopdracht.

Uiteindelijk heeft elk kamp 7 antwoorden ingestuurd. Geen daarvan was juist mbt de schaakopdracht. Swifty blaast de opdracht af en kijkt alles nog eens goed na.
Ze kan maar één conclusie trekken: de blonde Groningse heeft het deze keer als beste gedaan. "Gefeliciteerd m@ri@nne, jij had als eerste 2 juiste oplossingen ingezonden, jij hebt heel terecht deze opdracht gewonnen! En gefeliciteerd Kamp Zuid, jullie hoeven weer niet naar de Eilandraad.

Kamp Noord, ik zie jullie woensdagavond bij de Eilandraad. Tot dan!"
Keep calm and eat chocolates!