Auteur Topic: De Pelgrimscode  (gelezen 8428 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
De Pelgrimscode
« Gepost op: 9-11-2010, 21:50:40 »
Ik zag net op tv een reclame voor dit reality-programma, dat komende donderdag begint.
(als er al een topic over bestond, heb ik dat over het hoofd gezien!)

Lijkt me best een leuk programma! Helaas wordt het tegelijk met ER uitgezonden, maar ik ga het wel opnemen.

Informatie:
In het nieuwe EO-programma De Pelgrimscode gaan tien bekende Nederlanders in het Midden-Oosten op jacht naar een mysterieuze pelgrimsschat. Hun zoektocht voert door woestijnen, middeleeuwse forten en ondergrondse steden.
 
De Pelgrimscode wordt gepresenteerd door Marion Lutke en Manuel Venderbos en is vanaf 11 november te volgen op Nederland 1.

Pelgrimschat
In het programma gaan John de Wolf, Geert Hoes, Sandra Reemer, Sonja Silva, Reinier van den Berg, Lucia Rijker, Dirk Taat, Esmaa Alariachi, Melody Klaver en Henk Schiffmacher tijdens een spectaculaire tocht door het Midden-Oosten de strijd aan met elkaar om de pelgrimschat ter waarde van € 15.000 te bemachtigen. Dit bedrag is bestemd voor 'het goede doel' van de bekende Nederlander die wint.

Spannend
Dit programma is Marion Lutke op het lijf geschreven: 'Ik hou erg veel van reizen en deze trektocht voert natuurlijk door het heilige land, waar zich een belangrijk deel van de geschiedenis heeft afgespeeld. De Pelgrimscode is een spannend entertainmentprogramma. Tegelijkertijd willen we door de uitzendingen heen iets laten zien van Gods plan met deze wereld. Zo ontstaan er binnen de gemêleerde groep van christenen en niet-christenen regelmatig interessante gesprekken over de zin en het doel van dit leven.'

Zware ontberingen
Dat het vinden van de schat niet gemakkelijk is, blijkt uit de zware ontberingen, moeilijke opdrachten en vele hitte waarmee de BN'ers te maken krijgen. Marion: 'Het is een erg vermoeiende reis en tegelijkertijd een afvalrace. Dat trekt een zware wissel op de deelnemers en leidt soms tot bijzondere en onverwachte gebeurtenissen'.

De Pelgrimscode, vanaf donderdag 11 november, 20.30 uur, Nederland 1.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #1 Gepost op: 9-11-2010, 21:51:26 »
DE PELGRIMSCODE 1

11 november 2010, Nederland 1, 20.30 uur

Turkije, Istanbul- Hier start de loodzware maar spectaculaire pelgrimstocht van tien bekende Nederlanders. In deze eerste aflevering gaan de moderne pelgrims in een razend en uitputtend tempo kriskras door de stad die eeuwenlang bekend stond als Constantinopel. Het doel is om zoveel mogelijk aanwijzingen te verdienen om de locatie van de schat te kunnen vinden. En de code die schatkist opent te kunnen ontcijferen. Maar niet iedereen haalt de finale. Voor één pelgrim eindigt de reis waar hij begon, in Istanbul. Presentatie: Manuel Venderbos.

DE PELGRIMSCODE 2

18 november 2010, Nederland 1, 20.30 uur

De 9 overgebleven bekende Nederlanders trekken in de voetsporen van de middeleeuwse pelgrims door naar de Turkse streek Cappadocië. In dit indrukwekkende landschap hielden zich in de Romeinse tijd ruim twintigduizend christenen schuil in ondergrondse steden. De bekende Nederlanders gaan in dit gebied de strijd met elkaar en zichzelf aan. Wie begrijpt er al iets van de ingewikkelde Pelgrimscode? En wie moet er na het uitvoeren van loodzware opdrachten naar huis? Presentatie: Manuel Venderbos.

DE PELGRIMSCODE 3

25 november 2010, Nederland 1, 20.30 uur

De derde etappe van de pelgrimstocht van de bekende Nederlanders brengt hen naar Antakya (of Antiochië) aan de Turks - Syrische grens. Hier in de stad die zo belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van het christendom, voeren de 8 overgebleven pelgrims complexe en zeer zware opdrachten uit. Het doel is om aanwijzingen te winnen die hen helpen om de pelgrimscode te kraken. Eén van hen zal echter de grens naar Syrië niet mogen passeren. Voor die pelgrim eindigt de tocht op het centrale plein van de stad. Presentatie: Manuel Venderbos.

DE PELGRIMSCODE 4

2 december 2010, Nederland 1, 20.30 uur

In de vierde aflevering van De Pelgrimscode zijn de 7 overgebleven pelgrims de grens overgetrokken naar Syrië. In dit nieuwe land worden zij opgewacht door een nieuwe gastheer. Hun avontuur gaat verder in één van de oudste steden ter wereld; Aleppo. Een stad die zijn naam te danken heeft aan verhaal waarin aartsvader Abraham zijn koeien melkt. Ook onze pelgrims krijgen te maken met koeien... Presentatie: Kefah Allush.

DE PELGRIMSCODE 5

9 december 2010, Nederland 1, 20.30 uur

De vijfde etappe van de Pelgrimscode leidt de 6 overgebleven pelgrims naar de kust van Syrië, om precies te zijn naar Tartus. Op een klein eilandje begint een missie die hen geheel onderdompelt in de sferen van de kruisridders. Zo worden onder andere hun vaardigheden als ridders getest in het grootste kruisvaardersfort ter wereld. En dat wordt één deelnemer fataal. Die mag niet verder en gaat direct terug naar Nederland. Presentatie: Kefah Allush.



DE PELGRIMSCODE 6

16 december 2010, Nederland 1, 20.30 uur

De groep pelgrims bestaat nog uit vijf bekende Nederlanders. Zij zijn inmiddels aangekomen in de bruisemde hoofdstad van Syrië; het eeuwenoude Damascus. Ze worden kris-kras door de drukke soek gejaagd, belanden in een diepe kloof, maken kennis met het Aramees en gaan de strijd aan met schapen! En aan het eind van de uitzending vertrekt één van hen terug naar huis. Presentatie: Kefah Allush.

DE PELGRIMSCODE 7

23 november 2010, Nederland 1, 20.30 uur

De bekende pelgrims hebben het Heilige Land bereikt, waar ze worden opgewacht door een gastvrouw. In de ondergrondse tunnels Akko, waar de kruisridders ontsnapten aan de oprukkende moslimleger. Aan het Meer van Galilea waar Jezus veel tijd doorbracht en in een mysterieuze grot waar een ogenschijnlijk eenvoudige opdracht hen tot wanhoop drijft. Welke 2 BN'rs gaan door de finale? Presentatie: Marion Lutke.

DE PELGRIMSCODE 8: DE FINALE

30 december 2010, Nederland 1, 20.30 uur

In de heilige stad Jeruzalem vindt de zinderende finale plaats van een strijd die weken geleden begon in Istanbul. Na een uitputtende tocht van meer dan 2000 km en het uitvoeren van talloze opdrachten op spectaculaire locaties in 3 verschillende landen, zijn er nog twee pelgrims over. Zij gaan het gevecht met elkaar aan in de eeuwenoude binnenstad van Jeruzalem. Wie vindt als eerste de schat? Wie heeft de code om de kist te openen? En wie wordt de uiteindelijke winnaar van De Pelgrimscode 2010? Presentatie: Marion Lutke.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #2 Gepost op: 9-11-2010, 21:54:01 »
Aflevering 1, 2, 4 en 6 spelen zich in ieder geval af in gebieden waar ik op vakantie ben geweest. Prachtige gebieden, die zich fantastisch lenen voor zo'n programma. :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #3 Gepost op: 9-11-2010, 21:55:02 »
Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een subboard over de Pelgrimscode.... ::bravo::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #4 Gepost op: 9-11-2010, 21:59:02 »
Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een subboard over de Pelgrimscode.... ::bravo::

Super!  ::bravo::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #5 Gepost op: 10-11-2010, 09:09:23 »
Lijkt me een leuk progamma!
Kan je het ergens op internet terug  zien als uitzending gemist? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #6 Gepost op: 10-11-2010, 10:59:28 »
Aangezien ik morgen niet kan kijken, heb ik mijn video voor dit programma ingesteld! Het lijkt mij ook een leuk prgramma, dat als een mooie opwarmer voor Wie is de Mol kan worden gezien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #7 Gepost op: 10-11-2010, 12:24:48 »
Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan een subboard over de Pelgrimscode.... ::bravo::

het is klaar

http://208.116.50.174/forum/index.php?board=164.0
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #8 Gepost op: 10-11-2010, 16:12:47 »
Lijkt me een leuk progamma!
Kan je het ergens op internet terug  zien als uitzending gemist? :P

Het is van de publieke omroep, dus het zal wel op uitzendinggemist.nl komen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #9 Gepost op: 2-09-2011, 12:41:20 »
http://www.mediacourant.nl/?p=112846

eerste deelnemer nieuwe seizoen bekend!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: De Pelgrimscode
« Reactie #10 Gepost op: 2-09-2011, 12:45:59 »
http://www.mediacourant.nl/?p=112846

eerste deelnemer nieuwe seizoen bekend!

Klopt! En hierover praten kan in dit speciale board. Hier gaat een slotje op :)!
The sun came up and reality set in.