Auteur Topic: Alle biechten!  (gelezen 36868 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #20 Gepost op: 21-12-2010, 15:18:03 »
Er is veel gebeurt de afgelopen tijd dus tijd voor een prive biecht:

Beste biechtstoel,

Poe wat een week....
Ook een zeer heftige week.
Maar liefst drie kandidaten die het spel moeten verlaten.
Waaronder bondgenoot elise!
Er zijn toch wat mensen uit de school geklapt!
ldHmolletje heeft niet op ibung gestemd maar op elise en Ycaris heeft haar groene stem ook zeker niet aan elise gegeven.
Daarintegen had ik wel een groene stem voor haar geregeld in ruil.
Daardoor worden we nu toch wat wantrouwig.
Staan wij er eigenlijk nog wel zo goed voor?
De opdracht was natuurlijk geniaal.
Ondanks dat schulz heeft gewonnen krijg ik ook de nodige faam voor mijn inzet.
Altijd handig.
Volgende stemming gaat weer close worden.
Ik verwacht dat bondgenoot Vieffan stemmen gaat krijgen.
om dat tegen te gaan kunnen we haar vier groene stemmen geven.
Maar eerst kijken voor wie marianne gaat.
Als zij voor iemand anders gaat hebben we er één minder nodig.
Wat ook geniaal is: MC benaderd mij.
Nadat ze hun eigen leider reaver eruit gestemd hebben, nieuwe leider Koekoe weg is en hun plan om het M-complot te vormen mislukt is, zijn ze vast zo wanhopig dat ze hun vijand om hulp vragen. >:D
Ik speel dit spelletje graag mee ;D.
Maar als het erop aan komt stem ik MC er lekker uit :P.
Eerst even Ycaris zwart maken zodat haar groene stemmen niets waard zullen zijn.
En als wij gaan stemmen Ycaris inlichten over de stemmen die ze krijgt en dan samen MC wegstemmen! >:D
Oh wat slecht jah weer van mij....
Ik hoop alleen dat ik niet naar zuid hoef!
Zit hier net veilig op noord.

D*N ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #21 Gepost op: 21-12-2010, 15:19:27 »
Hey Swifty,

mijn groene stem voor kamp Noord gaat Mloesje.

Mijn rode stem voor kamp Zuid gaat naar ibung. Een geweldig teamlid, maar in dit spel is het 'Alles is voor Bassie'.

Groetjes Jan

en deze stem was er net 1 teveel voor ibung...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #22 Gepost op: 21-12-2010, 15:19:52 »
Vieffan was namelijk gered door Kamp Noord

hoi Biechtstoel  ::zwaai::

Hoewel ik heel blij ben dat ik nog in het spel zit was dit misschien niet de beste zet. Dat ik gered werd door zoveel stemmen heeft wat frictie veroorzaakt. Dolfie is er niet blij mee, maar ja. zij gingen allemaal op mij dus vind je het gek dat ik ga lobby'en.
Als het goed is hebben we Ycaris aan onze kant, maar twijfel er aan. Ze wil weten wie er allemaal bij ons horen en dat vind ik riskant om direct te vertellen. Straks lult ze het allemaal door en dan ben ik alsnog de lul. Komende week wordt spannend, als wij verliezen en het lukt om Dolfie of Daisy eruit te stemmen dan zit ik wel goed. Samensmelting is pas later aan de orde, eerst maar eens door deze fase heen komen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #23 Gepost op: 21-12-2010, 15:20:20 »
D*N denkt nog steeds dat hij degene is die aan de touwtjes trekt ::)

biecht biecht!
Hallo biechtstoel!,

Ibung eruit! wie had dat nou verwacht ::).
Nou ehm.... waarschijnlijk ik ::). >:D
Het plan is helemaal geslaagd.
We hebben Vieffan gered!
Dolfie begint nu wel iets door te krijgen.
Ons complot is al een tijdje geheim gebleven maar ja 4 groene stemmen op Vieffan valt natuurlijk wel op. ::rofl::.
Op kamp noord is het lachen geblazen.
Ik heb er eigenhandig voor gezorgt dat Ycaris naar zuid gaat.
Mc wou namelijk Ycaris eruit hebben.
En nu kijkt MC weer wanhopig in het rond om een nieuw plan te maken ::rofl::, geweldig lachwekkend!
Hij stelt nu voor met de vier mannen een complot te beginnen.
Schulz ziet er helemaal niets in.
Ik laat het dus even lekker in het midden liggen en als we moeten stemmen zal MC er alsnog uit gaan! >:D.
Maar eerst Ycaris aan het complot ldH,vieffan, Jann proberen toe te voegen.
Het zal niet gemakkelijk worden maar ik heb er vertrouwen in.
Je kan altijd nog gaan chanteren >:D.
Nou ik ben nu wel gemeen genoeg geweest dus laat ik maar over de opdracht beginnen.
Heb zo'n zin in de volgende opdracht! ::tandpastasmiley::

 ::zwaai:: D*N


een leuke aanvulling:

Ik noem deze stemming de wraak van elise :P.
Eerst de vriendin van Vieffan weg, dus we nemen wraak en halen Dolfie's vriendin weg  ::hypocriet::.

Ibung zegt in haar biecht dat ze de lijntjes niet kan volgen.
Zal ik dat even voor haar uitleggen dan? ::rofl::
Okee hier beginnen we:

Vieffan, ldHmolletje en Jann hebben een complot.
Ldhmolletje heeft weer contact met mij en KD.
Vieffan, ik en KD hebben een finalecomplot.
Vieffan heeft een verbond met schulz die dat eerst had met elise.
schulz heeft weer contact met mij en KD.
KD heeft mloesje als bondgenoot.
Molcrazy en maud hadden een verbond met reaver en Koekoe maar dat werkte niet helemaal.
Koekoe besloot de leider(reaver) van zijn troon te stoten.
Toen werkte wij Koekoe eruit en bleven deze twee over.
Molcrazy heeft natuurlijk een verbond met zijn vriendin Daisy.
Daisy zit weer bij de oude dames in complot dolfie, ibung en marianne.
Marianne heeft weer contact met mij >:D.
En ik heb ook weer contact met marlie.
En sinds kort heb ik zelfs contact met mijn vijand Molcrazy.

Jah, als je de lijntjes niet kan volgen,kan het slecht met je aflopen ::rofl::.
Geen wraak voor ibung want ze zal hier pas na de finale achter komen ::hypocriet::

 ::zwaai::

haha ja, ik was zo tegen het complot van iwein/sergio.
Maarja er is ook al meerdere keren uitgewezen dat als ik niet in een complot had gezeten, dan had ik er nu al uitgelegen.
Het spel staat helemaal naar mijn hand, en dat is erg fijn ::trots::.
En jah niemand verwacht het van een anti complot iemand ::hypocriet::.
Hoop dat je een beetje hebt kunnen lachen om mijn biecht's.
Als ze na de finale bekend worden wil ik die reacties wel eens zien ::tandpastasmiley::.

 ::zwaai::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #24 Gepost op: 21-12-2010, 15:42:03 »
Toen kwam de muziekopdracht, en ja, daar had ik veel lol om, het voelde goed om jullie eens te slim af te zijn ;)
Noord verloor, en er moest iemand van hen weg...

He Marleen!

Bij deze mijn stemmen voor de eilandraad.

Mijn eerste rode stem gaat naar Molcrazy.
Mijn groene stem gaat naar LdHmolletje.


Motivatie bij mijn rode stem, die je na afloop van het spel op het forum kunt plaatsen.

Beste MC, mijn eerste rode stem gaat naar jou. Dat is een zuiver tactische stem. Wat die tactiek precies inhoudt, zal ik later nog uitgebreider uitleggen. We hebben in dit spel tot een dag geleden nog geen contact gehad, waardoor ik geen hoogte van je kon krijgen. Aangezien jij volgens mij goed ligt bij veel andere kandidaten, zoals Daisy, zie ik je als een geduchte tegenstander. Ik vreesde dat ik wel eens het doelwit zou kunnen worden van jou, Maud en Marlie, omdat ik met geen van jullie contact heb gehad gedurende dit spel.
Ik was dan ook compleet verrast toen je, de avond voor de deadline van het stemmen, mij  plotseling een PM stuurde om te overleggen over de rode stemmen. Eerlijk is eerlijk, dat bracht mij even aan het twijfelen over mijn stem op jou. Maar tegelijkertijd was jouw voorstel om Mloesje eruit te stemmen voor mij onacceptabel. Ik stem niet op Mloesje. Dat heb ik natuurlijk niet tegen jou gezegd, omdat je dan onraad zou ruiken...
Het is mij bekend dat jij hebt geprobeerd een M-complot te smeden met Mloesje, Maud en Marlie en daarnaast ook D*N hebt benaderd met het voorstel een 'mannencomplot' te smeden met hem, Schulz en mij. Bovendien ga ik ervan uit dat jij in ieder geval een afspraak hebt liggen met Daisy. Jij speelt het spelletje dus ook tactisch en zult mijn tactische stem dan hopelijk ook begrijpen...

Hoi Swifty,

Oeps, bijna vergeten te stemmen. Komt ie dan
Mijn groene stem gaat dit keer naar Mloesje. Zij heeft er nog niet zoveel en ik zie haar niet als bedreiging. Volgens die redenering zou Marlie hem moeten krijgen, maar ik heb al min of meer toegezegd Mloesje deze stem te gunnen. Bovendien heeft Marlie me een keer een rode stem gegeven  >:(

Succes met tellen en het maken van weer zo een mooi verhaal. Ik kijk er naar uit. Gelukkig zonder dat het dit keer al te spannend is voor mij persoonlijk.

Gegroet,
Ycaris


en zo moest Molcrazy vertrekken, achter elkaar werden de Vlaamse mannen van Kamp Noord weggestemd...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #25 Gepost op: 21-12-2010, 15:42:41 »
prive biecht nummero zoveel  ::rofl::...

Beste biechtstoel,

Ik vond de muziekkwis erg moeilijk.
Go_ahead die was ingevallen voor KD wou een plan maken om Vieffan te beschermen.
Hij stelde voor alle antwoorden van de opdracht doorte sturen naar Vieffan.
Ik had hier niet zo'n goed gevoel bij.
Ik ging ook echt voor de winst van kamp noord.
Maar okee kamp zuid was eerder.

ondertussen heb ik Ycaris steeds dichter bij het complot gebracht.
Nu is uiteindelijk de samenwerking tussen mij, Vieffan, Ycaris en schulz ontstaan.
Als belofte hebben we met zn vieren de samensmelting proberen te halen.

Een erg gezellige avond was dat voor de eilandraad!
Jammer dat Vieffan nu een extra rode stem krijgt.
En ze krijgt er al zoveel!

MC is eruit.
Tja.....Ik wist het natuurlijk.
Ik had heel gemeen een complot met MC.
We zouden voor mloesje gaan.
Ook KD ging hier in mee.
Uiteindelijk hebben we zoveel mogelijk mensen tegen MC opgezet zodat hij er nu uitligt!

Nu zijn er nog twee 'dissidenten' ( het klinkt wel politiek ::rofl::) over.
Maud en marlie.
Wie zal er als eerste gaan ::).
Nou ik heb zin in de volgende opdracht!

Toedels! ::bravo::

Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #26 Gepost op: 21-12-2010, 15:46:50 »
Toen volgde de puzzelopdracht, waarbij vooral de schaakopdracht zorgde voor verhitte gemoederen. Zuid won, en Noord moest weer rode stemmen uitdelen.

He Marleen,

Mijn rode stem gaat naar Marlie.

Mijn groene stem gaat naar LdHmolletje.

Motivatie bij mijn rode stem, die je achteraf openbaar kunt maken:

Beste Marlie, mijn rode stem gaat naar jou. Je hebt in het spel duidelijk je eigen weg gekozen en was niet van plan je te binden aan een complot. Daarmee was je een vermakelijke kandidate, vooral in je 'vete' met Ycaris. Maar doordat je het spel individualistisch en niet echt tactisch speelde, heb je nu ook geen groep kandidaten achter je staan...

Intussen heb ik al bijna 300 pm's gehad over trivial survivor  :-X en wordt inmiddels beetje gek  ::rofl::.
Iedereen heeft complotten met elkaar en niemand vertrouwt elkaar nog.
Niemand wil intussen nog liegen want wat zei je ook al weer tegen persoon nummer 1 en wat tegen nummer 2. Ik ben inmiddels ook in die fase aanbeland. Houd me deze stemming even een beetje op de achtergrond in de hoop dat alles straks weer beetje duidelijk wordt.
Heel zuid wil een zwakke in noord erin houden door groene stemmen te geven. Heel leuk, maar past niet helemaal in mijn plan. Heb niet zo veel gezegd en gewoon mijn 'eigen' dingetje gedaan.
Het wordt wel steeds lastiger allemaal, heb wel nog steeds het idee dat de meesten geen idee hebben wat er allemaal gebeurd. Ik weet niet alle lijntjes, maar ik denk dat veel mensen meerdere lijntjes hebben lopen die niks van elkaar (mogen) weten.
Zo heb ik lijntjes naar KD en D*N lopen, en daarnaast naar Jann, Schulz en Ycaris. Sommige weten van elkaar anderen weer niet. Is lastig om met iedereen goed contact te houden.
Jann mag er van mij binnenkort wel uit, hij is lastig te controleren. Maar krijg tenminste wel info, wat ook erg belangrijk is. Ik vraag me af of hij alleen contact met mij heeft of of hij net als ik nog een grote alliantie 'on the side' heeft. Denk eigenlijk het eerste, want telkens bij het stemmen lijken de anderen niet door te hebben wat wij doen. Ben dan ook wel voorzichtig met info uitdelen. Iedereen is op een 'need to know basis'.

Langzamerhand begin ik een beetje meer na te denken over de laatste drie. Daar wil ik inzitten met KD en D*N. Maar heb toch het idee dat als het erom spant die twee samen gaan. Switchen is denk ik te laat dus ik hoop maar dat ik nog goed contact op kan bouwen met KD. Zodat hij mij mee neemt. Neem hem denk ik ook het liefste mee naar de finale, of misschien toch liever D*N? Tegen wie zou ik het meeste kans maken? Dat is lastig :P. Nou dat allemaal is natuurlijk voor latere zorg.  ::)

De enige kandidaat die dit spel zelfstandig, zonder enige stemafspraak e.d. speelde, Marlie, werd nu het slachtoffer van de complotten van de anderen. Ze speelde het moedig, maar helaas, zonder afspraken kom je niet heel ver in Survivor...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #27 Gepost op: 21-12-2010, 15:47:06 »
Hallo biechtstoel,

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige biecht. Gelukkig mocht ik van de crew  :-* even terugkijken  ::gordijn:: wat ik de vorige keren ook al weer had gezegd. Dan hoef ik niets dubbel te vertellen.

Erg leuk was het om te zien hoe ik in mijn eerst biecht zeg dat ik D*N voor geen meter vertrouw  ;D. En ook bij mijn vorige biecht zei ik nog een keer dat ik D*N maar aan het lijntje houd, tot ik meer inzicht heb. Inmiddels hebben hij, Vieffan, Schulz en ik een pact gesloten dat we elkaar tot samensmelting zullen blijven steunen  ::bravo::. En dit keer geloof ik hem wel.

Het is best gezellig om met zijn vieren zo samen te spannen en te kijken wat de gevaren en mogelijkheden zijn en welke acties we moeten ondernemen. D*N en Schulz zitten nog steeds op Noord en ik zit nu bij Vieffan op Zuid. Deze spreiding is heel voordelig voor ons. Zo kregen Vieffan en ik bij de laatste eilandraad best wat info mee over wat Zuid wilde doen met de groene stemmen en dat hebben we natuurlijk netjes doorgebriefd  >:D. En ondertussen maar heel schijnheilig doen alsof ik buiten elke alliantie sta en niets weet  ::pinokkio:: . En omdat ik voor de tweede keer geen groene stemmen heb gekregen, denk ik dat iedereen het ook wel gelooft.

Regelmatig vraag ik me af of ik me hier nu schuldig over moet voelen en of mensen het me kwalijk zullen nemen. Maar van beide denk ik toch niet dat dat het geval is. Er zijn er meerdere die afspraken maken en mensen die iets anders doen dan ze zeggen. Bovendien zie ik het verschil niet tussen bijvoorbeeld gezamenlijk iemand wegstemmen en gezamenlijk een reddingsactie voor iemand op touw zetten, waardoor een ander moet vertrekken. Elke ronde moet er iemand weg, dat is niet anders, en ik wil het niet zijn. Wel hoop ik dat we zo vaak mogelijk zo kunnen stemmen dat degenen die het minst posten of het minst creatief posten, er uit vliegen. Maar tot nog toe is daar niet altijd even veel van terecht gekomen. En als M@ri@nne teveel een bedreiging vormt, zullen we ook proberen haar weg te krijgen. TS is net als het echte leven: hard en niet altijd eerlijk  ::hypocriet::.

Op beide eilanden samen zijn nu nog 12 deelnemers. Daarvan zal meer dan de helft de samensmelting halen!  ::cheerleader:: ::dans::

De opdrachten zijn tot nog toe erg leuk  ::ok::. Jammer dat ik vaak te laat aanhaak, waardoor bijvoorbeeld de sudoko en de crypto al helemaal opgelost waren, maar ik heb lekker mijn tanden in de schaakopdracht gezet (wat me doet herinneren dat ik nog een zet moet doen in het privépotje dat ik met Schulz speel). Helaas zonder resultaat. Maar achteraf heb ik een paar keer op het randje van de ontdekking gestaan.

Ehm, wat was de vorige opdracht ook al weer? Och, hoe kon ik het vergeten: de muziekopdracht! Was ook heel leuk. Alleen was ook daar alles al gevonden voor ik kon inhaken. Behalve fragment 6 dan. Ja, fragment 6.............. zucht.

Ik ben erg benieuwd naar de volgende. Ik hoop weer lekker moeilijk  ::vergroot::!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #28 Gepost op: 21-12-2010, 15:52:16 »
De volgende opdracht, That's the question, werd gewonnen door Noord. Na het vertrek van Molcrazy had Daisy me al dit geschreven:

Zeg, alle kandidaten ff op dat oude Survivor wijzen. Nou lig ik er ook binnen no-time uit. Bedankt hoor! :P ;)

Ik weet niet of de anderen gezien hadden dat Daisy de finale had gehaald in de versie van Survivor die Molcrazy had gewonnen...

De stemming wordt weer spannend, KD heeft alle scenario's uitgedacht en het lijkt erop dat in alle gevallen Daisy naar huis gaat. Als iedereen doet wat hij zegt :P.
Waarschijnlijk gaat Jann samen met Daisy en Dolfie stemmen. Ik had contact met hem maar ineens reageerde hij niet meer en ik hoorde hier en daar geruchten. Die vertrouwen we dus niet meer :P.
Ik hoorde ook dat het waarschijnlijk tussen Ycaris en mij gaat qua stemmen van de 'tegenpartij'. Ik heb dus Jann vertelt dat ik veel gevaar loop door de extra rode stem, hopelijk zien die anderen dat dan ook en stemmen ze mij. Dan weten we waar de rode stemmen vallen en kunnen we beter weten waar de groene stemmen heen moeten.
Mochten ze toch voor Ycaris gaan dan kunnen we haar redden met 1 groene stem. Ik heb er 3 nodig en we hebben (als het goed is) 4 groene stemmen tot onze beschikking. Ik heb er best wel vertrouwen in.

Wat me opvalt is dat er zo snel al heel veel info beschikbaar was. Al gelijk hoorde ik over jann, dolfie en daisy en hun plan, waar komt dan allemaal zo snel vandaan? Volgens mij kwam LdH ermee, vind dat toch beetje verdacht, wil hem er ook niet te lang inhouden.

Ik kan niet wachten tot de samensmelting, maar de dingen makkelijker denk ik :). Maar dan heb je ook met immuniteit te maken, dat kan ook nog lastig worden.
 ::joehoe::


Het weer tijd om een beetje te biechten ::rofl::.

Beste Biechtstoel,

de opdracht sudoku/crypto/schaken was nogal een harde opgave.
Het werd niet bepaald makkelijk.
Zo dicht bij de oplossing.......
Nouja... toen de stemming!
Marlie ging eruit...
Ik had wel wat contact met marlie, maar geen echt complot.
Ik hoorde van marianne en andere zuiderlingen dat maud beschermd zou worden ::vergroot::.
Dus moesten we wel voor marlie gaan.
Maar ik kreeg wel het idee zo heel veel vijanden te maken.
Dus ik dacht marlie gaat toch weg, ik stem met marlie mee.
Dus heb ik op maud gestemd, die de afgelopen drie rondes ook op mij heeft gestemd-> reden genoeg om er één terug te geven! >:D.

Nu zijn we al weer bezig met de volgende stemming.
Het gevaar begint overal weer toe te nemen.
Maar ons plan is nu waterdicht: daisy moet vertrekken!
Hoe zien jullie wel in de stemming ::trots::

 ::zwaai::

Hoi Swifty,

Mijn groene stem voor kamp Noord gaat naar M@ri@nne deze keer (omdat ik haar gezelligheid zo mis in ons kamp), en mijn rode stem in ons eigen kamp gaat naar Vieffan.
Steeds moeilijker wordt het, ik zat heel erg te twijfelen tussen LdHmolletje en Vieffan, maar na een sneaky overleg met iemand anders uit mijn kamp hebben we besloten een tactische stem uit te brengen.

Nu maar hopen dat die andere persoon wel te vertrouwen is.......

 ::zwaai:: ::zwaai::
Dolfie

...maar Daisy moest dus idd wel naar huis!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #29 Gepost op: 21-12-2010, 15:54:30 »
Kamp Noord won Tien voor Taal, en wederom moest er iemand van Zuid weg

Mijn groene stem gaat naar mijn goede vriend Schulz.

Mijn rode stem gaat naar Jann, omdat hij het minst actief is op het eiland.
Volgens mijn berekeningen krijgt hij er 3 en Dolfie er 2. Voor groen geldt denk: (hoogstens) 2 voor Jann, 2 voor Dolfie, 1 voor LdhM en dan krijg ik er nog één van mijn goede vriend Schulz  ::rofl::

En dan zeggen we  ::zwaai:: tegen Jann. Ik ben benieuwd of mijn voorspelling klopt.

Gegroet,
Ycaris

Ycaris had het niet goed gezien, Dolfie moest weg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #30 Gepost op: 21-12-2010, 15:55:25 »
stemming geweest, tijd voor een privebiecht!

beste biechtstoel,

Zelfs Swifty had deze uitslag niet verwacht!
Ook ik moet toegeven dat dit niet helemaal zo gepland was ::rofl::.
Of nouja dolfie moest weg, dat was zeker.
Maar schulz naar zuid? :o.
Nu zitten wij nog met maud en marianne die samen gaan spannen :-\\.
Nouja, daar vinden we vast ook wel weer wat op! ::tandpastasmiley::.
Dolfie moest weg? Ja, dolfie moest weg.
Waarom dan?
Nou: Dolfie kreeg ons complotje door.
Ze wist volgens mij bijna alles.
Dat was te gevaarlijk, en daarbij is ze een sterke kandidaat.
Wel jammer dat het wat stiller gaat worden zonder Dolfie, maar het is niet anders.
Als je wilt winnen, zal je over lijken moeten gaan >:D ::rofl::.
Nou nu wachten tot de volgende opdracht.
Heb al een idee wat de opdracht wordt ::vergroot::.
Dus ben lekker aan het oefenen.

 ::zwaai::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #31 Gepost op: 21-12-2010, 15:57:42 »
Alweer een week geleden sinds de vorige geheime biecht. En er is een hoop gebeurt.

Zuid verloor 'What's the question' en moest naar de eilandraad. Nu was er wel heel druk overleg; zowel op Zuid als binnen onze alliantie (Vieffan, D*N, Schulz en ik). Binnen anderhalf uur kreeg ik 42 pb-tjes! Er gebeurt een hoop buiten het zicht van de camera's  ::jaja::

Op Zuid werd ik benaderd door LdhM met de waarschuwing dat ik misschien in gevaar ben. En of we samen op Daisy zullen stemmen, want die zou volgens Noord (wie-o-wie  ::rofl::) gevaarlijk zijn.

Even later kreeg ik een pb van Daisy om te vragen of ik mee wilde stemmen op Vieffan, want anders zou ik in gevaar zijn.

Het lijkt me duidelijk dat op Vieffan stemmen voor mij geen mogelijkheid was. Bovendien was het voor ons absoluut niet duidelijk hoeveel mensen Daisy mee had om op Vieffan te stemmen, en zelfs niet of Vieffan het werkelijke doelwit was. Het kon ook een dwaalspoor zijn en dat ze eigenlijk mij weg wilde stemmen.

Volgens D*N zat het met LdhM wel snor en dus was het snel duidelijk dat voor ons het meest verstandige en haalbare was om Daisy er uit te proberen te stemmen.

Er werd druk gerekend en gekeken wat er op het gebied van groene stemmen geregeld kon worden en ik kwam tot het volgende overzicht:
Groen   
D*N    Ycaris
Schulz    Vieffan
Mloesje    Vieffan
Maud    Daisy
KD    Vieffan
M@ri@nne Dolfie

Rood   
Vieffan   Daisy
Dolfie   Vieffan/Ycaris
Daisy   Vieffan/Ycaris
Jann   Vieffan/Ycaris
LdHmolletje   Daisy
Ycaris   Daisy

Voor de zekerheid mogelijke rode stemmen voor Vieffan of mijn eigen persoontje bij beide meegerekend en dan kwam de volgende uitslag
   Rood   Groen   Saldo
Vieffan   4   3   -1
Ycaris   3   1   -2
Daisy   3   1   -2

Mijn verleden was beter dan dat van Daisy en daarmee was dit een bevredigend resultaat.
Achteraf bleek dat Vieffan Jann met succes op Dolfie (om geen argwaan te kunnen wekken) had gezet en dat Maud Dolfie had beschermd. Maar verder klopte het en daarmee was het exit Daisy.

Daisy reageerde gelukkig heel sportief en had haar nog toe willen voegen dat het niet persoonlijk was, maar uit zelfbehoud. Maar ja, dat kon natuurlijk niet.

De volgende ronde (10 voor taal) verloor Zuid weer  :( Ik had dit keer echt keihard gewerkt, dus was best teleurgesteld. Dezelfde avond kwamen de pb-tjes al weer binnen, maar ik had even een nachtje nodig om het te verwerken  :\'(

En toen begon het spel van de stemming weer. Met de alliantie spraken we min of meer af dat ieder voor zich bepaalde wat ie wilde doen en dat we dan zouden doorrekenen of Vieffan en ik daarbij veilig waren. Ik wilde Jann er uit, omdat we die het minst op het eiland zagen. Vieffan wilde liever Dolfie weg. Weet eigenlijk niet waarom. LdhM en Dolfie namen apart contact met me op en ik gaf aan dat ik op Jann ging stemmen. Zij zeiden allebei hier in mee te willen gaan. Van Jann vermoedde ik dat hij op Dolfie zou stemmen, maar dat kon natuurlijk ook zomaar iemand anders zijn. Dan de groene stemmen van Noord voor Zuid. Ik was overtuigd van 3 stemmen voor Jann en kon me niet voorstellen dat hij veel groene stemmen zou krijgen, dus alles leek goed te zitten. Ik vroeg Schulz nog heel lief om een groene stem en kreeg die ::roos:: en daarmee was het wel klaar.

Ik was echt geschokt om te lezen dat Dolfie drie stemmen had gekregen. LdhM had blijkbaar gelogen en toch op Dolfie gestemd. De rat   :-X ::hypocriet::

Op het forum las ik weer dat mensen hier een bewijs van een complot in zagen. Wat dus wel grappig is, omdat er hier bij mijn weten weinig gecomplot is. Tenminste: ik denk dat de wijziging van stem door LdhM een eenmansactie was. Ooit zal ik het weten  ::nieuwsgierig::

Nog even over de groene stemmen van Zuid voor Noord. Niet onbelangrijk, omdat die zouden bepalen wie ons zou komen versterken. Ik had even gepeild op Zuid en men leek M@ri@nne te willen hebben. Uit de reacties van de mensen maakte ik op dat er twee mensen op M@ri@nne hadden gestemd, dus ik meende veilig op Schulz te kunnen stemmen (veilig, omdat we liefst de 2-2 verdeling zouden handhaven). Want, redeneerde ik: bij een gelijk aantal groene stemmen, telt de prestatie bij de laatste opdracht. Naar analogie van de eliminatiestemming. Maar nee, Swifty redeneerde anders en Schulz kwam over. Zou de productie dit bewust hebben gedaan om het de alliantie moeilijker te maken  ::vergroot:: ?

We gaan nu gewoon weer lekker puzzelen en dan zien we wel weer hoe de volgende stemronde gaat verlopen. Eén ding is zeker: ik wil er nog lang niet uit. Ik had nooit kunnen vermoeden dat dit spelletje me zoveel plezier zou verschaffen  ::dans:: (en tijd zou kosten  :-\\)

 ::zwaai:: Daaag biechtstoel  ::zwaai::

Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #32 Gepost op: 21-12-2010, 16:02:04 »
En toen kwam er een leuke twist. Cijfers en letters, en de 2 slechtsten zouden afvallen. Ik vond het zelf een leuke twist, omdat nu duidelijk zou worden of de samenhang groot genoeg was, of dat ieder voor eigen gewin zou gaan.
Als je slim was zou je, in mijn ogen, deze proef gezamenlijk moeten oplossen, om het beste resultaat te bereiken. Dit resultaat stuur je door aan iedereen in jouw complot, zodat de kans groot is dat iedereen doorgaat.
Maar je kunt natuurlijk ook in paniek raken, denken dat je snel moet zijn en het allemaal alleen doen. Niet de beste tactiek, denk ik ::)

Beste biechtstoel,

toen ik de opdracht las was ik geschockeerd.
Ten eerste vallen de 2 die de opdracht het slechtst maken per direct af ::oink::.
Ten tweede kan ik helemaal niet rekenen.
Ik dacht: de tijd is de enige die mij kan helpen.
Ik heb dus snel ingestuurd, maar nu hoor ik van bondgenootje KD dat ik er best wel ver vanaf zit met het rekenen :o.
Ik vrees nu echt dat ik strax weg moet.
Als ik deze opdracht overleef, dan ligt de finale voor het oprapen.
Maarja..... ik kan alleen nog maar hard duimen dat er nog meer mensen zijn die deze opdracht hebben verprutst.

 ::zwaaisip::

Dit kostte D*N de kop, en helaas m@ri@nne ook, door een fout...  Als m@ri@nne naast maud was doorgegaan, was de samensmelting totaal anders verlopen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #33 Gepost op: 21-12-2010, 16:04:52 »
En al weer snel een volgende biecht! Het is ook allemaal zo spannend en er gebeurt zo veel!

Allereerst een rectificatie op mijn vorige verhaal. LdhM heeft nooit ingestemd om op Jann te stemmen. Het ging meer zo: hij vroeg: wat doe jij? En kunnen we samenwerken? Ik zei: ja top, laten we op Jann stemmen. En toen heb ik nooit meer wat gehoord. In mijn gedachten was hij akkoord gegaan, maar niet dus. Stom hè   ::schaam::

Voorafgaand aan de lopende opdracht (cijfers en letters) heeft Swifty ons medegedeeld dat de twee slechtste inzendingen het spel moeten verlaten en dat er daarna een eilandraad plaatsvindt op het verliezende eiland. Ik weet niet of ze het bewust gedaan heeft  >:D, maar dat betekent dus dat het theoretisch mogelijk is dat er van ons eiland eerst LdhM en Jann moeten vertrekken en dat er vervolgens een stemming is tussen drie mensen van de alliantie: Vieffan, Schulz en ik.  :o Ik weet nu al wel dat Schulz en ik dan allebei op Vieffan zullen stemmen, maar wat er vanuit Noord gebeurt kan ik niet inschatten.

De nieuwe regel van Swifty heeft er voor gezorgd dat er geen overleg bij het kampvuur meer was, maar Schulz en ik hebben elkaar wel een paar keer bij de grote palmboom ontmoet om oplossingen uit te wisselen. Letters en cijferen a en c was ik zelf wel goed uitgekomen (3,5,en 4 letters en 2 keer 1 verschil met het antwoord), maar bij b ging ik zwaar de mist in . Ik had een verschil van 35 en hij kwam doodleuk met het goede antwoord aan  ::oink::. En toen was hij ook nog eens zo een gentelman om mij aan te bieden als eerste in te sturen ::hug::. Uiteraard heb ik dat geweigerd.
Overigens ook erg fijn dat we elkaars antwoorden even hebben kunnen controleren (zijn a en c waren anders dan die van mij, maar met hetzelfde verschil).

D*N is een stuk minder optimistisch over zijn inzending, dus we hebben hem even op zijn kop gegeven dat hij niet om hulp gevraagd heeft. Later bedachten we dat het maar goed was ook. Het is in het belang van Zuid dat er mensen afvallen op Noord. Mochten wij naar de eilandraad moeten, dan liefst met zoveel mogelijk zuiderlingen en zo min mogelijk noorderlingen die groene punten kunnen uitdelen.

Daarom hebben Schulz en ik besloten onze oplossing naar Vieffan en Jann te sturen. Wellicht hebben ze er wat aan. LdhM heeft al ingestuurd, dus dat heeft geen zin meer. Jann is nog niet eens online geweest  :o. Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover D*N (die echt vreselijk in de zenuwen zit nu het op puzzelkwaliteiten ipv sjacheren aankomt  ::rofl::)), maar ja, we moeten eerst en vooral aan ons eigen hachie denken...... Ik hoop maar dat D*N dat ook begrijpt als hij na het spel deze geheime biecht leest  :-[

Nog meer dan een hele dag tot de oplossing komt en we weten wie er direct afvallen en of we naar de eilandraad moeten. Oh, laat me niet zo vlak voor de samensmelting afvallen! Ik heb zin in de samensmeltingsmaaltijd  ::ok::  ;D

Was getekend,
Ycaris
::zwaai::


Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #34 Gepost op: 21-12-2010, 16:06:29 »
Beste Swifty,

Na een beetje overleg hebben Schulz en ik besloten dat we Jann op het moment het minst gezellig vinden en dus wat ons betreft mag vertrekken. Hoewel ik moet toegeven dat Vieffan op het moment ook niet erg aanwezig is: voor het laatst online eergisteravond. Maar ja hè: de alliantie. Ben benieuwd of ze op tijd zal stemmen .....
Kortom: rood voor Jann

En mijn groene stem zet ik nog even tactisch in: Mloesje. Ze is denk toch ten dode ( ::spook::) opgeschreven, maar ik wil liever geen groen aan een directe concurent geven.

Joehoe: ik zit bijna bij de laatste 7! Ben benieuwd hoe het spelletje vanaf nu gespeeld gaat worden.

Gegroet,
Ycaris

Bijna is niet helemaal Ycaris... Net voor de samensmelting ligt ze eruit!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #35 Gepost op: 21-12-2010, 16:07:45 »
Hiermee is Vieffans dubbelspel wel aan het licht gekomen:

men (Schulz en ycaris) zijn niet zo blij met mij. Volledig te begrijpen, heb alleen nooit gezegd dat ik op Jann ging stemmen. Alleen dat ik dacht dat hij eruit ging. Ycaris was veel te gevaarlijk vind ik en dit is het plan dat al gemaakt was.

sorry Ycaris, je was een leuke kandidate. Helaas red je het daar niet mee als je in Trivial Survivor zit.

Natuurlijk jammer dat er weer een actieve poster uitgaat, maar dat is het spel. Mensen die niet veel posten zijn er makkelijker uit te krijgen omdat dit een goede reden is als je mensen wilt overhalen :P. Het is een spel, helaas speelt niet iedereen dat hetzelfde. En dat wordt mij kwalijk genomen.

Ik verwacht dat Schulz een front tegen mij wil gaan opzetten, daar wens ik hem veel succes mee. We hebben bijna iedereen op een manier onder controle, of op z'n minst kunnen we er info over winnen.

Ik ben zeer benieuwd naar het verloop van het spel nu. Nu het ieder voor zich is wordt het lastiger denk ik.

In mijn achtste geheime biecht schreef ik per ongeluk 'eindbiecht' in plaats van 'geheime  biecht'  :-[, waarna ik schielijk aan Swifty vroeg dit aan te passen.
 
 :P Achteraf was dit dus toch een soort Freudiaanse verschrijving geloof ik.

Het is inmiddels duidelijk: Vieffan heeft me verraden. Ik baal daar stevig van. D*N heeft me eerst overgehaald voor haar te strijden en vervolgens om haar bij de alliantie te betrekken. Ook daarna heb ik me verschillende keren voor haar ingezet. En dan dit. De zegswijze: "it's all in the game" wil me nog niet echt overtuigen.

Met mijn eliminatie is ook mijn invloed verdwenen. Alleen in de finale kan ik nog mijn stem laten klinken. We zullen zien wat ik daarmee nog kan aanrichten  >:D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #36 Gepost op: 21-12-2010, 16:10:31 »
De individuele strijd barst los, en vanaf nu worden de proeven verdeeld tussen maar twee spelers, de echte puzzelaars? Als eerste wordt de filmproef gewonnen door maud.

He Marleen,

Mijn rode stem gaat naar Jann.

Toelichting voor achteraf:

Beste Jan,
Mijn rode stem gaat naar jou. Het lijkt een beetje gek: de vorige eilandraad gaf ik je een groene stem en nu een rode. Maar zoals ik je zojuist in een PM heb uitgelegd denk ik dat jouw exit nu onafwendbaar is. Je zou er nog één keer in kunnen blijven ten koste van Mloesje of LdH, maar daarna ben je alsnog de klos omdat je zo weinig groene stemmen hebt. Door nu op jou te stemmen voorkom ik dat Mloesje of LdH eruit gaat, als een van de twee plotseling twee rode stemmen zou krijgen.

Jann moet idd direct naar huis.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2010, 16:19:01 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #37 Gepost op: 21-12-2010, 16:13:02 »
Dan de topografie, een opdracht waar LdHmolletje lang naar uit keek, maar die KD. glansrijk won.

Hi Marleen, dat was werkelijk een verslavend spel. Alleen jammer dat ik  vandaag om half 9 naar Enschede moest. Alleen hadden er wat minder vage Russische, Indische en Chinese plaatsen bijgemogen...

Mijn rode stem gaat trouwens naar: Schulz!

Groetjes

Een korte vandaag.
Ik zeg tegen KD. dat het raar is dat LdHmolletje wel online is maar niet heeft gereageerd en 10 minuten later krijg ik bericht van LdH. Hebben zij intensiever contact dan ik weet? Dat moeten we eens goed in de gaten houden...

Paranoïde.

LdHmolletje wordt niet helemaal meer vertrouwd. Er moet gestemd worden:

Ha Swifty,
waarschijnlijk mijn laatste uurtjes in het spel.
Ik vond het erg leuk, erg gelachen op Noord, het samenwerken op Noord met de opdrachten vond ik tof.

Vanaf samensmeling ging het echt om de overwinning en dat is niet helemaal mijn ding. Ik had ook niet heel veel met het samensmeling eiland.

Ik zou graag op Vieffan willen stemmen  ;D ,
maar ik wil graag dat Maud bij de laatste drie komt, dus ik ga voor LdHm.

Rood voor LdHm

groetjes en bedankt voor het spel!

He Marleen,

Mijn stem gaat naar Maud.

Tekstje voor achteraf:

Beste Maud,
Mijn stem gaat naar jou. Je ligt er nu zeker nog niet uit, maar ik wil graag alvast wat afstand van je nemen voor de finale. Je bent een populaire kandidate onder de afvallers. Daarom is het gunstig voor mij als ik nu alvast een voorsprong opbouw.

Vol schaamte ren ik weer eens naar de computer op mijn stem uit te brengen. Wat een idioot ben ik ook! 3 keer te laat mijn stem inleveren! Gelukkig lijkt het erop dat er nog niks is gebeurd deze keer. Zal Swifty nog niet online geweest zijn? Ik hoop het, ik schaam me kapot. Met veel tegenzin stuur ik mijn stem op, ik durf swifty niet meer onder ogen te komen  ::ohno::

Ik wacht elke keer tot het laatste moment met stemmen omdat dan meestal pas alles rond is. Voortaan ga ik meteen stemmen, kan ik later nog veranderen als het nodig mocht zijn.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

(Ik durf me niet meer te vertonen op de MFD)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #38 Gepost op: 21-12-2010, 16:13:28 »
Ondanks zijn afscheidswoorden mag Schulz blijven en moet LdHmolletje naar huis!

::rofl::

ik had mijn eindbiecht al klaar om te verzenden  ::rofl::

het blijft enerverend!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alle biechten!
« Reactie #39 Gepost op: 21-12-2010, 16:15:48 »
De 'welke hoort er niet bij'-opdracht, dat was echt een heel stom moment van mij. Ik baalde zo dat ik eerst Mloesje tot winnaar had uitgeroepen, en dat later moest terugtrekken.

Hallo

Mijn rode stem gaat deze keer naar Maud.

Groetjes

maud bleek toch echt gewonnen te hebben, tot grote vreugde van Schulz (de Saar van TS ;D )

Hallo

Tja, dan wordt ik dus gedwongen om opnieuw te stemmen. Dan gaat mijn rode stem naar Schulz. Die is mij iets te blij dat de overwinning niet naar mij is gegaan.  ::)


Groetjes

Keep calm and eat chocolates!