Auteur Topic: Finale Eilandraad, de stemmen!  (gelezen 31950 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #20 Gepost op: 22-12-2010, 18:24:57 »
Wie zou, nu alles open is en de geheimen onthuld zijn, een andere finalist een rode stem geven dan hij of zij gedaan heeft?

Ik stel me eerder de vraag waarom ik me in hemelsnaam heb opgegeven voor dit spel...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #21 Gepost op: 22-12-2010, 18:26:23 »
Omdat je heel veel zin had om een prachtig complot te smeden waarvan D*N het eerste doelwit zou worden? ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #22 Gepost op: 22-12-2010, 18:27:37 »
Ik stel me eerder de vraag waarom ik me in hemelsnaam heb opgegeven voor dit spel...
is dit niet een beetje hypocriet
als niet jij maar D*N er in het begin was weggestemd was het heel anders gelopen en was jij het die nu met je complotten zou pronken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #23 Gepost op: 22-12-2010, 19:40:30 »
Omdat je heel veel zin had om een prachtig complot te smeden waarvan D*N het eerste doelwit zou worden? ::)

Dat was niet mijn motivatie om deel te nemen...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #24 Gepost op: 22-12-2010, 20:08:59 »
Ergens las ik iets over dat proeven winnen geen zin zou hebben, omdat de stemmen het bepalen. Ik ben het daar niet mee eens. Ten eerste was immuniteit verkrijgen heel belangrijk op bepaalde momenten. Ten tweede heeft KD. met 10 punten voorsprong gewonnen. Vijf punten daarvan had hij in de finale bij elkaar gepuzzeld, en in alle rondes daarvoor had hij ook 5x gewonnen (2 voor 12, 10 voor taal, cijfers en letters, topografie, sportquiz). Zijn puzzelkwaliteiten hebben hem dus wel degelijk aan de overwinning geholpen.

Daarnaast was maud volgens mij de enige die meerdere opdrachten heeft gewonnen, ook een zeer terechte finaliste dus.
Ik vind dat Vieffan het slim heeft gespeeld, en daarom vind ik haar finaleplaats ook onbetwistbaar. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen daar mogelijk anders over denken. Maar KD. heeft echt dankzij zijn opdrachten gewonnen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #25 Gepost op: 22-12-2010, 20:12:08 »
is dit niet een beetje hypocriet
als niet jij maar D*N er in het begin was weggestemd was het heel anders gelopen en was jij het die nu met je complotten zou pronken

Hmm tot mijn weten heb jij niet meegedaan  :-X

Indien DN eruit zou gegaan zijn hadden de anderen me op een gegeven moment ook wel uitgewerkt  ::jaja::

Ik heb idd mensen benaderd om een alliantie te vormen maar heb deze nooit tegen elkaar uitgespeeld in het begin, naar mijn tactiek toe was dat ook niet nodig tot na de samensmelting...

Nu ik hoor van dat extern forum, werd dit spelletje buiten mijn weet om naar een heel nieuw niveau getild waar ik eigenlijk niet zo veel zin in zou hebben gehad. Mijn fout is vooral dat ik gehoopt heb dat het spel betrekking zou hebben tot Expeditie Robinson maar aangezien er verschillende lijnen niet echt duidelijk zijn getrokken werd dit spel nog harder via pm werd gespeeld dan ik dacht en zelf ook deed.

Misleiding is toegelaten bij dit soort spelletjes maar ik vind dat je na zo'n spel ook nog de mensen in de ogen moet kunnen zien, doe ik trouwens elke week bij een pokertornooitje waar verschillende strategieën met elkaar worden besproken.  Als ik hier om opheldering vraag wordt ik genegeerd, krijg ik vage verhalen die naar mijn mening kant nog wal raken of wordt het er nog een netjes ingewreven dat ik er van de beginne helemaal alleen voorstond (geweldig gevoel trouwens  ::niet-ok::).  Om die redenen had ik niet meegedaan als ik wist dat dit allemaal zou plaatsvinden...

Ondanks dit alles men uiterste respect voor Swifty die haar tijd en energie in dit heeft gestoken ::ok::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #26 Gepost op: 22-12-2010, 20:22:43 »
hey reaver,

ik moet je zeggen dat ik net als jij ook niet zoveel zin zou hebben om met extern forum te werken enzo
ik ben totaal niet zo weggelegd voor complotten, ik zou het meer zoals ycaris spelen, afwachten wat op me afkomt en als ik in zo'n complot zit zal ik mijn niet verlogenen door bijvoorbeeld op iemand te stemmen die ik echt tof vindt

Maar ik weet wel dat anderen het wel zullen doen, het enige wat je dan kan doen is rusten bij het feit dat je eruit ligt en niet extreem complottig bezig bent geweest ;)

TS is gewoon complotten en daarbij zorgen die opdrachten ervoor dat die complotten kunnen worden gedwarsboomd

Hmm tot mijn weten heb jij niet meegedaan  :-X

heeft dit dan enig invloed op mijn mening, zwakke verdediging ::ohno:: ;)

maar even goede vrienden ;D
ieder speelt zijn spel op zijn of haar manier en wie er het meeste moeite voor doen kunnen erg ver komen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #27 Gepost op: 22-12-2010, 20:23:13 »
Ergens las ik iets over dat proeven winnen geen zin zou hebben, omdat de stemmen het bepalen. Ik ben het daar niet mee eens. Ten eerste was immuniteit verkrijgen heel belangrijk op bepaalde momenten. Ten tweede heeft KD. met 10 punten voorsprong gewonnen. Vijf punten daarvan had hij in de finale bij elkaar gepuzzeld, en in alle rondes daarvoor had hij ook 5x gewonnen (2 voor 12, 10 voor taal, cijfers en letters, topografie, sportquiz). Zijn puzzelkwaliteiten hebben hem dus wel degelijk aan de overwinning geholpen.

Daarnaast was maud volgens mij de enige die meerdere opdrachten heeft gewonnen, ook een zeer terechte finaliste dus.
Ik vind dat Vieffan het slim heeft gespeeld, en daarom vind ik haar finaleplaats ook onbetwistbaar. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen daar mogelijk anders over denken. Maar KD. heeft echt dankzij zijn opdrachten gewonnen.
Hierop aansluitend: misschien zou je een volgende keer bijv. alleen de punten van de spellen kunnen meenemen? En wat het spel misschien ook aantrekkelijker zou kunnen maken is iemand die een proef heeft gewonnen een complete vrijstelling voor de volgende ronde te geven zoals ook bij de echte ER gebeurt! Zo had je met een grote achterstand toch nog de finale kunnen halen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #28 Gepost op: 22-12-2010, 20:28:37 »
Citaat van: Marlie op 18.12.2010, 17:44:40

rood voor maud omdat ze liegt over haar afspraken met dolfie ibung en elise. van die laatste ben ik niet zeker.
Door die afspraken met het andere kamp heeft ze geen finaleplaats verdiend.Ik mag maar 1 rode stem geven maar de volgende zou dan voor dolfie zijn geweest.


Ofwel ik ben heel erg vergeetachtig, of er zijn enkele pm's verdwenen uit mijn box, of er zijn verkeerde dingen neergezet op dit forum.

Bij mijn weten heb ik niet in een alliantie gezeten, gevaarlijke complotten gesmeed of iets dergelijks.
Het enige wat ik gedaan heb is met Maud (nadat Marlie er al uit was trouwens) een stemafspraak gemaakt: jij groen van mij, ik groen van jou. Ditzelfde heb ik ook een keer gedaan met M@ri@nne.
Voor de rest heb ik geen vreemde stunten uitgehaald, en gewoon meegedaan met een spelletje (tenminste ik dacht dat het een spelletje was).

Ik ben het met reaver eens: als ik van tevoren had geweten dat er gebruik gemaakt zou worden van een extra forum en allerlei andere fratsen, had ik niet eens meegedaan.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #29 Gepost op: 22-12-2010, 20:33:13 »
maar zo'n extern forum voegt niets toe hoor, het zorgt alleen dat je iets geordender bezig kan zijn, anders zou alles via pm's gaan
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #30 Gepost op: 22-12-2010, 20:35:20 »
Ik ben het met reaver eens: als ik van tevoren had geweten dat er gebruik gemaakt zou worden van een extra forum en allerlei andere fratsen, had ik niet eens meegedaan.
Helaas, dat geldt voor mij ook, hoe leuk ik het ook vond, zoals sommigen meenden dat het gespeeld mocht worden heeft mij met terugwerkende kracht wel de pret ontnomen.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #31 Gepost op: 22-12-2010, 20:37:25 »
Met die opmerking wilde ik alleen even duidelijk maken, dat er nu allerlei dingen gezegd worden over mij, die  niet eens kloppen........

Ik ben gewoon niet de juiste persoon voor een lieg- en bedrieg en complot spelletjes.

En inderdaad Schulz, bij mij is de lol er ook ineens helemaal van af.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #32 Gepost op: 22-12-2010, 21:18:47 »
Ergens las ik iets over dat proeven winnen geen zin zou hebben, omdat de stemmen het bepalen. Ik ben het daar niet mee eens. Ten eerste was immuniteit verkrijgen heel belangrijk op bepaalde momenten. Ten tweede heeft KD. met 10 punten voorsprong gewonnen. Vijf punten daarvan had hij in de finale bij elkaar gepuzzeld, en in alle rondes daarvoor had hij ook 5x gewonnen (2 voor 12, 10 voor taal, cijfers en letters, topografie, sportquiz). Zijn puzzelkwaliteiten hebben hem dus wel degelijk aan de overwinning geholpen.

Daarnaast was maud volgens mij de enige die meerdere opdrachten heeft gewonnen, ook een zeer terechte finaliste dus.
Ik vind dat Vieffan het slim heeft gespeeld, en daarom vind ik haar finaleplaats ook onbetwistbaar. Maar ik kan me voorstellen dat sommigen daar mogelijk anders over denken. Maar KD. heeft echt dankzij zijn opdrachten gewonnen.

Helemaal met je eens dat KD en Maud zéér terechte finalisten zijn! En dat het goed spelen van de proeven ná de samensmelting heel belangrijk was, ben ik met je eens. Maar vóór de samensmelting niet.

Weliswaar heeft KD daardoor punten gewonnen, maar als iemand die niet in het complot had gezeten op die manier punten had gewonnen, dan had die persoon waarschijnlijk geen enkele andere groene stem meer gekregen. Door veel mensen werd toch opgelet of niemand te veel uitliep. Een goede puzzelaar met veel groen zou dus geen extra groen krijgen. Behalve als die persoon een alliantiegenoot is natuurlijk......
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #33 Gepost op: 22-12-2010, 21:24:29 »
Daarom zou je bij een volgende keer (die er hopelijk wel komt!) alleen de punten van het puzzelen mee kunnen laten tellen in de volgende ronde! Dan hebben de stemmen van alliantiepartners ineens geen betekenis meer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #34 Gepost op: 22-12-2010, 21:27:16 »
@Ycaris, tja, zit wat in, maar ze hadden zoveel complotgenoten dat ze ook best KD konden overslaan met het uitdelen van groene punten, volgens mij


en een volgende keer, pffff, niet door mij hoor. Een andere spelleider graag, en die kan zelf zijn eigen spelregels bepalen dan ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #35 Gepost op: 22-12-2010, 22:05:03 »
@Ycaris, tja, zit wat in, maar ze hadden zoveel complotgenoten dat ze ook best KD konden overslaan met het uitdelen van groene punten, volgens mij
Dit snap ik niet. Bedoel je dat hij geen groen punten ter bescherming nodig had? Dat klopt, maar ik weet dat veel mensen (waaronder ikzelf) heel het spel al bezig was met het verzamelen van groene punten voor het geval je de samensmelting zou halen en het laag houden van de andere groene punten. Zo heb ik er zelfs weleens over gedacht om mijn groene stem aan iemand te geven van wie ik vermoedde dat die er uit zou gaan. Dan was ie lekker voor niemand  ::tandpastasmiley::

en een volgende keer, pffff, niet door mij hoor. Een andere spelleider graag, en die kan zelf zijn eigen spelregels bepalen dan ;D
Ik begrijp dat jij je portie wel hebt gehad ja  ::rofl:: Mijn man begon soms al te klagen als ik weer achter de computer dook en vond het maar een tijdrovend spelletje. Gelukkig leefden de kinderen wel intens mee. Vooral voor oudste konden de complotten niet doortrapt genoeg zijn  ::rofl:: Wat dat zegt over haar karakter  ???

Maar ik las ergens dat KD de volgende editie gaat organiseren. Toch?  >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #36 Gepost op: 22-12-2010, 22:09:10 »
Maar ik las ergens dat KD de volgende editie gaat organiseren. Toch?  >:D
En dan samen met D*N! Dan maak ik meer kans op winst bij sommige puzzels en ook zijn de meesterbreinen qua complotten dan de organisatie, dus hoeven we daar niet meer bang voor te zijn... ::)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #37 Gepost op: 22-12-2010, 22:16:05 »
Dit snap ik niet. Bedoel je dat hij geen groen punten ter bescherming nodig had? Dat klopt, maar ik weet dat veel mensen (waaronder ikzelf) heel het spel al bezig was met het verzamelen van groene punten voor het geval je de samensmelting zou halen en het laag houden van de andere groene punten. Zo heb ik er zelfs weleens over gedacht om mijn groene stem aan iemand te geven van wie ik vermoedde dat die er uit zou gaan. Dan was ie lekker voor niemand  ::tandpastasmiley::

Dat is deels wat ik bedoel idd. Dat is een slimme tactiek, zo geef je je concurrenten een groene punt minder, als je tenminste zeker weet dat diegene eruit gaat ;) Maar wat ik bedoelde was dat KD, D*N, Vieffan, Elise en nog wat er een beetje bijhoorde (LdHmolletje, Jann, Mloesje?) met zoveel complotgenoten waren, dat ze zelf ook hadden kunnen bedenken dat ze geen groene punten meer aan KD hoefden te geven. Er waren genoeg andere complotgenoten die ze aan groene punten konden helpen.

Ergens heb ik het idee dat het verhaal rond die groene en rode punten niet helemaal goed is uitgespeeld. Je zou al heel ver kunnen komen met 1 complotgenoot in het andere kamp, en een goede verstandhouding met je eigen kampleden. Robbieazerty, die de try-outversie won, had consequent 1 groene stem van zijn bondgenoot in het andere kamp. Zo werd hij nooit te gevaarlijk met een te grote voorsprong aan groene stemmen, maar kwam hij ook niet in gevaar omdat zijn eigen kampgenoten hem niet als een bedreiging zagen.

Citaat
Ik begrijp dat jij je portie wel hebt gehad ja  ::rofl:: Mijn man begon soms al te klagen als ik weer achter de computer dook en vond het maar een tijdrovend spelletje. Gelukkig leefden de kinderen wel intens mee. Vooral voor oudste konden de complotten niet doortrapt genoeg zijn  ::rofl:: Wat dat zegt over haar karakter  ???

Maar ik las ergens dat KD de volgende editie gaat organiseren. Toch?  >:D

wie weet ;D

overigens zou ik dan pleiten voor wel een Survivor, maar geen Trivial Survivor. Dus wel een opzet met kampen en een samensmelting, maar geen triviale quizjes en puzzels, maar andersoortige opdrachten, waar bijv creativiteit voor nodig is, of waarbij je op precies een bepaald moment moet posten of zo...
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #38 Gepost op: 22-12-2010, 22:22:03 »
Dit snap ik niet. Bedoel je dat hij geen groen punten ter bescherming nodig had? Dat klopt, maar ik weet dat veel mensen (waaronder ikzelf) heel het spel al bezig was met het verzamelen van groene punten voor het geval je de samensmelting zou halen en het laag houden van de andere groene punten. Zo heb ik er zelfs weleens over gedacht om mijn groene stem aan iemand te geven van wie ik vermoedde dat die er uit zou gaan. Dan was ie lekker voor niemand  ::tandpastasmiley::
Ik begrijp dat jij je portie wel hebt gehad ja  ::rofl:: Mijn man begon soms al te klagen als ik weer achter de computer dook en vond het maar een tijdrovend spelletje. Gelukkig leefden de kinderen wel intens mee. Vooral voor oudste konden de complotten niet doortrapt genoeg zijn  ::rofl:: Wat dat zegt over haar karakter  ???

Maar ik las ergens dat KD de volgende editie gaat organiseren. Toch?  >:D
jou dochter bevalt me wel ::jaja:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad, de stemmen!
« Reactie #39 Gepost op: 22-12-2010, 22:23:44 »
oooh pas op Ycaris, straks staat D*N voor je deur, om met je dochter op stap te gaan :P
Keep calm and eat chocolates!