Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 418926 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1320 Gepost op: 23-07-2022, 13:31:36 »
Omdat ik geen dubbelpost wilde schrijven, hierbij de lees-tip van vandaag.

De trilogie waar ik het eerder over had in dit topic, heeft een broertje gekregen. Met een beetje fantasie kun je het gewoon beschouwen als deel 4 van de reeks.

De zwarte uren van de tijd.  Een beetje krom, maar wel létterlijk, vertaald. Dat is de titel van het boek van Eva García Sáenz de Urturi, dat dus enigszins aansluit op de genoemde trilogie.

Deels komt dat door de karakters, waarvan er meerderen ook dit keer een plek in het boek (en het verhaal) hebben gevonden. Maar ook het thema, hoofdpersoon Unai ("Kraken") krijgt te maken met een mysterie dat hij onder grote tijdsdruk zal moeten oplossen.

Of dat gaat lukken?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1321 Gepost op: 1-08-2022, 23:43:04 »
Deel 4 uitgelezen.

Het leest net zo prettig als de eerste 3 delen. Met dit verschil: je zou het met enige goede wil ook kunnen lezen als je de eerste 3 boeken niet hebt gelezen, je mist alleen wat info over bepaalde namen en gebeurtenissen. De meeste daarvan zijn echter niet essentieel.

Ik vond deel 4 het meest "persoonlijke" van de reeks.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1322 Gepost op: 30-12-2022, 23:40:06 »
Heeft iemand hier nog een leestip?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1323 Gepost op: 17-01-2023, 10:35:13 »
Die leestip komt dan van mijzelf, maar degenen die er interesse in hebben, zullen een aantal maanden geduld moeten hebben.

Er komt een 5e deel van de (voormalige) trilogie,  later vierluik uit. Ditmaal voert een brand hoofdpersoon Unai (Kraken), naar Venetië. Bij de brand vallen slachtoffers, waaronder bekenden van Unai, maar hun lichamen worden vervolgens niet aangetroffen.

Karakters uit de eerste boeken, die in deel 4 geen rol hadden, keren terug in De Engel van de Stad, El Angel de la Ciudad.

Ik ben benieuwd naar de Nederlandse verschijningsdatum.

Offline Lunagirl82

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dont dream your life, live your dream
Re: de bibliotheek
« Reactie #1324 Gepost op: 22-01-2023, 16:45:06 »
Ik ben nu zelf in reserve bezig van prins harry.

Lees niet super veel maar als ik ervoor ga zitten kan ik wel flink doorlezen

Dit is een flink dik boek maar leest makkelijk weg. Goed geschreven en ga helemaal op in hoe hij de dingen beschrijft die hij mee heeft gemaakt.

Als dit je niet interessant genoeg vind dan zou ik er niet aan beginnen maar voor de liefhebbers zeker een aanrader
The strength of a family, like the strength of an army, lies in its loyalty to each other.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1325 Gepost op: 7-11-2023, 21:52:55 »
Die leestip komt dan van mijzelf, maar degenen die er interesse in hebben, zullen een aantal maanden geduld moeten hebben.

Er komt een 5e deel van de (voormalige) trilogie,  later vierluik uit. Ditmaal voert een brand hoofdpersoon Unai (Kraken), naar Venetië. Bij de brand vallen slachtoffers, waaronder bekenden van Unai, maar hun lichamen worden vervolgens niet aangetroffen.

Karakters uit de eerste boeken, die in deel 4 geen rol hadden, keren terug in De Engel van de Stad, El Angel de la Ciudad.

Ik ben benieuwd naar de Nederlandse verschijningsdatum.

Ik heb het boek vandaag binnengekregen.