Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 575797 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2200 Gepost op: 17-07-2018, 14:48:43 »
Oh bah, wat jammer is dat! Helemaal voor de mensen die nu helemaal niet meer gaan...
Scheelt wel weer dat je kan dubbel-dubbelchecken of je écht niks vergeten ben! ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2201 Gepost op: 17-07-2018, 17:46:47 »
Dit valt, in tegenstelling tot hetgeen maatschappijen de reizigers vaak willen laten geloven, niet onder overmacht.

Als het een nette maatschappij is, kun je hiervoor enkele honderden euro's tegemoet zien. Hoeveel precies, dat ligt aan de afstand. Europese bestemming of intercontinentaal.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2202 Gepost op: 17-07-2018, 18:05:55 »
Net mn vliegticket naar Kenia geboekt! 2 weekjes die kant op een heleboel parken langs in oktober!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2203 Gepost op: 17-07-2018, 19:05:45 »
@Jos: klopt, krijgen best veel geld terug.

@Elise: wauw, Kenia! super gaaf!!
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2204 Gepost op: 17-07-2018, 20:21:09 »
Da's balen Frank, alsnog een goede reis gewenst morgen ::ok::

Fantastisch vooruitzicht Elise ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2205 Gepost op: 17-07-2018, 21:12:05 »
Net mn vliegticket naar Kenia geboekt! 2 weekjes die kant op een heleboel parken langs in oktober!

Mooi vooruitzicht.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2206 Gepost op: 17-07-2018, 21:17:08 »
Leuke bestemmingen allemaal! ::bravo::

Wij hebben net als Dennis en Jesper eerder dit jaar gedaan hebben een srprs.me geboekt naar Zuid-Europa. ::hyper::
🜃

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2207 Gepost op: 1-08-2018, 22:40:47 »
Hoewel ik nog niet thuis ben en eigenlijk nooit vakantieverslagen maak waag ik het er nu toch maar op....

Afgelopen vrijdag vertrokken.... Mijn vader bracht me naar Schiphol (hij moest toch zo ongeveer langs mijn huis en op weg naar zijn werk komt hij vlak langs Schiphol dus vandaar). Daar moest ik naar een of andere achteraf gate..... zo achteraf zelfs dat er geen andere reizigers te zien waren. Ik was zeg maar een beetje vroeg. Gelukkig kwamen de andere reizigers ook en zelfs het vliegtuig presteerde het om deze gate te bereiken. Dat duurde overigens wel een beetje lang, dus iets later dan gepland konden we instappen.

Het weer scheen niet zo goed te zijn boven Engeland dus de piloot mocht van de verkeersleiding niet vertrekken.... Daar zit je dan drie kwartier in een bloedheet vliegtuig dat gewoon blijft staan waar het staat. Toen dan eindelijk het weer beter werd mochten we wel vliegen, en ja dat duurde natuurlijk niet echt lang.
Bij het uitstappen moest ik, en dat verbaasde me, nog een keer door een paspoortcontrole.... hmmmm, dat had ik bij het instappen toch al gedaan, en de UK zit toch nog altijd in de EU..... nou ja, rare jongens... die Britten. ::hypocriet::

In Leeds de bus gepakt naar het station.... nou ja, dat was de bedoeling. De grumpy busdriver had kennelijk geen zin even iets te laten weten toen we bij de bushalte waren die het dichtst bij het station was. Gelukkig was de eindhalte niet ver daarna dus was de wandeling maar een kwartiertje.

Op het station aangekomen bleek dat de treinen niet reden. Tijd om wat proviand in te slaan dan maar.... en dat hielp want ineens werd omgeroepen dat de treinen (in elk geval die richting Hull) weer zouden gaan rijden.

In Hull, maar gelijk mijn hotel opgezocht (200 meter naast het station, dus dat was makkelijk) en even een middagdutje gedaan (het was erg vroeg in de ochtend dat ik vertrokken was)

en nu heb ik geen zin meer om verder te typen.... dus later meer  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2208 Gepost op: 1-08-2018, 22:48:52 »
Klinkt nu al spannend!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2209 Gepost op: 2-08-2018, 21:25:10 »
Tijd voor het vervolg....

Na het middagdutje meteen maar even wat proviand gekocht en iets gaan eten en dan om 19.00 uur begon de cursus (ik zal jullie maar niet vermoeien met de inhoud daarvan) geven door Alex (spreek uit Alec, want hij is Schots) en Alex (wat je gewoon als Alex uitspreekt want hij is Engels). Op zich wel een komisch duo, alleen wel erg veel grappen over de Britse schaakwereld zodat het voor vier mensen (een Pool, een Noor en twee Nederlanders) niet altijd even goed te volgen was.

Na afloop van de sessie nog even met de Noor, die ook nog niet echt een maaltijd had gehad, nog even gezocht naar iets eetbaars. Gek genoeg was op vrijdagavond al best veel dicht rond half 11. Alleen de KFC was nog open, dus daar maar wat gehaald en ons verbaasd over enkele Engelse pubers die zo vroeg op de avond al compleet wasted waren...

Dan maar gaan slapen en zaterdag op een redelijk normale tijd opgestaan om van het ontbijt te gaan genieten... Hmmmm, dat viel een beetje tegen.... geen plakken kaas of ham o.i.d. Het enige wat je op je brood kon doen was jam. En tja, het brood was ook niet echt lekker. Gelukkig waren er wel croissantjes dus daar maar eentje van genomen en het ontbijt afgesloten met roerei en worstjes... Had ik al gezegd dat Britten rare jongens zijn?  ::hypocriet::

Na deel twee van de cursus samen met de Noor en de andere Nederlander wat gaan lunchen in het winkelcentrum. De lasagne smaakte goed en gaf genoeg energie voor de rest van de cursusdag. Na de cursus nog even in de toernooizaal gaan kijken (Het Brits kampioenschap) en dan op zoek naar een plek waar je sushi kon eten. Die vonden we in een of ander all-you-can-eat restaurantje... De sushi was echter niet van hoogstaande kwaliteit en voor de rest was er veel voorgefabriceerd eten. Er was ook wel een teppanyaki plek, maar daar stond helaas deze avond niemand achter. De toetjes, en de uiteindelijke rekening maakten nog iets goed.

Op zondag weer het ontbijt zoals hierboven al beschreven, en dan op naar de laatste cursusochtend. Voor de lunch weer naar dezelfde Italiaan als de dag ervoor, nu met een van de Engelsen en natuurlijk ook mijn Noorse vriend. Ditmaal gaf een pasta met kip genoeg kracht om het examen te maken.

Met dat examen was ik vrij snel klaar (na ongeveer 3 van de 4 uur die ervoor stond). Ik kon dus in de lobby gaan wachten op mijn medecursisten. Deze waren allemaal een stuk langzamer want pas een kwartier voor het einde kwam er weer iemand naar buiten. Na nog met iedereen wat nagepraat te hebben was het weer tijd voor de avondmaaltijd. Ditmaal vonden we een Indiër.... En tot onze grote verrassing werd ook hier het all-you-can-eat principe gehanteerd (zal wel populair zijn in Hull zeker)

Dan teruggelopen naar het hotel om in de bar nog even wat te drinken..... maar aangezien de bar vrij leeg was zijn we maar door de regen de stad in gelopen, om vervolgens uit te komen in een of ander heel fout kroegje waar mensen met enorm veel plakplaatjes al erg dronken waren, maar nog wel heel veel zin hadden in de door de dj meegebrachte karaoke-liedjes. Het zingen hebben we dus maar aan deze local heroes overgelaten, maar we hebben ons er wel geamuseerd... totdat om middernacht ineens het licht aanging en iedereen de kroeg uit moest..... ah, daarom waren ze dus zo vroeg op de avond al compleet dronken.

Nou ja, maar goed ook dat we rond die tijd eruit geschopt werden, want de volgende dag was het weliswaar niet al te vroeg opstaan maar toch ging de trein naar Londen al om 10.30 uur. Na het inmiddels gebruikelijke ontbijttafereel in dit hotel alles in mijn koffer gepropt en de kamersleutel ingeleverd bij de receptie. Op het station kwam de trein juist binnengereden. Dus nadat de mensen waren uitgestapt klommen de nieuwe reizigers de trein in.... Kennelijk mocht dat niet want de reis was pas over een half uur. Iedereen moest de trein weer verlaten en er stond een compleet lege trein te wachten op reizigers, terwijl de reizigers allemaal netjes op het perron aan het wachten waren..... Had ik al gezegd dat Britten rare jongens zijn?  ::hypocriet::

Inmiddels begint het bericht al aardig lang te worden..... later misschien meer....
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2210 Gepost op: 2-08-2018, 22:03:09 »
Wanneer begint je vakantie :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2211 Gepost op: 2-08-2018, 22:33:34 »
dit is toch vakantie ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2212 Gepost op: 3-08-2018, 01:12:23 »
Ik ben in Frankrijk (Coullons, bij Parijs) als oppas van twee te gekke kindjes op een theatercamping en het is hier prachtig ^^ En ook heel gezellig en leuk en druk
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2213 Gepost op: 3-08-2018, 21:41:09 »
Vandaag terug gekomen uit Zweden.
Morgen ga ik een verslagje typen.
Maar wel alvast een foto uit Zweden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2214 Gepost op: 3-08-2018, 21:53:39 »
Mooi zeg

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2215 Gepost op: 3-08-2018, 23:08:10 »
Mooi Tim!

En leuk verhaal hoor de witte :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2216 Gepost op: 3-08-2018, 23:08:59 »
Mooi ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2217 Gepost op: 4-08-2018, 09:25:36 »
Wat een schitterende foto Tim ::bravo::

En lekker op dreef De_witte, met die Britten ;D Dat ontbijt, daar heb ik me in Londen destijds ook over verbaasd, of geroosterd witbrood met jam of vette troep, bah.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2218 Gepost op: 4-08-2018, 11:03:41 »
Dank je wel.
Dit is pas een van de vele foto's ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2219 Gepost op: 4-08-2018, 12:33:19 »
Zijn er in Zweden ook vliegmachines, Tim?


Btw: mooie foto, hoor.