Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129750 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #440 Gepost op: 11-06-2017, 23:32:01 »
Ja en sowieso gaat het echt niet een groot effect hebben. Mensen reizen voornamelijk in de spits omdat ze naar hun werk of naar school moeten. Die tijden blijven gewoon hetzelfde. Misschien wordt het rustiger omdat meer mensen de auto pakken maar dat is volgens mij niet het effect waar de regering naar streeft ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #441 Gepost op: 12-06-2017, 07:14:14 »
Het lijkt mij idd dat iedereen die buiten de spits kan rijden dat al doet.  Ik denk dat niemand voor de lol op elkaar gepropt gaat staan. 

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Stelling van de dag
« Reactie #442 Gepost op: 12-06-2017, 08:34:30 »
Mensen uit de spits krijgen is inderdaad lastig. En duurder maken heeft vrijwel geen zin. De meeste mensen die in de spits reizen hebben of een abonnement of de baas betaald.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #443 Gepost op: 12-06-2017, 09:28:42 »
Eerste klas buiten werking in spits. Dus alleen in daluren.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #444 Gepost op: 12-06-2017, 10:15:44 »
Je moet het zeker niet gaan afschaffen, de eerste klasse. Wel mogen met name in de intercity's er minder eerste klasse-delen zijn. Maar als je ervoor wilt betalen (en dat doen er meer dan genoeg) moet die mogelijkheid er gewoon zijn. Ik ken genoeg mensen die voor de rust de eerste klasse graag betalen. Zeker omdat er ook al gesproken wordt over afschaffing van de stilte coupé's... Ook in sprinters mogen van mij gerust eerste klasseafdelingen zijn, maar ook daar beperkt.

Daarbij: in vliegtuigen heb je toch ook meestal meerdere klassen? Ook op vluchten die korter duren dan bijv. Enschede-Schiphol. Dus waarom niet in de trein.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #445 Gepost op: 12-06-2017, 10:47:50 »
En wat nou als de eerste klas wordt afgeschaft, maar daarvoor in de plaats meer stilte coupés komen? Is dat niet een interessante en faire deal?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #446 Gepost op: 12-06-2017, 11:47:56 »
Denk het ook niet. Ten eerste omdat de stilte coupés zelden stil zijn, maar vooral omdat ook veel van de eerste klaasereizigers dat beetje extra ruimte zeer op prijs stellen.
 De beste oplossing zou toch gewoon zijn (naast het aantal eerste klascoupés te verminderen, extra treinstellen inzetten, zoals ook beloofd is. En juist in de spits, en niet hoofdzakelijk (zoals hier in het oosten vaak gebeurd) buiten de spits.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #447 Gepost op: 17-07-2017, 13:25:23 »
Nieuwe stelling n.a.v dit bericht

Het is goed dat die banketbakker zo ver door procedeert met deze zaak (of eigenlijk: ben je het met zijn punt eens of niet).

Ik ben het er mee oneens, maar de stelling bewust in zijn voordeel geformuleerd :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #448 Gepost op: 17-07-2017, 14:39:17 »
die banketbakker is niet heel slim en die heeft wat doms gedaan.
Bij een spelletje en hij heeft dus verloren en nu kan hij niet tegen zijn verlies. Hou toch op en ga thuis in een hoekje huilen. Wegwezen! Jij bent af.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #449 Gepost op: 17-07-2017, 14:43:40 »
Hij moet gewoon blij zijn dat hij nog met IETS naar huis is kunnen gaan.

Over en uit. Regels waren bekend, en hij heeft die maar te respecteren.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #450 Gepost op: 17-07-2017, 14:52:04 »
Gister was ik in zijn bakkerij. Ik was zo nerveus dat ik pardoes een gebakje opat. Maar ik wilde eigenlijk een taart. En toen moest ik zo maar dat gebakje betalen. De regels van 'wat je eet moet je betalen zijn bekend', zei hij. Nou ik ga m echt aanklagen, want ik wilde dat gebakje niet opeten..
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #451 Gepost op: 17-07-2017, 15:00:23 »
Gister was ik in zijn bakkerij. Ik was zo nerveus dat ik pardoes een gebakje opat. Maar ik wilde eigenlijk een taart. En toen moest ik zo maar dat gebakje betalen. De regels van 'wat je eet moet je betalen zijn bekend', zei hij. Nou ik ga m echt aanklagen, want ik wilde dat gebakje niet opeten..

 ::rofl::

Ik snap de bakker wel heel goed; ik heb die uitzending toen ook bekeken en kan me inderdaad wel herinneren hoe hij aangaf dat hij niet had willen drukken, dus ik geloof wel in zijn oprechtheid.

Maar los daarvan, helaas zijn regels opgesteld om ze te volgen en vind ik het een vage constructie zoals hij nu maar door blijft procederen. Ik begrijp waarom hij het doet, maar op een gegeven moment moet je toch ook beseffen dat het een gelopen race is. Is hij trouwens ook niet al veel te veel geld kwijt aan het raken aan 4 jaar (!) lange rechtszaken? Had hij vast een leuke vakantie van kunnen boeken?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #452 Gepost op: 17-07-2017, 15:09:41 »
Peter Plasman doet deze zaak ''Pro Deo'', zoiets kan ik me herinneren.


Hij beweert dat de regels niet goed zijn uitgelegd, maar het was al vanaf het begin van het spel Miljoenenjacht bekend dat de rode knop ''geen weg terug'' kent.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #453 Gepost op: 17-07-2017, 15:13:49 »
Wat ik me afvraag: wat zou hij (die kandidaat) gedaan hebben als er maar € 1,- of een ander laag bedrag in zijn koffer zou hebben gezeten? Zou hij dan ook zo ver zijn gegaan met procederen?

Gezien het in de lijn der verwachting ligt dat hij dan niet zou gaan procederen, ben ik van mening dat hij dat nu ook niet moet doen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #454 Gepost op: 17-07-2017, 15:55:20 »
Je weet toch van tevoren de regels van het spel waaraan je gaat deelnemen? Je weet dat als je drukt op de rode knop het spel automatisch is afgelopen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #455 Gepost op: 17-07-2017, 18:20:19 »
De regels zijn later aangepast volgens Plasman, zie: http://www.rechtopmiljoenen.com

Als dat inderdaad het geval is en 'de rode knop' niet als zodanig stond vermeld in de spelregels die Arrold heeft ondertekend dan wel heeft ontvangen, dan zou je Plasman gelijk moeten geven. Ook het feit dat de notaris uiteindelijk besloten heeft over het wel of niet meer doorspelen, terwijl hij als enige de inhoud van de koffer van Arrold wist, is enigszins dubieus te noemen.

Ik ben heel benieuwd naar de uitspraak! ::ok::
🜃

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #456 Gepost op: 17-07-2017, 18:58:11 »
Hoort bij het spel toch? als je op de rode knop drukt accepteer je het bod van de bank en is het spel afgelopen.

Als ik bij schaken een slechte zet doe mag ik die ook niet terugnemen hoor. Hoort bij het spelletje. ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Stelling van de dag
« Reactie #457 Gepost op: 17-07-2017, 19:08:20 »
Het zou toch al te bizar zijn dat de spelregels juist vóór het meespelen van die koekenbakker gewijzigd zijn. Volgens mij wordt (nog) steeds bij aanvang van het programma gezegd wanneer er een deal is.

En iedere keer werd gezegd dat dat bij het indrukken van de rode knop is. Zowel VOOR als NA de aflevering waarbij die meneer kandidaat was. Als kijker is me dat altijd duidelijk geweest.


Zoals Tristan al zei: wat zou hij gedaan hebben als uiteindelijk slechts een bizar laag bedrag in zijn koffertje had gezeten? Als die man zo principieel was, had hij ook dan doorgezeurd om zijn gelijk te krijgen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #458 Gepost op: 17-07-2017, 19:22:40 »
De vraag is of de notaris het spel in dat geval ook had beëindigd. ;)
🜃

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #459 Gepost op: 18-07-2017, 17:07:47 »
De vraag is of de notaris het spel in dat geval ook had beëindigd. ;)
Als ik eerlijk ben: ik denk van wel, want waar gaat het anders eindigen? Dan had iedereen wel kunnen zeggen dat hij een fout had gemaakt.
Ich bin ein Bärliner!