Poll

Het is een goede ontwikkeling dat je op steeds meer plekken alleen kunt pinnen/zelfscannen

eens
22 (51.2%)
oneens
21 (48.8%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Stelling van de dag  (gelezen 129751 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Stelling van de dag
« Reactie #480 Gepost op: 26-04-2018, 19:50:56 »
Mijn stelling van de dag: Als de Zwarte Piet emoticons niet verdwijnen van Realitynet zal ik hier rond Sinterklaastijd niet te vinden zijn ::zwaai::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Stelling van de dag
« Reactie #481 Gepost op: 26-04-2018, 22:16:34 »
Dan is mijn stelling van de dag: de zwartepietendiscussie gaan we hier NIET voeren. Zeker niet nu.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #482 Gepost op: 26-04-2018, 22:28:47 »
ik heb geen mening ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Stelling van de dag
« Reactie #483 Gepost op: 26-04-2018, 22:29:36 »
Het beste antwoord is sowieso:  ::regenboog::

Maar eerlijk: ik vind dat tradities best aangepast mogen worden. :-*
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Stelling van de dag
« Reactie #484 Gepost op: 26-04-2018, 22:43:08 »
Dan is mijn stelling van de dag: de zwartepietendiscussie gaan we hier NIET voeren. Zeker niet nu.
Wanneer wel? Tijdens Sinterklaas mag het niet want het is een kinderfeest en tijdens de rest van het jaar mag het ook niet want dan is het niet relevant.

Hoef hem nu trouwens ook niet te voeren hoor, was gewoon iets dat vandaag in me opkwam en waarvan ik vond dat het wel eens uitgesproken mocht worden omdat dat nog niet gebeurd was en heel Nederland de discussie massaal lijkt te willen censureren.

Nieuwe stelling van de dag (want ik wil het topic nu niet stilzetten): Onze groeiende afhankelijkheid van moderne technologie is eng.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #485 Gepost op: 26-04-2018, 22:50:47 »


Nieuwe stelling van de dag (want ik wil het topic nu niet stilzetten): Onze groeiende afhankelijkheid van moderne technologie is eng.

Akkoord. Ik zie in technologie veel voordelen, maar met hackers, virussen,... kan dit veel grotere problemen/rampen geven.
klaar voor de strijd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #486 Gepost op: 26-04-2018, 22:56:07 »
Onze groeiende afhankelijkheid van moderne technologie is eng.
Eens. Niet in de zin van "we zitten allemaal alleen maar op onze mobiele telefoon, waar is het echte contact gebleven?!?", maar wel bijvoorbeeld de ontwikkeling van AI. Geeft vast ook allemaal nuttige, interessante mogelijkheden, maar ik las een tijdje geleden dit artikel en dat is toch wel redelijk zorgwekkend :-X

En daarnaast natuurlijk ook bijv. de privacyproblemen rondom Facebook die nu spelen, en zag vandaag een korte promo van een programma waarin iemand het had over dat Google nog veel meer van ons weet en dat je dan de vraag moet stellen in hoeverre je die data bijvoorbeeld mag gebruiken voor marketingdoeleinden.

Er spelen daar eigenlijk best veel ethische vragen waar je nooit zo bij stilstaat, denk vooral omdat veel mensen (inclusief ikzelf) eigenlijk niet goed weten hoe AI en Big Data eigenlijk werken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #487 Gepost op: 27-04-2018, 08:43:24 »
Helemaal mee eens.

Hoewel die AI en robots door de media ook weer grootser gemaakt worden dan ze zijn. Je krijgt enkel de meest fantastische of enge dingen te zien. Daarom heeft een tijdje geleden een bedrijf een filmpje online gegooid om te laten zien hoe die het meestal gaat met die ai en robots:

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Stelling van de dag
« Reactie #488 Gepost op: 3-05-2018, 09:53:10 »
Ga ik ook eens een nieuwe stelling inbrengen, omdat we in Nederland nu zelfs zo ver zijn dat zelfs de Dodenherdenking met racisme in verband wordt gebracht. De rechter gaat vanmiddag uitspraak doen over een lawaaiprotest dat zo'n klein groepje idioten wil houden bij de Dodenherdenking op de Dam morgen. De stelling is dus:

Demonstreren mag, maar niet op 4 mei 20.00 uur als de doden van oorlogen worden herdacht.

Iedereen moet kunnen demonstreren, ja want dat is als ik me niet vergis zelfs een grondrecht. Want tegenwoordig is alles toch maar racisme (Sinterklaas, Kerst noem alle discussies maar op), maar ik vind het echt respectloos om dat te willen doen tijdens de Nationake Dodenherdenking. Volgens die actiegroep worden alleen blanke slachtoffers herdacht, maar dat is volgens mij de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Natuurlijk is WO 2 het uitgangspunt van de herdenking, maar volgens mij worden er ook andere slachtoffers van oorlogen (ook recente) herdacht en kan iedereen daar zijn eigen invulling aan geven aan wie ze herdenken. Dan ga je niet tijdens twee minuten stilte lawaai maken, om je punt te maken. Dat vind ik gewoon ziekelijk en respectloos
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 10:25:00 door MollenvangR-Art »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #489 Gepost op: 3-05-2018, 10:21:02 »
Mee eens, en ja focus ligt op de tweede wereldoorlog maar dat is niet gek wanneer Nederland daar als land het meeste mee te maken heeft gehad. En de tweede wereldoorlog werden zwarte mensen ook uitgemoord, die net zo goed herdacht worden als alle joden, homoseksuelen, verzetsstrijders, etc.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #490 Gepost op: 3-05-2018, 10:41:53 »
Eens met wat Dennis zegt, niet veel aan toe te voegen. Demonstreren op dat moment is gewoon respectloos.
Frankje Lapi

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #491 Gepost op: 3-05-2018, 11:21:28 »
We herdenken grotendeels mensen die zijn vermoord door nazi's omdat ze niet blank genoeg waren. Maar natuurlijk zijn het alleen blanke slachtoffers ::rofl::

Verder ben ik het uiteraard eens dat demonstreren tijdens de 2 minuten stilte enorm respectloos is. Ook als dodenherdenking inderdaad racistisch zou zijn overtuig je op deze manier toch niemand van je punt? ::)

Edit: ik lees nu in een nieuwsbericht dat het specifiek gaat om het feit dat Nederlandse militairen die omkwamen tijdens de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd wel worden herdacht en de slachtoffers die zij hebben gemaakt niet. Dat is toch weer een heel ander verhaal. De manier waarop ze er aandacht voor vragen blijft wel enorm respectloos natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2018, 18:11:22 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Stelling van de dag
« Reactie #492 Gepost op: 3-05-2018, 18:08:38 »
Eens, respectloos en voor een demonstratie heb je toestemming nodig

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #493 Gepost op: 4-05-2018, 18:36:41 »
Citaat van: De Speld
Een vrouw staart bedachtzaam voor zich uit. “Dat we ons weer collectief hebben laten meesleuren in een landelijke discussie over de Nederlandse identiteit die onder vuur zou liggen. Ik heb zelfs mijn profielfoto op Facebook veranderd. En dat allemaal omdat 1 man heeft aangekondigd dat hij nu lawaai zou gaan maken, en dat we dat met zijn allen klakkeloos hebben verheven tot een nationaal debat omdat dat nu eenmaal is wat we tegenwoordig doen. Triest is dat eigenlijk. Maar deze stilte, heerlijk, ik kan eindelijk weer rustig ademhalen.”
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Stelling van de dag
« Reactie #494 Gepost op: 6-06-2018, 20:07:46 »
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Stelling van de dag
« Reactie #495 Gepost op: 6-06-2018, 20:12:52 »
niet het artikel gelezen, maar wel eens.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stelling van de dag
« Reactie #496 Gepost op: 6-06-2018, 20:13:51 »
Wel weer duidelijk dat het door een man geschreven is trouwens....  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stelling van de dag
« Reactie #497 Gepost op: 6-06-2018, 20:26:31 »
Ik vind het een raar artikel. Hij geeft zelf aan er zijn veel verschillende groepen, hoger en lager opgeleid, zware en lichte beroepen, man of vrouw, maar in zijn conclusie gaat ie dus alleen op dat laatste in? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stelling van de dag
« Reactie #498 Gepost op: 6-06-2018, 20:50:01 »
Eens met D*N, trek het dan ook door naar een later pensioen voor hoger opgeleiden, en voor mensen met een lichamelijk wat minder zware functie. Prima dat ik pas 7 jaar later mijn AOW krijg dan een laag opgeleide man. Ik ben tenslotte ook meer in de gelegenheid om geld opzij te zetten zodat ik eerder dan mijn AOW-datum kan stoppen met werken.

Niet roepen dat er meerdere verschillen zijn en dan maar 1 verschil willen compenseren. Dat is raar. Zal wel zijn omdat het makkelijker is, want laag en hoog opgeleid, wanneer val je in welke categorie en hoeveel categorieën moet je daartussen in zetten. En wat is een zwaar en wat is een licht beroep.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Stelling van de dag
« Reactie #499 Gepost op: 7-06-2018, 09:49:10 »
Zo moet je voor iedereen individueel de levensverwachting gaan bepalen...
Maar goed, stel dat je dit eerlijker wil maken, zullen we dan eerst even zorgen dat de rest van de arbeidsmarkt ook eerlijk is? Mannen krijgen in hoge posities nog steeds vaak meer betaald dan vrouwen. En dan moeten ze zeker ook nog eerder met pensioen? ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!