Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 189483 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2011, 15:00:24 »
wie weet. Heb jij ook al ontdekt dat de lantaarnpaal scheef staat? Geen idee wat we daar mee gaan moeten..

Score van 66 so far
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2011, 15:03:32 »
Met IE lukt het wel! Het probleem zit dus in de browsers... ik gebruik normaal chrome.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2011, 15:04:11 »
Overigens is Frans Pollux (Neet oet Lottum, L1) de scriptschrijver van het geheel. En in het geheel niet technisch aangelegd, dus de uitvoering heeft ie ok aan techneuten moeten overlaten.

Als je daadwerkelijk punten aan het vergaren bent, dan speel je het spel. Dat klopt. Zaak is om zoveel mogelijk informatie te verzamelen, die kun je in het spel later gebruiken.

Ik herinner iedereen er nog maar even aan dat het hele spel uit meerdere hoofdstukken bestaat, en dat het volgende pas over een maand online komt. Dit is gedaan om sde spanning op te bouwen, maar ook om de mensen die het spel pas later ontdekken, een eerlijke kans te geven.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 15:53:45 door Bodejos »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #23 Gepost op: 1-04-2011, 15:04:52 »
Hoe kom ik dan verder, moet ik een nieuw account aanmaken, om toch te kunnen spelen?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #24 Gepost op: 1-04-2011, 15:07:09 »
Nee gewoon met het account inloggen wat je hebt gemaakt gister. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #25 Gepost op: 1-04-2011, 15:18:50 »
For what it is worth: Ik gebruik firefox en werkt gewoon prima.

--

Jann, misschien weet jij dit nog. Helemaal in het begin bij dat kasteel met die tafel die helemaal vol lag [oa mobiel, schrijfblok e.d.]. Links-onder lag iets wat ik niet kon pakken - handschoenen of iets dergelijks. Had jij er meer mazzel mee? Leek me vreemd als alles pakbaar zou zijn ongeveer op 1 ding na.

in other news: 117  ::tandpastasmiley::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #26 Gepost op: 1-04-2011, 15:19:34 »
Hoe ben jij dan verder gekomen? Ik snap er geen fluit van dat het mij niet lukt.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2011, 15:28:06 »
Ik gebruik ook Chrome, Molow, en mij werkt dat uitstekend.

Hulpdakdekker: Ook ik kon de handschoenen niet pakken en ik weet ook (nog) niet wat ik met die scheve lantaarnpaal moet ;)
Al een doolhof moeten oplossen?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2011, 15:34:04 »
Ik ben overgestapt op firefox, en nog steeds heb ik inlogproblemen.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2011, 15:37:05 »
Wat raar. :/ En ik heb geen idee wat ik met de R, de scheve lantaarnpaal enzo. Ben nu bij het doolhof met 132 punten.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2011, 15:40:27 »
Ik gebruik ook Chrome, Molow, en mij werkt dat uitstekend.

Hulpdakdekker: Ook ik kon de handschoenen niet pakken en ik weet ook (nog) niet wat ik met die scheve lantaarnpaal moet ;)
Al een doolhof moeten oplossen?

Ja, bijna mee klaar - maar dat duurt echt een eeuwigheid! Krijg je iets specifieks of gaat het om het figuur dat er uit komt?

btw: die bieb is groot  :o Ik heb nog een hoop te vinden  :P
en wat we met het citatenboek gaan moeten.. naja gaan het zien

edit: doolhof gedaan maar geen punten gescoord - dus suppose dat je niet een beloning in die zin krijgt

ps: Molow is later begonnen en heeft nu al een hogere score. Ergens moet dit niet eerlijk zijn en moet ik een punt tot klagen hebben.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 15:43:28 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2011, 15:52:00 »
Ik heb nu een Research Score van 201, en volgens mij heb ik dat hele Centre Ceremique nu wel gezien. Ik moet denk nog wat munten vinden. En bij dat doolhof ging het om het resultaat, ja.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2011, 15:55:40 »
Hahaha, leuk. Die lokaties zoals het Centre Ceramique bestaan dus echt.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2011, 15:55:56 »
Ik weet niet welke van de letters die ik heb gezien nu erbij horen en wat ik er mee moet. Heb denk ik ook de hele bibliotheek gezien... Vind het wel lastig. Snap er vrij weinig van.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #34 Gepost op: 1-04-2011, 16:12:15 »
232 punten nu. Snap nog niet echt waar je kan zien hoeveel munten je nodig hebt [was iets met een vitrine oid]. Heb inmiddels 1440 gram aan munten - dat moet een suppost toch op gaan vallen!  ::)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #35 Gepost op: 1-04-2011, 16:14:35 »
ik heb muntjes en zo en ook het antwoord op de vraag gevonden, maar waar moet ik dat invullen dan ?
en ook nog een citatenboek, ik kan me iets herinneren van een citaat maar wat was daar mee :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2011, 16:16:13 »
232 punten nu. Snap nog niet echt waar je kan zien hoeveel munten je nodig hebt [was iets met een vitrine oid]. Heb inmiddels 1440 gram aan munten - dat moet een suppost toch op gaan vallen!  ::)

In een vitrine stond een verhaal over gevonden een schat uit de tijd van Karel de Grote, met daarbij hoeveel gram zilveren munten. Ik denk dat je dat moet gebruiken.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2011, 16:22:07 »
Ja, dat was net in de kamer waar ik nog niet was geweest.

Enfin, ik mis dus vermoedelijk 1 lading muntjes [heb er 4, denk dat er 5 zijn]. Uitermate irritant, moet ik dat hele gebouw opnieuw doorzoeken.

Score van 276 - weet ook nog niet wat we met het citatenboek moeten.

ps: Ze coinz, zey are all main!

edit2: met de munten krijg je alleen nieuwe letter. Probably om citaat mee op te zoeken - maar kan iemand daar uberhaupt iets invullen?

Ik zit tijdelijk vast denk ik [score 292].
« Laatst bewerkt op: 1-04-2011, 16:54:00 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2011, 17:19:50 »
Eindelijk ingelogd. Ik weet wat het probleem is: ik had me gisteren aangemeld, terwijl de site nog op slot zat. Het wissen van de geshiedenis deed het hem, ik kan nu het spel spelen, en heb ook de rugtas, de 40 cent, de laptop, het gsm-telefoontje, de aardbbol (cq landkaart). Maar waar zie ik hoeveel punten ik heb, ik zie in de rugzak wel dat er wat punten worden aangegeven, maar dat lijkt me op den duur niet de plek waar ik mijn score kan zien/bijhouden.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2011, 17:44:24 »
Je score kan je zien als je op het ding naast de aardbol klikt. niet een kompas zo te zien - hoogtemeter?

btw, in je notitieblok kan je zien hoeveel letters je officieel hebt gevonden. Heb er daar 4 staan - mogelijk dat je daarmee kan uitvinden waar je op moet zoeken in het citatenboek of iets dergelijks. Heb het citatenboek in ieder geval nog van geen nut kunnen betrappen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.