Auteur Topic: 1 april  (gelezen 15288 keer)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
1 april
« Gepost op: 1-04-2003, 13:27:12 »
Ben benieuwd. Hebben jullie wel eens een enorme grap uitgehaald dat iedereen erin tuinde of ben je zelf wel eens ergens ingetrapt dat je achteraf denkt, o wat stom?

Ik ken alleen de flauwe grapjes. Ik weet nog wel dat mijn vader zei, hee het sneeuwt en toen keken we naar buiten maar het sneeuwde natuurlijk niet. En mijn vader had toch een lol ::) Dat was nog het grappigst, dat hij niet meer bij kwam van het lachen ;D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: 1 april
« Reactie #1 Gepost op: 1-04-2003, 13:29:56 »
nee dr is nog nix gebeurd gelukkig :D

k weet nog wel dat mn broertje en ik vroeger mn moeder altijd ontbijt op bed brachten op 1 april. mn vader kwam dan altijd met t idee om zeep in de yoghurt te doen ( ::) best gevaarlijk eigenlijk) verder haalt mn vader wel ieder jaar dingen uit, maar tot nu toe heeft ie nog nix gedaan.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: 1 april
« Reactie #2 Gepost op: 1-04-2003, 13:30:06 »
ik ben weleens telefonisch in de maling genomen door 1 van mijn broers. met de mededeling dat ik een speedboot had gewonnen......ik had 'm direct door......een speedboot??








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #3 Gepost op: 1-04-2003, 13:37:49 »
Een tante van me heeft haar dochter eens naar de winkel gestuurd om een vierkante cirkel te gaan kopen. Vervolgens belde ze die winkel om te vragen of ze haar wilden doorsturen naar een andere winkel. Dan belde ze weer naar die winkel met dezelfde vraag en zo is mijn nicht (de dochter van de tante dus) een stuk of 5 winkels binnengeweest voor een vierkante cirkel.

Op school vroeger werden er ook grappen uitgehaald door de leraars. Ze stuurden een leerling rond om een kwartelschaar te vragen. Hij is elke klas afgegaan voor de kwartelschaar, maar niemand had er dus eentje.
Wat wel stom is, is dat ze ook net het kneusje van de klas hadden uitgekozen om rond te laten gaan. Dat menneke kon dus achteraf weer extra belachelijk gemaakt worden. En leraars moeten dan een voorbeeldfunctie zijn.
Ook hebben we heel het klaslokaal vol confetti en balonnen gepropt en nepdrol op het bureau enzo. Maar toen kwam de leraar eraan en moesten wij (van de verzinners van dat idee) allemaal naar binnen en werden er banken voor de deur gezet. Dus daar zaten we dan zelf in een klaslokaal vol slingers, balonnen en confetti. Het domste was dan nog dat de leraar een sleutel bijhad. Hij sloot on sop en ging een eindje wandelen. Vervolgens kwam ie terug en moesten wij in onze agenda '1 april is geen sluitjesdag' schrijven en door onze ouders laten tekenen. Stom.








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re: 1 april
« Reactie #4 Gepost op: 1-04-2003, 13:50:12 »
ik kreeg van mijn baas alleen een antiroestprogrammaatje van microsoft, wat roestvorming door te lang bewaarde oude emails tegengaat....

http://www.hetnet.nl/extra/antiroest/

 ::)

maar dan moet-ie toch vroeger opstaan, die baas van mij... :)







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 13:51:27 door idefix »
we're back :(

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: 1 april
« Reactie #5 Gepost op: 1-04-2003, 14:06:11 »
heb m'n oudste zoon (die kranten rondbracht) een keer, toen 1 april op een zondag viel, 's morgen om 5 uur wakker gemaakt en gevraagd of hij zich verslapen had...
Hij keek op zijn wekker, vliegend z'n goed aan en rende de deur uit op zoek naar zijn fiets...

toen riep ik 1 april uit het raam...  :P







er was eens......

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: 1 april
« Reactie #6 Gepost op: 1-04-2003, 14:08:25 »
Halen ze hier geen leuke 1 april grap uit met het forum?

Jammer hoor  :P







No Milk today???

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2003, 14:08:43 »
't is toch gewoon 32 maart vandaag ::)








Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2003, 15:30:28 »

Op school vroeger werden er ook grappen uitgehaald door de leraars. Ze stuurden een leerling rond om een kwartelschaar te vragen. Hij is elke klas afgegaan voor de kwartelschaar, maar niemand had er dus eentje.

De kwartelschaar  :D. Bij ons had een jongen een keer de hik, dat was ontzettend irritant. Toen moest ie de kwartelschaar gaan halen, toen terug kwam met de mededeling dat ie bij ons moest liggen was zijn hik weg en kwamen wij niet meer bij van het laggen  ;D. En het was niet eens 1 april!








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2003, 15:33:26 »
De kwartelschaar  :D. Bij ons had een jongen een keer de hik, dat was ontzettend irritant. Toen moest ie de kwartelschaar gaan halen, toen terug kwam met de mededeling dat ie bij ons moest liggen was zijn hik weg en kwamen wij niet meer bij van het laggen   ;D. En het was niet eens 1 april!

hehe.. laggen  :D








Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re: 1 april
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2003, 15:42:55 »
Haha echte goeie grappen zijn wel leuk. Nie die flauwe 'veter zit los' geintjes.

Ik had in groep 8 wel wat grappen met de klas gedaan. Als eerste had ik zo'n snoep krijtje bij het schoolbord gelegd...en alle echte krijtjes weggelegd. Toen de juf ging schrijven kwam er een vette kras op het bord (oeps  :-\)..maar het ging er nog af dus dat was wel grappig  ;D

Ook een keer hadde we met de congiërge afgesproken dat hij de klas in kwam...te zeggen dat de juf ff naar de telefoon moest. Toen ze weg was ging de hele klas snel het raam uit...en liepen buiten de school om.
Jammer genoeg had ze het snel door...had ze alle deuren en ramen dicht gedaan! Zo konden wij zelf niet meer naar binnen...

Vandaag heb ik er nie eens aan gedacht...leren is nie speciaal erg grappig  :P







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 1 april
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2003, 15:45:23 »
Rob Stenders had gezegd dat Jamai vanmorgen een concert zou geven. Iedereen dacht natuurlijk: Ja, daaag, dat is 1 april natuurlijk.


Maar Jamai kwam echt en er waren maar een man of 50.  ;D








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2003, 15:48:41 »
Zo heeft een grote winkelketen (waar soms Vlaamse artiesten optraden) eens gezegd dat de Spice Girls een mini-optreden kwamen geven op 1 april. Het was wel geloofwaardig, omdat net op 31 maart ze een concert hadden in België. Maar het was dus nep. Al die mensen en bovendien tv-ploegen, waren voor neits gekomen en bovendien waren ze nog boos ook! Geen gevoel voor humor.








Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #13 Gepost op: 1-04-2003, 15:55:18 »
Pepervaatje losgedraaid op me werk, chef pakt peper, wilt strooien, heeeeel het potje peper op z'n brood!! :D :D :D :D :D







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #14 Gepost op: 1-04-2003, 16:37:38 »
ten gevolge de labiele toestand in de wereld werden er weinig tot geen aprilvissen waargenomen in vlaanderen :-\







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 16:53:45 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: 1 april
« Reactie #15 Gepost op: 1-04-2003, 17:11:13 »
de bekende plintentrap is natuurlijk ook een goede.

Verder iemand aanbellen van wie je het autokenteken weet en weet dat de auto weg is. en dan zeggen dat die auto in beslag is genomen door de politie.

Heeft een kennis van me bij zijn schoonmoeder gedaan... was not funny








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #16 Gepost op: 1-04-2003, 17:14:24 »
Variant op bougievonkjes ophalen;

Iemand naar de poli gestuurd om een spaanse kraag op te halen voor een patiënt.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #17 Gepost op: 1-04-2003, 17:28:33 »
En dit zijn de 1 april grappen die vandaag in Nederland uitgehaald zijn volgens Nu.nl

Citaat
1 april: reclamekoeien, nicotinebonus en zwarte wip

RIJSWIJK - Koeien met een reclametekst, een schimmelsnuffelhond, een brandweerauto met zijwieltjes. Het was dinsdag in Nederland weer flink raak met de 1-aprilgrappen. De opvallendste kwam van de Amsterdamse organisatie Vakwerk, die dinsdag uitriep tot de dag van de belastingvrije seks ofwel de dag van de zwarte wip.

Volgens Vakwerk levert de prostitutie vandaag de dag zo weinig op dat het geen zin heeft om nog belasting te betalen. Het motto van de actie luidde 'plat met de hoeren'.

Efteling
De Efteling bracht de bezoekers flink in verwarring met een bericht over een vervroegde opening. Het attractiepark in Kaatsheuvel opende al om zes uur zijn poorten. Wie voor negen uur kwam, mocht gratis naar binnen. Dat bleek geen grap.

De actie was groot aangekondigd. Toch twijfelden veel mensen. Op maandag belden ongeveer 1500 mensen of het echt waar was dat ze gratis naar binnen mochten op 1 april. Uiteindelijk passeerden ongeveer 6500 mensen gratis de poorten.

Reclamekoeien
In Enschede presenteerde communicatie- en ontwerpbureau Axis Media Partners een primeur. Door het ontrafelen van het DNA van koeien zou het mogelijk zijn het vlekkenpatroon zo goed te manipuleren dat op de huid vrijwel ieder logo of tekst kon worden geplaatst.

"De Universiteit Wageningen heeft zes jaar onderzoek gedaan naar het DNA van koeien. We zien in de ontdekking een gat in de reclamemarkt", zei een woordvoerster van het bedrijf. Belangstellenden krijgen op de website www.axis.nl/dnad alle informatie over het nieuwe reclamemedium.

Nicotinebonus
De gemeente Dordrecht kondigde aan dat niet-rokende ambtenaren vanaf 1 april kunnen rekenen op extra vrije dagen, een maandelijkse bonus en andere privileges. De maatregel staat in de wandelgangen al bekend als de nicotinebonus.

Schimmelsnuffelhond
Het Nederlands Architectuurinstituut (NAI) in Rotterdam onthulde de komst van een schimmelsnuffelhond. De hond, een Hongaarse Kuvasz genaamd Czara, is getraind in het opsporen van schimmels, zilvervisjes en inktvraat. Na lovende berichten van de Stadsbibliotheek Leipzig waar een collega-hond een uitbraak van zilvervisjes net op tijd ontdekte, besloot de directie van het NAI over te gaan tot de aanschaf van eenzelfde soort hond.

TPG
TPG maakte bekend dat een brief versturen duurder wordt. Volgens de monopolist op het gebied van briefpostverwerking stijgt het versturen van een brief tot 20 gram 1 cent in prijs. Daarmee komt het tarief op 40 eurocent. Aangezien er nog veel postzegels van 39 Eurocent in omloop zijn, wordt er een speciale postzegel van 1 eurocent uitgegeven.

Brandweerauto met zijwieltjes
De gemeente Deventer verspreidde een bericht over een brandweerauto met nieuwe zijwieltjes. Door de wieltjes zou het voertuig sneller een bocht kunnen nemen. Het bericht werd ondersteund met een foto van de wagen met de wielen. Een lokale kabelkrant en een regionale radiozender trapten in de grap.

Vervoersorganisatie NoordNed kwam met het nieuws over een 'Friese trein' op het traject Leeuwarden-Groningen. Eén van de treinen zou voortaan in de kleuren van de Friese vlag (rood, wit en blauw) door het landschap rijden. De conducteurs en machinisten op die trein dragen volgens NoordNed een stropdas met de Friese vlag erop.

Tot slot verspreidde het bureau Boomerang Media uit Amsterdam kaartjes, waarmee grappenmakers mensen schrik aan kunnen jagen. De ontvangers lezen dat ze zich als vrijwilliger hebben gemeld voor een gezellig etentje met een gedetineerde, als onderdeel van zijn of haar herintegratie in de samenleving.







When God created man, she was only joking!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #18 Gepost op: 1-04-2003, 18:07:18 »
Vorig jaar startte de inschrijving voor de molfandag op 1 april... ik maar hopen dat het geen grap was... pff, gelukkig niet ;).








Offline @sjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gna gna gna
Re: 1 april
« Reactie #19 Gepost op: 1-04-2003, 19:20:50 »
Ik heb een keer nog op de basisschool een grap uitgehaald met mijn leraar van groep 7.
Ik was naar de directeur gegaan, om te vragen of hij halverwege de les wou langs komen in de klas om te zeggen dat zijn kapot was omdat hij was omgevallen.
Dus de directeur kwam de klas binnen en zegt er is een dakpan van de school afgevallen (de school had nog niet eens dakpannen) boven op zijn fiets. dus mijn lkeraar zei allemaal rustig op je plaats blijven zitten en ik ben zo trug en hij haaste naar zijn fiets. En ik zei door de klas dat we bij het raam moesten gaan zitten. Zeggen zo 2 meisjes die braaf op hun plaats bleven zitten dat we moesten blijven zitten. De fiets stond toevallig voor het raam en wij zagen de leraar aan komen lopen en we schieten allemaal onder het raam vandaan en roepen 1april!!!!!!!!!!!
Hij lag wel in een deuk maar hij probeerde ons wel terug te pakken  ;)