Auteur Topic: 1 april  (gelezen 15286 keer)

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: 1 april
« Reactie #20 Gepost op: 2-04-2003, 08:57:18 »
ik geloof er niks van dat dit een grap is:
TPG
TPG maakte bekend dat een brief versturen duurder wordt. Volgens de monopolist op het gebied van briefpostverwerking stijgt het versturen van een brief tot 20 gram 1 cent in prijs. Daarmee komt het tarief op 40 eurocent. Aangezien er nog veel postzegels van 39 Eurocent in omloop zijn, wordt er een speciale postzegel van 1 eurocent uitgegeven.


als dat wel zo is, laten ze dan al die andere grappen ook maar terugdraaien...  ;D








Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #21 Gepost op: 2-04-2003, 09:17:41 »
Het was de enige waar ik wel ingetrapt was.... getver wordt die post nu alweer duurder!!!  >:( >:(

Maar dit staat op de site van TPG http://www.tpgpost.nl/actueel/nieuws/index.html

Citaat
Aangekondigde tariefsverhoging is 1 april-grap
 
31 maart – De tariefsverhoging voor losse brieven van één eurocent (van 39 naar 40 eurocent) is een 1 april grap van een derde. Het ANP berichtte afgelopen zaterdag over de tariefsverhoging. Diverse media namen het bericht over, onder andere teletekst. Het bericht is echter onjuist.








When God created man, she was only joking!

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: 1 april
« Reactie #22 Gepost op: 2-04-2003, 09:46:46 »
Ik vond het al stom, je gaat toch niet velletjes van 1 cent uitgeven?

Gelukkig heeft niemand een stomme grap met uitgehaald. Niet eens een poging tot... :o







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: 1 april
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2003, 10:21:11 »
Ik vond het al stom, je gaat toch niet velletjes van 1 cent uitgeven?

met de TPG kun je echt alles verwachten hoor.....








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: 1 april
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2003, 10:57:45 »
Mijn nichtje had een paar jaar geleden een goede grap.
Ze werkt vlakbij de dierentuin (Noorderdierenpark) (dat zit bij hun achter) en ze liep het pad op en toen zagen ze een beest op de grond zitten. Een of andere salamander ofzo. Haar collega kwam er ook aan en ze zaten naar hem te kijken. Het regende best wel hard maar hij bewoog helemaal niet. Met een stokje hebben ze hem toen aangeraakt en kwamen erachter dat het een nep-salamander was. Ze hebben hem weer goed gezet en de dierentuin gebeld dat er een beest was ontsnapt. Dus even later kwam er een busje voor rijden en stapte zo'n vent met een netje eruit. Ze wezen het beestje aan en die vent helemaal vertellen dat het een of ander subtropisch beest is die daar en daar vandaan komt enzo en dat ze het raar vonden dat tie was ontsnapt enzo.
Hij kwam er later dus ook achter dat tie nep was. Hij is echt heel kwaad weggereden met de mededeling dat als ze nog eens een beest vonden ze maar vooral niet meer moesten bellen.
 ;D








Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Dee-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • abcD
Re: 1 april
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2003, 11:14:15 »
Op de school van mijn dochters kregen ze maandag een brief mee, dat ze vanwege het pesten vanaf dinsdag in uniformen moesten komen. Die zouden via schoolverkocht gaan worden, maar in afwachting ervan moesten ze alvast in nette blousen, stropdassen en rokjes met sokjes komen.
Niet alleen veel kinderen stonken erin, ook waren er verontwaardigde ouders te horen. Ze hebben er nog het nieuws van TV-rijnmond mee gehaald.







Ik ga gaten graven

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: 1 april
« Reactie #26 Gepost op: 2-04-2003, 11:26:14 »
Das een goeie Dee! ;D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 1 april
« Reactie #27 Gepost op: 1-04-2007, 11:28:23 »
Bedenk jij voor je vrienden/familie een 1-aprilgrap, of ben je zelf zo goedgelovig om erin te trappen? Vertel het hier.

Hierbeneden een paar wetenswaardigheden, met dank aan Wikipedia.


Brielle (Den Briel): In 1572 was de stad het toneel van de inname door de watergeuzen, het eigenlijke begin van de opstand tegen Filips II. Dit historisch feit wordt ieder jaar op 1 april gevierd.
Jaarlijkse begin van het eerste regeringssemester van de Capitani Regenti van San Marino (dit semester duurt tot 1 oktober van het zelfde jaar).
1 april is een dag waarop in veel landen mensen elkaar op een goedaardige manier voor de gek proberen te houden. Vooral de media sturen dan 's ochtends wat "groot nieuws" de wereld in, wat dan in de loop van de dag een 1 aprilgrap of aprilvis blijkt te zijn.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #28 Gepost op: 1-04-2007, 11:30:23 »
Ik wou midden in de nacht ineens 'BRAND!' roepen, maar dat heb ik toch maar niet gedaan! :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 1 april
« Reactie #29 Gepost op: 1-04-2007, 11:31:57 »
De laatste door mij bedachte grap moet hier nog ergens in het archief staan.

Die kwam op het volgende neer: ik had in een wijkblad een artikel laten plaatsen over bouwplannen voor een bejaardencentrum met allerlei faciliteiten. Pal voor de deur van dure koopwoningen, waardoor de bewoners daarvan hun vrije uitzicht op een mooi parkje zouden kwijtraken. Zeker 40 mensen trapten er min of meer in.

Het leukste vond ik nog dat mensen mij en de fotograaf van het wijkblad ervan probeerden te overtuigen dat het een 1-aprilgrap betrof.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #30 Gepost op: 1-04-2007, 16:40:15 »
Ik heb vorig jaar op het mol forum nog een 1 april grap uitgehaald, toch nog wat mensen ingetuimd :P (he Jos ;)). Dit jaar geen inspiratie.

De leukste 1 april grap die ik me kan herrineren was toen ik 7 jaar was. Toen wist ik totaal nog niet wat 1 april was. Op onze school was bekend gemaakt dat de koningin langs zou komen. Dus wij in onze netste kleren naar school ... en toen kwamen we erachter dat het een grapje was. Iedereen kon er hard om lachen ... op 1 iemand na, die is nog weken boos geweest. We hadden allemaal zo'n medelij met 'm. ::rofl:: Vorig jaar op m'n schoolreunie hadden we het er nog over, echt een grap om nooit te vergeten.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: 1 april
« Reactie #31 Gepost op: 1-04-2007, 18:38:27 »
Ik heb er niks van gemerkt moet ik zeggen

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 1 april
« Reactie #32 Gepost op: 1-04-2007, 18:40:38 »
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er nog iets zou komen. ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 1 april
« Reactie #33 Gepost op: 1-04-2007, 19:26:57 »
Ik heb vorig jaar op het mol forum nog een 1 april grap uitgehaald, toch nog wat mensen ingetuimd :P (he Jos ;)).
Er staat me vaag wat van bij.

Ik dacht overigens dat ik zelf vorig jaar een dergelijk topic had geopend, maar ik zie het kennelijk over het hoofd.

Met een werkende zoekfunctie zou ik er minder moeite mee hebben gehad denk ik.


*jos breekt zich het hoofd erover, wat Daisy's grap ook weer was*


Edit: als de zoekfunktie dienst weigert, is er altijd nog een tijdrovende manier om te vinden wat je zoekt. En inderdaad:

http://208.116.50.174/forum/index.php?topic=23462.msg648096#msg648096
« Laatst bewerkt op: 1-04-2007, 19:43:19 door Bodejos »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: 1 april
« Reactie #34 Gepost op: 2-04-2007, 00:04:53 »
Whaha die telefoongrap, ik weet het nog ;D
Ik zat echt voor m'n PC van 'What the fuck?! Bellen met de mol?!'

Offline Alja

  • Forumlid
Re: 1 april
« Reactie #35 Gepost op: 4-04-2007, 08:17:24 »
Ik heb zondag me echt helemaal slap gelachen. Mijn moeder was jarig, dus zondag was er allemaal visite bij ons. Zo ook meneer en mevrouw X. Ik zat achter de laptop en kon dus zo heel makkelijk me even met het gesprek bemoeien en weer verder typen.
Op een gegeven moment zag ik Wim, de zoon van meneer en mevrouw X online komen. Eerst even over 1aprilkoetjes en 1aprilkalfjes gepraat. Toen vertelde hij dat hij eigenlijk nog een grap met z'n ouders wilde uithalen. Hij dacht aan een bord op de tafel zetten met een briefje erbij: 'sorry, dit is het enige wat nog over is van het servies.' Maarja, daar trappen z'n ouders dus niet in.
Dus op een gegeven moment las ik: 'let op mijn pa'. Ik keek naar z'n vader. Hij kreeg een sms'je. Hij liet het aan z'n vrouw lezen en dit verstond ik: 'Carina (dat is mijn vriendin en zijn zusje) is van de trap gevallen. Been staat raar scheef. Kom snel! Moet naar ziekenhuis.' Wims moeder helemaal in paniek. Zegt haar man: lees even verder. Er stond onder:'sorry pa, slechte 1aprilgrap. Kon ff geen betere verzinnen.'
Haha, ik zat dus met Wim op MSN en schreef alle reacties op die er kwamen . En het allermooiste was dat niemand van de visite dat doorhad. Ja, ik zat wel te gniffelen, maar dat doe ik wel vaker...
Toen meneer en mevrouw X wegwaren, heb ik het aan mijn ouders en de rest van de visite verteld. Ooooh, wat hebben wij gelachen.  Mijn ouders vonden het een hele goede grap!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: 1 april
« Reactie #36 Gepost op: 4-04-2007, 21:44:57 »
Ik heb een soort rond-1-april grap uitgehaalt.
Op de vrijdag voor 1 april was de uiterlijke inleverdatum van formulieren om een toets te kunnen herkansen.
Een vriend en ik vulden drie formulieren in met de op onze school niet-bestaande namen: Rik Venema, Astrid Bos en Hans Heemskerk. We voorzagen de formulieren alledrie van een fake-handtekening van de docent.
Afgelopen maandag (2 april) bekeken we de herkansingslijsten en zagen we tot onze verbazing de namen Rik Venema, Astrid Bos en Hans Heemskerk op de lijst staan ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 1 april
« Reactie #37 Gepost op: 4-04-2007, 22:24:17 »
En hebben die de herkansingstoets gehaald? ::rofl::

Offline MiSs Stefanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 1 april
« Reactie #38 Gepost op: 4-04-2007, 22:28:34 »
En hebben die de herkansingstoets gehaald? ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl::

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: 1 april
« Reactie #39 Gepost op: 4-04-2007, 22:34:39 »
Ik heb een soort rond-1-april grap uitgehaalt.
Op de vrijdag voor 1 april was de uiterlijke inleverdatum van formulieren om een toets te kunnen herkansen.
Een vriend en ik vulden drie formulieren in met de op onze school niet-bestaande namen: Rik Venema, Astrid Bos en Hans Heemskerk. We voorzagen de formulieren alledrie van een fake-handtekening van de docent.
Afgelopen maandag (2 april) bekeken we de herkansingslijsten en zagen we tot onze verbazing de namen Rik Venema, Astrid Bos en Hans Heemskerk op de lijst staan ::rofl::
Whahah  ::rofl:: ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again