Auteur Topic: MolMail 2012  (gelezen 179066 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: MolMail 2012
« Reactie #360 Gepost op: 10-01-2012, 23:01:08 »
Nee, tis ook op vrijdags uitgezonden ;-) Volgens mij seizoen 6.
Klopt ;) Seizoen 5 was ook op vrijdag (5 en 6 werden uitgezonden op Ned. 2), seizoenen 3 en 4 werden op zaterdag uitgezonden (op Ned. 1). Van seizoenen 1 en 2 weet ik het niet
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolMail 2012
« Reactie #361 Gepost op: 10-01-2012, 23:09:15 »
mmm dan heeft mijn geheugen mij in de steek gelaten....
Maar om na 12 seizoenen dan nog weer de dag aan te passen?
Zet het dan maar op Zondagavond ofzo, na studio sport!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #362 Gepost op: 10-01-2012, 23:26:53 »
Tegenwoordig kijken zoveel mensen naar WIDM, het is niet voor niets een trendy topic op Twitter en op Facebook heeft iedereen het er over.

Dat betekent dus dat ik woensdagavond en de hele donderdag niet op dit forum en op Facebook kan/wil kijken.

Hartstikke fijn AVRO, stelletje prutsers! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #363 Gepost op: 10-01-2012, 23:29:36 »
Yeey door de AVRO heb ik mezelf een computerverbod moeten opgeleggen voor woensdagavond (noteer: een van mijn twee vrije doordeweekse avonden, normaal gezien als 'computeravond') en donderdag. Als ik de computer opstart dan kan ik namelijk toch de verleiding niet weerstaan om op het forum te kijken. Op geen enkel forum waar ik op zit eigenlijk, overal zitten wel mensen die het hebben gezien.

Geen slimme actie...
臥底 是 谁?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: MolMail 2012
« Reactie #364 Gepost op: 10-01-2012, 23:35:00 »
Zo na een druk avondje aan de studie net even de molmail bekeken en wat schetst mijn verbazing: de tweede aflevering is morgen al te zien. Vreemde actie van de Avro, (had dat misschien bij afl 1 gedaan zoals met fort boyard destijds) maar ik denk dat zij een soort van RTL achterna willen die ook de afleveringen vooruit (al dan niet tegen betaling) vertonen.

Weliswaar zien we de executie niet, maar toch via via zul je toch vanalles meekrijgen, en voor mij is elke aflevering van wie is de mol als een cadeautje, je leeft er naatoe, pakt het elke week uit en je weet bijna niet wat erin zit. :) Dus nee hoe nieuwsgierig ik ook elke week ben, ik kijk gewoon lekker op de donderdag avond. Dat is en blijft de realityavond voor mij, waavan 11 weken per jaar met wie is de mol.

Om niet helemaal kritisch te blijven: Positieve toevoeging vind ik de terugblik filmpjes op aflevering 1,  ::ok:: laat toch net even wat meer zien van de uitzending die we hebben gezien. Daarnaast ook leuk om te zien dat er weer 'eetbeelden' inzitten van de kandidaten die aan tafel zitten en het spel bespreken.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 23:37:59 door mollenvanger21 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #365 Gepost op: 10-01-2012, 23:40:19 »
Buiten dat ik niet kan kijken op de woensdagavond omdat ik dan andere bezigheden heb (en al jaren heel blij dat WIDM niet op die avond wordt uitgezonden), vind ik kijken via de computer niet echt fijn...en als ik dan kijk wil ik ook nog niks weten dus idd, dat wordt een hele dag fora vermijden...

nee geen goeie actie dit.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: MolMail 2012
« Reactie #366 Gepost op: 11-01-2012, 00:08:25 »
Gaat er nog iets van een Officiele verklaring komen van de makers van WIDM of de AVRO of wie dan ook waarom er een Woensdaguitzending bijkomt die volstrekt onzin is?

ik wil wel weten waarom men denkt dat het nodig is, wat voor nut het heeft en waarom men de Molloten dwars wil zitten omdat die een extra dag het forum moeten vermijden!

Vertel mensen: WHY in godsnaam WHY???
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #367 Gepost op: 11-01-2012, 00:21:39 »
waarom er een Woensdaguitzending bijkomt

Ik denk dat men puur naar de grote getallen kijkt... nu wat is het, 2,2 miljoen kijkers, 2.200.000 dus, en daarvan eens een keer tweeduizend molloten of laten we maximaal zeggen 20.000, dan horen ze van 2.180.000 nog steeds geen moppers. Wel van de harde kern, dus best luid geroep, maar ze zullen besloten hebben op basis van grote getallen en eerst kijken of uitkomt wat men beoogt :-[.

Nu mij niet vragen wat men dan beoogt want dan moet ik het ook vaag zoeken in het allemaal 'multimediaal neerzetten' en wellicht geld gaan innen aan vroegkijkers in het 2e scherm in de toekomst (zoals RTL4 al doet). M.a.w.: men zal dit doorzetten en kijken of er uitkomt wat men wil, is het protest luid genoeg en komt er weinig uit dan zal men het volgend jaar vast niet weer doen ???

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #368 Gepost op: 11-01-2012, 00:22:06 »
De reacties van de molloten zijn duidelijk. Dikke onzin, een enorme mollenstreek. Hopelijk leest de AVRO dit forum ook. En als ze niet willen luisteren en dit volgende week weer flikken, zeg ik gewoon mijn lidmaatschap op.  >:(
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #369 Gepost op: 11-01-2012, 00:32:04 »
Hoewel ik het niet leuk vind dat de tweede aflevering al op woensdag online wordt gezet, ben ik erg benieuwd naar het effect hiervan. Ik verwacht niet minder maar juist meer kijkers op donderdag. Iedereen die op woensdag online kijkt, zal zeker ook op donderdagavond willen kijken om te weten wie de afvaller is. Er zal op donderdag druk worden gecommuniceerd over Wie is de Mol op internet, op scholen, op bedrijven en in de huiskamers. Meer aandacht voor het programma dus op donderdag en dat kan alleen maar leiden tot meer kijkers. Waarschijnlijk is dat de motivatie van de AVRO.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: MolMail 2012
« Reactie #370 Gepost op: 11-01-2012, 00:35:34 »
Ik ga denk ik morgen telefonisch mijn AVRO lidmaatschap opzeggen. Als de AVRO nog besluit te stoppen met het voortijdig uitbrengen van WIDM wil ik wel weer overwegen tientjeslid te worden.

Edit: ik kan iedereen aanraden om telefonisch het lidmaatschap op te zeggen. Als we daarmee de AVRO duidelijk maken dat met ons niet valt te sollen (dus dat moet je ook niet willen) dan helpt het misschien.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 00:47:39 door Tsubasa »
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: MolMail 2012
« Reactie #371 Gepost op: 11-01-2012, 00:51:34 »
Ik ga proberen niet te kijken, ben donderdag toch te druk om te forummen  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #372 Gepost op: 11-01-2012, 02:03:19 »
::ok::
Dus jij zit ook donderdag vol verwachting klaar om 20.30 u.?  ;)
Met katten? -of zonder, kan net zo goed, edoch, het is een meerwaarde kan ik je vertellen...-
Gezellig!  ::jaja::
Thee/koffie staat klaar.
En onbevangen gaan we weer heel hard daarna proberen in te loggen op het forum!
En verder met theorettes zoals elke d o n d e r d a g  ::trots::

Het is vast éénmalig...
Ik laat het nu los.
Ga me verheugen...en wederom dromen over De Mol...Truste allen.

Omnia vincit amor

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolMail 2012
« Reactie #373 Gepost op: 11-01-2012, 09:46:16 »
Ik snap al dat geklaag niet. Wil je niet kijken, dan kijk je toch gewoon niet. En het forum dicht lijkt me ook onzin. Als je niets wilt weten dan log je toch gewoon niet in?



Omdat je in dat geval als niet internetkijker woensdagavond en donderdag tot de uitzending niet meer op de fora, (of zelfs op facebook en twitter) kunt kijken zonder het risico te lopen ongevraagd een spoiler onder ogen te krijgen.

Of zelfs bewust, vergeet niet dat nieuwsgierigheid soms onbedwingbaar kan zijn, hoe vaak ik al niet op een linkje heb geklikt waar een waarschuwing bij staat dat je daar beter niet op kunt klikken (indien je geen sterke maag hebt, ziek wordt van dierenleed of ander geweld) en dan achteraf altijd weer spijt heb gehad dat ik het toch heb gedaan..

Als er immers een eigenschap is die ons molloten bindt dan is dat toch nieuwsgierigheid.  ::jaja:: ::tandpastasmiley::

Dus jij zit ook donderdag vol verwachting klaar om 20.30 u.?  ;)
Met katten? -of zonder, kan net zo goed, edoch, het is een meerwaarde kan ik je vertellen...-
Gezellig!  ::jaja::
Thee/koffie staat klaar.
En onbevangen gaan we weer heel hard daarna proberen in te loggen op het forum!
En verder met theorettes zoals elke d o n d e r d a g  ::trots::


Met katten (absoluut een meerwaarde!), eega, koffie en koekjes, ik verheug me daar de hele week op en kijk er echt naar uit, dus geen voorvertoning graag!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolMail 2012
« Reactie #374 Gepost op: 11-01-2012, 09:53:15 »
Is het niet gewoon handig om 1 topic te maken waarin NIET gesproken wordt over de woensdag uitzending?

Of is dat er al?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: MolMail 2012
« Reactie #375 Gepost op: 11-01-2012, 10:25:38 »
Tja.
In eerste instantie was ik wat onaangenaam verrast. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit een goed idee is overigens.

De reden ligt hem waarschijnlijk in 'met de trends mee willen gaan', denk ik.
Waarschijnlijk in de hoop hogere kijkcijfers te behalen, alles bij elkaar opgeteld, inderdaad.
Ik denk niet dat ze zover gaan om paid-preview oid te hebben, dat staat bijna haaks op waar de publieke omroepen (en de avro, zich onderscheidend) voor willen staan. Het kan maar het lijkt me niet direct waarschijnlijk.

Ik begrijp de commotie wel een beetje ik vond het zelf op het eerste gezicht ook een merkwaardige zaak.
Maar ik vind sommige reacties hier ook wel een tikje ott eerlijk gezegd. Ik denk niet dat als een paar mensen hun lidmaatschap opzeggen dit zoveel indruk maakt - waarschijnlijk winnen ze er minstens evenveel als het aanslaat.

Kennelijk ligt de vermeende vertrouwensband (en hoe deze plots geschonden lijkt door dit abrupte nieuws) tussen productie en trouwe bezoekers van .com hieraan ten grondslag. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Tegelijkertijd is dit een multimedia machine die probeert te concurreren. Ik voer dit niet aan als 'excuus' trouwens, slechts als argument.

Ik weet nog niet of ik ga kijken vanavond. Ik zie de daad ervan in ieder geval niet als iets wat 'verraad' pleegt aan of iets dergelijks. Ik vind ook niet dat mensen die dat ook gaan doen zich daarover schuldig moeten voelen.
Ieder moet zijn of haar eigen keuzes maken. En een 'daad' stellen als niet kijken of je lidmaatschap intrekken is slechts symbolisch sws. Zoals Lo eerder aangaf, men heeft hiermee  mogen we aannemen een bepaald doeleinde voor ogen - dat wordt bereikt of niet. Het zal niet de bedoeling zijn geweest de aanhang hier te vervreemden, zeker niet - maar er zijn bepaalde doelen die gesteld worden waar mogelijk ook Anton/ de productieleiding weinig over te zeggen heeft omdat dit door de directie bepaald wordt.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 10:55:02 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: MolMail 2012
« Reactie #376 Gepost op: 11-01-2012, 10:33:31 »
Ik zou er al veel meer vrede mee hebben als het pas in de loop van donderdag online zou komen te staan.

Eén voordeel heeft het wel. Je wordt zo haast wel veroordeeld tot een 'social media'-vrije dag.
;)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 11:02:55 door Avogadro »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: MolMail 2012
« Reactie #377 Gepost op: 11-01-2012, 11:31:35 »
Rare actie van de Avro... Maar ja, ik zou het sowieso niet gaan kijken, want lekker languit op de bank de Mol kijken is toch super? Veel leuker dan op een beeldschermpje turen. Donderdagavond is gewoon de ultieme molavond. Daarnaast kan ik gelukkig ook niet vanavond gezien mijn muziekvereniging op woensdagavond repeteert...

Nu alleen hopen dat er niets of nauwelijks dingen worden 'verraden' op de verschillende molsites...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolMail 2012
« Reactie #378 Gepost op: 11-01-2012, 12:03:31 »
Nee hou op!

Ik zit echt ondersteboven op mijn stoel van dit nieuws. Eén van de succesfactoren van de mol is dat je altijd bent overgeleverd aan de grillen van de makers, en dus het lange wachten op de nieuwe aflevering. Vervolgens zit je op donderdag om 20:00 helemaal klaar, vol verwachting. Dat is niet hetzelfde als op woensdagavond maar alvast de aflevering bekijken…  om over spoilers nog maar niet te spreken.

Het is net zoiets als willen weten wie de mol is: dat wil je niet vóór aflevering 10. Een aflevering op woensdag wil je ook niet, want juist de spanning van de donderdagavond hoort bij het molseizoen.

De uitleg van Erik TKS lijkt me plausibel. Met mijn hart voor de mol ben ik zeker voor meer aandacht voor het programma, maar niet op deze manier… Ben erg benieuwd naar de reactie van Teun, Heinz!
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 12:52:53 door Lautjuh »

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: MolMail 2012
« Reactie #379 Gepost op: 11-01-2012, 14:02:23 »
We hebben met afl. 1 al een record aantal kijkers neergezet. Hoe kan de AVRO zien of veranderingen door het seizoen of door woensdagavond komen? Ik zou spontaan een AVRO lidmaatschap nemen, zodat ik het op kan zeggen.