Auteur Topic: Anne-Marie Jung is DE MOL !  (gelezen 428480 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2012, 15:51:52 »
Misschien kun je het argument van Marion omkeren. De vrijstellingen moesten gevonden worden, maar Anna-Marie liep naar een andere plek, terwijl Frits haar juist richting kokers had gestuurd ?? Annemarie Mol ?

Dit vind ik juist een molactie!
Laat ik uitleggen waarom : ik ben van mening dat de mol juist zelf niet de vrijstellingen wilde pakken, maar wel dat ze gepakt worden. Dit omdat het op de brug gunstiger is als de mol bij de "veroveraars" zit, want in principe betekent dit 6 in plaats van 7 tegenstanders voor de "verdedigers", en dus meer kans dat de vrijstellingen niet terug gepakt worden en er zodoende geen geld in de pot komt. (Als vrijstellingverdediger heeft de mol weinig invloed meer op de brug, als veroveraar kun je invloed uitoefenen op welke groepjes voor wie, medeschutters afleiden, verkeerd aansturen enz,en zelf gewoon mis schieten of niet.)

Anne-Marie gaat als 1 na laatste en naar een andere plek dan Frits aanwijst. Logisch gevolg is dat Frits zelf naar die plek zal gaan. Kandidaten laten geen vrijstellingen liggen!!! En in geval dat toch gebeurt kon ze altijd Liesbeth nog in die richting sturen. Wat ook ongeveer gebeurde, want volgens mij stond Liesbeth veel dichter bij de vrijstellingen, dan waar Anne-Marie oorspronkelijk was. Liesbeth vond geen kokers, dus ofwel Anne-Marie had ze weggehaald, ofwel ze heeft haar naar een heel andere plek gestuurd, want haar oorspronkelijke plek had wel 5 kokers of zo!

Enige risico is dat je als mol toch een vrijstelling toegewezen krijgt, maar omdat de betere molpositie m.i. is om geen vrijstelling te hebben, gaat de mol die dus niet bewust pakken.

Omdat Anne-Marie achter Maarten en Liesbeth zat op de brug, sluit ik zelfs niet uit dat ze zelf op hen heeft kunnen schieten....Liesbeth zat echt heel goed verstopt voor Frits...

(ik wil verzenden en zie de soortgelijke reactie van Ycaris)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2012, 16:00:55 »
Anne-Marie zei op 27:24 minuut het volgende

"Oh, ik mag niet graven. Ik wilde gaan graven"

En waar houden mollen van... juist ja... van graven.

http://avro.nl/wieisdemol/Player/13589889#.TwYvjdRgImQ

Ik zag dit in de herhaling en ze staat daar gewoon bij een soort molshoopje! Het heeft die vorm in ieder geval. Ik vond het opvallend.
(als iemand een screenshot kan maken graag, ik weet niet hoe dat moet)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2012, 16:52:46 »
Ik denk dat ze eruit gaat donderdag

Zet de uitzending bij Uitzending Gemist op pauze bij 59:34 check daarna de blik van Art en het rode scherm. Hij kijkt haar duidelijk aan.
When life knocks you down, fight back!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2012, 17:17:57 »
Ik denk dat ze eruit gaat donderdag

Zet de uitzending bij Uitzending Gemist op pauze bij 59:34 check daarna de blik van Art en het rode scherm. Hij kijkt haar duidelijk aan.

Nou, duidelijk is het niet bepaald. Dio zit vlak achter haar, die zou het ook kunnen zijn. Hadewych kijkt erg benauwd. Frits z'n gezicht zit vol spanning.
Anne-Marie kijkt net zo relaxed als bij de vorige executie. Had ze ook zo'n houding van : wie doet me wat.
Uit deze beelden kan ik echt niet opmaken wie Art precies aankijkt.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2012, 17:24:55 »
Tussen 59:33 en 59:34 als het beeld op de 10 kandidaten gericht wordt zie je Anne Marie glimlachen. Ze beaamt haar beurt. Hadewych zit meer aan de rechterkant en je ziet Art duidelijk een beetje links van het midden kijken.
When life knocks you down, fight back!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2012, 17:54:46 »
Nou, duidelijk is het niet bepaald.
...
Uit deze beelden kan ik echt niet opmaken wie Art precies aankijkt.

Tussen 59:33 en 59:34 als het beeld op de 10 kandidaten gericht wordt zie je Anne Marie glimlachen. Ze beaamt haar beurt. Hadewych zit meer aan de rechterkant en je ziet Art duidelijk een beetje links van het midden kijken.

Art kijkt min of meer vooruit en omdat je niet precies weet hoe in het midden de tafel staat kan het Anne-Marie, Hadewych of Dio zijn. Echter, en hier ben ik het met Maarten 20 eens, kijk het frame voor frame terug en op het moment dat de kandidaten in beeld komen lacht Anne-Marie eerst nog waarna de lippen snel op elkaar gaan. Zij reageert hiermee (als enige) op Art.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2012, 15:07:45 »
zie je Anne Marie glimlachen. Ze beaamt haar beurt

Helemaal eens. Zij is dan aan de beurt.

Maar dat wil niet zeggen dat het rode scherm erbij hoort. Ongetwijfeld heeft de crew zitten knippen&plakken... sowieso moet dat omdat de voorbeschouwing binnen een half minuutje gepropt moet worden. Zie het spoilertopic voor meer hierover.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2012, 16:47:06 »
Tussen 59:33 en 59:34 als het beeld op de 10 kandidaten gericht wordt zie je Anne Marie glimlachen. Ze beaamt haar beurt. Hadewych zit meer aan de rechterkant en je ziet Art duidelijk een beetje links van het midden kijken.
Maar wie zegt dat Art recht tegenover het midden zit? Misschien zit hij wel iets meer naar rechts. Dat hij recht voor zich uitstaart, wilt niet zeggen dat hij het midden van de groep aankijkt...
En dat shot dat iedereen kijkt bij de volgende aflevering, wil niet zeggen dat dat shot is als het rode scherm komt..., het kan net zo goed van het 1e scherm zijn.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2012, 16:59:28 »
Ik blijf haar echt verdacht vinden. Hoe heette de gletsjer waar ze opdr. 1 gingen doen? ik dacht iets van Soul ema Jung. En Jung is van Anne-Marie JUNG dit kan ook toeval zijn maar toch... ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2012, 17:21:01 »
Ik blijf haar echt verdacht vinden. Hoe heette de gletsjer waar ze opdr. 1 gingen doen? ik dacht iets van Soul ema Jung.

Ik vermoed dat je de gletsjer uit opdracht 2 bedoelt, want opdracht 1 ging over dat vliegtuig ;)

Hoe dan ook; ik heb 'm gevonden met de topic "Locaties Wie is de Mol" en de naam is Sólheimajökull. Het lijkt er sterk op dat "jökull" gewoon "gletsjer" betekent.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2012, 18:00:37 »
Het lijkt er sterk op dat "jökull" gewoon "gletsjer" betekent.
Klopt.
Citaat van: wiktionary
jökull m
1. a glacier
The British are not impressed.

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2012, 19:58:44 »
Ik vermoed dat je de gletsjer uit opdracht 2 bedoelt, want opdracht 1 ging over dat vliegtuig ;)

Hoe dan ook; ik heb 'm gevonden met de topic "Locaties Wie is de Mol" en de naam is Sólheimajökull. Het lijkt er sterk op dat "jökull" gewoon "gletsjer" betekent.

ja inderdaad dat is waar opdr 2. Oke ik heb het dan verkeerd verstaan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 11-01-2012, 19:33:54 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2012, 11:36:12 »
Anne-Marie heeft ruim 20 minuten nodig vanaf het moment dat ze het vliegtuig ziet tot het moment dat ze er aankomt.
Wat ik daarvan moet denken weet ik niet maar het is wel wat lang.


En William, die vlak achter haar liep, heeft nog een kwartier extra nodig. ????
Frits, die toch ook al wist van het vliegtuig, moet dan daarna nog door William worden geholpen? (Anne-Marie: "Dat vliegtuig ligt er niet voor niets, Frits!")
« Laatst bewerkt op: 13-01-2012, 12:07:35 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 13-01-2012, 16:48:01 »
Een goeie vriend van mij waarmee ik dit seizoen samen kijk, zegt bij het kijken naar aflevering 2 dat Anne-Marie's gezichtstuidrukkking bij de executie verraadt dat zij de Mol niet is. Ik zie zelf niet zo wat hij precies bedoelt maar misschien zijn er molloten die het ook zien.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline papiertjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 13-01-2012, 17:03:12 »
Ik vind het verdacht dat ze tegen Dio zegt aan het einde van afl. 2: "Ik had je graag wat warmte gegund". Weet zij dat ze aflevering 4/5 naar een warm land gaan? Zullen we zien in aflevering 4/5  ::hypocriet::

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 13-01-2012, 19:49:47 »
Een goeie vriend van mij waarmee ik dit seizoen samen kijk, zegt bij het kijken naar aflevering 2 dat Anne-Marie's gezichtstuidrukkking bij de executie verraadt dat zij de Mol niet is. Ik zie zelf niet zo wat hij precies bedoelt maar misschien zijn er molloten die het ook zien.

Het wekt zeker die indruk maar ik moet het nog een paar keer goed terugkijken. Ik ben wel benieuwd wat die vriend van jou precies ziet? Is het mogelijk dat bij hem na te vragen en dit in een berichtje naar mij te sturen?  ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 13-01-2012, 19:53:52 »
Bij het speculeren over hints komt het getal 12, 'wiskunde' en 'min' vaak langs. Hier een suggestie hoe dat op Anne-Marie kan slaat:

Het verbindings streepje tussen Anne en Marie zou je als min-teken kunnen zien.
Als je de letters van haar naam omzet naar getallen en bij elkaar op telt, dan krijg je:

Anne = 1, 14, 14, 5 += 34
Marie = 13, 1, 18, 9, 5 += 46

Dus:
Anne-Marie = 34 - 46 = -12

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 13-01-2012, 22:29:02 »
Vindt niemand het vreemd dat Anne-Marie toch een V en een K herkende in die ogenschijnlijk op niets lijkende lijnen? Die V kan ik me nog iets bij voorstellen, maar die K?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Anne-Marie is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 13-01-2012, 23:15:46 »
Bij het speculeren over hints komt het getal 12, 'wiskunde' en 'min' vaak langs. Hier een suggestie hoe dat op Anne-Marie kan slaat:

Het verbindings streepje tussen Anne en Marie zou je als min-teken kunnen zien.
Als je de letters van haar naam omzet naar getallen en bij elkaar op telt, dan krijg je:

Anne = 1, 14, 14, 5 += 34
Marie = 13, 1, 18, 9, 5 += 46

Dus:
Anne-Marie = 34 - 46 = -12

Rat, dat valt me van je tegen. Realiseer je je dat de ouders van Anne-Marie bij haar geboorte zijn benaderd door het WIDM team, omdat ze toen al wisten dat ze in 2012 een serie wouden op nemen met hun dochter en dat het dan handig was dat de letters in haar naam zouden kunnen corresponderen met het 12de seizoen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)