Auteur Topic: [VM3] Het avontuur  (gelezen 22605 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[VM3] Het avontuur
« Gepost op: 16-01-2012, 21:14:23 »
Hilversum - Binnenkort te volgen op de RealityNet Omroep (RNO): The Virtual Mole 3. Elf kandidaten storten zich in het Mol-avontuur. Samen proberen ze opdrachten tot een goed einde te brengen en de pot te spekken maar één van hen is een saboteur, een Mol. Uiteindelijk wint degene die het meest weet over de identiteit van de Mol de groepspot.

De kandidaten dit jaar zijn Addie, Rubmol, Pac-Mol, Lucy-3a, Nys-Fan, bartjel, Jelsir, Lester, tdietz, Mollenvanger21 en LdHmolletje. De presentatie is in handen van Daisy en Molcrazy
« Laatst bewerkt op: 19-01-2012, 07:15:35 door Daisy »
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2012, 18:16:07 »
Aflevering 1

Lokale tijd: 23u00
Datum: xxxxx

Stilte voor de storm
Radisson Blu Hotel, Amsterdam

“Zeker meneer, één fles Veuve Clicquot voor de Ruyschen Suite, komt eraan.”

5 minuten later
Een vrouw met vaste tred en no-nonsense houding klopt aan op de deur van de Ruyschen Suite.
“Daisy, kom erin.”
“Waarom moet ik zo laat nog komen MC?”
“Ik wil graag een toast uitbrengen op de nieuwe serie en dat kan alleen met jou erbij.”
“Leuk leuk! Wat drinken … nee, MC! Je hebt toch niet champagne besteld?! Compuart zal blij zijn. Je weet toch …”
“Wat ik weet, is dat we vanaf morgen nauwelijks tijd hebben om rustig iets te drinken dus vond ik het wel gepast.”
“Nou, als je het zo bekijkt, vooruit dan maar!”

Het presentatieduo overloopt nogmaals kort de komende opdrachten.
“MC?”
“Dais?”
“Nederland en België zullen niet weten wat ze meemaken.”
Trots kijken ze elkaar lachend aan. Nadat de fles leeg is, trekt Daisy terug naar de Amsterdam Suite. Molcrazy gaat in bed liggen en voordat hij naar dromenland gaat, denkt aan de fantastische tijd die komen gaat, aan de landen die ze zullen bezoeken en aan de Mol die nu als een roosje aan het slapen is …

Dag 1
Schiphol, Amsterdam
9u00

Het is zoals altijd een drukte van jewelste op Schiphol. Op een luchthaven zie je vaker mensen lopen maar één iemand spurt echt wel enorm snel naar Gate 3. “O nee, o nee, o nee! Dadelijk ben ik nog te laat! Kom op bartjel, even doorzetten nu, je bent er bijna!” Bartjel loopt zo snel dat hij bijna over zijn eigen benen struikelt. Even later gebeurt het ook. BATS “Gaat het?” “Ja bedankt, ik moet echt snel door naar Gate 3.” “Gate 3? Voor de Virtual Mole?” “Jah, precies! Moet jij er ook zijn? Ik ben bartjel.” “Ja ik doe ook mee, leuk je te ontmoeten, ik ben Lester.”

Tdietz sloft op zijn gemak naar Gate 3. “Dat vliegtuig vertrekt toch niet zonder mij, dat kunnen ze niet maken” denkt hij. Ook Addie is op weg naar de plaats van afspraak. Hij ziet het al helemaal voor zich: de finale van de Virtual Mole. Hij zit zo met zijn hoofd in de wolken dat hij niet merkt dat hij Lucy omver loopt. “Auw! Kijk eens uit!” Vanaf de grond werpt Lucy hem een bliksemblik toe. “Sorry” stamelt Addie, “ik had je niet gezien.” “Jah, dat zou er nog bij moeten komen, tsss.” “Nou sorry Uwe Koninklijke Hoogheid, wilt u misschien …” “Oké jongens, hop hop, voor dit hebben we geen tijd” komt Molcrazy tussen beide en hij stuurt hen naar de goede richting.

Daisy wacht geduldig aan Gate 3 op de rest van de kandidaten terwijl ze een praatje slaat met LdHmolletje. “En? Heb je er zin in?” “Uiteraard! Ik ben benieuwd waar we allemaal naartoe gaan.” Pac-Mol staat in een hoekje te wachten op meer instructies, Mollenvanger drinkt een appelsiensapje, Jelsir leest de krant en Rubmol zit half slaperig voor zich uit te staren. Molcrazy arriveert met de andere kandidaten. “Eindelijk, dat duurde, ik ben blij dat we kunnen vertrekken” zegt Rubmol vrolijk en hij veert op. “Momentje nog, we zijn nog niet compleet” zegt Daisy. “Jah, hij moet natuurlijk uit België komen, misschien zat er hier of daar vertraging op de lijn.” Vijf minuutjes later komt Nys-Fan aan. “Sorry jongens, vertragingen bij de NMBS maar ik ben er!”

Molcrazy: “Kandidaten, welkom bij The Virtual Mole 3. Het spel is begonnen. Vooreerst moeten jullie je gsm, portefeuille en paspoorten inleveren.” De groep dropt alles in de daartoe voorziene zwarte doos. “Jullie eerste opdracht bestaat erin een lijstje op te stellen van alle andere kandidaten. Degene die je het meest vertrouwt, zet je bovenaan. Degene die je het minst vertrouwt, zet je onderaan. Dat mogen jullie nu even doen.”

De kandidaten schrijven een briefje met 10 namen. “Nouja, hoe kan ik nou weten wie ik wel of niet vertrouw, ik ken ze toch niet” mompelt bartjel. Lucy: “Pfff, mannen zijn sowieso niet te vertrouwen maar goed.” Jelsir trekt een bedenkelijke blik na dat citaat. “Alsof vrouwen wel te vertrouwen zijn” reageert Addie. “Jongens, kom op! We zijn nog niet eens begonnen of we staan al te ruziën.” LdHmolletje maant aan tot kalmte. Even later zijn alle briefjes klaar en rekenen Daisy en MC de scores uit. Daisy: “Degene die jullie het meeste vertrouwen is … Addie!” Lester en Mollenvanger feliciteren hem, Lucy draait met haar ogen. Daisy gaat verder: “Voor de eerste opdracht moeten jullie je over vier auto’s verdelen: de gele, de groene, de blauwe en de rode. In elke auto moeten minimum twee en maximum drie kandidaten zitten.  Denk goed na, jullie keuze kan belangrijke gevolgen hebben. Na overleg moet Addie als vertrouwenspersoon zeggen wie waar terecht komt.”
Mollenvanger: “Auto’s? Gaan we niet vliegen dan?”
Molcrazy: “Nu nog niet helaas.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2012, 18:16:41 »
De kandidaten discussiëren en leggen uit waarom hij/zij beter in deze of die auto zit. Uiteindelijk deelt Addie de indeling mee: “LdHmolletje en Pac-Mol komen in de gele auto terecht. Nys-Fan, Lester en tdietz in de blauwe. Bartjel, Mollenvanger en Rubmol in de groene en de rode wordt bevolkt door Addie, Jelsir en Lucy.”
Molcrazy: “Uitstekend. Jullie gaan van Amsterdam naar München rijden. De rit is zo'n 825 km lang en duurt zo'n 8u. Jullie mogen tussendoor 2 keer stoppen. Stop echter niet te lang: jullie hebben slechts 10u om de opdracht tot een goed einde te brengen. Jullie beschikken over een gps en tijdens de rit kunnen jullie communiceren met behulp van portofoons. Als de opdracht slaagt, verdienen jullie €3000. Succes.” Na de uitleg van MC stappen hij en Daisy Gate 3 binnen. “Wij gaan met het vliegtuig naar München, tot later” zwaait Daisy de kandidaten uit.

9u30
Addie: “Oké jongens, laat ons vertrekken, we hebben maar 10u en de rit duurt ongeveer 8u.”
Mollenvanger: “Zeg eens Addie, slimmerd, heb je er wel voor gezorgd dat er in elke auto een chauffeur zit?”
Addie: “Nou, maar twee van ons hebben een rijbewijs. Er werd me alleen gevraagd de indeling door te spelen.”
Nys-Fan: “Jongens, geen probleem, ik heb de oplossing.” Nys-Fan loopt naar een telefooncel en zoekt in het telefoonboek het nummer van een taxibedrijf op. Na een kort gesprek weet hij de groep te vertellen dat ze een chauffeur kunnen inhuren maar dat dat wel €500 per chauffeur (loonkosten, benzine, onderhoud, …) voor een hele dag kost.
LdHmolletje: “Nouja, dat moet dan maar, beter dat en geld winnen dan dat we de rit helemaal niet kunnen afleggen.”

10u00
De kandidaten beginnen aan de opdracht. De blauwe auto rijdt voorop. Tdietz weet de wagen als geen ander te besturen maar dat is geen verrassing gezien zijn prestatie als wagenmenner in het Colosseum in seizoen 1 van de Virtual Mole. Nys-Fan geeft enorm goede aanwijzingen, zijn kaartleeskwaliteiten zijn duidelijk onovertroffen. Lester doet rustig een dutje op de achterbank. Waarom zou hij zijn krachten niet sparen als het werk toch voor hem gedaan wordt? De groene auto wordt bestuurd door een chauffeur van het taxibedrijf. Het is niemand minder dan Lukie4! Mollenvanger: “Hoe kom jij hier terecht?” “Ooh gewoon, zoals dat altijd gaat, via via. Een kennis van Bakkertje heeft een taxibedrijf en ze vroeg of ik geen zin had om mee te doen in aflevering 1 van de Virtual Mole. Daar hoefde ik niet lang over na te denken natuurlijk!” “Als je maar niets saboteert” zegt Rubmol. Bartjel houdt nauwlettend de benzinemeter in de gaten. Ook in de rode auto zit een chauffeur van hetzelfde taxibedrijf en ook hij is geen onbekende: het is Test! Heel ontspannen zit hij achter het stuur en volgt de groene auto. “Hoe werkt dat met die koppeling? Hoe zet je je koplampen aan? Hoe activeer je de ruitenwissers?” Jelsir stelt Test wel honderd vragen. Hij heeft zijn rijbewijs nog niet maar is van plan snel met lessen te beginnen. “Jelsir, leid hem niet zo af” zegt Addie. “Afleiden? Ik ben gewoon geïnteresseerd in het proces van het autorijden.” Lucy laat de mannen lekker doen. Ze is nog maar 1 dag weg van huis maar ze mist haar danslessen nu al. Door het raam van de auto kijkt ze naar de voorbij zwevende wolken. Achteraan de colonne rijdt de gele auto met LdHmolletje achter het stuur. Pac-Mol houdt een oog op de kaart gericht en zegt: “Nou, het loopt wel goed, toch? Die €3000 zijn volgens mij al binnen.” “Ach, we zijn nog maar net begonnen, er kan nog vanalles gebeuren.”

13u00
De groep besluit even te stoppen zodat de chauffeurs even hun benen kunnen strekken. Lukie4: “Big Brother gezien van de week Test?” “Jaja, absoluut! Robbie presenteert het erg leuk. En wat is het spannend man! Die twists maken het zeer boeiend en onvoorspelbaar.” Na een pauze van een half uurtje gaat de groep terug vertrekken. Ze zijn bijna weg wanneer plots Addie door de portofoon roept: “Stop! Weet iemand waar Lucy is?” Niemand weet het. De kandidaten stappen terug uit en beginnen haar te zoeken maar ze is niet te bespeuren. Addie: “Ow kom op, we zijn net onderweg of het begint al.” Na een kwartiertje heeft Rubmol haar gevonden. “Waar zat je nou?” vraagt Addie ontsteld. “Ik moest nog even naar het toilet.” Addie kan het niet geloven maar besluit geen tijd te verliezen met een discussie en loopt naar de wagen. De kandidaten zijn weer onderweg. Alles loopt op wieltjes.

17u00
Pac-Mols stem klinkt door de portofoon: “Jongens, we hebben tijd tot 19u30 om er te geraken wat betekent dat we nog maximum drie kwartier kunnen stoppen. De vraag is of we moeten stoppen?” Nys-Fan: “Dat lijkt me nu nog niet nodig.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2012, 18:17:18 »
18u15
Een half uurtje voor aankomst, vraagt Mollenvanger om even te stoppen: hij is onwel. De andere kandidaten maken van de gelegenheid gebruik om weer even te rusten. LdHmolletje gaat kijken of alles goed gaat met Mollenvanger. “Wat is er mis?” “Pfff, warm, de airconditioning lijkt bij ons niet te werken maar goed, laat ons maar terug vertrekken.” “Even heb je nog wel. We hebben nog genoeg tijd.”

18u30
De colonne is opnieuw onderweg. Ze moeten nog een half uurtje rijden en ze mogen niet meer stoppen. In de gele auto is de sfeer opperbest. LdHmolletje heeft de radio opgezet en luistert naar een liedje van Caro Emerald. Pac-Mol: “Ik ben benieuwd naar ons hotel straks!” “Huh? Wie zegt dat wij op hotel gaan?” “Aah, oh, nou, dat zal toch wel?” “Nou dat weet ik zo nog niet Pac-Mol, Daisy en Molcrazy deinzen er niet voor terug om de kandidaten te laten overnachten in een tentje hoor.” In de rode auto breekt opnieuw commotie uit. “Ik moet naar het toilet! Stop aub Test!” smeekt Lucy. “Owkeej, zo kan ie wel weer” zegt Addie, “wat is dat toch met jou? Bovendien mogen we niet stoppen want onze stops zijn opgebruikt. Je houdt het maar even op, we zijn er zo.” Lucy mompelt ‘kerels’ maar laat het verder rusten. Bartjel onderneemt een poging om bij zijn medekandidaten te polsen: “En? Al een idee wie de Mol is?” Rubmol en Mollenvanger kijken elkaar aan maar zeggen niets. Lester ontwaakt in de blauwe auto: “Sow, we zijn er al, dat is snel!”

19u00
De auto’s rijden München binnen op de Max-Joseph-Platz. Daisy en Molcrazy wachten hen op. Daisy: “Proficiat kandidaten, jullie zijn hier binnen de tijd en verdienen €3000.” De groep is eerst muisstil maar als ze merken dat er geen addertjes onder het gras zijn, roepen ze het uit van vreugde. Pac-Mol: “Geweldig! Ik wist dat we het konden!” Daisy: “Wie bewaart de pot?” LdHmolletje: “Ik vind dat Lester dat moet doen als iedereen ermee akkoord is.” Niemand vindt het een probleem en Lester wordt de penningmeester. Molcrazy: “Lukie4 en Test, bedankt voor jullie hulp. Het tarief was €500 per man dus je mag €1000 uit de pot teruggeven Lester.” Tegen zijn zin geeft Lester het geld aan Molcrazy die het verdeelt tussen Lukie4 en Test. De heren zwaaien de groep uit en gaan München verkennen.
Molcrazy: “Goed kandidaten, voordat we naar Hotel Europa trekken om uit te rusten na deze lange en zware dag, nog een belangrijke mededeling.” Daisy: “Jullie zaten namelijk allemaal in een andere kleur wagen en zoals gezegd heeft jullie keuze gevolgen. Zo kozen er drie mensen voor de rode auto en drie mensen voor de groene auto. Diegenen die in de rode auto zaten, verdienen per persoon €1000 voor de pot. Helaas kost elke persoon in de groene auto de pot €1000. Er is dus niets verdiend.” Molcrazy: “De personen in de gele auto, zijnde LdHmolletje en Pac-Mol, krijgen elk een joker. Een joker maakt een fout antwoord in de test goed. Doe er je voordeel mee.” Daisy: “De kandidaten in de blauwe auto mogen één vrijstelling toekennen. Echter, deze geldt alleen wanneer jullie eruit komen. Wanneer jullie niet overeenkomen, vervalt de vrijstelling.” Lester, tdietz en Nys-Fan beginnen druk te discussiëren. Molcrazy: “Goed, dan is het nu etenstijd!”

21u00
Na een lekkere maaltijd zijn de kandidaten enorm moe van de afgelopen dag. Al bij al was het geen slechte start met €2000 in de pot. Molcrazy staat na één drankje in de bar op. “Waar ga je naartoe?” vraagt Daisy. “Slapen, ik ben echt heel moe.” Daisy is verbaasd maar misschien beter zo dan dat ze Molcrazy later uit de bar moet jagen. LdHmolletje geniet nog van een borrel, Jelsir schrijft in zijn molboekje en tdietz doet een racespelletje in de lobby. Rubmol druipt stil af naar zijn kamer, ook hij kan zijn nachtrust goed gebruiken. Lucy komt net terug van het zwembad. Ze heeft het duidelijk naar haar zin. Addie vertelt Mollenvanger over de afgelopen dag en de talrijke aanvaringen met Lucy. Bartjel, Nys-Fan, Pac-Mol en Lester kaarten wat in de bar. Net voor ze gaat slapen, kijkt Daisy nog eens het lijstje met kamernummers na zodat ze in geval van problemen meteen weet wie voor overlast zorgt:

Kamer 61   Addie en Bartjel
Kamer 62   Rubmol en Pacmol
Kamer 63   Mollenvanger en Nys-Fan
Kamer 64   Lester en Jelsir
Kamer 65   LdHmolletje en tdietz
Kamer 70   Lucy
Kamer 80   Molcrazy
Kamer 81   Daisy
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2012, 18:17:40 »
Dag 2
10u00
Na een rijkelijk ontbijt met onder meer pistolets, croissants, gekookte eitjes, fruitsap en koffie stappen de kandidaten in de bus naar Schloss Nymphenburg. De groep kan haar ogen niet geloven: fonteinten, bloemen, ellenlange gazons, water en een statig gebouw met massa’s kamers.
Molcrazy: “Jongens, hebben we er een beetje zin in?”
Addie: “Altijd!”
Molcrazy: “We gaan een zeer spannend spel spelen. Ginderachter, in de kamer van de vroegere keurvorst, ligt een schat van €3000. Het idee is simpel: vind de schat, kraak de code en in het geld.”
Daisy: “Uiteraard is de uitvoering iets moeilijker. Er lopen over het hele terrein bodyguards rond met paintball guns. Zij zullen proberen jullie af te schieten. Jullie krijgen ook paintball guns mee maar wees zuinig want in elk geweer zitten slechts 50 kogels. Dat lijkt veel maar met een paintball gun zijn die zo op.”
Molcrazy: “Jullie hebben een uur de tijd om er te geraken.”

Na kort overleg worden de volgende groepjes gevormd:

Team Alfa      Addie, Mollenvanger en tdietz
Team Beta      Pacmol, Rubmol en Nys-Fan
Team Charlie      Lester, Jelsir en bartjel
Team Delta      LdHmolletje en Lucy


Team Alfa gaat langs links, Beta centraal, Charlie en Delta langs rechts.
Addie: “Voorzichtig daar staan er twee.” Mollenvanger: “Ze kijken de andere kant uit, we schieten ze af.” SPLETSJ SPLETSJ! De twee bodyguards zijn uitgeschakeld en Alfa rukt verder op. Team Beta speelt het slim: ze sluipen langs de struiken en proberen zo weinig mogelijk lawaai te maken. Charlie en Delta rukken samen op. Het voordeel van zo’n grote groep is dat je veel vuurkracht hebt, het nadeel dat je veel lawaai maakt. KRAK LdHmolletje trapt op een tak en trekt de aandacht van een bodyguard. Gelukkig schakelt Jelsir hem uit. “Voorzichtig man!” Ze sluipen verder. “Mijn geweer werkt niet” zegt Lucy die zich duidelijk niet vermaakt deze opdracht. LdHmolletje: “Laat eens zien. Je moet de veiligheidspal nog afzetten, ziezo.” “Aha, eens zien.” SPLETSJ SPLETSJ! Jelsir zit onder de verf. “Lucy, wat doe je?!” “Oops, ik wilde mijn geweer testen.” “Richt dat dan op de grond!” Geïrriteerd verlaat Jelsir het terrein.

Team Alfa heeft het slot bereikt. Tdietz: “Kijk, we kunnen langs dat keldergat binnen glippen!” Het trio werkt zich naar binnen. Beta ziet aan de centrale ingang vier bodyguards staan. “Pfoe, dat wordt wat” zegt Nys-Fan. “Hmm, als we snel handelen moet dat lukken” antwoordt Rubmol. Snel dokteren ze een plan uit. SPLETSJ SPLETSJ! In een mum van tijd zijn de bodyguards uitgeschakeld. “Wat een sukkels” denkt Rubmol. Aan de rechterkant kijkt Lester in het rond. Plots klinkt er een knal. Bartjels geweer ging af. “Wat is dat nou?” vraagt Lester maar voordat bartjel kan antwoorden, worden ze onder vuur genomen! Lucy wordt drie keer geraakt en ook bartjel is eraan de moeite. Met een snoekduik weet LdHmolletje Lester te redden. “Snel, kruipen!” fluistert LdHmolletje.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2012, 18:18:01 »
Alfa is via het keldergat in het kasteel geraakt. “Hoe weten we nu waar de kamer van de keurvorst is?” vraagt Addie zich hardop af. Tdietz: “Dat zal wel meevallen, dit is een toeristische plaats, ergens moet een plannetje hangen.” Na even zoeken, hebben ze het gevonden en memoriseren de weg. Team Beta is ook binnen geraakt en staat in de hal. Pac-Mol: “Jongens, vinden jullie het hier niet verdacht stil?” Nys-Fan: “Jah, let maar op.” Het trio beweegt zich verder. Rubmol: “Ik denk dat we hier naar links moeten.” Ze vervolgen hun weg maar ze zijn nog maar net afgeslagen wanneer ze onder vuur genomen worden door maar liefst vijf bodyguards. Nys-Fan af, Pac-Mol af, Rubmol … weg! Waar kan hij plots zitten? LdHmolletje en Lester staan buiten rechts aan het gebouw maar weten niet hoe ze nu verder moeten. “Wat nu?” denkt LdHmolletje. “De centrale ingang is te gevaarlijk, laat ons dat deurtje proberen” stelt Lester voor. Het tweetal is op haar hoede. Bij het deurtje aangekomen, blijkt het niet op slot te zitten. “Stil en voorzichtig nu” zegt LdHmolletje. Ze gaan binnen en krijgen tot hun verbazing een emmer verf over zich. Op boobytraps waren ze niet voorzien en ze zijn uitgeschakeld.

Alfa is bijna bij de kamer van de keurvorst. Echter wanneer Addie een hoek omslaat wordt hij vol in zijn gezicht geraakt. Mollenvanger reageert razendsnel en schakelt de bodyguard uit. “Helaas jongens, hier moet ik afhaken maar pak die schat, jullie zijn enorm dichtbij!” Tdietz en Mollenvanger verwachten zich in de kamer aan een enorme weerstand maar de kamer is verlaten. Tdietz: “Hmm, misschien dachten ze dat niemand hier ooit zou geraken?” “Des te beter voor ons” lacht Mollenvanger. Rubmol kon de vorige aanval net ontsnappen via een zijdeur. Ook hij gaat richting keurvorstkamer. In een gang staat een bodyguard. Rubmol drukt de loop van zijn geweer tegen diens rug. “Handen omhoog” zegt Rubmol. “Haha, ik heb je te pakken.” Rubmol schiet de bodyguard neer maar die maakt onnodig veel lawaai terwijl hij ‘neervalt’. Meteen komt er een andere bodyguard aangelopen maar Rubmol houdt hem onder schot. “Bye bye.” Hij schiet maar zijn munitie is op! “Moet ik dat weer hebben.” De bodyguard glimlacht en schiet Rubmol af. Tdietz en Mollenvanger hebben de schat te pakken, nu hem nog open krijgen. Tdietz: “Ja hallow, een cijferslot? Moesten we iets onthouden ofzo?” Mollenvanger: “Niet dat ik weet, hoeveel tijd hebben we nog?” “Ik denk een minuut of tien.” Het duo probeert wat combinaties maar hun pogingen blijven pogingen. Dan ziet tdietz een VM-enveloppe liggen. “Hulp nodig? Deze enveloppe openen, kost €1000.” “Doen?” vraagt tdietz. “Het is dat of niks.” Tdietz doet hem open en leest een vraag: “Wanneer werd dit paleis gebouwd?” Mollenvanger: “Pfff, geen idee.” Tdietz: “Bewaak jij de kist dan ga ik snel het antwoord zoeken in een toeristische brochure.” Tdietz spurt naar beneden en bladert door brochures. “1664, dat is het!” Tegen de tijd loopt tdietz naar boven en al vanaf de gang roept hij de combinatie naar Mollenvanger. Van de zenuwen kan hij zijn handen maar moeilijk onder controle houden. “Kom op … kom op!” Wanneer tdietz buiten adem binnenkomt, lukt het Mollenvanger om het slot te openen. “Zijn we op tijd?” vraagt hij. Tdietz trekt zijn schouders op. Dan komen Daisy en Molcrazy binnen. “Nou, dat was nipt jongens” zegt Molcrazy. “Nog 11 seconden over maar dat is genoeg” zegt Daisy. Mollenvanger en tdietz zijn door het dolle. “Door gebruik te maken van de tip is de opbrengst €2000 ipv €3000 maar laat dat de pret niet bederven” deelt Molcrazy mee.

11u15
Wanneer de groep weer compleet is, zijn ze allemaal vrolijk met de verdubbeling van de pot naar €4000. Lester steekt het geld weg. “Oké jongens, jullie zijn waarschijnlijk moe maar we moeten stante pede het vliegtuig naar Innsbruck op.” “Dat treft” zegt LdHmolletje, “tijd om bij te slapen.” “Dat kan je zeker doen” zegt Daisy, “maar misschien wil je wel wakker blijven. Op het vliegtuig zijn namelijk drie jokers verstopt.” Met het woord ‘jokers’ verschijnen er in de ogen van de kandidaten dollartekens. Hoewel ze allemaal enorm moe zijn, zoeken ze zich kapot naar de jokers. “Moet je ze bezig zien Daisy, alsof hun leven ervan afhangt.” “Voor de meesten is dat natuurlijk wel zo, maar het is goed dat ze zo fanatiek zijn.”

15u00
Na een korte vlucht en middaghap staan de kandidaten in Innsbruck. “Pssst Nys-Fan, had jij zo’n joker gevonden?” vraagt Lester. “Goh, misschien wel, misschien niet.” Molcrazy: “Jongens, we gaan meteen de trein op naar Seefeld.” Daisy: “Zeer juist. Trouwens, ik zal niet zeggen door wie maar de jokers in het vliegtuig zijn allemaal gevonden.” De groep kijkt elkaar aan. Niemand heeft toegegeven een joker gevonden te hebben. Het spel is duidelijk begonnen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2012, 18:18:26 »
16u00
Eenmaal in Seefeld gaan de kandidaten meteen naar hotel Kaltschmid. Nadat hun bagage is weggebracht, verzamelen ze in de lobby. Daisy: “Na de actie van deze voormiddag tijd voor wat creativiteit. Morgen vindt hier om 14u het jaarlijkse Blumenkorso plaats. Prachtige praalwagens versierd met exotische en kleurrijke bloemen rijden door het dorp. Jullie gaan een eigen wagen bouwen. De bedoeling is om op te gaan in de lokale cultuur en te zorgen dat de jury jullie er niet uitpikt als de ‘indringer’ in de wedstrijd. Als het jullie leukt, verdienen jullie €2000.”

Buiten vinden de kandidaten een hoop materiaal en massa’s bloemen in alle kleuren van de regenboog. Ze zetten zich aan het werk. LdHmolletje: “Mij lijkt dat we een thema moeten hebben, maar welk.” Het gezelschap denkt na. “Kom bij, ga nu eens op een bloem zoemen” zegt Rubmol terwijl hij probeert een thema te verzinnen. “Dat is het!” roept Lucy. Niemand begrijpt het. “Als we nu als idee ‘Die Blumenkönigin’ nemen!” “De bloemenkoningin?” zegt Pac-Mol. “Nou ja, waarom niet” antwoordt Jelsir, “verder heeft toch niemand inspiratie.” De groep tekent een ontwerp en begint te bouwen. Tegen de avond hebben ze het grootste gedeelte al afgewerkt.

20u00
Molcrazy: “Goh, wat is dit eten toch lekker! Herr Ober, noch ein bisschen Wein bitte.” De Oostenrijkse gastronomie bevalt de kandidaten. Bartjel en Nys-Fan overlopen wat morgen nog voor de opdracht in orde gebracht moet worden. “We hebben nog geen kostuums” merkt bartjel op. “Ik zal daar morgen voor gaan kijken” zegt Addie. “Goed plan” vindt Nys-Fan. De groep trekt zich nog even terug in de gezellige bar en gaat dan slapen, morgen is het weer vroeg dag:

Kamer 201   Pac-Mol en Bartjel
Kamer 202   Rubmol en Nys-Fan
Kamer 203   Mollenvanger en Jelsir
Kamer 204   Lester en tdietz
Kamer 205   LdHmolletje en Addie
Kamer 206   Lucy
Kamer 312   Molcrazy
Kamer 314   Daisy


Dag 3
11u00
Na het ontbijt zijn de kandidaten druk in de weer. De wagen is zo goed als af. “Wie ging nou achter die kostuums” vraagt Lester. Nys-Fan: “Addie ging dat doen.” LdHmolletje bekijkt de wagen op een afstand. “Dat ziet er goed uit, nu alleen de titel nog op dat houten bord verven en we zijn klaar!”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2012, 18:18:46 »
13u45
“Waar blijft Addie nou?” vraagt Mollenvanger. “Daar komt hij aan” antwoord Rubmol. “Jongens, ik heb eindelijk gepaste shirts gevonden!” Tdietz: “Knaloranje shirts?” “Nou, dat was alles wat ze nog hadden.” Tdietz: “Hmm, nou, laten we ons maar omkleden want de wedstrijd gaat zo beginnen.”

Een kwartier later gaat de wedstrijd van start. Ongelofelijke creaties komen voorbij. Daisy: “Ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.” Daisy en Molcrazy staan tussen de juichende menigte. “De zon schijnt, de mensen amuseren zich, je zou haast vergeten dat er een Mol aan het werk is” zegt Molcrazy.

Dan komt Die Blumenkönigin voorbij. Lucy staat op de wagen in een prachtige jurk terwijl de mannen de wagen vooruittrekken. “Hihi, jullie zijn mijn slaafjes” lacht Lucy. Addie reageert niet. De mensen die langs de kant staan, applaudisseren voor de wagen van de kandidaten. LdHmolletje: “We gaan tenminste niet af, dat is ook al iets.” Jelsir houdt de groep nauwlettend in de gaten. “Als iemand molt, dan zal ik het geweten hebben” denkt hij.

17u00
Na afloop van de tocht verzamelen de kandidaten zich bij Daisy en Molcrazy. Molcrazy: “Jullie hebben prachtig werk geleverd mensen …” Daisy: “… maar helaas had de jury jullie door. Het feit dat jullie wagen vooral een verzameling was van bloemen in plaats van een figuur speelde een belangrijke rol.” “En het feit dat jullie knaloranje shirts droegen, hielp ook niet natuurlijk” besluit Molcrazy het rapport van de jury. Addie ontwijkt de blikken van de anderen. De pot blijft staan op €4000.

20u00
Na het eten moeten de kandidaten naar de lobby van het hotel voor de test. Daisy: “Voor we aan de test beginnen: Lester, tdietz en Nys-Fan konden één vrijstelling toekennen aan iemand van hun drie. Ze geraakten het echter niet eens waardoor er deze ronde geen vrijstelling in het spel is.” Molcrazy: “Dat betekent dat iedereen de test moet invullen. Ondanks het geld in de pot liep niet alles zoals het zou moeten lopen. De laatste dagen waren erg gezellig, misschien wel te gezellig. Jullie kennen de procedure: degene die de test het slechtste maakt, vliegt eruit en dat kan iedereen zijn. Iedereen, behalve de Mol.”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #8 Gepost op: 29-01-2012, 18:20:52 »
Aflevering 2

21u00
Één voor één vullen de kandidaten de test in. Jelsir komt zelfverzekerd naar buiten. Tdietz: “En hoe ging het?” Jelsir: “Prima hoor. Ik heb een goed gevoel.” Tdietz kijkt ‘m verbaasd aan, maar besluit er verder niet op in te gaan. Bartjel is een stuk minder zelfverzekerd. “Ik ben bang dat ik het verknald heb, ik klapte helemaal dicht.” Nys-Fan is als laatste klaar. “Dat was een pittige test.” Molcrazy: “Dat was ook de bedoeling. Tijd voor de executie!”

Daisy heeft plaatsgenomen achter de laptop. “Dame en heren, kijk maar goed om jullie heen. Jullie zijn nu nog met z’n 11en, maar straks is dat niet meer zo. We gaan direct beginnen. Lucy, jij bent de enige dame in het gezelschap, mag jij mee naar de volgende bestemming … GROEN! Gefeliciteerd!” Pac-Mol feliciteert haar. Daisy: “We gaan direct verder met LdHmolletje …. GROEN! Tdietz …. GROEN! Lester …. ROOD!” Een enorme stilte valt … dit had niemand verwacht. Lester neemt het opvallend gelaten. “Blijkbaar zat ik op het verkeerde spoor.” Een aantal kandidaten weet niets uit te brengen. Lester was blijkbaar enorm verdacht. Lester wil beginnen met afscheid nemen, als Molcrazy hem onderbreekt. Molcrazy: “Even wachten. Lester, voor jou is het avontuur spijtig genoeg voorbij, je wist te weinig over de Mol. Maar de executie is nog niet voorbij.” Addie:”Wat?!” Molcrazy: “Herinneren jullie de jokers nog?”

Flashback
Citaat
“Dat kan je zeker doen” zegt Daisy, “maar misschien wil je wel wakker blijven. Op het vliegtuig zijn namelijk drie jokers verstopt.” Met het woord ‘jokers’ verschijnen er in de ogen van de kandidaten dollartekens. Hoewel ze allemaal enorm moe zijn, zoeken ze zich kapot naar de jokers.

Daisy: “De jokers zijn gevonden. De gelukkige vinders mogen nu hun hand opsteken.” De handen van Jelsir, Mollenvanger en Bartjel gaan omhoog.” Molcrazy: “Het waren niet zomaar jokers, maar hele bijzondere jokers. Aan de jokers kleefde namelijk een dilemma. Een dilemma wat Daisy ze na aankomst in Oostenrijk heeft voorgelegd:

Flashback
Citaat
Daisy neemt Jelsir, Bartjel en Mollenvanger apart. “Kandidaten, jullie hebben zojuist in het vliegtuig alle 3 een joker gevonden. Maar aan dit joker kleeft een dilemma. Jullie weten dat we zijn begonnen met 11 kandidaten, dat is er eigenlijk eentje teveel. We bieden jullie daarom deze joker aan, maar die mogen jullie alleen houden als jullie unaniem akkoord gaan met een dubbele executie. Willen jullie dit unaniem niet, ook prima, maar dan mogen jullie de joker direct weer inleveren. Komen jullie er niet unaniem uit, vervalt de joker ook, is er een dubbele executie én krijgen jullie een strafstem, het omgekeerde van joker.”

Molcrazy: “Jelsir, vertel maar wat er is uitgekomen.” Jelsir: “Eigenlijk waren we er vrij snel uit. Deze joker was ons teveel waard. En we hadden het vermoeden dat er hoe dan ook wel ergens in het spel een dubbele executie zou komen, dus we hebben unaniem besloten de joker te houden.” Daisy: “Dat lijkt me duidelijk. Nou Lester, je bent niet de enige die naar huis gaat vandaag. Zullen we maar gelijk gaan kijken wie jou vergezeld?” Zes nerveuze gezichtjes kijken Daisy aan. Daisy: “En we gaan verder met Addie … GROEN! Pac-Mol … GROEN! Nys-Fan … GROEN!” En toen waren er nog drie over. Addie: “Het lijkt erop of die dubbele executie misschien niet zo’n goed plan was.” Jelsir, Mollenvanger en Bartjel zijn nog over. Ze realiseren zich dat één van hen naar huis moet. Lester: “Misschien was één van hen de slechtste wel en had ik bij een dubbele executie er niet uitgelegen.” Daisy: “Dat is iets voor de terugblikaflevering. Wie wil er eerst?” Jelsir steekt zijn hand op. Daisy typt zijn naam in en het scherm kleurt … ROOD. Een nog grotere schokgolf gaat door de executie ruimte. Lester en Jelsir. Dat had niemand aan zien komen. Beduusd neemt iedereen afscheid van hen. Zelf kunnen ze het ook nog helemaal geloven. Voor beiden houdt het Virtual Mole avontuur al op in Oostenrijk. Als de heren weglopen roept Rubmol echter.”Wacht, de pot!” Lester: “O ja, dit zit nog in m’n binnenzak. Hier Rubmol, houd maar bij je.”
« Laatst bewerkt op: 29-01-2012, 19:51:36 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #9 Gepost op: 29-01-2012, 18:21:10 »
De kandidaten slapen nog één nacht in Oostenrijk, alvorens naar de volgende bestemming te vertrekken.

Kamer 201   Pac-Mol en Bartjel
Kamer 202   Rubmol en Nys-Fan
Kamer 203   Mollenvanger en tdietz
Kamer 205   LdHmolletje en Addie
Kamer 206   Lucy
Kamer 312   Molcrazy
Kamer 314   Daisy


Dag 4

08u00
De kandidaten hebben slecht geslapen. De dubbele executie heeft er flink ingehakt. Jelsir weg. Een kandidaat met een duidelijke mening. En Lester weg, een kandidaat die hoog op veel mollijstjes stond. De kandidaten schuiven met kleine oogjes aan bij het ontbijt. Lucy:”Wat een heftig spel dit.” Rubmol: “Dit zijn niet de makkelijkste momenten, maar we moeten door.” Pac-Mol: “Precies, ik ben vooral blij dat ik er nog in zit.” Addie:”Maar laten we niet vergeten dat de Mol ook nog onder ons is.” Het gesprek dwaalt af. Dan is het tijd om te gaan. Daisy: “Jongens, we gaan naar Zweden, we gaan naar Stockholm.” LdHmolletje: “Leuk!”

14u30
De kandidaten lopen door de straten van Stockholm. Het is superslecht weer. Het regent dat het giet, het waait en het is koud. Lucy: “Dit had ik me niet voorgesteld van de Virtual Mole!” Nys-Fan: “Ach, dat is het spel hoor.” Bartjel: “Dat is waar, maar toch heb ik liever wat meer zon.” Molcrazy: “Dan heb ik goed nieuws voor jullie, we gaan ook nog wel wat warmere bestemmingen. Voorlopig moeten jullie het hiermee doen. We gaan nu beginnen met de eerste opdracht van aflevering twee.” De kandidaten zijn aangekomen bij het busstation van Stockholm. Daisy: “Rubmol en Tdietz, jullie mogen hier blijven, de rest van de kandidaten gaat met Molcrazy mee. Tdietz: “Tot straks!”

Daisy: “Rubmol en Tdietz, welkom. Allereerst, Rubmol, ik begrijp dat jij de pot nog steeds beheert. Hoeveel geld zit er nu in?” Rubmol telt het geld. “Ik heb €4000,-!” Daisy: “Dat klinkt prima, in ieder geval een stuk beter begin dan de vorige serie. Maar goed, nu de opdracht. Vandaag kunnen jullie €2800,- winnen. Jullie gaan straks een ritje maken met de bus. De bus doet in totaal 15 haltes aan. Bij elke halte wacht jullie ofwel een andere kandidaat op, ofwel er moet een kandidaat de bus uit. Welke kandidaat eruit moet, moeten jullie bedenken aan de hand van hints in de bus en bij de haltes. Plaats de juiste kandidaten bij de juiste halte. Per juiste geplaatste kandidaat verdienen jullie €200,-. Halen de juiste twee kandidaten de eindhalte, wordt het totaal verdiende bedrag verdubbeld. Maar let op, er mag maar 1 kandidaat bij een halte staan en er mogen maar twee kandidaten de eindbestemming bereiken. Wordt één van deze regels overtreden, is de opdracht mislukt. Daar komt de bus al aan, succes!” Nog nadenkend over de spelregels stappen Rubmol en Tdietz de bus in.

Rubmol: “Er zijn dus aanwijzingen te vinden in de bus.” Tdietz: “En ja, bij de haaaaaaaaalte.” De bus geeft gas en Tdietz valt bijna om. Rubmol: “Pas op! Ow, daar is de eerste halte al. Nys-Fan! Nys-Fan!” Nys-Fan hoort het geroep en rent de bus in. “Ik dacht al, wat moet ik hier doen.” Tdietz: “We moeten aanwijzingen zoeken, als er bij de volgende halte iemand uit moet, moeten we door middel van aanwijzingen bij de haltes en/of de bus er achter komen wie.” De bus is inmiddels weer onderweg. Het 3-tal haalt de hele bus overhoop maar vindt niks. Ondertussen zit een oude man Tdietz vaag aan te staren. “Wat een creep.” Dan is de bus bij de volgende halte. Rubmol: “Ik zie niemand! Er moet iemand uit.” Tdietz, staat ergens achterin de bus en kan niet weg. “Wat nu, ik heb geen idee.” Maar voor ze iets verder kunnen zeggen sprint Nys-Fan de bus uit. De bus rijdt verder, met Rubmol en Tdietz.

Het duo zoekt verder naar aanwijzingen. Tdietz kijkt op de route kaart. “Kijk, 143a, zou dat iets zijn?” Rubmol: “Dat zou wel bij Lucy kunnen horen, zij zit toch in een groep genaamd 3a? Dat moet ze bij halte 14 eruit!” De bus stopt. Rubmol: “Kijk, Mollenvanger! Mollenvanger, hier heen!” Mollenvanger ziet het en rent de bus in. Mollenvanger: “Ik snap niks van deze opdracht. Kijk, ik heb hier een envelop met nummer 6 erop, en er zat een foto van Sven Nys in.” Rubmol: “Ships, dan moet Nys-Fan er bij de 6e halte eigenlijk uit, maar die staat nu bij halte 2. En had Tdietz of ik er daar uit gemoeten.” Mollenvanger: “Maar we krijgen eerst halte 4, wie moet daar dan uit?” Tdietz: “Geen idee. We weten alleen dat Lucy er bij halte 14 uit moet.” Rubmol: “Dat is de eindhalte! O daar is de 4e halte al. Wie gaat?” Tdietz: “Jij of ik denk ik. Dan maar loten.” Er wordt geloot en Tdietz verlaat de bus.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #10 Gepost op: 29-01-2012, 18:21:22 »
Rubmol en Mollenvanger rijden verder. Rubmol: “Ik moet er sowieso bij halte 6 uit, want daar had eigenlijk Nys-Fan uit gemoeten. Dan maar hopen dat ik bij halte 2 eruit gemoeten had en Tdietz nu goed staat.” Mollenvanger: “Ok.” De bus stopt weer en Pac-Mol stapt in. Pac-Mol: “Ok, wat moeten we doen?” Mollenvanger: “Weet je dat niet?” Pac-Mol: “Nee, geen idee.” Mollenvanger legt het spel uit, terwijl Rubmol verder zoekt naar aanwijzingen. Maar voor ze het weten zijn ze bij de 6e halte. Rubmol verlaat de bus. Als de bus verder rijdt begint er een iemand te zingen in de bus. Het is knettervals. Pac-Mol: “Hoe ver moeten we nog.” Mollenvanger wijst de eindhalte aan. De bus maakt weer eens een stop en dit keert stapt LdHmolletje de bus in. LdHmolletje: “Er stonden allemaal mensen te bellen bij mijn halte. Ik vond het maar vaag. Maar misschien is het een aanwijzing." Pac-Mol: “Wat een raar spel.” LdHmolletje: “Hoe moeten we meer aan tips komen.” Mollenvanger: “Ik de bus.” Maar er zijn nog steeds geen tips gevonden. De bus nadert bijna halte 8. Pac-Mol maakt bijna aanstalten om uit te stappen, tot ze opeens Bartjel zien staan. Pac-Mol: “Ow, dat kan dus ook! Bartjel, hier heen!” Bartjel stapt in. Ze zitten nu met z’n 4en in de bus.

Bartjel heeft een zwart wit foto bij zich. “Dit hing bij de bushalte.” Pac-Mol: “Zat er nog meer bij.” Bartjel: “Ja een envelop met 12 maar die heb ik weggegooid.” LdHmolletje besluit de foto eens te bestuderen, de foto is van erg slechte kwaliteit. Halte 9 wordt genaderd. Bartjel: “Moet er nu weer iemand uit?” Mollenvanger: “Ik denk het wel. Maar we hebben geen idee wie. Zal ik maar uitstappen? Ik zit er het langste in.” Mollenvanger stapt uit eindelijk uit. LdHmolletje stapt bij halte 10 uit. Pac-Mol en Bartjel rijden verder naar halte 11. Bartjel: “Wat weten we nu eigenlijk?” Bartjel: “Volgens mij staan Lucy en Addie nog ergens.” Dan roept iemand ineens. “I have a phone call for the Virtual Mole?” Pac-Mol pakt de telefoon. “Hallo?” “Lucy?” “Wat zeg je? Een anagram opgelost?” Even later hangt hij op.  Dan stopt de bus. Ze zien Lucy staan. “Pff, het was zo koud buiten.” Bartjel: “Leuk, dat anagram Mollenvanger 10, maar die halte zijn we al voorbij.” Lucy: “Sorry, ik ben niet zo goed in puzzels.” Halte 12 wordt genaderd. Bartjel: “Waar is die zwart wit foto eigenlijk.?” Niemand weet het. Uiteindelijk besluit Pac-Mol uit te stappen. Bartjel en Lucy reizen naar halte 13, waar ze Addie oppikken. Addie: “Nou hehe, dat duurde even. Wat is de opdracht.” Bartjel probeert het uit te leggen, maar Addie snapt er niks van. Als ze bij halte 14, snapt hij net dat iemand de bus moet verlaten. Addie: “Wie zit er het langste in? Bartjel?” Bartjel verlaat de bus. Addie en Lucy rijden samen door naar de eindhalte. De bus stroomt leeg. En daar staat ook Molcrazy. Molcrazy: “Addie en Lucy, welkom. Daisy is de andere kandidaten aan het oppikken. Laten we even wat gaan drinken en dan horen we over een half uur hoeveel geld jullie verdiend hebben.” Lucy: “Doe maar iets warms, ik heb het koud!”

16u00
Daisy: “Kandidaten. Het is tijd om de opdracht te evalueren. We begonnen met Rubmol en Tdietz in de bus. Bij halte 1 stapte Nys-Fan. Bij halte 2 had Tdietz eruit gemoeten, maar stond jij daar Tdietz?” Tdietz: “Ehm, nee. Hoe had ik dat kunnen weten dan?” Daisy: “Iemand in de bus wilde je iets vertellen, maar je hebt blijkbaar de boodschap niet begrepen. Bij halte 3 stapte Mollenvanger in. Bij halte 4 had dus Rubmol eruit gemoeten, maar die stond daar ook niet.” Rubmol: “Hoe had ik dat moeten weten?” Daisy: “Die lange basketballer niet in de bus gezien met op zijn shirt Rubmol 4?” Rubmol: “Nee.” Daisy: “Oké. Pac-Mol stapte in bij halte 5. De aanwijzing voor halte 6 was gevonden, maar daar stond dus wel de verkeerde kandidaat. Nys-Fan had daar moeten zijn. Toen kwamen LdHmolletje en Bartjel erbij. Het lied over 2nd chances had jullie moeten vertellen dat LdHmolletje er bij halte 9 uit gemoeten had. Het anagram voor Mollenvanger bij halte 10 werd te laat gevonden. Bij halte 11 stapte Lucy in. Op de zwart wit foto stond een plaatje van de Beatles, dus Pac-Mol had bij halte 12 eruit gemoeten.” Pac-Mol: “Dat is mazzel! Wie heeft eigenlijk die foto meegenomen?” Niemand antwoord. Daisy: “Addie stapte in bij halte 13. We wisten dat Lucy bij halte 14 eruit moest … maar dat gebeurde niet.” Addie: “Hoezo, we wisten dat.” Tdietz: “Wij hadden een aanwijzing gevonden, wisten jullie dat niet?” Lucy: “Nee.” En dus reed de bus door met Addie en Lucy naar de eindhalte, terwijl dat Addie en Bartjel moesten zijn. Één kandidaat goed, geen verdubbeling, dus €200,- voor de pot.” Molcrazy overhandigt het geld aan Rubmol. Molcrazy: “De pot stijgt hiermee naar €4200,-, maar dit had veel meer kunnen zijn!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2012, 18:21:34 »
18u00
De kandidaten zitten in de trein naar Malmö. Er wordt wat bij gekletst. Niemand snapt waar het fout gegaan is. Addie: “Ik snap niet dat jullie zo hebben lopen klungelen.” LdHmolletje: “We hebben er allemaal schuld aan.” Addie: “Ik heb niks kunnen doen, ik stond bij de laatste halte!” Daisy en Molcrazy luisteren het gesprek af. Daisy: “Zou de Mol toegeslagen hebben?” Molcrazy: “De kandidaten waren zelf zeker niet slim bezig. Ze hebben simpele aanwijzingen gemist.” Daisy: “Dat is waar.” Het presentatie duo bestelt nog wat eten. Dan stopt de trein en verlaten alle passagiers de trein. Behalve de Virtual Mole kandidaten. Daisy: “Wij rijden nog een stukje verder."

23u15
De trein stopt. De kandidaten stappen uit. Rubmol: “Wat een wind.” Tdietz: “En wat een kou.” Molcrazy heeft maar een megafoon ter hande genomen, omdat de kandidaten hem anders niet kunnen verstaan. Molcrazy schreeuwt: “Welkom op de Øresundbrug! Deze brug verbindt de steden van Malmö en Kopenhagen. Normaal rijden hier auto’s en treinen overheen, maar speciaal voor de Virtual Mole is de brug vanavond eventjes afgesloten. Eigenlijk wilden we gaan bungee jumpen vanaf deze brug, maar gezien het weer is dat niet te doen, dus we hebben snel een andere opdracht bedacht. Jullie kunnen €3000,- winnen. We ketenen jullie straks aan elkaar vast en zetten jullie in een bootje. Vanuit dat bootje moeten jullie op die touwladder de brug op klimmen. Jullie moeten dus allemaal omhoog. Lukt dit jullie binnen een uur, komt het geld in de pot.”

De kandidaten worden in regenpakken gehesen en aan elkaar vast geketend. De volgorde is: Addie – Lucy – Mollenvanger – Pac-Mol – Bartjel – LdHmolletje – Rubmol – Tdietz – Nys-Fan

Nys-Fan: “Ik vind dit doodeng.” Lucy: “Dit is juist waarom ik mee doe.” De groep stapt de boot in. Daisy: “En dan gaat de tijd nu in!” De groep vaart langzaam richting de pilaar waar de touwladder aan hangt. Maar ze gaan niet echt snel. Er staat een sterke stroming waardoor de kandidaten amper vooruit komen. Rubmol: “We moeten harder varen.” Tdietz ziet ondertussen sterretjes: “Dit is echt niks voor mij.” Mollenvanger: “Kom op, doorzetten.” Na een half uur is brug eindelijk bereikt. Mollenvanger en Addie leggen de boot voor anker. Addie moet als eerste de touwladder op. Addie: “Ik zal rustig klimmen.” Hij zet zich schrap en doet een eerste stap. Hij begint te wiebelen, maar uiteindelijk blijft hij staan. Rustig doet hij een paar stappen. Achter hem gaat Lucy, zij gaat goed. Mollenvanger gaat er achteraan, maar hem gaat het al te snel. Mollenvanger: “Rustig Addie!” Pac-Mol moet erna, maar die zit het totaal niet zitten. Mollenvanger moedigt hem aan. “Kom op, je kunt het!” Uiteindelijk zet Pac-Mol een paar stappen op het touw. Hij vindt het doodeng, maar besluit door te zetten. Daarna moet Bartjel. Bartjel zet een stap op het touw. Het begint harder te waaien. Addie is al bijna halverwege. Hij roept: “Opschieten, ik heb bijna geen grip meer!” Bartjel zet nog een stap, maar dan gaat het fout. De touwladder begint te wiebelen. Lucy:”Stilhouden!” Maar het is al te laat. Bartjel verliest zijn evenwicht en glijdt weg. Door zijn val trekt hij de rest mee het water in. De reddingsploegen vissen de kandidaten uit het water. Iedereen is ongedeerd, maar de opdracht is ten einde. Met nog 10 minuten te gaan besluiten de kandidaten er de brui aan te geven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #12 Gepost op: 29-01-2012, 18:21:46 »
Daisy: “Dat was jammer. Jullie waren goed op weg, maar helaas. Gelukkig zijn jullie allemaal oké, maar de €3000,- gaat aan jullie neus voorbij.” Nys-Fan:”Dit was niet te doen.” Tdietz: “Gelukkig hoefde ik niet.” Het lijkt de kandidaten weinig te deren. Ze zijn kapot. De natte kandidaten krijgen snel schone kleren van de productie en ze gaan op weg naar Kopenhagen om daar de nacht door te brengen.

Dag 4

02u00
De kandidaten bereiken het Marriott hotel in Kopenhagen. Ze duiken snel hun bed in. De kamer indeling is als volgt.
Kamer 641    Lucy
Kamer 642    Mollenvanger en Addie
Kamer 643    Tdietz en Nys-Fan
Kamer 644    Rubmol en LdHmolletje
Kamer 645    Pac-Mol en Bartjel
Kamer 710   Daisy
Kamer 712   Molcrazy


11u00
De kandidaten hebben lekker kunnen uitslapen en dat heeft ze goed gedaan. Iedereen is fit en wel. Addie heeft wat blauwe plekken na zijn valpartij van de brug, maar voor de rest is iedereen 100%. Molcrazy: “Kandidaten, pak jullie koffers, we gaan naar Noorwegen!” Rubmol: “Leuk!”

15u30
De kandidaten zijn geland in Trondheim. Terwijl de kandidaten hun koffers van de bagageband halen, benadert Daisy de groep. “Kandidaten. We gaan dadelijk direct de volgende opdracht spelen. Ik zoek iemand die goed het overzicht kan bewaren. Wie wordt het?” De groep treedt in overleg en uiteindelijk wordt LdHmolletje gekozen. Daisy: “Prima, de rest mag met Molcrazy mee. Tot straks!” LdHmolletje zwaait de groep uit.

17u00
Terwijl de zon langzaam onder gaat, komen Daisy en LdHmolletje aan op Munkholmen eiland. De rest van de groep en Molcrazy zijn er al. LdHmolletje: “Wat is het hier spookachtig.” Daisy: “Dat klopt. Op dit eiland staat namelijk een oude gevangenis en daar gaan we de opdracht spelen.” Daisy neemt LdHmolletje mee naar de oude cellen.

Daisy brengt LdHmolletje het cellencomplex binnen. Daar wacht Molcrazy hem op. Molcrazy: “Welkom LdHmollletje . We staan hier in het cellencomplex met 8 cellen. In die cellen zitten jouw mede kandidaten opgesloten.

Cel 1: Mollenvanger
Cel 2: Nys-Fan
Cel 3: Bartjel
Cel 4: Tdietz
Cel 5: Rubmol
Cel 6: Addie
Cel 7: Lucy
Cel 8: Pac-Mol

Hier achter je hangen de sleutels om die cellen open te maken. Echter, je mag maar 4 cellen open maken. Door samen te werken moeten jullie erachter zien te komen welke cellen dit zijn. In één cel ligt namelijk €2500,-, er is een cel met €1000,-, een cel met €500,-, een cel met 3 jokers die jullie mogen onderverdelen, een cel met niks, een cel met -€500,-, een cel met -€1000,- en een cel met -€2500,-. In het beste scenario winnen jullie €4000,- en 3 jokers. Hier is voor jouw een portofoon. O ja, schreeuwen heeft geen zin, want de cellen zijn geluidsdicht. De opdracht duurt een uur. Succes en de tijd gaat nu in!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #13 Gepost op: 29-01-2012, 18:22:02 »
LdHmolletje kijkt eens om zich heen. Het is erg donker en hij ziet bijna niks. Hij hoort een enorm kabaal uit één van de cellen komen, maar besluit dat even te laten voor wat het is. Hij pakt de portofoon. “Hallo?” “Hallo?” “Wie is dit?” “Dit is Bartjel.” “Oke Bartjel. Ik mag 4 van jullie bevrijden, maar in de ene cel ligt meer geld dan in het andere. Wat zie je?” “Ik heb een tennisbal. O ja, en er hangt een lamp die nog al heen en weer beweegt.” “Dat is het?” “Ja dat is het.” LdHmolletje snapt er niets van.

Na 10 minuten krijgt LdHmolletje ineens een ingeving. “Bartjel?” “Ja.” “Probeer met die bal de lamp kapot te maken, daar zit vast iets in.” Bartjel: “O ja, dat is slim.” Bartjel slaat aan het gooien. Ondertussen houdt het kabaal uit één van de cellen aan. LdHmolletje wordt er gek van. Hij besluit de gok te nemen en de cel open te maken. Het is cel 6 en Addie stapt eruit. Addie: “Dankje, ik vind dit echt doodeng, ik houd niet van het donker!” LdHmolletje: “Wat ligt er in je cel?” Addie: “Geen idee, het was er pikke donker.” Addie en LdHmolletje kijken samen in de cel. Met een klein beetje daglicht is er iets meer te zien. Ze vinden een schroevendraaier, maar dat is alles. Addie ziet ineens een klein gaatje in zijn cel. “Misschien moet ik dat gat groter maken en kan ik dan in de cel naast mij kijken.” Addie gaat aan de slag. Ondertussen klinkt Bartjel over de portofoon. “Ik zie een pijl naar links in mijn cel staan.” LdHmolletje: “Oké, jouw links is mijn rechts. En dat is vast een aanwijzing!” Hij pakt de sleutel van cel 4 en bevrijdt Tdietz. Tdietz: “Dat is snel, ik heb mijn sudoku nog niet eens opgelost.” LdHmolletje: “Ligt er nog meer in je cel. Het duo zoekt en vindt een envelop. “Wow, €2500,-!” LdHmolletje: “Yes!”

Tdietz puzzelt verder, terwijl Bartjel blijft proberen de lamp in zijn cel te raken met z’n tennisbal. Addie heeft eindelijk een gat in zijn celmuur gemaakt. “Hallo!” Schreeuwt hij. “Hier is Rubmol!”, hoort hij. Addie: “Wat zie je!” “Hier is groot -€500,- op de muur gekalkt!” Addie: “Dan moeten we je laten zitten!” Rubmol: “Oké!” Addie loopt naar LdHmolletje. Rubmol heeft -€500,- in zijn cel liggen. LdhMolletje: “Oké, dan laten we die liggen. Dan zien ze licht komen uit cel 8. Dit is de cel van Pac-Mol.” LdHmolletje, Addie en Tdietz kijken er naar. Tdietz: “Dit is vast morse. LdHmolletje, ken jij morse?” LdHmolletje: “Niet heel goed.” Addie: “In een andere cel ligt vast de code.” Tdietz: “Misschien moet ik mijn sudoku maar oplossen, misschien helpt dat. Addie besluit mee te helpen.”

Na een half uur is de groep niet echt verder. Uit de cel van Mollenvanger, Nys-Fan en Lucy is nog geen teken van leven gekomen, Addie, Tdietz en LdHmolletje krijgen de sudoku niet opgelost, Pac-Mol blijft een onleesbare morsecode sijnen en Bartjel heeft nog steeds de lamp niet kapot geslagen met z’n tennisbal. De cel van Rubmol laten ze voor wat het is, want daar zit -€500,- in. Dan is ineens de oplossing van de Sudoku daar. “Kijk, het cijfer 7 is groen omcirkelt!” LdHmolletje besluit sleutel 7 te pakken en Lucy te bevrijden. Als ze de cel open maken rollen er allemaal groene en rode ballen uit. Lucy: “Hehe, ik werd helemaal gek hier in die ballenbak.” LdHmolletje: “Ligt er ook geld in je cel?” Lucy: “Jazeker, €500,-!” Tdietz: “We zijn goed bezig, al €3000,-!” Wat moeten we met die balletjes. LdHmolletje: “Dat is vast een aanwijzing. Met nog 10 minuten te gaan stort het 4-tal zich vol op de ballen.

Lucy: “Kijk, een bal met VM erop.” Ze maakt de bal open en vindt een touw. “Wat moeten we daar nu weer mee.” LdHmolletje: “Wij kunnen er niks mee, de enige die er misschien iets aan heeft, is Rubmol!” Addie gaat zijn cel in. “Rubmol, kan jij een touw gebruiken.” Rubmol: “Misschien wel, volgens mij zit er iets in het plafond.” Addie duwt het touw door het gat. Rubmol slingert het touw omhoog en trekt door middel van het touw een trap omlaag. Hij klimt de trap op en komt in een gangenstelsel boven de cellen uit. Het spel duurt nog 2 minuten.” Tdietz: “Wat doen we. Laten we het zo of gokken we op nog een cel?” Lucy: “Het zou zonde zijn als we nu de -€2500,- pakken, dan is al ons zuurverdiende geld weg.” Ze besluiten te wachten of ze nog iets van Rubmol horen. Rubmol ziet dat hij de cel van Nys-Fan in kan kijken. Nys-Fan zit vastgeketend en er zit tape rond zijn mond. Dan klinkt er een toeter. De tijd is om.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #14 Gepost op: 29-01-2012, 18:22:21 »
Alle kandidaten worden uit hun cel gehaald. Mollenvanger: “Was het een beetje leuke opdracht? Ik heb niks kunnen doen.” Addie: “Wat lag er in je cel dan?" "Een morsecode, maar ik had geen zaklamp om te seinen. Dus ik ben maar gaan wachten.” Pac-Mol heeft pijn in zijn vingers van het knipperen van de zaklamp. “Maar ik ben blij dat jullie mijn cel niet open gemaakt hebben, want in mijn cel lag -€1000,-.” Molcrazy komt bij de groep. “Zo groep, dat hebben jullie goed gedaan, €3000,-! Maar hoe had hadden jullie het maximum kunnen halen, namelijk €4000,- en 3 jokers? Daisy, kom het maar uitleggen.”

Daisy: “LdHmolletje had met een portofoon contact met Bartjel. Bartjel kon door middel van een groene pijl LdHmolletje aangeven dat Tdietz bevrijdt moest worden. Tevens zaten er in de lamp in het plafond drie jokers, maar die heeft hij helaas niet te pakken gekregen. Tdietz door het betere daglicht een sudoku oplossen, die leidde naar de bevrijding van Lucy. In de cel van een bal met een touw. Die was voor Rubmol. De cel van Rubmol kon bereikt worden door de cel van Addie, maar Addie had een cel met niks. Als jullie echter goed in de cel van Tdietz hadden gekeken, was er in zijn cel net zo’n gat en met één van de sleutels hadden jullie ook zo’n gat kunnen maken. Rubmol had vervolgens naar de cel van Nys-Fan gekund. Nys-Fan zat vastgeketend. Rubmol kon hem bevrijden, waarna Nys-Fan de boodschap had kunnen doorgeven dat zijn cel -€2500,- waard was. Mollenvanger had daarna aan Nys-Fan kunnen doorgeven dat hij de morsecode had. Pac-Mol seinde namelijk al bijna een uur dat er €1000,- in de cel van Mollenvanger lag, maar dat hebben jullie helaas niet begrepen.” Bartjel: “Maar hoe waren we aan de morsecode gekomen?” Daisy: “In de cel van Mollenvanger lag naast de morsecode ook een tang, waarmee hij een raam had kunnen openen naar de cel van Nys-Fan.” Nys-Fan: “Zat er een raam tussen onze cellen?” De groep neemt een kijkje en ziet inderdaad een raamverbinding tussen cel 1 en 2.” Mollenvanger: “Het was wel heel donker en ik heb geen tang gezien.” Nys-Fan: “Daarnaast, ik zat vastgebonden, dus ik kon niets.” Molcrazy: “Maar jullie mogen zeker niet klagen, jullie hebben €3000,- verdiend. Helaas gaan de jokers aan jullie neus voorbij. Maar geen geld uit de pot. Kom, we gaan een hapje eten.”

21u00
In het Radisson Blue hotel in Trondheim genieten de kandidaten van een heerlijke maaltijd. Maar na het toetje is het tijd voor de orde van de dag. Daisy: “Hopelijk hebben jullie genoten van deze maaltijd. Want voor één van jullie was het zijn of haar laatste maaltijd tijdens de Virtual Mole. Het is namelijk weer tijd voor een test en executie. Duik jullie mollenboekjes nog maar even in, want er is toch een hoop misgegaan de afgelopen dagen. Wie was daar verantwoordelijk voor. Jullie eigen onhandigheid of was de Mol actief? Denk goed na en ik zie jullie straks bij de executie!”

Terwijl de kandidaten de test maken en Daisy de betaling van de hotelkamers regelt, zit Molcrazy in de bar. Hij praat wat met de dame achter de bar. Dan tikt er iemand op zijn schouder. Molcrazy draait zich om. “Jij hier?” En toen ging het licht uit …

Wordt vervolgd…

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #15 Gepost op: 5-02-2012, 19:24:06 »
Aflevering 3

Dag 5
21u00
“Hey MC, ik dacht, ik kom jullie eens opzoeken.” “Nou erg leuk natuurlijk! Wel zitten we midden in de opnames van de VM3 dus we hebben niet veel tijd.” “Nee, dat begrijp ik maar hebben jullie even de tijd om mee te denken over een opdracht?” “Als jij ons helpt, helpen wij jou.” “Deal!”

De kandidaten begeven zich naar de lobby van het Radisson Blue hotel voor de gevreesde executie. Tdietz is enorm zenuwachtig. “Jongens jongens jongens toch, ik hoop maar dat ik door ben.” Nys-Fan zit continu zijn mollenboekje door te bladeren, van voor naar achter en van achter naar voor. “Euhm, de test is al geweest hoor, dit heeft momenteel niet veel zin” zegt Mollenvanger. Nys-Fan kijkt hem verward aan. *kuch kuch* “Bartjel, wil je alsjeblieft ophouden met dat gehoest!” “Sorry Lucy, ik kan er niets aan doen.” HATSJOE! Bartjel niest volop over Lucy. “Wat doe je nu man?! Ik moet echt even gaan douchen nu eerst.” Lucy gaat terug naar haar kamer.

In de lobby van het hotel zit Molcrazy achter de laptop te wachten. Daisy maakt een praatje met de verrassende gast. “Nee maar! Da-da-dat is … Art!” stamelt Pac-Mol. De kandidaten zijn met verstomming geslagen. *kuch kuch* “Wat? Ow ja, hij is even op bezoek” zegt Daisy. “De meesten van jullie zullen hem binnenkort nog wat langer zien want de reële Mol en The Virtual Mole slaan even de handen in elkaar. Natuurlijk moet je dan wel de executie overleven.” *kuch kuch* “Zo is dat Daisy, goed jongens, we gaan … Hee? Waar is Lucy?” Molcrazy kijkt zoekend rond. LdHmolletje: “Ow, zij is even gaan douchen, bartjel heeft haar helemaal ondergeniest en dat vond ze niet leuk.” *kuch kuch* “Ja sorry, ik zit al de hele tijd te hoesten. Die Scandinavische temperaturen zijn niets voor mij en ik voel me helemaal niet lekker. Indien het mogelijk is, zou ik graag naar huis gaan.” De groep kijkt hem verbaasd aan. Daisy: “Dat is wel erg drastisch bartjel.” “Ik weet het, maar het kan zo niet langer, ik wil mijn gezondheid niet op het spel zetten.” Molcrazy: “Nou, als je het zeker weet, mag je je spullen pakken.” Half verbaasd, half opgelucht neemt de groep afscheid van bartjel.

“Jongens, ongelooflijk dit spel, ik ga even naar het toilet om van de spanning te bekomen” vertelt tdietz. “Ach, ik was sowieso doorgegaan” zegt Rubmol. Ondertussen is Lucy terug van haar kamer. “Sorry voor het wachten, we kunnen.” “Nou, gefeliciteerd, je bent door” zegt Addie tegen haar. “Wat? Serieus? Yes! Hoewel, wacht eens even … Ben ik me dan voor niets gaan douchen en heb ik dan voor niets dit kleed aangetrokken?” Addie: “Nou euhm, je ziet er wel mooi uit.” Lucy: “Bedoel je dat ik er anders niet mooi uitzie?” “Wat? Neej, dat bedoel ik helemaal niet …” “Wat bedoel je dan?” “Nou, ik …” “Dus toch, nou bedankt!” Lucy gaat twee meter verder zitten. “Tsss, vrouwen, …” mompelt Addie. Mollenvanger geeft hem een schouderklopje. Molcrazy: “Lucy, je bent inderdaad door naar de volgende ronde. Om zijn gezondheid niet op het spel te zetten, heeft bartjel besloten om het spel te verlaten. Jullie kunnen allemaal opgelucht zijn want jullie willen niet weten hoe slecht jullie de test maken.” Nys-Fan: “Betekent dit dat we geen enkel scherm te zien krijgen dan? Al die zenuwen voor niets?” Molcrazy: “Wel, moment.” Daisy’s naam wordt in de computer ingetikt … GROEN! “Nou, it’s your lucky day Daisy, je mag nog mee verder” grapt Molcrazy. Daisy kan er niet mee lachen. “Die computer is geen speelgoed hoor MC.” “Euhm, juist ja.” Mollenvanger: “Euhm, stel dat ik een joker ingezet heb, krijg ik die dan terug?” Molcrazy: “Wat denk je zelf?” Mollenvanger zegt niets maar is niet blij met het besluit. Daisy: “Goed, we hebben al genoeg tijd verloren. Ga jullie bagage pakken, we vertrekken vanavond nog naar IJsland!”

23u30
De kandidaten landen in Reykjavik en nemen hun intrek in het Grand Hotel. “Brrr, het is hier koud. Nu weet ik weer hoe een ijsklontje zich voelt” klappertandt LdHmolletje. De kandidaten zijn moe van de vorige opdrachten en gaan naar bed:

Kamer 101    Lucy
Kamer 102    Mollenvanger en LdHmolletje
Kamer 103    Tdietz
Kamer 104    Rubmol en Addie
Kamer 105    Pac-Mol en Nys-Fan
Kamer 238    Daisy
Kamer 239    Molcrazy
Kamer 240    Art
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #16 Gepost op: 5-02-2012, 19:24:35 »
In de bar praten Art, Daisy en Molcrazy over mogelijke opdrachten. “Wij zouden nog graag een opdracht in Reykjavik doen maar we weten niet goed wat.” zegt Art. “Wat denk je van een onderhandelingsopdracht in het Höfdi huis?” vraagt Molcrazy. “Precies, een opdracht waarbij de Mol de hele pot kan leegmaken” vult Daisy aan. “Jaa! Dat zou gaaf zijn! Daar gaan we mee aan de slag, bedankt. Wat kan ik voor jullie doen?” MC: “Wij zoeken ook nog een opdracht waarmee ze jokers kunnen winnen.” Art: “Wel, laat hen anders een eigen joker maken? De jokers van The Virtual Mole hoeven niet dezelfde te zijn als de joker van onze molserie.” Daisy: “Mooi, daar kunnen we wat mee, ik heb nog een ideetje. Ik ga even een telefoontje doen” MC: “Je doet maar, ik ga slapen.”

Dag 6
8u00
De kandidaten en de presentatoren genieten van een lekker ontbijt. Daisy: “Jongens, de komende dagen worden enorm druk omdat we naar veel plaatsen gaan. Spaar jullie krachten dus een beetje.” Molcrazy: “We gaan dadelijk naar … Art, jij mag het zeggen.” Art: “We gaan dadelijk naar het Reykjavik Art Museum.” Lucy’s ogen lichten op. “Ik ben benieuwd!”

10u00
Daisy: “Om de dag te beginnen een korte opdracht waar jullie een uur de tijd voor hebben. Jullie gaan een joker maken. Niet zo’n houten joker uit de serie met Art maar een creatieve joker. Vieffan is speciaal uit Nederland overgevlogen en zal samen met Art, Molcrazy en mij beoordelen wie de mooiste joker gemaakt heeft. De winnaar krijgt 2 jokers, de nummer twee krijgt er één. Succes.”

De kandidaten zetten zich aan het werk in het grote kunstmuseum. Na een uurtje liggen er 7 jokers op de jurytafel. MC: “Jongens, wie heeft er geen ontwerp afgegeven.” “Nou ik, ik heb die jokers niet nodig” zegt Rubmol zelfverzekerd. MC: “Owkeej, we gaan in beraad.” Tien minuten later is de jury eruit. Daisy: “Het was vooral bikkelen voor de tweede plaats. Er gaat één joker naar Lucy.” “Yes! Die kan ik goed gebruiken” Lucy glundert. Molcrazy: “Voor wie zijn de twee jokers? We waren snel overeengekomen en de twee jokers zijn voor Nys-Fan, proficiat!” “Aha, extra zekerheid!” roept Nys-Fan blij. “Dan hoef je volgende keer misschien niet zo zenuwachtig te zijn” grinnikt Mollenvanger.

Daisy: “Goed, tijd om weer wat geld te verdienen. De pot staat momenteel op €7200. De volgende opdracht vindt plaats in Parijs!” LdHmolletje: “Mooi, daar is het in ieder geval iets warmer.” De groep gaat naar Parijs, Art gaat verder met de opnames in het Höfdi-huis en Vieffan vliegt terug naar Nederland.

11u00
In het vliegtuig klinkt Daisy’s stem door de intercom. “MC en ik hebben een kandidaat nodig die de goede beslissingen neemt. Meld je in de cockpit.” De groep treedt in overleg. Al snel komen ze tot het besluit dat LdHmolletje de geknipte persoon is. Hij gaat naar de cockpit waar hij informatie van het presentatieduo krijgt. Addie: “En? Wat was er?” LdHmolletje: “Gewoon, ik moest iets beslissen.”

15u00
De groep komt aan op de luchthaven van Charles de Gaulle. “Voor we naar het hotel gaan, vindt hier de eerste opdracht plaats. Plaats jullie in een rij en wel zo dat degene die het minst goed kan onthouden, vooraan komt te staan” zegt MC. Rubmol gaat meteen van voor staan. “Is je geheugen dan zo slecht?” vraagt Addie. “Nee, maar ik heb geen zin om veel te denken.” Daisy: “Jullie gaan allemaal naar een andere gate en kunnen met elkaar communiceren via een portofoon. Echter kunnen jullie niet met iedereen communiceren. Portofoon 1 kan alleen met portofoon 2 praten. Nummer 2 kan zowel met 1 als met 3 praten. Nummer 3 kan met 2 en 4 praten enz. De bedoeling is het codewoord te vinden. Met deze opdracht is €2500 te verdienen. Als jullie eruit zijn, mogen jullie naar jullie gate gaan. Jullie hebben in totaal drie uur de tijd.” Molcrazy: “O ja, jullie mogen alleen aan jullie opdracht beginnen als de persoon voor jou de letter geeft. Indien jullie toch vroeger beginnen, kost dat jullie €500.” De kandidaten staan in deze volgorde:
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #17 Gepost op: 5-02-2012, 19:25:12 »
Gate 1      Rubmol
Gate 2      tdietz
Gate 3      LdHmolletje
Gate 4      Addie
Gate 5      Nys-Fan
Gate 6      Mollenvanger
Gate 7      Pac-Mol
Gate 8      Lucy


Rubmol opent zijn enveloppe. Hij haalt de opdracht eruit en schudt nog eens goed. “Spijtig, geen geld, joker of tip.” Hij vindt een Franse wegstreper, een puzzel waarin hij dieren moet wegstrepen. Als hij ze allemaal vindt, blijft er één letter over. “Pff, dat Frans is mijn ding niet echt maar goed.” Het wegstrepen gaat hem goed af. ‘Chien’ *schrap* ‘chat’ *schrap* ‘oiseau’ *schrap* … Na 10 minuten heeft hij het klusje geklaard. Hij houdt de letter E over. “Nou ja, een klinker, uiteraard.” Nadat Rubmol de letter heeft doorgegeven aan tdietz, zet hij zich op een bankje om de laatste uitgave van ‘De Sp!tse Mol’ te lezen.

Tdietz leest zijn opdracht. “Kijk voor je.” Tdietz kijkt rond. “Nouja, lekker duidelijk, alles ziet er normaal uit. Tien minuten lang kijkt en kijkt en kijkt tdietz maar hij ziet niets speciaals. “Wat een vage opdracht weer. Hij voelt nog eens in de enveloppe en vindt een naald. “Wat moet ik hier nou mee?” Plots ziet tdietz wat hij moet doen. Twintig meter van hem staat een man balonnen te verkopen. Omdat hij al een hoop tijd is kwijtgeraakt, stort tdietz zich als een bezetene op de balonnen. De verkoper gaat snel lopen. *pang pang pang* Zo snel hij kan, laat hij de balonnen springen. Ze zijn bijna allemaal kapot maar hij heeft nog niets gevonden. “Dit moet het toch zijn, wat kan de opdracht anders zijn” denkt tdietz. Wanneer hij de vijfde laatste ballon kapot prikt, valt er een papieren letter U naar beneden. “Typisch dat die weer in één van de laatste balonnen zit.” Zwetend loopt tdietz terug naar zijn portofoon waar hij de letters E en U doorgeeft aan LdHmolletje. “Dat duurde zo lang? Er is al een half uur om!” “Sorry, dat heb je met vage opdrachten!” “De opdracht is toch duidelijk? Je moet gewoon een letter vinden.” “LdHmolletje, loop de boel hier niet te saboteren en open gewoon je opdracht!” Tdietz koelt af met een colaatje.

LdHmolletje scheurt zijn enveloppe open en vindt een briefje en nóg een enveloppe. “Bestel rijst met groenten en geef de tweede enveloppe af. Wat ontbreekt er?” “Okeej, rijst, rijst. Aha!” LdHmolletje loopt naar een Chinees eetkraampje, bestelt rijst met groenten en geeft de enveloppe af. De Chinees leest het briefje, lacht en zegt het alfabet op terwijl hij eten maakt. “Wat is dit nou weer?” De Chinees gaat maar door en door. LdHmolletje is het oosten kwijt. Na 10 minuten zegt de Chinees: “Uw lijst met gloenten meneel” Dan is het LdHmolletje duidelijk. De letter R ontbreekt! Dat probeerde de Chinese man hem al de hele tijd duidelijk te maken. Hij geeft de letters door aan Addie.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #18 Gepost op: 5-02-2012, 19:25:41 »
Addie leest zijn opdracht. “Dit meen je niet.” “Let op de nummerplaten van de voorbijrijdende taxi’s. Welke letter komt nooit voor?” Addie gaat voor het raam zitten en begint te noteren. Na 50 minuten zijn er nog altijd 8 letters over. “Pff, dit kost veel teveel tijd.” Hij contacteert Nys-Fan en legt zijn opdracht uit. “Dit kost veel teveel tijd. Ik stel voor dat je het zonder mijn letter doet. Eén letter minder kan toch geen kwaad om het woord te vinden?” “Nou, dat weet ik zo nog niet maar goed, ik denk dat we geen andere keuze hebben, de tijd is al half om!”

*zip* Na het openscheuren van zijn enveloppe, vindt Nys-Fan de volgende opdracht. “Wat is de eerste letter van de voornaam van de huidige Belgische koning?” “Dat treft, dat is natuurlijk Albert!” Nys-Fan loopt naar zijn portofoon. “Mollenvanger! Mollenvanger?” Er klinkt geen antwoord. “Wat is dit nou weer?” Na een kwartier hoort Nys-Fan geluid. “Waar was je nou?” “Ik moest hoognodig naar het toilet. Ik zit al meer dan een uur te wachten op nieuws!” “En dat duurt een kwartier?!” “Lange rij, blijkbaar moeten veel passagiers een pit-stop maken maar laat ons geen tijd meer verspillen, wat heb je?” “De letters die ik je kan geven, zijn E, U, R en A. Addie heeft zijn letter nu waarschijnlijk nog niet.”

Addie zit nog altijd door het raam te kijken en noteert nummerplaten. “Wat was dat op die zwarte Mercedes? 168? Ik verjaar op 16-8! Haha! Pfff, ik word hier gek …”

Mollenvanger opent zijn opdracht. “Duik het ballenbad in en zoek de paarse bal.” Mollenvanger zoekt het ballenbad. Even later ziet hij het en stort zich tussen de ballen. Verschrikt kruipen de kinderen het ballenbad uit. *tuuuuut* De opzichter komt Mollenvanger uit het ballenbad halen. “Qu’est-ce que vous faites?” Mollenvanger legt uit dat hij bezig is met een televisie-opdracht. Na een kwartier is de opzichter overtuigt. Mollenvanger moet doorwerken want ze hebben nog maar een uur. Hij zoekt en zoekt en vindt groene, rode, gele en blauwe ballen maar geen paarse. Eindelijk vindt hij de paarse bal waarop de letter B staat. Het kostte hem een half uur. Hij haast zich naar zijn portofoon en geeft de letters door aan Pac-Mol die ongeduldig aan het wachten is.

Pac-Mol leest zijn opdracht. “Vraag aan het meisje voor de ingang van gate 7 hoe zij heet en onthou de eerste letter van haar voornaam.” “Makkie” denkt Pac-Mol maar hij had niet gerekend op de lange rij. Pac-Mol loopt naar het meisje maar een Nederlands stel eist dat hij zijn beurt afwacht. “Het duurt maar even” zegt Pac-Mol maar het stel wil er niks van weten. Twintig minuten later komt Pac-Mol te weten dat het meisje Brigitte heet. Pac-Mol is helemaal opgedraaid, nog slechts tien minuten en Lucy moet haar opdracht nog doen. “Lucy, de letters die we al hebben zijn: E U R A B en P!”

Lucy scheurt haar enveloppe open. Ze is klaar voor een race tegen de tijd. “Beste kandidaat, jullie zien veel jokers in dit spel. Ken je jokertje ook? Welke klinker komt het vaakst voor in de titel van het programma waar je hem van kent?” “Ow ja, dat is simpel, dat is … euhm … ik zou het honderd keer zeggen … natuurlijk! Oh oh Cherso! Dat is dus de O.” Lucy loopt naar Daisy en MC. Molcrazy: “Wat is jullie antwoord?” Lucy: “Euhm, even kijken hoor: E U R A B, P en O. Pfff” De tijd tikt verder. “Eau, pfff, iets met water?” Daisy en MC vertrekken geen spier. “Water, water, B O R, wat doet die P daar? En wat is de achtste letter?” Daisy: “Nog 10 seconden.” Lucy: “Bordeaux?” Daisy en MC kijken elkaar aan. Daisy: “Dat is inderdaad het goede antwoord!”

De kandidaten verzamelen zich. “Eindelijk” blaast Addie. Molcrazy: “Proficiat jongens, jullie hebben het woord gevonden, met name Bordeaux. Omdat Addie zijn letter niet doorgaf, gaat er €500 van het gewonnen bedrag af maar met €2000 kunnen jullie nog altijd tevreden zijn. De pot staat nu op €9200.”

Lucy trekt Pac-Mol naar zich toe. “Waarom geef je mij een P door man?” “Een P? Ik zei B hoor.” “Niks van, je zei P.” “Nou, dan zei ik P.” Pac-Mol trekt zich los en gaat terug naar de groep.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #19 Gepost op: 5-02-2012, 19:26:07 »
19u00
Ondanks de vertragingen is de opdracht gelukt. Tevreden stappen de kandidaten naar Hotel Britannique voor een verdiende nachtrust na een vlucht en een opdracht. De groep komt in de lobby van het hotel. Daisy: “Goed LdHmolletje, zeg het hen maar.” De groep kijkt verbaasd. “In het vliegtuig van Reykjavik naar Parijs moest ik een beslissing nemen waarmee geld verdiend kan worden. Als jullie onder de Eiffeltoren gaan slapen, verdienen we €2000 voor de pot.” Tdietz: “Jullie? En jij dan?” “Ik mag hier overnachten.” Mollenvanger: “Dit is een grapje?” Molcrazy: “Ik vrees van niet. Jullie krijgen allemaal een slaapzak mee om onder de Eiffeltoren te slapen. Echter, als het jullie te zwaar wordt, kunnen jullie altijd naar het hotel komen om te overnachten. Dat kost dan wel €500 uit de pot.” Lucy: “Ik heb wel honger.” Daisy: “Jullie krijgen wat geld om onderweg iets te kopen.”

Terwijl de anderen naar de Eiffeltoren gaan en onderweg pizza kopen, geniet LdHmolletje samen met Daisy en Molcrazy van een heerlijk 5-gangen-menu. Daisy: “Moest je lang nadenken over je beslissing?” “Helemaal niet, we kunnen geld verdienen als zij buiten slapen. Hoe moe ze ook zijn, het geld gaat voor comfort in dit spel” vertelt LdHmolletje.

Dag 7
2u00
Tdietz: “Psst, is er nog iemand wakker?” “Jah, ik.” “Aah Mollenvanger. Lig jij lekker?” “Neej, niet bepaald.” “Wat een vage opdracht weer dit. LdHmolletje zit lekker op hotel en wij verdienen hier geld voor hem!” Mollenvanger: “Nou, we verdienen toch ook geld voor ons?” “Tuurlijk, maar als ik kan kiezen tussen een hotel of de Eiffeltoren, dan weet ik het wel.” “Je kan altijd naar het hotel gaan.” “Da’s waar” zegt tdietz, “misschien is dat nog niet zo’n slecht idee.”

2u30
“Goeieavond, ik doe mee aan de Virtual Mole en zou graag een kamer willen.” “Bien sûr Monsieur, ici est votre clé, s’il vous plaît.” “Merci!” Tdietz begeeft zich naar kamer 21. “Wat een heerlijk bed! Nu kan ik tenminste slapen.”

7u30
 “Addie, word wakker!” “Hmm, watister?” “Open je ogen man, dan zie je het!” Addie opent zijn ogen en ziet Lucy zitten. “Huh? Hoe maar, waar is de rest?” “Jah, die zijn natuurlijk allemaal naar het hotel gegaan, zwakkelingen! Ongelooflijk! Wij blijven hier liggen en we verdienen niet eens geld, meer nog, er gaat zelfs geld uit de pot!” Addie is het beu. “Seg Lucy, moet jij nu altijd zo negatief doen?! Ik heb heerlijk geslapen. Hoe vaak kan je nou onder de Eiffeltoren slapen? Het geld van deze opdracht kan me gestolen worden.” Addie draait zich nog eens om. Lucy schudt hem opnieuw wakker. Omdat hij toch niet meer kan rusten, besluit Addie met Lucy naar het hotel te gaan.

8u00
Molcrazy: “Addie, Lucy, welkom. Lekker geslapen?” Lucy: “Fantastisch jah.” Molcrazy: “Mooi. Helaas hebben jullie al gemerkt dat jullie slechts met twee zijn. Tdietz, Mollenvanger, Rubmol, Pac-Mol en Nys-Fan zijn allemaal naar het hotel gekomen om te slapen. Dat betekent dat jullie €500 moeten inleveren en dat de pot zakt naar €8700.”Addie: “Wat eten we?”

Na het eten deelt Daisy de kandidaten mee dat ze naar Madrid gaan. Lucy is door het dolle. Op de luchthaven koopt ze snel nog wat zonnebrandolie. “Tijd om te zonnen, ga je niet hebben hoor Lucy” zegt Addie. Lucy negeert hem. De groep laat Parijs achter zich.
2024: wie is de Mol?