Auteur Topic: [VM3] Het avontuur  (gelezen 22680 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2012, 21:14:27 »
13u50
Het vliegtuig zet voet aan de grond. Daisy: “Welkom in Mombasa, Kenia. Wederom heerlijk weer hier.” De groep stapt het vliegtuig uit. Nys-Fan: “Wind, o heerlijk.” Daisy: “Klopt, Mombasa ligt aan de kust. Kom op, we gaan eerst ons onderkomen opzoeken.” De kandidaten vertrekken naar het White Sands Beach Resort.

16u00
De kandidaten zitten samen met Daisy en Molcrazy op het terras van het hotel. Ze kijken uit op het strand en de zee. LdHmolletje: “Wat een luxe!”, terwijl hij een slok neemt van zijn alcohol vrije cocktail. Ook de overige kandidaten zitten aan de non-alcoholische dranken, aangezien er elk moment een opdracht kan aankomen. Nys-Fan en Rubmol zitten aan de jus d’orange, terwijl Mollenvanger een tomatensap achterover slaat. Daisy en Molcrazy houden het bij water. Daisy: “Zo heren, hoe bevalt het hier in Kenia?” Mollenvanger: “Dit is pure luxe, ik zou hier me hier wel kunnen vermaken.” Nys-Fan: “Heerlijk zo. Lekker de hele dag niets doen.” Molcrazy: “Dat klinkt goed. Maar wat als ik vertel dat hier achter op het strand een kistje met  €3000,- is begraven, zouden jullie dan opstaan uit jullie luie stoel?” Rubmol: “Zeker, wat moeten we doen?” Daisy haalt een Ipad tevoorschijn. Daisy: “We hebben elke afgevallen kandidaat een vraag gesteld. Jullie moeten inschatten of deze oud kandidaten deze vraag juist weten te beantwoorden. Is jullie inschatting goed, verdienen jullie een envelop. In deze enveloppen zitten aanwijzigen waarmee jullie het kistje kunnen vinden. Hoe meer enveloppen, hoe meer kans op de vondst van dit kistje. Jullie hebben bij na het open maken van eerste envelop immers maar 5 minuten de tijd om het kistje te vinden. Zoveel mogelijk informatie winnen is dus heel belangrijk.” Molcrazy: “Mannen, vraag 1 heb ik gesteld aan Jelsir.” Daisy start de video.

Citaat
Molcrazy: “Jelsir, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: wat is de hoofdstad van Oostenrijk?”

LdHmolletje: “Wenen!” Mollenvanger: “Klopt, maar we moeten inschatten of Jelsir dat ook gaat antwoorden.” Nys-Fan: “Dit is lastig.” Rubmol: “Waarom zou hij niet het goede antwoord geven?” Mollenvanger: “Hij was best teleurgesteld toen hij weg ging, wellicht dat hij het ons lastig wil maken.” Nys-Fan: “Daar vind ik hem wel het type voor.” Mollenvanger: “Ik denk dat hij het verkeerde antwoord geeft.” Nys-Fan: “Ik ook.” Rubmol: “Ik vind het prima.” LdHmolletje knikt ook. Daisy start de video weer in.

Citaat
Jelsir: “München.” Molcrazy: “Wat zeg je? “Jelsir: “Het antwoord is München.”

Molcrazy: “Uitstekend. De eerste envelop is binnen. We gaan verder met de tweede kandidaat, Lester.”

Citaat
Molcrazy: “Lester, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: wie won de vorige Virtual Mole?”

LdHmolletje: “Niekypsv, goeie gozer.” Nys-Fan: “Dat zal wel, maar dat is het punt niet, we moeten inschatten wat Lester gaat zeggen.” LdHmolletje: “Dat weet ik ook wel, sorry hoor.” Rubmol: “Ik denk wel dat Lester het goede antwoord geeft.” Mollenvanger: “Ik denk het ook.” De rest stem ook in.

Citaat
Lester: “Lastig hoor. De Mol denkt vast dat ik het weet, en dat ik daarom het verkeerde antwoord ga geven. En daarom geef ik tóch het juiste antwoord: Niekypsv.”

Rubmol: “Yes!” Daisy: “Uitstekend gedaan, ook de tweede envelop is binnen. We gaan naar kandidaat 3, Bartjel.”

Citaat
Daisy: “Bartjel, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: wat is de hoofdstad van Zweden?”

LdHmolletje: “Ach, Bartjel, die geeft vast wel het goede antwoord.” Rubmol: “Dat denk ik ook.” Mollenvanger: “Wat als ie het niet weet?” Nys-Fan: “Vast wel.” Mollenvanger: “Oké, dan ga ik met jullie mee.”

Citaat
Bartjel: “Oei, lastige vraag … ehm … ik heb geen idee. Mag ik ook passen?”

Mollenvanger: “Zie je nou wel?” Nys-Fan: “Dit weet toch iedereen?” Daisy: “Blijkbaar niet, helaas één envelop weg. Maar hier volgt een herkansing met Lucy.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2012, 21:14:47 »
Citaat
Molcrazy: “Lucy, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: wie viel vorig jaar als eerste in de Virtual Mole?”

LdHmolletje: “Lucy is een doordenker.” Nys-Fan: “Ik zie haar er wel voor aan om express verkeerd te antwoorden.” De rest stemt in.

Citaat
Lucy: “De Mol heeft me flink te grazen genomen, dus ik ga nu het volgende antwoord geven: LdHmolletje.”

LdHmolletje: “Whahaha.” Nys-Fan: “Mooi weer een envelop.” Molcrazy: “Maarliefst 3 enveloppen al, uitstekend. Maar nog 3 te gaan, we beginnen met Pac-Mol.”

Citaat
Daisy: “Pac-Mol, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: van welke populaire TV serie wordt in Hawaii tegenwoordig een remake opgenomen?”

Rubmol: “Geen idee.” Mollenvanger: “Hawaii 5-0! Leuke serie ook.” Nys-Fan: “Weet Pac-Mol dit?” LdHmolletje: “Dat doet er toch niet toe?” Nys-Fan: “Wel als het een moeilijke vraag is.” Mollenvanger: “Misschien dan maar gokken dat hij het verkeerd antwoord.” Rubmol: “Dat lijkt me verstandig.” LdHmolletje en Nys-Fan stemmen in.

Citaat
Pac-Mol: “Moet ik antwoord geven?” Daisy: “Als je niet weet.” Pac-Mol: “Misschien weet ik het wel, maar voel ik me niet geroepen te antwoorden.” Daisy: “Wat jij wil.” Pac-Mol:”Dan geef ik geen antwoord.”

LdHmolletje: “Super!” Daisy: “Jullie gaan goed, een score van 4 uit 5. En hier is Addie.”

Citaat
Molcrazy: “Addie, voordat je in het vliegtuig naar Amsterdam stapt, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: welke twee kandidaten uit deze Virtual Mole deden al eerder mee aan dit spel?”

LdHmolletje lacht. Mollenvanger: “Addie, goeie gast, jammer dat ie weg moest.” Nys-Fan: “Hij liever dan ik.” Rubmol: “Wat gaan we gokken? Ik denk dat hij juist antwoord.” Mollenvanger: “Lastig.” LdHmolletje: “Ik denk het ook.” Nys-Fan: “Ik denk het niet.” Mollenvanger: “En waarom niet?” Nys-Fan: “Addie snapte het spel, die gaat tegendraads antwoorden.” LdHmolletje: “Ik denk dat ie daarom juist wel het goede antwoord geeft.” Mollenvanger: “Daar zit wel wat in.” Uiteindelijk stemt Nys-Fan in.

Citaat
Addie: “Niets is wat het lijkt, maar aangezien ik geen idee heb waar dit heen gaat, zeg ik maar gewoon Tdietz en LdHmolletje. Hopelijk heeft de groep er iets aan.”

Rubmol: “Zie je nou wel!” Nys-Fan: “Oké, gelukje moet kunnen.” Molcrazy: “Met vijf enveloppen in de pocket gaan we naar de laatste afvaller, Tdietz!”

Citaat
Molcrazy: “Tdietz, voordat wij in het vliegtuig naar de volgende bestemming stappen, heb ik een vraag voor jou. Een vraag die groep aan het einde van het spel zomaar €3000,- kan opleveren. Denk echter goed na voordat je antwoord geeft, want er zit immers een Mol in het spel. De vraag is: op welke dag is Daisy jarig?”

Mollenvanger: “Tdietz gaat dit verkeerd zeggen.” LdHmolletje: “Zou me niet verbazen, hij heeft zelf al zoveel rare dingen gedaan, die gaat gewoon verder.” Nys-Fan en Rubmol knikken.

Citaat
Tdietz:”Ik ben plots helemaal het besef van tijd kwijt. Is het al juli? Ik zeg gewoon 4 juli.”

Mollenvanger: “Wat een heerlijk spel dit.” Daisy: “Heren, mijn complimenten, 6 uit 7 gescoord. Maar goed, de echte opdracht gaat nu pas beginnen. Ik heb hier 6 enveloppen met aanwijzigen. Zodra jullie de eerste envelop openmaken, gaat de tijd in. Ik heb hier vast een schep, daarmee kunnen jullie straks graven.” LdHmolletje: “Als nu één iemand de enveloppen beheert, kan de rest naar het strand.” Mollenvanger: “Goed idee!” Rubmol blijft achter en de rest loopt het strand op. Mollenvanger: “O, de schep!” Hij rent terug om de schep te halen. Nys-Fan: “Oké Rubmol, maak de eerste envelop maar open!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2012, 21:15:13 »
Als Rubmol de envelop open maakt, drukt Molcrazy de stopwatch in. Rubmol: “Loop vanaf het terras 20 stappen naar het noorden. Jongens, moet er niet iemand mij helpen.” LdHmolletje: “Nee, je we zien je vanzelf wel op een punt uitkomen.” Mollenvanger: “Maar moet niet iemand Rubmol in de gaten houden, straks molt ie en komen we verkeerd uit?” Nys-Fan rent terug naar Rubmol. Kostbare seconden tikken weg, terwijl Rubmol en Nys-Fan 20 stappen naar het noorden zetten. Rubmol maakt envelop 2 open. “Doe 20 stappen naar het oosten.” Nys-Fan en Rubmol stappen door. LdHmolletje en Mollenvanger kijken toe. De derde envelop gaat open: “Doe 20 stappen naar het noorden.” Rubmol en Nys-Fan stappen weer.” LdHmolletje: “Zullen we een beetje hun kant op gaan?” Mollenvanger en LdHmolletje wandelen richting het noorden. Ondertussen gaan Nys-Fan en Rubmol weer 20 stappen naar het oosten, en daarna weer 20 naar het noorden. Nys-Fan: “Laat me raden, 20 stappen naar het oosten.” Rubmol: “Precies!” Nys-Fan en Rubmol doen 20 stappen. Nys-Fan: “En nu?” LdHmolletje en Mollenvanger kijken vanaf een afstandje toe. Nys-Fan: “Als we de normale logica volgen zouden we nu weer 20 stappen naar het noorden moeten, maar zo simpel zal het wel niet zijn. Rubmol”Hoe lang nog?” Molcrazy schreeuwt: “Jullie hebben nog 90 seconden!”

Mollenvanger: “We moeten iets doen. Als jullie nou 20 stappen naar het noorden doen en daar graven, graven wij hier.” Nys-Fan: “En waarom hier?” LdHmolletje: “Weet jij iets beters? Beter graven, dan blijven kletsen. Loop jij nou maar door!” Nys-Fan en Rubmol doen 20 stappen naar het noorden en beginnen te graven met hun handen. Mollenvanger graaft met de schep, terwijl LdHmolletje toekijkt. “Heb je al iets?” Mollenvanger: “Nee!” LdHmolletje begint verderop maar wat mee te graven.” Dan klinkt de toeter. De groep heeft niets gevonden.

Rubmol “Dit is echt balen.” Daisy: “Zeker. En jullie zaten er niet eens heel ver naast. Molcrazy, wat zat er in de laatste envelop?” Molcrazy maakt de laatste envelop open: “Loop 20 stappen naar het zuiden. Hier ligt de kist.” Mollenvanger:”Ai, wat flauw.” Rubmol:”We hadden het kunnen weten.” Molcrazy: “Maar vervelend vooral, want weer geen geld verdiend. De pot blijft om €9300,- staan. Rubmol, heb jij nog steeds de pot veilig in beheer.” Rubmol telt het geld, terwijl de rest toekijkt. “Ja, de pot is compleet!” Molcrazy: “Fijn, dan hebben jullie nu een vrije avond.”

20u00
Hoe mooi het strand ook is, alle kandidaten bevinden zich op hun kamer. Ze zitten vol met hun neus in hun molboekjes. Morgen staat immers de één na belangrijkste test op het programma. Niemand wil op het laatste moment immers de finale mislopen.

Die nacht is de kamer indeling als volgt


Kamer 34: Rubmol
Kamer 35: Nys-Fan
Kamer 36: LdHmolletje
Kamer 37: Mollenvanger
Kamer 38: Daisy
Kamer 39: Molcrazy


Dag 24

06u30
Ruim 3,5 week onderweg, maar vroeg opstaan went nooit. Met kleine oogjes zitten de kandidaten in het vliegtuig. LdHmolletje en Nys-Fan eten een croissant. Nys-Fan: “Zeg, nog bedankt voor die extra joker.” LdHmolletje: “Graag gedaan hoor, je hebt het meeste werk verricht.” Nys-Fan: “Is dat echt de reden dat je me die extra joker gunt.” LdHmolletje: “Ja, je hebt het eerlijk verdiend.” Rubmol en Mollenvanger zitten aan de toast met jam. Rubmol: “We waren gisteren zo goed bezig en dan gaat het nog mis.” Mollenvanger: “Tsja, hadden jullie nou maar naar mij geluisterd, dan hadden we de laatste envelop ook gehad.”

Molcrazy neemt de aankomende opdracht nog eens door. Alles is in gereedheid. Hij wil het met Daisy bespreken, maar Daisy zit de hele vlucht al in de cockpit. Als ze na 3 uur nog niet terug is, besluit hij een kijkje te gaan nemen in de cockpit. Molcrazy: “Wat doe jij al zo lang in de cockpit?” Daisy: “Even de financiën regelen met Compuart. In deze tijd van crisis moet je zorgen dat alles in ode is.” Molcrazy: “Dat is alles?” Daisy: “Ja!” Molcrazy: “Misschien vreemd dat ik je zo uithoor, maar ik zie aan je gezicht dat er meer aan de hand is.” Daisy: “Nou, er is echt niets aan de hand. Ga maar terug naar je stoel!” Molcrazy verlaat met een verbaasd gezicht de cockpit.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2012, 11:49:09 door Molcrazy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2012, 21:15:33 »
15u00
Het toestel zet weer de landing in. LdHmolletje: “Waar zouden we nu zijn?” Mollenvanger: “Ik ben benieuwd.” Nys-Fan kijkt naar buiten. “Ik zie weer zand.” Daisy: “Kandidaten, welkom in Marokko, we zijn in Marrakech.”

De groep wordt in een busje opgehaald. Terwijl Molcrazy naast de chauffeur plaatsneemt, gaat Daisy achterin zitten bellen. Molcrazy denkt er nog steeds het zijne van, maar laat het rusten. Achter Molcrazy zitten achtereenvolgens Rubmol, Mollenvanger, Nys-Fan en LdHmolletje.

Na 5 minuten rijden stopt plots de bus. Daisy: “Kandidaten, uitstappen graag!” De groep stapt uit. Molcrazy draagt een kist naar buiten. Ze staan aan de kant van een verlaten weg. Daisy: “Kandidaten. We staan hier in het niemandsland. Drie kandidaten, twee presentatoren, een kist, een verlaten weg, met als toeschouwer … één boom. En die boom gaan jullie omhakken. Het is heel simpel. Valt de boom op het grasveld, winnen jullie €3000,-, valt de boom op de weg, winnen jullie niks. De boom kan ook nog op de bus vallen. Als dat gebeurd, gaat er €3000,- uit de pot. Er zit geen tijdslimiet aan deze opdracht. Veel succes!” Molcrazy haalt een zaag uit de kist, die verder gevuld zit met eten en drinken, voor het geval de opdracht lang gaat duren.

Rubmol: “Heeft er iemand eerder een boom omgezaagd?” Iedereen schut nee. Mollenvanger:”Niemand in de scouting gezeten?” Maar opnieuw blijft het stil. Nys-Fan: “Heel moeilijk kan het niet zijn. Gewoon hakken en hij valt vanzelf om?” LdHmolletje: “Volgens mij moet je dat juist niet doen, volgens mij moet je juist hakken aan de kant dat je hem op wilt laten vallen.” Rubmol: “Is dat niet gevaarlijk?” De kandidaten kibbelen nog even verder.

Daisy en Molcrazy kijken toe. Daisy: “Wat denk je?” Molcrazy: “Mijn voorgevoel zegt dat het niet goed gaat aflopen.” Daisy: “Ze hebben wat goed te maken na gisteren.” Molcrazy: “Ik denk niet dat de Mol zomaar cadeautjes gaat uitdelen, alleen omdat ze gister op het allerlaatst een opdracht verprutsten.” Daisy: “Dat is waar.” Dan gaat Daisy haar telefoon weer. Daisy: “Sorry, moet even weg.” Ze laat Molcrazy achter, die dan maar een biertje uit de kist haalt voor zichzelf en wat water voor de kandidaten.

Na een uur besluit de groep toch het plan van Nys-Fan te volgen. Rubmol:”Het is geen zware boom, dus hij zou gewoon het gras in moeten vallen. LdHmolletje is begonnen met hakken. LdHmolletje: “Dit is best zwaar.” Hij geeft al snel over aan Mollenvanger. De eerste slag is mis, maar daarna heeft ie de smaak te pakken. Er onstaat langzaam een open plek. Mollenvanger: “Kijk Rubmol, daar hakken.” Rubmol en Nys-Fan hakken ook flink. LdHmolletje slaat een beurt over: “Ik heb last van mij rug.” Ondertussen neemt hij nog een slok water.

Daisy is weer teruggekeerd. Als ze een flesje water uit de kist wil halen, slaat Molcrazy de kist dicht. “Je gaat me nu vertellen wat er aan de hand is.” Daisy: “Niets.” Molcrazy: “Dais, ik ken je langer dan vandaag, ik geloof je niet.” Daisy: “Oké dan. Ik had onze advocaat aan de telefoon. In Perth hebben enkele kandidaten balletjes uit een hotelraam gegooid en iemand claimt geraakt te zijn. Diegene heeft een gebroken neus opgelopen. Maar ik weet zeker dat het niet zo is, want ik stond buiten toen de balletjes uit het raam vielen. De advocaat belde net met de mededeling dat de Australische politie geen verder onderzoek instelt, dus de zaak is gesloten.” Molcrazy: “Maar volgens mij hadden wij afgesproken dat wij elkaar alles zouden vertellen.” Daisy: “Ik ben nog niet klaar. Die man die een klacht had ingediend was niet zomaar iemand, dat was de vriend receptioniste van het hotel waar wij verbleven.” Molcrazy: “En?” Daisy: “Diezelfde receptioniste waar jij de hele avond mee hebt staan praten?” Molcrazy: “Dus?” Daisy: “Nou … ehm … ik dacht, die man blijkt niet echt een vriendelijk type en als hij heeft gezien dat jij met haar hebt staan praten … dus …” Molcrazy: “Dais, jij denkt toch niet dat ik iemand een gebroken neus geslagen heb?” Daisy: “Nou je was die avond wel weg, dus …” Molcrazy: “Daisy, in dit spel is toch niets wat het lijkt? De enige reden dat ik met die receptioniste stond te praten is omdat haar grootouders uit België komen. Ze wilde wat over het land weten. Dat is alles!” Daisy: “Echt?” Voordat Molcrazy kan antwoorden roept Nys-Fan de presentatoren toe dat de groep extra water wil. Molcrazy brengt de groep drinken. De boom staat nog steeds overeind.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2012, 21:15:54 »
19u00
De zon is achter een heuvel verdwenen. In de schemering zijn de kandidaten nog steeds aan het hakken. De groep is moe. Drie en een halve week reizen hakt er, figuurlijk, wel in. Rubmol ligt languit in het gras. Zijn handen doen zeer. LdHmolletje heeft nog steeds last van zijn rug en slaat weer een beurt over. Nys-Fan hakt nog wat en geeft dan over aan Mollenvanger. Nys-Fan: “Kan jij nog.” Mollenvanger: “Nee, maar ik zal wel moeten. De boom moet om, anders eindigt de opdracht niet.” Mollenvanger geeft nog een paar flinke klappen aan de boom. Dan begint er iets te kraken. Rubmol schrikt op uit het gras. Rubmol: “De boom beweegt. LdHmolletje: “Rennen!” De boom begint om te vallen. Een enorm kabaal klinkt als de boom met een klap naar beneden dendert. Nys-Fan slaat de handen voor het gezicht: “Nee!” LdHmolletje: “Wat erg!”

Daisy staat weer te bellen. Maar dit keer niet met de advocaat. Molcrazy: “Tot gister stond de pot op een historisch dieptepunt van €9300,-. Maar het kan blijkbaar nog erger. Daisy is nu taxi vervoer naar het hotel aan het regelen. Want jullie hebben er namelijk zojuist voor gezorgd dat onze bus aan gruzelementen is gegaan. Rubmol, mag ik van jou €3000,- hebben.” Rubmol geeft €3000,- aan Molcrazy. “Met vier kandidaten nog in het spel staat de pot nu op €6300,-. Dit is vlak voor de finale nog nooit zo laag geweest. Er kan nog wat geld uit Perth bijkomen, maar dat zullen we pas aan het einde van het spel weten.” Daisy: “De taxi’s zijn er over 20 minuten.” Molcrazy:”Dan kunnen we mooi het water uit de kist opdrinken.”

23u00
De groep zit terneergeslagen in het hotel. Ze zitten er even mentaal doorheen. Maar tijd om te balen is er niet, want er staat nog een hele belangrijke test voor de deur. Daisy: “Groep. Het zijn pittige dagen geweest. Een onverwachte exit, drie zware beproevingen en over de stand van de pot zal ik het al helemaal niet hebben. Maar we moeten verder. Het is tijd voor de voorlaatste test. Deze test gaat uitmaken wie de finale gaan spelen.” Molcrazy: “Morgenochtend vervolgen wij het spel met 3 spelers. De ander vliegt naar huis. Zorg dat jij dat niet bent. Ik wens jullie veel succes.”

Wordt vervolgd…

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #65 Gepost op: 19-03-2012, 20:04:55 »
Aflevering 9

23u15
In alfabetische volgorde vullen de kandidaten de test in. LdHmolletje gaat als eerste. Moe van de hele reis is deze late test een zware mentale beproeving. Vervolgens is Mollenvanger aan de beurt.  Rubmol: “Wat denk je? Ging het goed?” LdHmolletje: “Pff, ik heb geen idee.” Dan is Nys-Fan aan de beurt. De Belg is uitermate geconcentreerd. Tot slot moet Rubmol de test invullen. Hij bladert zijn mollenboekje erop na en werkt de vragen zorgvuldig af. Wanneer hij terug is, worden de kandidaten door Molcrazy naar de lobby van het hotel begeleid.

Daisy zit achter de laptop klaar om de executie uit te voeren. “Kandidaten, welkom bij één van de ergste executies in het hele spel. Als eerste vertrekken, is verschrikkelijk maar er vlak voor de finale uitvliegen, is bijna net zo erg. Wie nu moet vertrekken, heeft het spel goed gespeeld maar kan net niet mee naar de finale waar slechts plaats is voor drie personen: één winnaar, één verliezer en één Mol.” LdHmolletje kijkt zenuwachtig in het rond. Daisy: “Zullen we dan maar beginnen? Wie wil?” Rubmol steekt zijn hand op. R-u-b-m-o-l … GROEN! Rubmol is zichtbaar opgelucht. “Proficiat, jij bent de eerste finalist!” De andere kandidaten feliciteren Rubmol. “Wie is de volgende?” Nys-fan steekt zijn hand op. N-y-s---F-a-n … ROOD … Het is muisstil. Nys-Fan kan het niet geloven. “Verdorie … ik baal enorm dat ik net  voor de finale moet vertrekken … succes nog jongens …” Teleurgesteld pakt Nys-Fan zijn bagage en neemt afscheid van de groep. Molcrazy begeleidt hem naar buiten. “Goed gespeeld Nys-Fan, helaas eindigt het avontuur voor jou in Marrakech. Bedankt om mee te doen. Behouden terugvlucht en tot op de reünie.” “Ik vond het een fantastisch avontuur. Tot binnenkort.”

Dag 25
00u30
Daisy: “Mollenvanger, Rubmol en LdHmolletje, proficiat! Jullie zijn de finalisten van deze derde serie!” Tevreden feliciteren de finalisten elkaar. In de bar van Hotel Du Golf wordt de finale gevierd. LdHmolletje drinkt een exotische vruchtencocktail, Mollenvanger drinkt een mojito en Rubmol een glas champagne. Ook Daisy en Molcrazy genieten van een glas champagne. Om 1u wordt besloten naar bed te gaan want iedereen kan de rust goed gebruiken. De kamerindeling is als volgt:

Kamer 301   LdHmolletje
Kamer 302   Mollenvanger
Kamer 303   Rubmol
Kamer 304   Daisy
Kamer 305   Molcrazy


08u30
TRIIIING “Huh? Hallo?” Een slaperige Mollenvanger neemt de telefoon op. “Snel opstaan en om 9u ten laatste alles ingepakt hebben en aan het ontbijt zitten!” Molcrazy maakt duidelijk dat haast geboden is. Wanneer Mollenvanger aan het ontbijt aanschuift, speelt LdHmolletje al zijn derde bord muesli met yoghurt naar binnen. Rubmol eet een spiegelei, Daisy croissants en Molcrazy pistolets. Zelf besluit Mollenvanger tosti’s met kaas te eten.

09u30
De kandidaten stappen in de VM-bus op weg naar het vliegveld van Marrakech. LdHmolletje heeft last van zijn maag. “Volgens mij heb ik te veel gegeten … of te snel.” Rubmol telt de pot na. Mollenvanger bladert in zijn molboekje.

10u00
De kandidaten en de presentatoren hangen in de lucht op weg naar de volgende bestemming. Daisy en Molcrazy nemen de volgende opdracht door.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #66 Gepost op: 19-03-2012, 20:05:27 »
15u00
De groep landt in Kuala Lumpur, Maleisië. “Doorwerken jongens, we moeten straks het vliegtuig alweer op!” roept Daisy. Meteen stappen de kandidaten in een bus die hen naar de Petronas Torens brengt. Daar aangekomen gaan ze naar binnen en met de lift omhoog. Mollenvanger: “Wat gaan we doen?” Molcrazy: “Dat zie je zo.” Ze komen aan op het dak van het gebouw waar het enorm waait. Daisy: “Kandidaten, deze opdracht is simpel: jullie gaan abseilen van het dak tot de grond en hebben in totaal een uur de tijd. Indien het jullie lukt, verdienen jullie €3000 voor de pot. Echter moeten jullie wel allemaal abseilen om de opdracht te doen slagen. Succes.”

Rubmol: “Ik ga wel als eerste!” LdHmolletje: “Liever jij dan ik.” Rubmol bereidt zich voor. Er wordt gezorgd dat hij goed gezekerd is. Na 5 stappen heeft Rubmol het mechanisme door. Na 15 stappen gaat hij als een speer. “WOEHOEW! Wat is dit gaaf man!” In 8 minuten klaart hij de klus. Vol adrenaline komt hij aan bij Daisy en Molcrazy. “Ge-wel-dig! Kan ik nog eens?” “Ik vrees dat dat niet mogelijk is” lacht Molcrazy.

Op het dak van de hoge torens moet de volgende kandidaat abseilen maar er ontstaat discussie tussen LdHmolletje en Mollenvanger. LdHmolletje: “Pfff, ik heb het niet zo op dat abseilen, ga jij maar eerst.” Mollenvanger: “Nou, ik heb liever dat jij eerst gaat. Als ik dadelijk beneden sta en jij wil nog altijd niet, wie gaat jou dan overtuigen?” LdHmolletje: “Als ik ga en jij gaat niet, dan verdienen we geen geld.” Mollenvanger: “Dat geldt omgekeerd ook. Ga jij nu maar eerst.” LdHmolletje: “Jij komt zeker?” Mollenvanger: “Zeker.” LdHmolletje twijfelt een hele tijd maar na tien minuten is hij toch overtuigd. Langzaam maar zeker gaat hij naar beneden. Hoe meer hij de vaste grond nadert, hoe sneller hij gaat. Na 20 minuten is ook hij beneden. “Proficiat!” feliciteert Rubmol hem. “Dat was me nogal een afdaling.”

Er blijven nog 22 minuten over voor Mollenvanger die het teken ontvangen heeft dat hij met afdalen kan beginnen. Hij beveiligt zich en begint met de afdaling. Tegen een redelijke snelheid gaat hij naar beneden. Wanneer hij nog 100 meter boven de grond hangt, komt zijn T-shirt tussen de kabels vast te zitten. “Ah nee, wat is dit!” Mollenvanger probeert zich los te wrikken maar dat schiet niet aardig op. Vanaf de grond kijken vier mensen toe hoe het hem vergaat. Na even wrikken, weet Mollenvanger zichzelf te bevrijden met nog 7 minuten op de klok en 100 meter voor zich. Uiteindelijk zet hij voet aan de grond. “En?” vraagt hij. Molcrazy: “Drie minuten … staan nog op de klok wat betekent dat je op tijd binnen bent. Jullie verdienen €3000!” De groep is uitzinnig. Eindelijk komt er geld in de pot waarmee deze stijgt naar €9300.

18u00
De groep hangt alweer in de lucht en geniet van een maaltijd aan boord. Mollenvanger eet een pizza, Rubmol een macaroni en LdHmolletje spaghetti. Molcrazy gaat voor de ravioli en Daisy voor de lasagne.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #67 Gepost op: 19-03-2012, 20:05:58 »
22u30
Daisy: “We zijn er jongens, Athene!” Ondanks dat het al bijna middernacht is, is het nog vrij warm. LdHmolletje: “Lekker weertje.” De kandidaten gaan naar het Hilton. De kandidaten gaan vroeg naar bed want na 25 dagen begint hun energielevel op een laag pitje te staan. De kamerindeling is als volgt:

Kamer 370   Rubmol
Kamer 371   Mollenvanger
Kamer 372   LdHmolletje


23u30
Een deur gaat open. Stap-stap-stap. De trappen af. Richting lobby. Daisy en Molcrazy drinken rode wijn. Daisy: “Daar ben je dan.” Molcrazy: “Hoe gaat het?” De Mol: “Goed hoor, ik amuseer me enorm goed! Dat abseilen was echt fantastisch!” Daisy: “Klaar voor morgen?” De Mol: “Jep, maar het wordt een enorme drukke dag dus ik ga dadelijk onder de wol kruipen.” Molcrazy: “Uiteraard. Succes nog met de laatste loodjes!” De Mol loopt terug naar zijn kamer en sluit deur 37x.

Dag 26
09u00
Een nieuwe dag met nieuwe opdrachten. Daisy en LdHmolletje eten pannenkoeken als ontbijt. Molcrazy: “Dat je dat nu binnen kunt krijgen, zo vroeg en zo zoet!” Zelf eet Molcrazy net als Rubmol een worstenbroodje. LdHmolletje: “Het smaakt heerlijk hoor.” Mollenvanger eet een appelbol.

10u00
De groep trekt de stad in en houdt halt bij een statig gebouw. Daisy: “Welkom kandidaten bij de bibliotheek van Athene. Laat ons naar binnen gaan.” De zaal waar ze uitkomen, ziet er prachtig uit. Molcrazy: “Jullie gaan tien boeken zoeken. De lijst met deze tien boeken bevindt zich in één van jullie lievelingsboeken dat zich ook in deze zaal bevindt.” Daisy: “Jullie hebben twee uur de tijd om de boeken te vinden en €3000 te verdienen. O ja, de computer werkt vandaag niet. Veel succes.”

Mollenvanger: “Pffff, hoe gaan we dit klaren?” Rubmol: “Laat ons beginnen met onze lievelingsboeken. Dat van mij is het laatste boek uit de Harry Potter-reeks.” Mollenvanger: “Het mijne is De Aanslag.” LdHmolletje: “Ik heb geen favoriet boek, sorry.” Rubmol: “Hoe kan dat nou?” LdHmolletje: “Gewoon, ik lees liever Suske & Wiske.” Mollenvanger: “Nou mooi, dan hoeven we maar naar twee boeken te zoeken maar hoe staan die boeken hier geordend? In ieder geval niet op genre.” LdHmolletje: “Nee, en als ik het zo zie ook niet op auteur. Dat zou te makkelijk zijn.” Rubmol loopt naar de andere kant van de zaal. “Wat is het jaartal aan jullie kant?” Mollenvanger: “Heel vroeg, voor 1900 zelfs.” Rubmol: “Hier na 2000. Ze staan dus op jaar van uitgave.” De kandidaten gaan snel zoeken naar Harry Potter en De Aanslag.

Rubmol: “Ik heb er één!” Mollenvanger: “Laat snel zien. Rubmol … dit is het vijfde deel van Harry Potter.” Rubmol: “Ow, jah, sorry.” Even later vindt LdHmolletje wel het goede deel. “Helaas ziet hier niets in jongens, het moet dus De Aanslag zijn.” Uiteindelijk vinden ze het boek. De lijst zit in het midden tussen de pagina’s en luidt: Decamerone – Boccaccio, Wuthering Heights – Emily Brönte, Catch 22 – Joseph Heller, Heart of Darkness – Joseph Conrad, Harry Potter and the Order of the Phoenix – J.K. Rowling, The Canterbury Tales – Geoffrey Chaucer, Gargantua et Pantagruel – François Rabelais, Honderd jaar eenzaamheid – Gabriel García Márquez, Da Vinci Code – Dan Brown, Pride and Prejudice – Jane Austen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #68 Gepost op: 19-03-2012, 20:06:28 »
LdHmolletje: “Goed, die van Harry Potter hebben we al. Hoeveel tijd hebben we nog?” Rubmol: “Anderhalf uur.” De kandidaten gaan op zoek naar de andere boeken. Aangezien ze zonder computer zitten, moeten ze gokken wanneer sommige boeken ongeveer geschreven zijn en dat is moeilijker dan gedacht. Mollenvanger: “Pfff, zoveel boeken.” Rubmol: “Laat ons eerst degenen zoeken die we min of meer weten staan. Stilaan vinden ze het ene boek na het andere. LdHmolletje: “We moeten nog Decamerone, The Canterbury Tales en Gargantua et Pantagruel.” Ze zoeken allemaal in een andere sectie maar de overvloed aan boeken maakt het moeilijk om een overzicht te bewaren. Plots staan Daisy en Molcrazy in de zaal. “Helaas jongens, de opdracht is mislukt” zegt Daisy. LdHmolletje: “Spijtig voor de opdracht maar ik wil wel een terrasje doen want ik word gek van al die letters.” Rubmol en Mollenvanger kijken hem verbaasd aan maar reageren niet.

13u00
De groep gaat naar een Grieks restaurant. Daisy en LdHmolletje eten choriatiki, Mollenvanger en Molcrazy eten moussaka en Rubmol eet fetakaas met tomaten. Na het eten hebben de kandidaten een beetje vrije tijd. Met de naderende finale en omdat ze constant bij elkaar zijn, spenderen ze hun vrije tijd alleen. LdHmolletje doet een terrasje en werkt zijn mollenboekje bij onder het genot van een colaatje. Rubmol trekt de stad in op zoek naar een leuk souvenir uit Griekenland. Mollenvanger zoekt de rust op in de schaduw van het park.

16u00
De kandidaten hebben hun weg terug gevonden naar Daisy en Molcrazy. Molcrazy: “Jongens, het is tijd voor de laatste opdracht van deze Virtual Mole. Daarvoor trekken we richting Akropolis.” Rubmol: “Gaaf!” Bij de Akropolis aangekomen, rent Rubmol meteen dichterbij. Daisy: “Stop maar Rubmol, we gaan naar een park vlakbij.” Rubmol is een beetje teleurgesteld. Even later staan ze aan het park maar waar normaal gezien banken, bomen en vijvers te zien zijn, is nu een megagroot doolhof te zien dat opgetrokken is uit drie meter hoge heggen. Daisy: “Jullie gaan dadelijk dit doolhof betreden. De bedoeling is om het midden van de doolhof te halen waar een schat ligt.” Molcrazy: “Onderweg zullen jullie hindernissen tegenkomen. Wees behoedzaam. Jullie hebben een uur de tijd.”

Het trio begeeft zich door de gangen, draait een keer naar links, een keer naar rechts tot ze uitkomen op Jelsir en Lester. LdHmolletje: “Jullie hier! Hoe gaat het?!” Rubmol: “Praten kan later nog, geen tijd verliezen nu.” Mollenvanger: “Er staat een vraag op een plakkaat. Wie is de oudste? Denk je Jelsir, ga dan naar links. Denk je Lester, ga dan naar rechts.” LdHmolletje: “Hmm, ik denk Jelsir.” Rubmol en Mollenvanger stemmen in en gaan naar links. Even later staan ze voor een hoop lianen. Rubmol: “Nou, slingeren heeft hier niet veel zin maar we moeten er wel door.” Binnen de kortste keren zitten ze vast in de lianen. Het kost enorm veel moeite en tijd om uit de lianen te ontsnappen. LdHmolletje: “Pffff, wat is me dit allemaal.” Het trio gaat door en botst even later op bartjel en Lucy. Rubmol: “Wie heeft als lievelingskleur paars/lila? Denk je bartjel, ga dan naar links. Denk je Lucy, ga dan naar rechts.” Mollenvanger: “Simpel, Lucy.” LdHmolletje: “Jep, we moeten naar rechts.” De kandidaten komen even later voor een 50m lang moerasachtig gebied te staan. Mollenvanger: “Wat een drek allemaal seg.” Ze ploeteren zich door het moeras en zijn uitgeput wanneer ze het einde bereikt hebben. Veel tijd om te rusten, is er niet want er is al een half uur om. Even verder op staan Pac-Mol en Addie. LdHmolletje: “Wie woont er in Groningen? Denk je Pac-Mol, ga dan naar links. Denk je Addie, ga dan naar rechts.” De groep kiest meteen voor Addie en gaat naar rechts.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #69 Gepost op: 19-03-2012, 20:07:02 »
Even later zien ze een bord met drie hamburgers. “Heerlijk! Ik heb wel trek!” zegt Mollenvanger. “Moment” zegt Rubmol, “waarom zouden ze ons eten geven tijdens een opdracht?” LdHmolletje: “Daar zit wat in.” Ze besluiten verder te lopen en zien een grote wolf aan een ketting. Mollenvanger: “Daar zijn de hamburgers dus voor.” De groep loopt terug om de hamburgers te halen en gooit de wolf het voedsel toe. Die is zo druk bezig met eten dat hij niet meer op de kandidaten let die stil maar snel voorbij de wolf sluipen. Verderop staan tdietz en Nys-Fan. Rubmol: “Wie heeft tennis als hobby? Denk je tdietz, ga dan naar links. Denk je Nys-Fan, ga dan naar rechts. Dit lijkt me tdietz te zijn.” Mollenvanger en LdHmolletje stemmen in. Even verderop is een 5m diepe put uitgegraven. Over de put is een houten constructie gespannen waaraan touwen hangen. De kandidaten moeten van touw naar touw slingeren om de overkant te bereiken. Mollenvanger gaat als eerste, gevolgd door Rubmol en LdHmolletje. Ze zitten nu heel dicht tegen het centrum van de doolhof. Dan zien ze Daisy en Molcrazy staan. Daisy: “Proficiat kandidaten, achter ons staat de schat en met nog twee minuten op de klok hebben jullie de opdracht tot een goed einde gebracht. Ga alvast kijken wat erin zit en kom daarna even terug.” Mollenvanger opent de schat: €2500! Vervolgens keren ze terug naar het presentatieduo. Molcrazy: “Jullie kunnen per persoon nog €1000 extra verdienen als jullie in het bijzijn van elkaar vertellen wie jullie verdenken als Mol.” De finalisten kijken elkaar aan. Molcrazy: “Niemand? Dan eindigt de prijzenpot voor deze serie op €11800!” Daisy: “Morgen volgt de finale test maar eerst gaan we nog lekker eten in het hotel!”

19u00
De kandidaten genieten van een feestmaal. Rubmol: “Dit was echt een geweldig avontuur!” Mollenvanger: “Absoluut! Ik had het voor geen geld ter wereld willen missen!” LdHmolletje: “Ik ben zeer tevreden dat ik alles heb meegemaakt!” Ook Daisy en Molcrazy klinken op de serie. Molcrazy: “Het was weer een schitterend seizoen, vind je niet?” Daisy: “Top! Het spannendste moet echter nog komen.” Molcrazy: “Jep, hét moment waarop Nederland en België wachten.” Na het eten duiken de kandidaten en de presentatoren nog enkele uren een plaatselijke bar in alvorens hun bed op te zoeken.

Dag 27
10u00
Het laatste ontbijt voor de finale. Het presentatieduo geniet maar de kandidaten krijgen nauwelijks een hap binnen. Ze concentreren zich nu al op de laatste test.

12u00
De groep is op weg naar de laatste bestemming. In het vliegtuig krijgen de kandidaten een blinddoek. Daisy: “Vanaf het moment dat het vliegtuig start met landen, moeten jullie deze voor jullie ogen doen.” Iedereen eet nog een lunch in het vliegtuig en dan beginnen ze te dalen.

15u00
De blinddoeken gaan af en het licht verblindt het zicht van de kandidaten. Snel kunnen ze echter vormen ontwaren en ze oriënteren zich al gauw: ze staan bij Stonehenge. Ze worden in de cirkel begeleid waar drie laptops staan. Molcrazy: “Kandidaten, jullie hebben een uniek avontuur beleefd. Vele opdrachten en tests hebben jullie tot een goed einde moeten brengen om te geraken waar jullie nu zijn: de finale van The Virtual Mole! Deze test is de belangrijkste test. Aan het einde weten we wie de winnaar is, wie de verliezer is en natuurlijk wie de Mol is. Jullie spelen voor de roem, de eer en het prijzengeld. Heel veel succes.”

Mollenvanger, LdHmolletje en Rubmol zetten zich achter de laptops en melden zich aan voor de laatste keer. Geen jokers tijdens deze laatste test. Gelijke kansen voor de twee kandidaten die het spel kunnen winnen. Er heerst opperste concentratie en stilte. *KLAP* *KLAP* *KLAP* De drie laptops zijn dicht. Het spel is gespeeld. Molcrazy en Daisy naderen de kandidaten. De gezichten van de kandidaten spreken boekdelen wanneer ze horen wat Daisy zegt. “Dit kan ook anders.”
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #70 Gepost op: 24-03-2012, 10:21:06 »
Een commercial over de Virtual Mole wordt ingestart. We zien Molcrazy en Daisy op de eindlocatie staan, gecombineerd met enkele nooit eerder vertoonde biechten van de kandidaten.

Daisy: “Vier weken geleden vertrokken 11 kandidaten op reis.” Bartjel: “Ik ben zo blij dat ik mee mag!” Molcrazy: “Voor het avontuur van hun leven.” Mollenvanger: “Dit wordt spectaculair.” Daisy: “Ze mogen spannende opdrachten uitvoeren.” Tdietz: “Ik ben blij dat ik niet hoefde te springen.” Molcrazy: “Ze krijgen de kans om geld te verdienen voor de pot.” Rubmol (wappert met geld in de camera): “Dit geld bewaak ik met m’n leven.” Daisy: “Maar één kandidaat heeft een andere missie.” Addie: “Het is weer goed mis gegaan vandaag.” Molcrazy: “Hij of zij probeert de opdrachten te saboteren.” Jelsir: “Niemand is hier te vertrouwen.”  Daisy: “Langzaam wordt de groep kleiner.” LdHmolletje: “Het wordt steeds overzichtelijker.” Molcrazy: “Dat maakt het voor hem of haar steeds moeilijker om buiten beeld te blijven.” Lucy: “Ik ben de enige vrouw hier, dus er zal wel veel op me gelet worden.” Daisy: “Uiteindelijk strijden drie mensen in de finale.” Lester: “Finale, dat klinkt nog zover weg.” Molcrazy: “De saboteur, een verliezer…” Nys-Fan: “Ik wil dit winnen.” Daisy: “En de degene die als beste antwoord kan geven op de vraag…” Pac-Mol: “Wie is de Mol … ik weet wie we het is.” Molcrazy: “Niet is wat het lijkt. Volg zondag 25 maart de Finale van de Virtual Mole, live vanuit Engeland!”
« Laatst bewerkt op: 24-03-2012, 10:23:33 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #71 Gepost op: 25-03-2012, 23:06:12 »
Aflevering 10

[ een week later … ]

Waar vorige week nog Molcrazy, Daisy, Rubmol, LdHmolletje en Mollenvanger stonden, staan nu 250 stoelen. Een selecte groep genodigden zal hier exclusief de ontknoping van de Virtual Mole 3 mogen volgen. Per bus komen de toeschouwers aan. Virtual Mole reporter Nicky peilt, net als vorig jaar, de stemming onder de toeschouwers.

Nicky: “Kijk, daar zijn de kijkers. O kijk, Robbieazerty! Robbie!” Robbieazerty: “Ja Nicky.” Nicky: “Hoe was het om in het spel mee te doen?” Robbieazerty: “Ja superleuk natuurlijk. Na wekenlang met allemaal Mollen in een Big Brother te zitten, was me dit niet echt vreemd. Maar goed, even naar India is niet slecht natuurlijk.” Nicky: “En wie denk je dat de Mol is?” Robbieazerty: “Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik dacht heel lang dat Tdietz de Mol was, maar toen hij er uit vloog, was ik echt het spoor bijster.” Nicky: “Dank je Robbie! O kijk, D*n! D*n hiero!” D*n: “Hoi Nicky, wat leuk dat ik hier mag zijn.” Nicky: “Wie is de Mol?” D*n: “Ik was er van overtuigd dat Addie de Mol was. Er zaten allemaal aanwijzigen naar hem in. Maar nu denk ik dat Mollenvanger de Mol is.”  Nicky: “Dank je. En hé, Lukie4!” Lukie4: “Dag Nicky, hoe is het met jou?” Nicky: “Heel goed, wie denk jij dat de Mol is?” Lukie4: “Nys-Fan is de Mol. Dat lijkt me duidelijk.” Nicky: “Maar … die ligt er al uit?!” Lukie4: “Niets is wat het lijkt.” Nicky blijft verbouwereerd achter, maar weet net voor het begin nog net een oud deelnemer voor de camera te krijgen! Nicky: “M@ri@nne, ex-mol, wie is jouw opvolger?” M@ri@nne: “Ze zijn allemaal goed, maar LdHmolletje is het denk ik.” Nicky: “Ok, we gaan beginnen!”

18u00
In de schemering zitten de toeschouwers te wachten. Op een klein podium staan 13 stoelen. Voor de kandidaten en de crew. Daar boven hangt een groot scherm en daarnaast staan enkele lichtspots. Plots gaan de spots uit, aan, uit en dan toch weer aan. Het is gelijk stil. En daar is … Molcrazy! Luidt applaus klinkt! Molcrazy: “Iedereen welkom! Nog geen week geleden vond hier de ontknoping plaats van de Virtual Mole 3. Na een reis vol avonturen belandden we hier uiteindelijk in Engeland en kregen wij antwoord op die brandende vraag … wie is toch die Mol? Voordat wij die vraag gaan beantwoorden, gaan wij eerst kijken naar een korte terugblik.”

De toeschouwers krijgen een 5 minuten durend filmpje te zien met alle hoogte- en dieptepunten uit de serie. Van de praalwagens in Oostenrijk, tot het beklimmen van de Øresundbrug, het kopen van jokers en het omhakken van een boom. Onverwachte rode schermen en verrassende vrijstelling. Het filmpje eindigt met Daisy die de laptop dichtklapt: “Dit kan ook anders!”.

Molcrazy: “Dat waren mooie beelden. Die beelden werden mede mogelijk gemaakt door een groepje mensen dat ik er nu bij wil halen. Helaas haalden zij de finale van de Virtual Mole niet. Zij waren dus niet de saboteur. Mag ik jullie applaus voor Jelsir, Lester, Bartjel, Lucy, Pac-Mol, Addie, Tdietz en Nys-Fan!” Luidt applaus klinkt uit de zaal. Spontaan gaat er een spandoek omhoog met daarop “Tdietz, jij was onze Mol!” Tdietz moet lachen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #72 Gepost op: 25-03-2012, 23:06:44 »
Molcrazy: “Kandidaten, welkom. Allereerst Jelsir. Hoe pijnlijk moet het zijn om voor een joker een dubbele executie door te laten gaan, om vervolgens zelf af te vallen.” Jelsir: “Absoluut. Ik slaap er nog slecht van.” Molcrazy: “Misschien kan je je troosten (of niet), met de gedachte … jij had de test het slechtst gemaakt.” Lester: “Dus zonder dubbele executie was ik een ronde verder geweest?” Molcrazy: “Ja.” Lester: “Ai.” Molcrazy: “Nys-Fan, zo vlak voor de finale afvallen, pijnlijk?” Nys-Fan: “Natuurlijk. Je trekt zolang op met iedereen dat je van alles van hen weet. Maar blijkbaar was de Mol me toch te slim af.” Molcrazy : “Dan Lucy. Tussen al die mannen. Is het je toch teveel geworden?” Lucy: “Natuurlijk niet! Maar ik wist gewoon niet wie de Mol was. En dan is dat rode scherm onvermijdelijk.” Molcrazy: “Pac-Mol, je was er zo van overtuigd dat je wist wie de Mol was.” Pac-Mol: “Ja, en dat ben ik eigenlijk nog steeds. Blijkbaar heb ik de test gewoon niet goed gemaakt. Ik had een totale black out toen ik hem moest invullen.” Molcrazy: “En Tdietz en Addie. Een totale schokgolf ging door Nederland en België toen jullie afvielen. Jullie waren de hoofdverdachten van zowel de deelnemers als de kijkers thuis. Hebben jullie bewust zoveel gesaboteerd?” Addie: “Ik heb echt niet alles goed gedaan, maar ik heb het spel gewoon fanatiek gespeeld. En zoals de Mol ook in zijn dagboek schreef, dan gaat er wel eens iets mis.” Tdietz: “Ik heb wel op een punt gezeten dat ik dacht dat ik zelf de Mol was, haha. Nee, er ging zeker veel fout. Soms bewust, maar meestal gewoon per ongeluk. De opdrachten waren zeker niet eenvoudig.” Molcrazy: “Tot slot Bartjel, jij verliet vrijwillig het spel. Spijt van?” Bartjel: “Als ik zie wat ik allemaal gemist heb, ja, maar het was op dat moment de juiste beslissing.” Molcrazy: “Oké, kandidaten en toeschouwers, dan is het nu tijd voor de ontknoping van de Virtual Mole 2012!”

[flashback]

Daisy: “Vandaag geen gewone executie. Kijk maar eens omhoog!” In de verte komt een stuntvliegtuigje aangevlogen. De kandidaten kijken gespannen omhoog. Mollenvanger: “Kijk, Rubmol, jouw naam staat erop!” Rubmol: “Klopt, ik zie het nu!” Plots geeft het vliegtuigje gas. Uit de achterkant komt rook. Het vliegtuig maakt een aantal loopings en draaiingen. Als het vliegtuig weg is, roept LdHmolletje: “Daar staat een woord!” En LdHmolletje heeft gelijkt, het woord wat daar staat is …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

[/flashback]


Het beeld stopt. Molcrazy: “Hij was vooraf de grote onbekende, maar schopte het toch zomaar tot de finale. Helaas heeft hij het net niet mogen redden, de jongeman die lang veilig en wel de pot beheerde … Rubmol!” Een luidt applaus klinkt vanuit de zaal als Rubmol het podium betreedt. De overige kandidaten feliciteren hem met zijn behaalde finale plaats. Molcrazy: “Rubmol, de finale gehaald, maar niet gewonnen. Gemengde gevoelens?” Rubmol: “Op dat moment baalde ik natuurlijk wel enorm, maar nu ben ik vooral trots dat ik het einde gehaald heb. Ik heb alle opdrachten mogen doen en alle landen die het spel aandeed mogen zien. Dat is iets wat niemand me meer afpakt!” De zaal applaudisseert. Molcrazy: “Mooi gesproken Rubmol. Dan gaan we nu echt naar de ontknoping waar iedereen op zit te wachten. Weken lang wist hij de boel om de tuin te leiden en geld uit de pot te houden. Was het LdHmolletje of toch Mollenvanger? Het is tijd voor de ontknoping van … de Virtual Mole 3!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #73 Gepost op: 25-03-2012, 23:07:00 »
 [flashback]

Daisy: “LdHmolletje, Mollenvanger. Één van jullie is de winnaar, één van jullie is de Mol. Één van jullie gaat straks naar huis met €11.800,-, de ander met een voldaan gevoel. Hij heeft wekenlang de boel belazerd. Wie is de winnaar … maar vooral, wie is … de Mol?”

We kijken terug naar een aantal nooit eerder vertoonde biechten.
LdHmolletje: “Hij heeft weer flink lopen klooien, die Mollenvanger.”
Mollenvanger: “LdHmolletje deed helemaal niets bij de bomenopdracht.”
LdHmolletje: “Mollenvanger was zo raar bezig bij die tandemopdracht.”
Mollenvanger: “Waarom moest LdHmolletje zo nodig al dit tips kopen?”
LdHmolletje: “Mollenvanger, die angst bij dat bijna rode scherm was nep.”
Mollenvanger: “Ik snap nog steeds wat LdHmolletje deed in dat weiland.”
LdHmolletje: “Waarom wilde Mollenvanger perse die ene koffer hebben?”
Mollenvanger: “Natuurlijk mik je goed met de verfbommen, want dan gaat er geld uit de pot.”
LdHmolletje: “Wie wil er nu 1 joker als je er meer kunt krijgen!”
Mollenvanger: “Die boot van LdHmolletje met al die parels kan niet voor niets zijn omgevallen.”
LdHmolletje: “Wel apart dat Mollenvanger zijn team weer te laat was.”
Mollenvanger: “Ik moet LdHmolletje in de gaten houden.”
LdHmolletje: “Die Mollenvanger vertrouw ik voor geen cent.”
Mollenvanger: “Natuurlijk is de mol geknipt voor die spel, wie wil er immers onder de Eiffeltoren slapen?”
LdHmolletje: “Ik niet hoor.”
Mollenvanger: “Er wordt hier flink gemold.”
LdHmolletje: “Of ik al weet wie de Mol is? Ik heb wel een vermoeden.”
Mollenvager: “Natuurlijk weet ik wie de Mol is … “

[/flashback]

Het beeld gaat op zwart. Molcrazy: “De ontknoping is nabij, maar voordat de winnaar en de Mol bekend worden haal ik eerst iemand erbij die net als mij en de finalisten het hele spel heeft meegespeeld. Jullie applaus voor … Daisy!” De zaal reageert enthousiast. Daisy stapt echter niet op het podium, maar verschijnt op het scherm. Ze staat ergens in een weiland. Daisy: “Kandidaten en toeschouwers. De ontknoping is zover. Kijken jullie maar omhoog. Daar komt een vliegtuigje aan, daaruit springen zo dadelijk LdHmolletje en Mollenvanger uit. Op de parachute van hen staat ofwel ‘winnaar’ ofwel ‘mol’ vermeld. Veel plezier met de ontknoping, ik voeg me zo dadelijk bij jullie!”

Iedereen kijkt omhoog. Het vliegtuig is inmiddels gespot. Dolfie: “Kijk, daar komen ze aan!” Niekypsv: “Klopt, ik zie twee mensen parachutisten aankomen vliegen!” De spanning stijgt niet alleen bij de toeschouwers, maar ook bij de deelnemers. Lucy: “Ik denk dat Mollenvanger de Mol is.” Jelsir: “LdHmolletje zou ook zomaar nog steeds kunnen. Langzaam komt één van de parachutisten dichterbij. Nys-Fan: “Volgens mij staat daar Mol op!” Tdietz: “Je hebt gelijk, spannend, wie zou het zijn!” Op 50 meter van het publiek land de persoon met de ‘mol’ parachute, maar niemand ziet wie het is. Deze persoon draagt een masker. De persoon rent richting het podium, doet het masker af en daar staat ….

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #74 Gepost op: 25-03-2012, 23:07:20 »
Luidt applaus klinkt vanuit de zaal. Mollenvanger: “Ik ben de Mol!” Addie valt steil achterover, terwijl Tdietz Mollenvanger complimenteert. Dan loopt Daisy het podium. Daisy: “De Mol is gevangen, Mollenvanger was de Mol. Maar er verdient nog iemand een applaus, deze persoon zat al op dag één op de juiste Mol. Daarom is hij ook met de recht de terechte winnaar, jullie applaus voor LdHmolletje!” Met zijn winnaars parachute in de hand loopt LdHmolletje het podium op. “Sorry, ik was iets verder op geland, blijkbaar heb ik een slecht richtingsgevoel.” De zaal ligt plat, maar geeft LdHmolletje een welverdiend applaus. Hij is de winnaar!”

Als na 10 minuten iedereen een beetje is bijgekomen, is het tijd om terug te blikken. Daisy neemt het woord. Daisy: “Mollenvanger, we gaan kijken wat jij zo allemaal hebt uitgespookt.”

Citaat van: Aflevering 1
Mollenvanger: “In de eerste opdracht heb ik besloten rustig aan te doen. Als een bekwame Mol besloot ik nog wat tijd te rekken op het einde, maar uiteindelijk kwamen we nog op tijd aan. Gelukkig wist ik al dat door de chauffeurs en de auto verdeling nog €1000,- uit de pot ging. Bij de tweede opdracht besloot ik zo lang mogelijk in het spel te blijven, om het op het einde te verknoeien. Helaas had ik Tdietz op mijn lip, en als ik nog meer had lopen kloten had het er wel erg dik bovenop gelegen. Bij de laatste opdracht heb ik me er vooral niet mee bemoeid. Ik wist wat men beter niet kon doen, dus waar bijgestuurd moest worden, heb ik dat achterwege gelaten.”

Daisy: “Jeslir, niets opgevallen aan Mollenvanger?” Jelsir: “Nee, hij viel niet echt op, en anderen wel. Ik werd meegesleept in het spel. Niets is wat het lijkt, ik weet het, maar ik zat gewoon op het verkeerde spoor.” Daisy: “En voor jou geldt hetzelfde Lester?” Lester: “Ja, ik vond lucy erg vreemd doen, dus daar ben ik op gaan letten, en ik heb Mollenvanger dus gemist.” Molcrazy: “Door naar de mollenacties uit aflevering 2!”

Citaat van: Aflevering 2
Mollenvanger: “Nu ik na de eerste aflevering niet zo verdacht was, kon ik mooi uitpakken in de tweede aflevering. In de busopdracht vond ik een goede aanwijzing, maar daar hadden we niets aan, aangezien Nys-Fan de bus al had verlaten. Echter ‘vergat’ ik de groep door te vertellen dat Lucy meemoest tot het eindpunt, waardoor er geen kans meer was op verdubbeling. En uiteraard stapte ik zelf bij de verkeerde halt uit. In de keten op de brug zette ik mezelf vooraan, om invloed te kunnen uitoefenen. Ik gaf anderen de schuld van het falen. Zo zou Addie te snel klimmen, maar dat viel wel mee. Ik heb wat aan het touw gewiebeld om andere kandidaten angstig te maken. Of Bartjel door mij weggleed, weet ik niet, maar het kwam wel goed uit. In de cellenopdracht heb ik mijn mond gehouden, zodat de €1000,- in mijn cel niet gevonden werd.”

Molcrazy: “Bartjel, je vatte een koudje op de brug, waarom verliet je het spel?” Bartjel: “Ik zat niet lekker in mijn vel, en dan gun ik het liever 7 fitte kandidaten om verder te spelen, dan iemand die er alleen maar achteraan hobbelt.” Molcrazy: “Als je de beelden ziet, baal je dan niet?” Bartjel: “Natuurlijk, ik had graag verder willen komen, maar op dat moment was dat de juiste belissing.” Daisy: “We gaan verder met aflevering 3!”
« Laatst bewerkt op: 31-03-2012, 21:18:42 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #75 Gepost op: 25-03-2012, 23:07:42 »
Citaat van: Aflevering 3
Mollenvanger: “Op het vliegveld heb ik express vertraagd, zodat we aan het einde bijna tijd te kort kwamen. Helaas voor mij raadde Lucy alsnog het woord. Ik heb me wel vermaakt hoor in dat ballenbad. Ik was natuurlijk niet van plan onder de Eiffeltoren te gaan slapen, en gelukkig dachten meer kandidaten er zo over. Voor de start van dit spel heb ik een schildercursus gevolgd, waardoor ik een perfecte replica kon maken van het te stelen schilderij. Ik hoopte dat de dieven per ongeluk de replica zouden meenemen, en dat gebeurde ook.” Op de boot probeerde ik de boel te vertragen, maar ik had twee mensen op m’n lip zitten waardoor ik niet heel veel kon doen. Gelukkig heb ik de kandidaten wel een hoop jokers door de neus geboord.”

Daisy: “En toen moest onze enige vrouwelijke kandidaat, Lucy, het spel verlaten.” Lucy: “Ja, en ik baalde echt ernorm. Maar ik wist gewoon niet wie het was. Iedereen deed zo vreemd, ik was gewoon met alleen maar mollen op stap en ik was de kandidaat. Ik hoopte dat meerderen met hetzelfde probleem zaten, maar helaas was mijn test toch het slechtste.” Molcrazy: “Laten wij eens kijken wat Mollenvanger in aflevering 4 uitspookte.”

Citaat van: Aflevering 4
Mollenvanger: “De kandidaten hadden dit keer niet goed geluisterd. Er moesten twee mensen de piste op, één iemand die goed kon skiën, Rubmol, en iemand die iets minder kon skiën. Als ze slim waren hadden ze iemand gestuurd die helemaal niet kon skiën, want dan had Rubmol zonder problemen de opdracht kunnen binnenhalen. Maar niemand vond het erg toen ik me als ‘iets mindere’ skiër opwierp. Ik kon volluit gaan en Rubmol moest risico’s nemen om nog wat geld binnen te halen. In Vancouver zorgde ik dat we ver van het eindpunt kwamen. Tdietz lette niet op en ik maakte zijn geld kwijt, waardoor we geen taxi konden terugnemen. Op de krater wist ik natuurlijk het antwoord van het raadsel, maar stuurde aan op een ander antwoord. Nys-Fan nam de credits en ik ging vrijuit.”

Molcrazy: “En toen kreeg Pac-Mol een rood scherm. Pac-Mol, jij was zo zeker van je zaak, wat gebeurde er?” Pac-Mol: “Ik was niet alleen zeker, ik wist zeker wie de Mol was. Toen wij na de cellenopdracht terug naar het hotel gingen vond ik in de bus een briefje van de productie, met daarop de naam van de Mol! Ik was helemaal in shock. Was het een valse hint, of had de productie een fout gemaakt? Ik besloot een gok te nemen en de test volledig op Mollenvanger in te zetten, maar helaas gaf Bartjel op, en wist ik dus niet of ik goed zat. De week erop deed ik het weer, en toen had ik de bevestiging. Ik was zo in de war dat ik de volgende test zo verknoeide, dat ik alsnog het spel verliet.” Daisy: “Geen spijt van je deelname?” Pac-Mol: “Nee, dat absoluut niet!” Daisy: “Ok, dan gaan we nu door naar de mollenstreken uit aflevering 5.”

Citaat van: Aflevering 5
Mollenvanger: “Bij de parelopdracht besloot ik twee parels binnen te brengen, om de verdenking iets van me af te halen. Ik had echter nooit gedacht dat de rest het nog slechter zou doen. Ik besloot ook nog wat vlinders te vangen voor het moraal. Ik wist echter dat de kans groot was dat er verderop geld uit de pot zou gaan en dat gebeurde ook. Iedereen koos massaal voor de jokers. Ik had geen jokers nodig, ik hoefde alleen een voorzetje te geven Dag pot! Tijdens de laatste opdracht was er ‘opeens’ met mijn vliegtuig gesaboteerd, waardoor ik niks kon doen.”

Daisy: “En toen moest opeens Addie naar huis.” Addie: “Ja, inderdaad. Ik was zelf ook verrast. Ik had het idee dat ik op de goede Mol zat, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik was enorm verbaasd dat zoveel mensen mij verdachten, want ik deed gewoon m’n best. Maar slecht uit kwam het natuurlijk niet, anders had ik er misschien nog eerder uitgelegen.” Molcrazy: “Zonder Addie, maar nog 4 kandidaten en een Mol gaan we door naar aflevering 6!”

Citaat van: Aflevering 6
Mollenvanger: “Ik ben sowieso al geen keukenprins, dus het was voor mij geen moeite om de kookopdracht te laten mislukken. Bij de koffertjesopdracht wist ik dat ik de koffer van -€1500,- moest hebben om de opdracht onder controle te krijgen, maar helaas was Tdietz me te snel af. Helaas kreeg ik geen kans meer om die koffer alsnog te krijgen, dus ging ik voor het beste alternatief, minder geld in de pot en gaf ik dus zonder nadenken een joker weg aan Rubmol. Ik heb er immers toch niks aan. In het maïsveld greep ik terug naar dezelfde tactiek als in aflevering 1, zo ver mogelijk in het spel geraken. En toen ik bijna bij de uitgang was werd ik afschoten. Wat jammer toch!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #76 Gepost op: 25-03-2012, 23:08:02 »
Daisy: “Mollenvanger, die laatste actie, ben je daar het meest trots op?” Mollenvanger: “Nou niet specifiek die, maar die was natuurlijk wel heel fijn. Een echte typische Mollenactie, en nog zaten er mensen verkeerd. Nys-Fan, Tdietz en LdHmolletje kregen een hoop stemmen.” Daisy: “Rubmol, waarom kocht je nou echt de executie af?” Rubmol: “Ik had het idee dat ik op het juiste spoor zat, dus ik probeerde de verdenking wat op me te halen, door de executie af te kopen.” Molcrazy: “Met dezelfde groep mensen gaan we naar aflevering 7, eens kijken wat Mollenvanger daar allemaal heeft uitgevreten!”

Citaat van: Aflevering 7
Mollenvanger: “In Fort Boyard deed ik mijn best, omdat ik de laatste twee opdrachten toch wel wat was gaan opvallen. Maar heel veel muntjes heb ik niet gevangen. Bij de Taj Mahal wilde ik iedereen uit elkaar trekken, om zo verwarring te creëren. Helaas vonden we Robbie toch. In de hotelkamers opperde ik het idee om ballonen weg te gooien om ruimte te maken, terwijl ik wist dat het alleen maar tijd koste. Ik wist waar de goede kamer was, maar dat zei ik uiteraard niet. Het kwam wel goed uit dat LdHmolletje vast kwam te zitten in de lift. Bij het feestje van Daisy heb ik me flink laten gaan, met als bedoeling de groep af te matten voor de volgende opdracht. Dat lukte aardig, want we kwamen met die zware kist niet echt vooruit.”

Molcrazy: “En toen een rood scherm voor Tdietz. Pijnlijk?” Tdietz: “Dat wel. Maar ik twijfelde wel heel erg. Ik verdacht Mollenvanger wel een beetje, maar ik besloot de test op twee anderen te maken. Toen ik de executie ruimte uit kwam had ik daar wel een beetje spijt van en besloot de volgende test wel op hem te maken. Helaas heb ik die kans niet gehad.” Daisy: “Inderdaad, want zonder Tdietz ging Mollenvanger met 3 anderen door naar aflevering 8!”

Citaat van: Aflevering 8
Mollenvanger: “Met mijn bliksemafleider Tdietz uit het spel moest ik toch wel wat voorzichtig te werk gaan. Maar na 2 raakpunten geraakt te hebben op het circuit kon ik me toch niet inhouden en stuurde ik Rubmol overal en nergens naartoe, behalve de goede richting op. In Mombasa deed ik juist mijn best, omdat ik wist dat je alleen met alle enveloppen een goede kans maakte op het vinden van het geld. Dus dat ik een paar goede antwoorden gaf, bezorgde me juist wat extra credits. Bij die boomopdracht wilde ik me als Mol nog een laatste keer bewijzen. Nys-Fan deed maar wat en ik ging daar maar al te graag in mee. Dus toen de boom dreigde te vallen, gaf ik er nog eens een extra harde klap op en hij kwam op de bus. Dat was niet zo goed voor de pot, maar wel voor mij.”

Daisy: “Nys-Fan, vlak voor de finale eruit, en nog steeds Mollenvanger die niet op viel?” Nys-Fan: “O jawel hoor. Maar ik ben steeds de rondes door gekomen door te spreiden, en ik dacht dat ik dat nog wel een keer komen. Maar blijkbaar dus niet.” Molcrazy: “Vlak voor de finale spreiden is wel een risico.” Nys-Fan: “Ik weet het. Maar ik twijfelde gewoon. Ik vond iedereen verdacht, ik vond mezelf misschien nog wel het meest verdacht, maar ja, dat gaat natuurlijk niet.” Daisy: “Tijd voor de laatste aflevering, wat spookte Mollenvanger daar nog uit?”

Citaat van: Aflevering 9
Mollenvanger: “Bij het abseilen wilde ik perse als laatste naar beneden. Het overleg tussen LdHmolletje en mij vertraagde al aardig wat en ik besloot zelf ook nog voor wat vertraging te zorgen, maar om te voorkomen dat heel Nederland en Vlaanderen één aflevering voor de ontknoping wist dat ik de Mol was, heb ik mezelf toch maar op tijd beneden op de grond gezet. In de bibliotheek heb ik helemaal niks uitgevoed, dus dat de opdracht mislukte was ook geen verrassing. De laatste opdracht heb ik nog wel een beetje m’n best gedaan. Zowel Rubmol en LdHmolletje verdachten mij, dus ik gunde ze nog wel wat extra geld. Er was immers genoeg verloren gegaan. Ik vond het een geweldige ervaring, dit zal ik nooit vergeten!”

Daisy: “LdHmolletje, wanneer wist je dat Mollenvanger de Mol was?” LdHmolletje: “Eigenlijk viel hij me in aflevering 1 al op. In het begin heb ik natuurlijk gespreid. Maar na de exit van Pac-Mol begon ik te twijfelen. Ik besloot wat met Mollenvanger op te trekken en die duwde me wel heel erg in de richting van Tdietz. Maar toen hij exit ging wist ik het zeker.” Molcrazy: “Hoe zat het bij jou Rubmol?” Rubmol:”Voor mij was Addie de Mol. Zij exit kwam echt als een shock. Maar ik wist dat ik deze tweede kans moest grijpen, ben toen alles nog eens nagegaan en kwam toen langzaam bij Mollenvanger uit.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #77 Gepost op: 25-03-2012, 23:08:26 »
Daisy: “Kandidaten, het was met het spel wel. Voordat we afscheid nemen willen Molcrazy en ik mij nog even richten tot één persoon. Hij wist het meeste van de Mol en is daarom de terechte winnaar van dit spel … LdHmolletje!” De zaal applaudiseert nog een maal. Molcrazy haalt een check te voorschijn en geeft deze aan LdHmolletje. Molcrazy: “Van harte gefeliciteerd, je hebt het verdiend!” LdHmolletje is tevreden.

Daisy richt zich tot de camera. “En toen was het spel afgelopen. De winaar is bekend, de verliezer is bekend en vooral, de Mol is bekend. Voor sommige duurde het even voordat ze op het juiste spoor zaten. Maar je had al veel eerder kunnen weten wie de Mol was. Hier zijn de geheime aanwijzingen van seizoen 3!”

 Het getal 21

Het getal 21 kwam diverse malen voorbij in deze serie. Niemand opgevallen? Wat dit met de Mol te maken heeft, hoeven we denk ik niet uit te leggen...

Jokers
Bijna altijd won de winnaar van de weekopdracht 2 jokers en de runner-up mocht er 1 in ontvangst nemen.

Aflevering 3: Hotelkamer in Parijs
In de 3e aflevering kwam ook het getal 21 voorbij. Tdietz was de eerste kandidaat die niet onder de Eiffeltoren besloot te gaan slapen, en kwam terecht in hotelkamer 21.

Aflevering 4: In het vliegtuig
Citaat
LdHmolletje: “Gezien het feit dat we een uurtje of 11 gevlogen hebben.” Mollenvanger: “Pfff … voor m’n gevoel duurde het anders zo'n 10 uur langer.”
Mollenvanger zegt dus eigenlijk 21 uur (11+10 is immers 21).

Aflevering 6: De slaapkamer van de Mol
De mol sliep in kamer 768: 7+6+8=21

Aflevering 7: De rij van Fibonacci
Rubmol streepte in zijn kruiswoordpuzzel het woord Fibonacci weg. De rij van Fibonacci is 0 – 1 – 1 – 2 – 3 – 5 – 8 – 13 – 21 – …

Aflevering 7: Hotelkamer
In deze aflevering kwam tevens kamer 840 voor, dit is deelbaar door 21.

Aflevering 8: De mol op de tandem
Het team van de Mol zat 8 minuten en 21 seconden op de fiets.

Aflevering 8: Hotelkamer
Tevens sliep Mollenvanger in Mombasa in kamer 37. 3x7 = 21


Verwijzing naar de CMC

Voor de Virtual Mole kwam, was er al eens een zelfde soort spel, namelijk de CMC. Het forum bestaat nog, gewoon op de site! Zoek en gij zult vinden… En laten we daar net twee hints over in gestopt hebben.

Mollendagboek aflevering 3
Citaat
Chaos troef in aflevering 3. Mijn god, wat werd er weer gemold. Chagrijnig dat sommige kandidaten werden, maar ja hun eigen schuld.

De CMC Mol 3 heette ook Mollenvanger

Aflevering 6
Citaat
Cadeautjes worden hier niet uitgedeeld. Mollenstreken wel. Comfortabel zal het de komende dagen niet worden, we gaan direct beginnen aan de eerste opdracht.”

De daaropvolgende opdracht is bijna letterlijk overgenomen uit een oude CMC aflevering, inclusief de positie en mollenstreek van de Mol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #78 Gepost op: 25-03-2012, 23:08:46 »
Een zwarte koker

Rubmol vond een koker in het zwembad in aflevering 7. En niet zomaar een koker. Een zwarte koker! En wie heeft nou net zwart als lievelingskleur?


Een klassieker

Tsja, een klassieke molaanwijziging kan niet ontbreken. Een mol is blind, dat is algemeen bekend. Dus wie zet er in aflevering 8 in de felle zon zijn zonnebril op?


Terug naar 4

Molcrazy maakte op 10 maart in de bar een opmerking dat er 4 afvallers zouden zijn. Direct werd er druk gespeculeerd, zou dat een hint kunnen zijn? Het was het niet, maar ik (Daisy) heb er wel een hint van gemaakt. In Doha ging de groep, net als in aflevering 4, naar het Comfort Inn. En geheel toevallig werden dezelfde reeks kamernummers toegewezen. Iedereen zat echter in een andere kamer, behalve de Mol, die zat wederom in kamer 101.


De Mol leest graag

In de lijst met tien boeken zat De Aanslag, het lievelingsboek van de Mol want de Mol pleegt een aanslag op de pot. Daarnaast, de titel van het boek van Joseph Heller heet ‘Catch 22’ oftewel ‘vangen’ wat een verwijzing is naar Mollenvanger. Bovendien staat het boek als derde in de lijst en verwijst het naar de derde Mol.


Geen geld voor/door de Mol

Aan het eind zegt Mollenvanger: ‘Ik had het voor geen geld ter wereld willen missen!’ Hij had liever geen geld en het avontuur dan geen avontuur en geld. Wie wil er liever ook geen geld? Juist, de Mol.


De Mol zegt het zelf!

En tsja, als jullie er zelf niet meer uitkomen, geeft de Mol zelf in aflevering 6 toch een aanwijzing weg?
Citaat
Mollenvanger: “Kijk jongens, een tip!”
Hoe duidelijk wil je het hebben?

Het is precies zoals Molcrazy zegt

Tot slot de meest cryptische aanwijzing van dit seizoen. In het mollendagboek van aflevering 8 schreef de Mol het volgende.
Citaat
Hopelijk hebben jullie ondertussen een beetje een idee gekregen wie ik ben. Het is precies zoals Molcrazy zegt. Niets is wat het lijkt.
Een beetje rare zin? Of toch niet? Het is namelijk precies zoals het er staat. Kijk maar eens wat Molcrazy allemaal zei in aflevering 8:

Citaat
“Met vreselijk veel pijn in het hart gaan we vanavond weer afscheid nemen van iemand.”
“Mollenvanger, vorige week kreeg jij op het laatste moment een groen scherm, wat denk je nu?”
“Morgen vlieg jij weer naar huis, terwijl wij dan al met de volgende opdracht bezig zijn.”
“Mensen, van harte welkom in Doha, Qatar!”
“Mannen, veel succes.”
“Met veel pijn en moeite hebben jullie uiteindelijk €600,- bij elkaar gefietst.”
“Mollenvanger, volgens mij ben jij een tevreden man?”
“Maar vreemd genoeg besloot je wel de rest een vrijstelling te gunnen ten koste van diezelfde pot?”
“Mijn vingers staan in de fik, mijn hoofd staat in de fik, ik heb het warm.”
“Mannen, vraag 1 heb ik gesteld aan Jelsir.”
“Met vijf enveloppen in de pocket gaan we naar de laatste afvaller, Tdietz!”
“Misschien vreemd dat ik je zo uithoor, maar ik zie aan je gezicht dat er meer aan de hand is.”
“Mijn voorgevoel zegt dat het niet goed gaat aflopen.”
“Maar volgens mij hadden wij afgesproken dat wij elkaar alles zouden vertellen.”
“Met vier kandidaten nog in het spel staat de pot nu op €6300,-.”
“Morgenochtend vervolgen wij het spel met 3 spelers.”
Elke zin begint met een M en het tweede woord begint met een V, ofwel MV. MV is de afkorting van de naam van de Mol.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #79 Gepost op: 25-03-2012, 23:09:08 »
Valse hints

Er zaten ook 'aanwijzingen' in die zomaar de identiteit van de Mol hadden kunnen onthullen ... alleen, zo waren ze niet bedoeld!

Mollendagboek aflevering 0
Het had zomaar een hint kunnen zijn, de openingszin uit het Mollendagboek 0.
Citaat
Wat hebben Vieffan, M@ri@nne en ik gemeen.
Vieffan en M@ri@nne, hun eerste letters omgekeerd zijn de initialen van Mollenvanger. Puur toeval, had er niet eens aan gedacht, totdat iemand het in de bar opperde.

Rare cijfers aflevering 6
Mollenvanger ontdekte een 'hint' naar zichzelf in aflevering 6.
Citaat
In de tekst van afl 6 staan 2 vreemde getallen: aantal toeschouwers 1658 en suitenummer 1612
1+6+5+8 = 20
1+6+1+2 = 10
20-10 is mijn geboortedatum

Goed gevonden! Maar deze getallen heb ik (Daisy) gewoon 'at random' gekozen! ;D Ik begreep op de Molfandag meer mensen deze 'hint' hadden, maar echt waar ... toeval bestaat!

Terug naar Engeland…

Daisy: “Dit was de Virtual Mole 2012. We hopen dat jullie er met veel plezier naar gekeken hebben.” Molcrazy: “En jullie weten het motto van dit spel. Niets is wat het lijkt. Wie weet, tot volgend jaar!”

[ einde ]