Poll

Komt er dit jaar een elfstedentocht ?

Ja !
8 (47.1%)
Nee
9 (52.9%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: Elfstedentocht  (gelezen 7722 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elfstedentocht
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2012, 18:13:31 »
Ach, ik heb 3 Elfstedentochten 'meegemaakt', en het doet me nog steeds niet veel. Mocht het er zijn, zal ik misschie even naar de finish kijken, als ik thuis ben, maar verder? Hopelijk is er nog wat anders op tv dan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Elfstedentocht
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2012, 18:14:13 »
Maar jij vind schaatsen niks :P

Maar de berichten zijn nu weer negatiever :(
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elfstedentocht
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2012, 18:15:54 »
Maar jij vind schaatsen niks :P

Maar de berichten zijn nu weer negatiever :(
Dat klopt, maar ik vind dat er veel te veel aandacht aan is... Maar dat vind ik bij voetbal ook. Het is een hele leuke sport, maar er is gewoon veel te veel voetbal op tv en veel te veel aandacht voor!
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elfstedentocht
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2012, 18:18:20 »
Wat ik net in het journaal zag.Als ie doorgaat dan mogen er 7 Belgen deelnemen.
Hoezo mogen?  ??? ??? En hoeveel Nepalezen mogen er deelnemen? 1?  ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elfstedentocht
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2012, 18:20:51 »
Omdat de kanalen, kluunplaatsen en dergelijke maar een bepaalde capaciteit hebben, kan er maar een beperkt aantal mensen meedoen. Dat aantal ligt rond de 16.000. Sinds 1986 kent de vereniging een ledenstop. Die was ingesteld omdat het aantal rijdende leden (toen 20.566) het aantal beschikbare startplaatsen ver overtrof. Wel zijn er vanaf 1990 potentiële deelnemers toegelaten. Onder hen wordt jaarlijks een aantal startplaatsen verloot. Het evenement heeft een bijna mythische status en is razend populair.

Uitsluitend leden van de Elfstedenvereniging met een startkaart kunnen meedoen. Uiteraard zijn er altijd zwartrijders, maar die vormen slechts een kleine minderheid. Onder de leden van de Elfstedenvereniging wordt geloot om de startplaatsen te verdelen. Iemand kan tegenwoordig alleen maar lid worden van de vereniging als twee leden van de vereniging verklaren dat zij denken dat die persoon de tocht kan uitschaatsen. Deze regel is ingesteld omdat in het verleden veel mensen meededen die totaal niet in staat bleken om de tocht uit te schaatsen. Zij namen wel startplaatsen in beslag en zorgden ook voor extra druk op de vrijwilligersorganisatie, bij het terugbrengen van uitvallers naar de startplaats.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elfstedentocht
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2012, 18:28:40 »
Omdat de kanalen, kluunplaatsen en dergelijke maar een bepaalde capaciteit hebben, kan er maar een beperkt aantal mensen meedoen. Dat aantal ligt rond de 16.000. Sinds 1986 kent de vereniging een ledenstop. Die was ingesteld omdat het aantal rijdende leden (toen 20.566) het aantal beschikbare startplaatsen ver overtrof. Wel zijn er vanaf 1990 potentiële deelnemers toegelaten. Onder hen wordt jaarlijks een aantal startplaatsen verloot. Het evenement heeft een bijna mythische status en is razend populair.

Uitsluitend leden van de Elfstedenvereniging met een startkaart kunnen meedoen. Uiteraard zijn er altijd zwartrijders, maar die vormen slechts een kleine minderheid. Onder de leden van de Elfstedenvereniging wordt geloot om de startplaatsen te verdelen. Iemand kan tegenwoordig alleen maar lid worden van de vereniging als twee leden van de vereniging verklaren dat zij denken dat die persoon de tocht kan uitschaatsen. Deze regel is ingesteld omdat in het verleden veel mensen meededen die totaal niet in staat bleken om de tocht uit te schaatsen. Zij namen wel startplaatsen in beslag en zorgden ook voor extra druk op de vrijwilligersorganisatie, bij het terugbrengen van uitvallers naar de startplaats.

Ah dankje  ::ok:: Ik dacht wel dat het te maken had met het aantal deelnemers,maar ik wist niet hoe men dat bepaald.Stel dat er meer Duitsers dan Belgen zouden mogen deelnemen...  dat zou niet eerlijk zijn  ;D ;D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elfstedentocht
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2012, 18:31:16 »
Duitsers verdwijnen onder het ijs ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elfstedentocht
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2012, 19:45:57 »
Duitsers verdwijnen onder het ijs ;)
>:D >:D

Maar  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: op één was er in het 19u journaal net een uitgebreider verslag.Enkele 'uitverkorenen' waren aan het woord.Een iemand had het over de voorwaarden om te mogen deelnemen.(dat waren zijn woorden) "Ten eerste moet je betalen....."  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: In welk land wordt die tocht ook alweer gereden?  ::) ::)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Elfstedentocht
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2012, 20:17:26 »
 ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Elfstedentocht
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2012, 20:20:11 »
beste koekoe, Als je in België je lidmaatschap voor (bijv) de voetbalvereniging niet betaald, mag je ook niet mee doen :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Elfstedentocht
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2012, 22:54:04 »
15 jaar geleden .... pfff toen zat ik op Aruba. Niets van mee gekregen gaat me dit jaar niet lukken ben ik bang.
Ik ben het met Tdietz eens hoor. Te veel gedoe.
RTL nieuws begint er zelfs mee :(
oplossing: kijk niet naar die rotzooi ::), kijk het echte journaal :P.

hoewel ik gronings ben en groningers niet van friezen houden, houd ik wel van schaatsen dus kom maar op ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Elfstedentocht
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2012, 11:05:19 »
oplossing: kijk niet naar die rotzooi ::), kijk het echte journaal :P.
Ook bij het echte NOS Journaal is het een van de hoofdpunten... Misschien dan maar naar het BBC Journaal kijken?
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Elfstedentocht
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2012, 16:49:08 »
RTL heeft nu zelfs een 2 uur durend liveprogramma vanavond ... en dwdd gaat er denk ik ook 100% over. Maar goed, ik vind die gekte wel leuk  :P .
Ben in '97 ook 's nachts opgestaan voor de start ... maar vlak daarna wel weer gaan slapen  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Elfstedentocht
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2012, 20:06:57 »
It giet NET oan!  ::ohno:: ::zwaai::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Elfstedentocht
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2012, 06:31:52 »
Ook bij het echte NOS Journaal is het een van de hoofdpunten...
Hier ook  ::jaja:: En velen vinden Mart Smeets misschien een eigenwijs mannetje enzo,maar gisteren heeft hij heel Vlaanderen met amper 3 woorden iets duidelijk gemaakt.Een Vlaams journalist vroeg hem:Vanwaar die gekte,die massahysterie bijna om en rond de Elfstedentocht?En Smeets zonder aarzelen:wereldkampioenschap veldrijden Koksijde.
dat vond ik een geweldig antwoord  ::ok:: Iedereen wist het meteen.

Maar het gaat idd niet door,jammer.Al is er nog een waterkansje.Hmmmm,dat laatste woord dat is hier niet echt de beste omschrijving zeker?  ;D ;D

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Elfstedentocht
« Reactie #35 Gepost op: 12-02-2012, 19:56:44 »
Hebben enkele slimme Belgen nu niet een gouden tip Koekoe, vaak zijn Belgen werkelijk slimmer ,-kijk maar dat ze beter zijn in onze [en hun ] taal, misschien kan de "ijstransplantatie nog onder Vlaams toezicht ooit gaan plaatsvinden,z o ik kijk naar mijn onderschrift , en    :-X he weeral genoeg gezegd , o.. e a ja al het nieuws over de Kennedy's gelezen ? straks komt de link -oh is 'ie er al. weer geen scoop. >:(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Elfstedentocht
« Reactie #36 Gepost op: 12-02-2012, 19:58:30 »
waterkantje,  hmmm. is dat nu een trialkje  ???  :(
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?